Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Ghost ook niet vergeten. Die zouden wel een headlinerspot of erna/ervoor kunnen krijgen.

Volgens mij is dit precies de reden waarom HellFest voor een tweede weekend gaat. Niet alleen voor Ghost maar er staat een grote groep acts te trappelen om ook los te gaan op de podia. Ghost, Nightwish, Gojira en nog veel meer bands kan je niet ergens in de namiddag zetten op een vrijkomende spot. Ben ook echt heel benieuwd of Graspop dit voorbeeld gaat volgen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Mwoah, de meest recente single Into The Storm is wel echt mainstream georiënteerd in mijn ogen. Neemt niet weg dat de kans vrij groot is dat ze zo rond een uur of 19-20 op een van de Main Stages zullen spelen mochten de Fransen opnieuw geboekt worden.
Jeetje, goede. Straks zijn alle nummers al uitgebracht voordat het album er is.
Amazonia vond ik wel weer heerlijk namelijk. Past ook perfect bij het artwork.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
Ghost ook niet vergeten. Die zouden wel een headlinerspot of erna/ervoor kunnen krijgen.
Die band kan ik op een of ander manier niet begrijpen. Al een paar keer gezien en dan kijk ik op een of ander manier wel uit naar de show omdat ik eindelijk overtuigd ga worden. Maar het kwartje is eigenlijk nooit gevallen.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Die band kan ik op een of ander manier niet begrijpen. Al een paar keer gezien en dan kijk ik op een of ander manier wel uit naar de show omdat ik eindelijk overtuigd ga worden. Maar het kwartje is eigenlijk nooit gevallen.
Dat herken ik wel. Pas bij de show op Dynamo een paar jaar geleden viel het kwartje bij mij. Kwam ook door de uitstekende show in het donker met veel effecten.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Bevestigd
Iron Maiden (donderdag)
Judas Priest (zaterdag)

(zeer) waarschijnlijk
Aerosmith (zelfbevestiging, later ingetrokken)
Paradise Lost (week voor GMM zelfbevestiging voor Into the Grave)
Powerwolf (herbevestigd als support IM)
Airbourne (herbevestigd als support IM)
The Dead Daisies (herbevestigd als support JP)

Afgevallen
-

GMM 2022 Poster(1).jpg

Hier dan ook weer een update van de poster. :)
Ik ben uitgegaan van de poster van 2020, met de nieuwe namen van 2021 erbij.

Iron Maiden terug als headliner is mooi, hoewel dat vermoedelijk ten koste zal gaan van de 'beloofde' grote headliner op vrijdag (SOAD?).
Ook ben ik benieuwd wat nu met Volbeat gaat gebeuren: subheadliner donderdag, (sub)headliner vrijdag, Werchter, of iets anders? Ik heb ze er in ieder geval wel graag bij, op welke manier dan ook.
Airbourne terug zou ik eveneens zeer toejuichen, en ik hoop ook op een terugkeer van Babymetal, Anathema en Dragonforce op het affiche.

Van de nieuwe namen van 2021 mogen wat mij betreft zeker Gojira, Dropkick Murphies, Wardruna, Jinjer, Megadeth, Saxon en dus Volbeat behouden bijven.
Maar ja, er zal natuurlijk ook onvermijdelijk 'geschrapt' moeten gaan worden, tenzij ze er nog een extra dag (of weekend?) bij gaan doen... ;)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
En wat een lekkere schets line-up is dit zo aan het worden zeg. Zitten heel wat namen bij die, als ze er daadwerkelijk staan, rond die tijd wel in Landgraaf mogen aanschuiven...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Bekijk bijlage 6

Hier dan ook weer een update van de poster. :)
Ik ben uitgegaan van de poster van 2020, met de nieuwe namen van 2021 erbij.

Iron Maiden terug als headliner is mooi, hoewel dat vermoedelijk ten koste zal gaan van de 'beloofde' grote headliner op vrijdag (SOAD?).
Ook ben ik benieuwd wat nu met Volbeat gaat gebeuren: subheadliner donderdag, (sub)headliner vrijdag, Werchter, of iets anders? Ik heb ze er in ieder geval wel graag bij, op welke manier dan ook.
Airbourne terug zou ik eveneens zeer toejuichen, en ik hoop ook op een terugkeer van Babymetal, Anathema en Dragonforce op het affiche.

Van de nieuwe namen van 2021 mogen wat mij betreft zeker Gojira, Dropkick Murphies, Wardruna, Jinjer, Megadeth, Saxon en dus Volbeat behouden bijven.
Maar ja, er zal natuurlijk ook onvermijdelijk 'geschrapt' moeten gaan worden, tenzij ze er nog een extra dag (of weekend?) bij gaan doen... ;)
Tof, goed dat je dit weer doet! Moet wel weer ff wennen aan je nieuwe naam.. Met de 2021 namen erbij is het wel een ziek affiche haha.

Anathema hoop ik ook heel erg op maar ze zijn formeel gestopt. Een terugkeer juich ik toe. Ook wat betreft Alter Bridge. Ja, en zelfs Disturbed :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Vandaag de dag begonnen met de Iron Maiden playlist. In 2020 vond ik dit een beetje een zwakzinnige boeking, twee jaar later met dezelfde show terugkomen. Nu denk ik: ja tof, Iron Maiden! Zeker als je leest dat ze de show nog verder gaan oppimpen en het zat al zo goed in elkaar.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.230
4.814
Vandaag de dag begonnen met de Iron Maiden playlist. In 2020 vond ik dit een beetje een zwakzinnige boeking, twee jaar later met dezelfde show terugkomen. Nu denk ik: ja tof, Iron Maiden! Zeker als je leest dat ze de show nog verder gaan oppimpen en het zat al zo goed in elkaar.
Ze staan natuurlijk iets te vaak op Graspop. Maar het is gewoon nog steeds een heel toffe band. In 2018 heb ik oprecht genoten van hun show.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ze staan natuurlijk iets te vaak op Graspop. Maar het is gewoon nog steeds een heel toffe band. In 2018 heb ik oprecht genoten van hun show.
vind het nog steeds een beetje krom dat ze met dezelfde show komen naar Graspop.
aan de andere kant, het is nu al zo lang geleden, dat dat eigenlijk ook niet meer uitmaakt.
deze Legacy of the Beast show is gewoonweg subliem, dit is echt een must see voor de fan.
maar voor iemand die niet geheel bekend is met Maiden, is deze show een ultiem moment om aan te haken.
als je deze show gaat zien, zeker geen spijt van.

ik heb de show in Gelredome nog zo vers in mijn gedachte zitten, en ik had met vroeg aanwezig zijn ook perfect zicht toen op alle toeters en bellen

8rbMZaYjgUBdjtRAeljZ0O6XvUNdwNb7c9zLDMrnf0r9I74ZYKIBESL2W8mX0qdpZ6yf2VBjmAsliRnWKGK-DSQcIh2PQ5tA6ZVRQA-bUAifMghhYnY0LDTvMxmBtHPmC8kT87_k81QuczD-rlG-4udBWMxm7baB4TJP38AKe-XEZwGFCRYsIipjjoB8f3QRInAJieQndJ4YMB-WLeYFWCvFK857k-3ID0t281eHc4_oY56Cl3B5QnDR1o39lKist7_3J2M7A1vOBaAPYe6U4caEFqE94Y9Vf9Wlc5AvbcQ8aTwWG_eqLtG4A1uyURAd6MY_coxOSeMMvYQwQjj0qyot1byEOaL9DX7FkcQq8NzesJqt9pkmwXbNleeInpp92i_4tSYUQWcPvNuLC5M1gr5jgLBjBwDIC2fH5Fq9HSx16o1FLZCzZjQnrVnLy241kLuUgn0nZ4o-IJMEc5FO_hCV-ocW4zFVYyO_jw9dKPLnWnuq5uewuoEktg_vZnD1qLWfpG9XOfsAHoOqRIMmQ7yA3J4IpSjwQdXNYw3T5tMBOwcL5DDmHOuYqdU28zQpsMtisqVu1Tz2yH_5o0hQT1t7CjpjeO8pP_Ap1DKJOLlW2acJ0OEc6s6fhMQd5GB10kudG7X5dikp6X8GWbuEPwvj408gMpA0G2jApSRanC5mAvH3ZhbeAWZH-1DF00ncUGgvYSDVv66gXLpHSttrOWQ=w1248-h936-no
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.207
Ik heb deze nu beluisterd. Dit moet volgens mij één van de zwakste Gojiranummers ooit zijn.
't Is niet dat ik het een bijzonder nummer vind, maar het is zeker de zwakste broeder van de nummers die tot nu toe voor Fortitude zijn uitgebracht. Zover als jij zou ik ook niet willen gaan, haha.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.209
Ben zelf erg blij met de terugkomst van Iron Maiden, heb ze nog niet eerder live kunnen zien en vond het erg jammer dat ze in 2021 van de line up waren verdwenen. Ik verwacht niet dat er nog grote verrassingen zullen komen bovenaan het affiche. Ik denk niet dat er nog een grote naam komt van het formaat Iron Maiden/Aerosmith.

Ik ben benieuwd wat er met Volbeat gebeurd als donderdag headliner, weet iemand toevallig hoe hun tour eruit zag voor 2021? Hadden die de vrijdag van Graspop al iets? Anders zie ik ze ook wel de vrijdag headlinen met faith no more
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.845
Tof, goed dat je dit weer doet! Moet wel weer ff wennen aan je nieuwe naam.. Met de 2021 namen erbij is het wel een ziek affiche haha.

Anathema hoop ik ook heel erg op maar ze zijn formeel gestopt. Een terugkeer juich ik toe. Ook wat betreft Alter Bridge. Ja, en zelfs Disturbed :)
Tja, ik had niet zo veel zin meer in de associatie met Capitoolbestormer en complotwappie Jon Schaffer van Iced Earth (hoe goed ik de muziek van die band ook vind)... ?

Ik was vergeten dat Anathema inderdaad gestopt is (officieel 'on indefinite hiatus'), maar wie weet..
Als Paradise Lost in ieder geval maar wel komt, heb het 'nieuwe' album Obsidian inmiddels plat gedraaid (nou ja, voor zover dat digitaal mogelijk is dan, hè?).

Grootste must-sees van de 2020 poster zijn voor mij daarnaast Devin Townsend, Aerosmith, Deep Purple, Faith No More, Airbourne, Dimmu Borgir, Amorphis, Opeth, My Dying Bride, Alestorm, Battle Beast, Amaranthe, Babymetal, Alcest, The Hu, The Offspring, Dog Eat Dog, Powerwolf, Foreigner, Mastodon, en ja, doe mij ook maar Disturbed. ?
Tel daar nog een flinke schep klein/nieuw grut én de namen van 2021 bij op, en je mag zeker wel spreken van een ziek affiche, zoals jij het zo mooi zegt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.207
Ik moet zeggen dat ik er ook weer zin in heb. Volgens mij zei ik het toen al, maar 2020 had op zich een aardig affiche, 2021 ook zeker. Een combinatie daarvan zou smullen zijn. En ook zoveel namen die ik graag wil zien. Afgaande op de creatief inelkaar geflanste poster: Iron Maiden, Volbeat, Gojira, Wardruna, Bullet for My Valentine (jeugdsentiment), Alter Bridge, Mastodon, Airbourne, My Dying Bride, Mispyrming, Fleddy Melculy, Faith No More, Jinjer, Amenra, The Pretty Reckless, Powerwolf, Twin Temple, Rival Sons, Babymetal, The HU, Gaahls WYRD, Dool, Judas Priest, Korn, Saxon, Disturbed, Foreigner, Opeth, A Day To Remember (ook jeugdsentiment), [Anathema] Devin Townsend, In Extremo, Alcest, Blues Pills, Motionless in White, Soen (waarom zie ik nu pas dat Soen ook op Graspop speelt...?), Tribulation, Aerosmith, Megadeth, Deep Purple, The Offspring, Dimmu Borgir, Fu Manchu, Sepultara, The Dead Daisies, Thy Art Is Murder, Kadavar, Thunder, The Vintage Caravan en Naglfar.
Bij nader inzien had ik beter kunnen opschrijven wat ik niet wilde zien, maar er stonden gewoon ontiegelijk veel goede namen op het affiche, dus doe maar een combinatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Als ik alles zou opsommen wat ik wil zien krijg ik zo opsommig als Dave. Ook het resultaat van 1,5 jaar grotendeels dezelfde playlisten draaien, na een tijdje ken je alles en wil je alles live zien.

Daarom houd ik het bij een beperkte vermelding voor de kleine parels die ik door de twee affiches heb opgepikt en waarvan ik echt zou balen als ik die ga missen. Elk jaar zijn het juist deze parels die met de meeste sterren gaan lopen aan het einde (al is Paradise Lost de torenhoge kandidaat voor het topoptreden): Vltimas (Marching On is uitgegroeid tot één van mijn favo metalnummers), Our Survival Depends on Us (Gold and Silver, wat een nummer!), Gaahls Wyrd (Carving the Voices, die stem, die opbouw), Misphyrming, Northlane, Disillusion, Motionless in White (Laat die aub terugkeren), The Great Old Ones (Niks beter dan de dag starten met black metal in de Marque) en laatste maar zeker niet de minste Naglfar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken