Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Wellicht dat Korn de tour ook naar 2022 gaat zetten?
Stonden ook op Ressurrection Fest, dat festival is inmiddels ook verplaatst naar 2022.
29 juni tm 2 juli 2022, om precies te zijn.

Korn was ik zeker niet vergeten, van alle bands bovenaan de afffiche is dit wel degene waar ik het meest naar uit keek. Hun "nieuwe" album (uit 2019) vind ik ook erg sterk.

Het zou me wel verbazen als ze niet op de line up zouden staan, zolang ze in Europa komen in het seizoen slaan ze Graspop zeker niet over. Ze komen normaal om de 2 jaar op Graspop, en zijn er sinds 2015 niet meer geweest.

Korn is ook mijn favoriet van de headliners! Heerlijke muziek en enige headliner die ik nog nooit live gezien heb. Dus ja, ik hoop ook zeer hard dat deze terugkomt. Zag het me al helemaal voor me zo'n midnight set om ms2 af te sluiten.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
SSSLLLAAAAYYEEERRRR!!!!!!!!!!!!!!

Denk dat die gewoon alles gaan overhemelen naar volgend jaar, waardoor dus ook Graspop. Zou me dan ook niet verbazen als Gojira er dus weer staat (aangezien die mee zouden gaan als support (al was dat na de verplaatsing van AFAS niet meer het geval, denk ik)).
Dat kan ik mij heel goed voorstellen inderdaad! Dat Gojira naar 2022 mee wordt genomen zou ik supervet vinden. Toch hoop ik stiekem dat Alter Bridge ook weer op het affiche komt, ook al stonden ze voor 2020 wel op het programma en 2021 niet

Korn heeft overigens een nieuw album geschreven. Geen idee wanneer ze plannen om die uit te laten komen, maar wel fijn.

Is wel interessant dat veel bands in de corona tijd maar bezig zijn gegaan met het maken van nieuwe muziek aangezien ze toch niet kunnen optreden.
Zo hebben bands die normaal met iedere nieuwe album tour wel op Graspop staan, straks ineens 2 nieuwe albums uit voor dat we ze weer eens zien.
Genoeg nieuw materiaal dus in ieder geval.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Is wel interessant dat veel bands in de corona tijd maar bezig zijn gegaan met het maken van nieuwe muziek aangezien ze toch niet kunnen optreden.
Zo hebben bands die normaal met iedere nieuwe album tour wel op Graspop staan, straks ineens 2 nieuwe albums uit voor dat we ze weer eens zien.
Genoeg nieuw materiaal dus in ieder geval.
Klopt! Grappige is wel dat dit dus precies niet geldt voor de drie headliners die al aangekondigd zijn. Die staan op precies 0 nieuwe platen?

Klopt! Grappige is wel dat dit dus precies niet geldt voor de drie headliners die al aangekondigd zijn. Die staan op precies 0 nieuwe platen?
Er is nog ruim een jaar. Wie weet krijgen we nog wel een 17de album te zien van Iron Maiden. Of iets van Judas Priest? Bij Aerosmith verwacht ik het eerlijk gezegd niet meer :P

Tijd voor een update na de nieuwe poster voor Novarock!

Nieuw voor het geruchtencircuit zijn Five Finger Death Punch, Bring me the Horizon en Rise Against die allen daar ook staan.

Bevestigd
Iron Maiden (donderdag)
Judas Priest (zaterdag)
Aerosmith (zondag)

(zeer) waarschijnlijk
The Offspring (herbevestigd voor Novarock 2022)
Paradise Lost (week voor GMM zelfbevestiging voor Into the Grave)
Powerwolf (herbevestigd als support IM)
Steel Panther (herbevestigd voor Novarock 2022)
Devin Townsend (herbevestigd voor Novarock 2022)
Airbourne (herbevestigd als support IM en Novarock 2022)
Jinjer (herbevestigd voor Novarock 2022)
Skillet (herbevestigd voor Novarock 2022)
The Pretty Reckless (herbevestigd voor Novarock 2022)
While She Sleeps (herbevestigd voor Novarock 2022)
Black Veil Brides (herbevestigd voor Novarock 2022)
The Dead Daisies (herbevestigd als support JP)
Of Mice & men (herbevestigd voor Novarock 2022)
Fire from the gods (herbevestigd voor Novarock 2022)
Boston Manor (herbevestigd voor Novarock 2022)

Afgevallen
-

Volgens mij wordt het nog een hele puzzel voor de Graspoporganisatie om het affiche samen te stellen. Veel van de nieuwe namen voor 2021 zijn al bevestigd op tour en er zullen er ook veel van het 2020 affiche volgen. Wie geef je dan voorrang? En wat te doen met de acts met nieuwe albums zoals Rise Against en BMTH?

Volgens mij wordt het nog een hele puzzel voor de Graspoporganisatie om het affiche samen te stellen. Veel van de nieuwe namen voor 2021 zijn al bevestigd op tour en er zullen er ook veel van het 2020 affiche volgen. Wie geef je dan voorrang? En wat te doen met de acts met nieuwe albums zoals Rise Against en BMTH?
Lijkt me ook wel een leuke uitdaging om aan te werken. Neem aan dat veel acts nu al vastgelegd gaan worden voor 2023.

ja, de headliners hadden ze al.
Maar wellicht dat Korn of Volbeat bijvoorbeeld er nog als subs bij komen?

Users who are viewing this thread