Ja eens! Een nieuwe headliner op vrijdag zie ik ook wel zitten en Nightwish helemaal. Gelukkig zijn andere schrijvers hier wel blij met FNM, was voor mij samen met Judas Priest de zwakke headliner van het stel. Leuk als sub maar zeker niet als headliner. Er moet nu genoeg aanbod zijn om dat anders in te vullen.
Ben overigens wel benieuwd of Mercyful Fate de tour ook weer een jaar verschuift, dan zullen ze wel afsluiten op donderdag na IM. Voor mij persoonlijk ook geen al te sterke boeking. Hier al eerder aangehaald maar dan zie ik daar veel liever Gojira of Avatar om de avond af te sluiten en 'nieuw' bloed het grote podium te geven.
Hoewel ik FNM heel graag wil zien en horen, beschouw ik ze zelf ook als een zwakke headliner, net als Judas Priest inderdaad (die enkel vanwege dat jubileum nog een keer tot headliner worden 'gepromoveerd').
Maar goed, je kunt niet verwachten dat er op alle dagen headliners van het kaliber Iron Maiden, Aerosmith, SOAD, GnR, Rammstein, Metallica, etc. staan. Ik heb geen idee van de prijskaartjes aan dat soort bands (iemand wel?), maar ik neem toch aan dat die tot de buitencategorie behoren (waarbinnen ongetwijfeld ook weer grote verschillen zullen zijn)..
2 grote headliners lijkt me wel de standaard voor GMM, wat dus automatisch betekent dat op andere dagen kleine(re) headliners zullen staan, van het kaliber Judas Priest, FnM, Volbeat, Nightwish, etc.
Overigens hebben we wat dat betreft weinig te klagen op GMM, die daarnaast nog headlinerwaardige bands als Korn, Deep Purple, Deftones, Mastodon als co-/subheadliner (of lager) neerzetten.
Mercyful Fate zal ook best een redelijk grote naam zijn, maar ik heb daar persoonlijk vrijwel niets mee. Ik vind die stem van King Diamond eigenlijk maar irritant, kan er niet aan wennen..
Dan kies ik als afsluiter ook veel liever voor Gojira (Avatar ook uitstekend, waren geweldig als headliner van Alcatraz)!