Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

koekdoos

Geliefde act
22 okt 2018
1.265
381
Wat verwachten we nog precies dan? Volgens mij zijn alle spots wel vergeven en zijn de negen resterende acts van die late night coverbandjes.

De verdeling van namen per dag laat in ieder geval zien dat er nog een aantal namen ontbreken ten opzichte van normale jaren. Op dit moment op de website:
Donderdag 26
Vrijdag 30
Zaterdag 30
Zondag 31

Normaal staan er volgens mij 32 a 33 namen op een dag, exclusief de coverbands etc.

Rockbeer

Support act
6 okt 2016
1.009
124
De verdeling van namen per dag laat in ieder geval zien dat er nog een aantal namen ontbreken ten opzichte van normale jaren. Op dit moment op de website:
Donderdag 26
Vrijdag 30
Zaterdag 30
Zondag 31

Normaal staan er volgens mij 32 a 33 namen op een dag, exclusief de coverbands etc.
Dit zou betekenen dat er inderdaad nog ca. 9 namen bij moeten komen, zoals de website aangaf...

MetalLimbo

Geliefde act
22 nov 2017
1.393
237
Wat verwachten we nog precies dan? Volgens mij zijn alle spots wel vergeven en zijn de negen resterende acts van die late night coverbandjes.
Cover en tribute bands in Classic Rock Café en 's nachts in Metal Dome worden nooit meerekend en staan ook nooit op de affiche.
Dat geldt wel voor de 3 Belgische bands die door Red Bull worden aangewezen en op de eerste dag in de Metal Dome spelen.
Dan blijven er nog 6 'serieuze' bands over. Daar zitten wellicht nog wel een of enkele leuke namen tussen, maar niets echt groots meer, denk ik.

Waren die 3 Red Bull bands trouwens niet al bekend?
Xydroh noemde een tijdje terug Toxic Shock, Strains en Curse Of Millhaven, die op de gelekte poster stonden, maar op de officiële ontbreken.
Ik kan daar echter nergens een bericht van vinden?
Daarnaast was Toxic Shock in 2018 al een van de Red Bull bands, en ik neem aan dat ze niet in herhaling gaan vallen?

Ga mee op een onvergetelijke busreis naar twee bucketlist-festivals in Oost-Europa
Festileaks Festivalvakantie 2022

MetalLimbo

Geliefde act
22 nov 2017
1.393
237
kan iemand het plan eens plakken hier?
1633695056030.png

Het nieuwe festivalterrein zal dus niet de gehele oude Boneyard beslaan, en wordt dus wat kleiner dan verwacht, maar nog steeds een stuk groter dan het oude festivalterrein, lijkt me.
Benieuwd hoe de indeling eruit komt te zien.

Angela Merkel

Gouden Tip
13 apr 2021
260
166
Bekijk bijlage 597

Het nieuwe festivalterrein zal dus niet de gehele oude Boneyard beslaan, en wordt dus wat kleiner dan verwacht, maar nog steeds een stuk groter dan het oude festivalterrein, lijkt me.
Benieuwd hoe de indeling eruit komt te zien.
Als het plannetje waarheidsgetrouw is, dan zou ik niet zeggen dat het nieuwe festivalterrein een stuk groter is.

xydroh

Geliefde act
22 okt 2018
1.517
95
ik denk ook gewoon veel toegankelijker voor nutsvoorzieningendoor de parallelle baan

MetalLimbo

Geliefde act
22 nov 2017
1.393
237
Als het plannetje waarheidsgetrouw is, dan zou ik niet zeggen dat het nieuwe festivalterrein een stuk groter is.
Toch wel, denk ik.
Het grijze gebied rechts ernaast is niet alleen het oude festivalterrein, maar ook het gedeelte voor de ingang (incl. metal market e.d.) en de backstage-area achter de main stages.
Toegegeven, ook in het nieuwe, blauwe gebied moeten deze extra gebieden wellicht nog worden meegerekend, maar dan lijk je toch nog wel wat extra oppervlak over te houden:

1633703899801.png

prins

Randprogramma
9 nov 2019
240
27
Dit zou betekenen dat er inderdaad nog ca. 9 namen bij moeten komen, zoals de website aangaf...
dus waarschijnlijk don. +4, vrij. +2, za. +2, zo. +1
opties, airbourne, amaranthe, rival sons. en een band als epica ? zou die nog kunnen ? zou trivium nog kunnen?

Joslittel

Subheadliner
17 feb 2016
4.368
1.316
Toch wel, denk ik.
Het grijze gebied rechts ernaast is niet alleen het oude festivalterrein, maar ook het gedeelte voor de ingang (incl. metal market e.d.) en de backstage-area achter de main stages.
Toegegeven, ook in het nieuwe, blauwe gebied moeten deze extra gebieden wellicht nog worden meegerekend, maar dan lijk je toch nog wel wat extra oppervlak over te houden:

Bekijk bijlage 598
Mooi gedaan! Ogenschijnlijk weinig terrein winst. Vooral een veel hoekiger veld terug en daarom misschien efficiënter in te richten? Mogelijk meer productieruimte op het oude terrein waardoor er meer ruimte voor podia en bezoekers overblijft. Je gaat toch alleen maar verhuizen lijkt me als het een duidelijke toegevoegde waarde heeft. De modernisering van de campings zoals ze het volgend jaar doen had ook zonder verhuizing van het festivalterrein gekund.

koekdoos

Geliefde act
22 okt 2018
1.265
381
Via google het oude plan van de editie van 2017 gevonden. Misschien dat hier een beter vergelijk mee gemaakt kan worden. Had niet het idee dat het terrein tussen 2015 en 2019 veel veranderd was. Het lijkt groter in ieder geval. Het groene stukje festival ziet er wel uit alsof het ongeveer het daadwerkelijke terrein van met alleen de stages is.
location-e1496833329111.jpg

imac

Randprogramma
1 jul 2019
150
45
Het festivalterrein is wel degelijk groter. Wat ook een verbetering zal zijn, is de ingang. Die zal nu centraal gelegen zijn op het veld, en je zal het via een verharde weg kunnen opgaan.

Maar wat kamperen betreft, daar gaat de capaciteit vermoedelijk iets kleiner zijn. Wie later zal arriveren, zou wel eens flink eind moeten stappen voor hij/zij op de weide komt. De Bonetyard camping krijgt trouwens een aparte ingang, dus zal je vandaar ook naar de weide kunnen gaan. Tot op heden moest iedereen langs dezelfde weg naar de wiede, dat zou dus kunnen veranderen.

MetalLimbo

Geliefde act
22 nov 2017
1.393
237
Ik zie nu plots een nieuwe weg dwars over het oude terrein lopen, en dat dit terrein ineens geblurd is op Google Maps, net als het naastgelegen NIRAS (Nationale Instelling voor Radioactief Afval en verrijkte Splijtstoffen).
Even gegoogled, het blijkt dus dat het oude terrein nu door NIRAS is geannexeerd, en dat er een bezoekerscentrum en landschapspark komt:
https://www.niras.be/grondwerken-landschapspark-aan-de-gang

Vraag is of de verhuizing noodzakelijk was door de annexatie, of dat de verhuizing al eerder was gepland, en de annexatie daarop volgde.

nikita

Gouden Tip
27 okt 2018
478
52
Ik zie nu plots een nieuwe weg dwars over het oude terrein lopen, en dat dit terrein ineens geblurd is op Google Maps, net als het naastgelegen NIRAS (Nationale Instelling voor Radioactief Afval en verrijkte Splijtstoffen).
Even gegoogled, het blijkt dus dat het oude terrein nu door NIRAS is geannexeerd, en dat er een bezoekerscentrum en landschapspark komt:

Vraag is of de verhuizing noodzakelijk was door de annexatie, of dat de verhuizing al eerder was gepland, en de annexatie daarop volgde.
In uw link doet het volgende zinnetje "Het landschapspark komt op het terrein waar tot vorig jaar het festival Graspop Metal Meeting plaatsvond. Het festivalterrein schuift daarom vanaf de volgende editie enkele honderden meters op." het eerste vermoeden. Zo lees ik het alvast.

nikita

Gouden Tip
27 okt 2018
478
52
Hahaha, nee hoor, ik ben Belg, Antwerpenaar meer bepaald... wij gebruiken u en jij/gij of je/ge, uw(e) en jouw allemaal door elkaar, zonder daar een soort van beleefdheidsvorm aan te koppelen. Er bestaat geen 'jouw link' in't Antwerps, enkel 'uwe link' hahaha, dus typt uw link natuurlijker dan 'jouw'. Om een concreet voorbeeldje te geven, wij zeggen tegen elkaar 'ge zijt uw bijlage vergeten'.
Excuses :)

imac

Randprogramma
1 jul 2019
150
45

Dat is één reden. De andere reden is, waar de hoofdingang van Graspop was, straks een uitbreiding van de KMO zone Stenehei komt. Dat was al goedgekeurd in 2012 (voor zover ik het correct kan terugvinden).

Bijlagen

• 2021-10-09_19h46_38.jpg
    2021-10-09_19h46_38.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 15
  • Leuk
Waarderingen: vellahuus en MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken