Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Ozzy had in 2020 en 2021 een tour in de VS tijdens Graspop geloof ik, hopelijk zet hij deze tour door en keert hij niet terug naar Graspop

Ik verwacht dat het gewoon Faith No More en Volbeat worden op de vrijdag. Welke van de 2 dan headliner is maakt me niet zo veel uit
Persoonlijk hoop ik ook nog op Nightwish
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat Volbeat gewoon op de donderdag blijft staan, als ms2 aflsuiter na Maiden, en dan Faith No More met Nightwish of een andere jonge band als ms2 afsluiter?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
Ja eens! Een nieuwe headliner op vrijdag zie ik ook wel zitten en Nightwish helemaal. Gelukkig zijn andere schrijvers hier wel blij met FNM, was voor mij samen met Judas Priest de zwakke headliner van het stel. Leuk als sub maar zeker niet als headliner. Er moet nu genoeg aanbod zijn om dat anders in te vullen.

Ben overigens wel benieuwd of Mercyful Fate de tour ook weer een jaar verschuift, dan zullen ze wel afsluiten op donderdag na IM. Voor mij persoonlijk ook geen al te sterke boeking. Hier al eerder aangehaald maar dan zie ik daar veel liever Gojira of Avatar om de avond af te sluiten en 'nieuw' bloed het grote podium te geven.
Hoewel ik FNM heel graag wil zien en horen, beschouw ik ze zelf ook als een zwakke headliner, net als Judas Priest inderdaad (die enkel vanwege dat jubileum nog een keer tot headliner worden 'gepromoveerd').
Maar goed, je kunt niet verwachten dat er op alle dagen headliners van het kaliber Iron Maiden, Aerosmith, SOAD, GnR, Rammstein, Metallica, etc. staan. Ik heb geen idee van de prijskaartjes aan dat soort bands (iemand wel?), maar ik neem toch aan dat die tot de buitencategorie behoren (waarbinnen ongetwijfeld ook weer grote verschillen zullen zijn)..

2 grote headliners lijkt me wel de standaard voor GMM, wat dus automatisch betekent dat op andere dagen kleine(re) headliners zullen staan, van het kaliber Judas Priest, FnM, Volbeat, Nightwish, etc.
Overigens hebben we wat dat betreft weinig te klagen op GMM, die daarnaast nog headlinerwaardige bands als Korn, Deep Purple, Deftones, Mastodon als co-/subheadliner (of lager) neerzetten.

Mercyful Fate zal ook best een redelijk grote naam zijn, maar ik heb daar persoonlijk vrijwel niets mee. Ik vind die stem van King Diamond eigenlijk maar irritant, kan er niet aan wennen..
Dan kies ik als afsluiter ook veel liever voor Gojira (Avatar ook uitstekend, waren geweldig als headliner van Alcatraz)!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
een andere mogelijkheid is ozzy osbourne, was vroeger ook wel kind aan huis bij graspop, nu al even geleden. Kan zomaar eens de laatste keer dat we ozzy zien op graspop als ze hem in 2022 boeken.

minder waarschijnlijk dan volbeat natuurlijk want ozzy tourt europa in januari, februari, maart 2022 en daarna nog geen data
Ozzy zie ik niet gebeuren, afgezien nog van logistieke redenen.
Die heeft inmiddels al 2x afscheid genomen op GMM (in 2016 met Black Sabbath, in 2018 solo).
Hoewel je het natuurlijk nooit weet..
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
Ozzy had in 2020 en 2021 een tour in de VS tijdens Graspop geloof ik, hopelijk zet hij deze tour door en keert hij niet terug naar Graspop

Ik verwacht dat het gewoon Faith No More en Volbeat worden op de vrijdag. Welke van de 2 dan headliner is maakt me niet zo veel uit
Persoonlijk hoop ik ook nog op Nightwish
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat Volbeat gewoon op de donderdag blijft staan, als ms2 aflsuiter na Maiden, en dan Faith No More met Nightwish of een andere jonge band als ms2 afsluiter?
Die laatste optie teken ik gelijk voor! ? (y)
Lijkt me mooi en haalbaar/realistisch affiche ook wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
Ozzy had in 2020 en 2021 een tour in de VS tijdens Graspop geloof ik, hopelijk zet hij deze tour door en keert hij niet terug naar Graspop

Ik verwacht dat het gewoon Faith No More en Volbeat worden op de vrijdag. Welke van de 2 dan headliner is maakt me niet zo veel uit
Persoonlijk hoop ik ook nog op Nightwish
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat Volbeat gewoon op de donderdag blijft staan, als ms2 aflsuiter na Maiden, en dan Faith No More met Nightwish of een andere jonge band als ms2 afsluiter?
gezien de magere verkoop van nightwish in de lotto arena denk ik dat die nog even zullen moeten wachten op hun headlinerspot
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
gezien de magere verkoop van nightwish in de lotto arena denk ik dat die nog even zullen moeten wachten op hun headlinerspot
Zou kunnen inderdaad dat ze nog te klein zijn in België om echt de headliner te zijn van een dag, maar ik zie ze wel ms2 afsluiten eigenlijk.
Lijkt me ook echt een band die het best tot zijn recht komt met een goede lange show in het donker.
Verder hebben ze dit ook wel bewezen naar mijn idee in 2016, toen ze dus al op deze positie stonden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Zou kunnen inderdaad dat ze nog te klein zijn in België om echt de headliner te zijn van een dag, maar ik zie ze wel ms2 afsluiten eigenlijk.
Lijkt me ook echt een band die het best tot zijn recht komt met een goede lange show in het donker.
Verder hebben ze dit ook wel bewezen naar mijn idee in 2016, toen ze dus al op deze positie stonden.
Helemaal met je eens hoor! Die ms2 plek verdienen ze dik, zeker gezien hun status in Europa. Komen ook veel Nederlanders naar Graspop en daar zijn ze echt een stuk groter. Die slechte verkoop van Lotto Arena verbaast me enorm. Heb er zelf kaarten voor, maanden later pas gekocht. Zat uit verveling wat door te klikken hier en daar en toen waren er opeens nog kaarten, nooit verwacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

saurus

Dagopener
4 feb 2019
544
640
ik denk dat mercyful fate voor een aantal mensen toch wel de booking van het jaar zal zijn. Ik zou er niet te vlug over gaan, dit blijft een sterke naam.
idd ik hoop er ook op dit was toch wel een legendarische band waar ik naar uikeek.
hoop toch dat ze nog op de affiche in 2022 staan!
 
  • Leuk
Waarderingen: vellahuus

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
126
187
Voor mij hoeft Nightwish niet langs te komen en zeker niet als (sub)headliner, vind het een verschrikkelijk saaie band, niet mijn cup of tea.
Logisch met een zangeresje die niet houdt van Slayer, waarschijnlijk bevalt de muziek van K3 haar beter, kan gaan solliciteren, ze zoeken nog iemand.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Voor mij hoeft Nightwish niet langs te komen en zeker niet als (sub)headliner, vind het een verschrikkelijk saaie band, niet mijn cup of tea.
Logisch met een zangeresje die niet houdt van Slayer, waarschijnlijk bevalt de muziek van K3 haar beter, kan gaan solliciteren, ze zoeken nog iemand.
Kerry King, jij hier? ;-)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.538
Voor mij hoeft Nightwish niet langs te komen en zeker niet als (sub)headliner, vind het een verschrikkelijk saaie band, niet mijn cup of tea.
Logisch met een zangeresje die niet houdt van Slayer, waarschijnlijk bevalt de muziek van K3 haar beter, kan gaan solliciteren, ze zoeken nog iemand.
Ah mooi. We hebben er een ruimdekkende metalhead bij!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
vind het geen lieven reactie

hopelijk doet Floor haar show op Pinkpop inhalen, slaat ze Graspop wel over, vind ik niet erg ;)
 
  • Grrr
Waarderingen: Joslittel

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Hey allen,

Ik zie jullie heftig discussiëren over de headliners van 2022, maar zie de naam Korn eigenlijk (bijna) niet meer langskomen. Persoonlijk vond ik de combi van Korn en Judas Priest wel echt gaaf, maar volgens mij heeft Korn nog niets bekend gemaakt over hun plannen in 2022...

Qua jongere headliners zou ik Ghost of Parkway Drive wel erg gaaf om te zien. Volbeat zou in 2020 naar Werchter komen en toen stonden ze in 2021 ineens als headliner op Graspop. Van mij mogen ze terug naar Werchter, heus geen vervelende band om live te zien hoor, maar nou ook niet echt bepaald een heel spannende headliner denk ik...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.460
4.624
in de aankondiging van southside en hurricane zitten wel een aantal leuke bands wat mij betreft, ik zou graag een rise against, while she sleeps, neck deep en skindred zien over komen maar zelfs the hives is iets wat voor mijn part perfect mag over komen.

Met dat nieuwe album van bring me the horizon ben ik er ook van overtuigd dat ze goed zullen staan op graspop
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
Ah mooi. We hebben er een ruimdekkende metalhead bij!
images
dvc3jh747y951.png
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Hey allen,

Ik zie jullie heftig discussiëren over de headliners van 2022, maar zie de naam Korn eigenlijk (bijna) niet meer langskomen. Persoonlijk vond ik de combi van Korn en Judas Priest wel echt gaaf, maar volgens mij heeft Korn nog niets bekend gemaakt over hun plannen in 2022...

Qua jongere headliners zou ik Ghost of Parkway Drive wel erg gaaf om te zien. Volbeat zou in 2020 naar Werchter komen en toen stonden ze in 2021 ineens als headliner op Graspop. Van mij mogen ze terug naar Werchter, heus geen vervelende band om live te zien hoor, maar nou ook niet echt bepaald een heel spannende headliner denk ik...
Denk dat die gewoon alles gaan overhemelen naar volgend jaar, waardoor dus ook Graspop. Zou me dan ook niet verbazen als Gojira er dus weer staat (aangezien die mee zouden gaan als support (al was dat na de verplaatsing van AFAS niet meer het geval, denk ik)).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.124
Denk dat die gewoon alles gaan overhemelen naar volgend jaar, waardoor dus ook Graspop. Zou me dan ook niet verbazen als Gojira er dus weer staat (aangezien die mee zouden gaan als support (al was dat na de verplaatsing van AFAS niet meer het geval, denk ik)).
Ik ging er eigenlijk ook al min of meer van uit dat Korn gewoon terugkeert.
De grootste wijzigingen aan de bovenkant van het affiche zullen waarschijnlijk op de donderdag en vrijdag plaatsvinden, daarom liet ik de zaterdag en zondag grotendeels buiten beschouwing.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken