Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.690
7.472
In ieder geval blij met zowel Iron Maiden als Judas Priest als headliners. Nu nog hopelijk Aerosmith er weer terug bij en dan ben ik al tevreden voor 2022 :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.526
3.035
Echt? ik vind dit net heel goed klinken.
Ik heb het persoonlijk net als onze Duitse bondskanselier niet zo op dat nummer. Vandaar ook mijn 'kritiek' dat dit nummer behoorlijk commercieel/mainstream gericht is. Mijn favoriete spot voor Gojira is overigens nog altijd afsluiter van Main Stage 2, dus net na de headliner van dag 1. Bijvoorbeeld 21:00 - 23:00 Iron Maiden MS1 en dan 23:10 - 00:40 Gojira op MS2.

De vorige passage op Graspop stond Gojira kort na In Flames, midden in de zomerse hitte van 30+ graden. Dat was echt knudde en hield het ook niet vol door de hitte.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.044
2.673
Echt? ik vind dit net heel goed klinken.
Het refrein is eerder iets voor Rise Against dan Gojira vind ik.

Ik ben wel de andere singles beginnen appreciëren en heb de cd en een t-shirt besteld. De vermaledijde Fransen hebben zo weer geld uit mijn zakken geklopt.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121

Best wel lekkere nieuwe single van The Offspring!
De rest van het gisteren uitgebrachte nieuwe album, 'Let the bad times roll', klinkt overigens ook heel aardig.
Ik was sowieso al van plan om ze op GMM te zien (mochten ze opnieuw bevestigd worden uiteraard), alleen al uit puur jeugdsentiment en nostalgie, maar nu wordt het alleen nog maar interessanter! ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.202
Ik gooi 't er maar in: Cannibal Corpse's nieuwe album valt me ook zeker niet tegen. Zijn ook al even niet meer geweest (2015), dus wie weet... Normaal niet heel erg fan van het genre, maar dit vond ik toch wel goed te doen. The Offspring gaan we gelijk aanslingeren! Gisteren was weer een drukke dag qua releases.
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121
Ah, mooi dat het nu ook officieel is. Graspop lijkt dus wel de tactiek te hanteren om elke week een headliner te droppen.
Heel mooi inderdaad, Aerosmith wil ik gewoon een keer gezien hebben, zeker nu ze ons al 2 jaar voor de neus worden gehouden. ?

Er lijkt inderdaad een patroon te zitten in de aankondigingen (hoewel ze resp. op woensdag, dinsdag en weer woensdag bekend zijn gemaakt), maar dit waren dan wel de 'voorspelbare' headliners. De vrijdag was juist de minst voorspelbare dag qua subheadliner(s) in 2020, en qua headliner in 2021 (na 'degradatie' FNM). Ben benieuwd wat daar uit de hoed komt.
FNM terugbenoemen als headliner is natuurlijk mogelijk nu Iron Maiden weer erbij is, maar het zou nu toch ook wel als een zwaktebod voelen...
Wat mij betreft mag Volbeat wel doorschuiven als headliner naar de vrijdag, met FNM als subheadliner.
Een nieuwe aankondiging als Nightwish is natuurlijk ook prima. ?
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.044
2.673
Ik hoop dat de laatste headliner een jongere band is die niet Volbeat heet.

Faith No More mag ook elke avond een privé-concert voor mij geven op de camping, maar dat is misschien iets te veel gevraagd.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Yes, heel erg blij met Aerosmith. Ben toch wel erg benieuwd naar de vrijdag headliner idd. Hopelijk weten we volgende week meer!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.078
benieuwd of FNM binnenkort met nieuws komt?
van hun tourschema is niet alleen Graspop naar 2022 geschoven. Ook Hellfest en Tons of Rock al, daarbij lijkt het me een kwestie van tijd dat Mad Cool en NOS Alive naar 2022 schuiven. Zou me niets verbazen als FNM binnen korte tijd van zich laat horen of dat er vershuivingen plaatsvinden.
Ik neem aan, dat FNM die vrijdag terug gaat komen.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.044
2.673
benieuwd of FNM binnenkort met nieuws komt?
van hun tourschema is niet alleen Graspop naar 2022 geschoven. Ook Hellfest en Tons of Rock al, daarbij lijkt het me een kwestie van tijd dat Mad Cool en NOS Alive naar 2022 schuiven. Zou me niets verbazen als FNM binnen korte tijd van zich laat horen of dat er vershuivingen plaatsvinden.
Ik neem aan, dat FNM die vrijdag terug gaat komen.
Ik hoop het, ik zou hen normaal zien in AFAS en op Graspop.
Het concert van AFAS is nog niet verzet, als ze in 2022 gaan touren dan hoop ik dat AFAS er weer bij zit.
Ik MOET hen in een zaal zien verdomme.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.537
Heel mooi inderdaad, Aerosmith wil ik gewoon een keer gezien hebben, zeker nu ze ons al 2 jaar voor de neus worden gehouden. ?

Er lijkt inderdaad een patroon te zitten in de aankondigingen (hoewel ze resp. op woensdag, dinsdag en weer woensdag bekend zijn gemaakt), maar dit waren dan wel de 'voorspelbare' headliners. De vrijdag was juist de minst voorspelbare dag qua subheadliner(s) in 2020, en qua headliner in 2021 (na 'degradatie' FNM). Ben benieuwd wat daar uit de hoed komt.
FNM terugbenoemen als headliner is natuurlijk mogelijk nu Iron Maiden weer erbij is, maar het zou nu toch ook wel als een zwaktebod voelen...
Wat mij betreft mag Volbeat wel doorschuiven als headliner naar de vrijdag, met FNM als subheadliner.
Een nieuwe aankondiging als Nightwish is natuurlijk ook prima. ?
Ja eens! Een nieuwe headliner op vrijdag zie ik ook wel zitten en Nightwish helemaal. Gelukkig zijn andere schrijvers hier wel blij met FNM, was voor mij samen met Judas Priest de zwakke headliner van het stel. Leuk als sub maar zeker niet als headliner. Er moet nu genoeg aanbod zijn om dat anders in te vullen.

Ben overigens wel benieuwd of Mercyful Fate de tour ook weer een jaar verschuift, dan zullen ze wel afsluiten op donderdag na IM. Voor mij persoonlijk ook geen al te sterke boeking. Hier al eerder aangehaald maar dan zie ik daar veel liever Gojira of Avatar om de avond af te sluiten en 'nieuw' bloed het grote podium te geven.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.459
4.624
Ja eens! Een nieuwe headliner op vrijdag zie ik ook wel zitten en Nightwish helemaal. Gelukkig zijn andere schrijvers hier wel blij met FNM, was voor mij samen met Judas Priest de zwakke headliner van het stel. Leuk als sub maar zeker niet als headliner. Er moet nu genoeg aanbod zijn om dat anders in te vullen.

Ben overigens wel benieuwd of Mercyful Fate de tour ook weer een jaar verschuift, dan zullen ze wel afsluiten op donderdag na IM. Voor mij persoonlijk ook geen al te sterke boeking. Hier al eerder aangehaald maar dan zie ik daar veel liever Gojira of Avatar om de avond af te sluiten en 'nieuw' bloed het grote podium te geven.
ik denk dat mercyful fate voor een aantal mensen toch wel de booking van het jaar zal zijn. Ik zou er niet te vlug over gaan, dit blijft een sterke naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.459
4.624
een andere mogelijkheid is ozzy osbourne, was vroeger ook wel kind aan huis bij graspop, nu al even geleden. Kan zomaar eens de laatste keer dat we ozzy zien op graspop als ze hem in 2022 boeken.

minder waarschijnlijk dan volbeat natuurlijk want ozzy tourt europa in januari, februari, maart 2022 en daarna nog geen data
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.202
een andere mogelijkheid is ozzy osbourne, was vroeger ook wel kind aan huis bij graspop, nu al even geleden. Kan zomaar eens de laatste keer dat we ozzy zien op graspop als ze hem in 2022 boeken.

minder waarschijnlijk dan volbeat natuurlijk want ozzy tourt europa in januari, februari, maart 2022 en daarna nog geen data
Doe maar niet. Dat zou alleen maar zonde zijn van die plek, aangezien het fijne er bij Ozzy wel van af is. En ik ga 'm al zien in februari, dus een beetje eigenbelang speelt ook mee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken