Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Dat zou dus niks verrassends zijn en vrijwel overeenkomen met 2020 en 2021. Wellicht een gemiste kans.
Nou opzich wel als we dat lijstje aanhouden. Nieuw zijn dan Rise Against, The Darkness, bleed From Within, BMTH, Battle Beast, FFDP, Billy Talent en Eluveitie.

Nou opzich wel als we dat lijstje aanhouden. Nieuw zijn dan Rise Against, The Darkness, bleed From Within, BMTH, Battle Beast, FFDP, Billy Talent en Eluveitie.
Al zou je wel met deze iets grotere namen een mooie undercard hebben, toch voelt het alsnog een beetje karig. Er ontbreken op de een of andere manier toch echte knallers.

Niet echt onder de indruk van die line-up eigenlijk, al was ik dat vorig jaar ook niet echt. Bevestiging van sommige namen is wel fijn en er staan ook zeker leuke kleine namen op de line-up, maar het is ook niet super ofzo.
Ik ben al een paar jaar niet meer onder de indruk van de line-up van Download. Het totaalpakket bij Graspop is veel mooier.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Ik denk vooral dat het wel het een en ander kost om ze te boeken en daarnaast heel goeie faciliteiten en logistiek moeten hebben omdat ze om het cru te zeggen, gehandicapt zijn.
In het verleden stonden er al bands met gehandicapte leden op graspop, dus dit zal al vast geen reden zijn om ze niet te boeken.

Ik ben al een paar jaar niet meer onder de indruk van de line-up van Download. Het totaalpakket bij Graspop is veel mooier.
Graspop is gewoon een heel fijn festival vind ik. Als Nederlander blijf ik niet begrijpen dat zoiets wel in België kan maar niet in Nederland (RIP Fortarock).

Graspop is gewoon een heel fijn festival vind ik. Als Nederlander blijf ik niet begrijpen dat zoiets wel in België kan maar niet in Nederland (RIP Fortarock).
veel sponsoring maar ook, veel geduld hebben. je kan geen festival als graspop uit de grond stampen zomaar, dat moet jaar na jaar groeien. Ik denk dat je in nederland into the grave moet in de gaten houden en vooral steunen zodat ze kunnen groeien. België heeft ook veel voordelen door zijn grootte, zo zijn exclusiviteitscontracten in België niet zo zwaar een probleem als in grotere landen als frankrijk, duitsland en nederland

Ik verwacht dat Volbeat richting Rock Werchter gaat of dat ze anders subben voor Iron Maiden. Er staat in de aankondiging van Iron Maiden tenslotte dat ze de donderdag afsluiten. Dat insinueert dat de MS2-headliner ervoor is.

Voor de donderdag zet ik in op iets als dit:
Main Stage 2: Gojira 18.30 - 19.40
Main Stage 1: Volbeat 19.50 - 21.10
Main Stage 2: FFDP 21.20 - 22.35
Main Stage 1: Iron Maiden 22.45 - 00.45
Ik denk ook niet dat het helemaal realistisch is om nog een headliner te verwachten van het formaat van Rage Against The Machine, ik denk dat daar een aardig prijskaartje aan hangt vooral vanwege hun exclusiviteit.
In 2021 was het misschien mogelijk om een formaat headliner als SOAD op de vrijdag te zetten, (volgens de geruchten) omdat Iron Maiden niet meer zou komen.

Als Volbeat en Iron Maiden op de donderdag zouden staan dan denk ik dat Faith No More gewoon weer de vrijdag zal headlinen. Met misschien een jongere goedkopere band als headliner van de andere mainstage. (ik denk aan bijvoorbeeld Powerwolf/Heaven Shall Burn/Alestorm die werden eerder genoemd in het 2020 geruchtentopic, misschien hooguit een Sabaton/Nightwish)

Ook lijkt het me sterk dat Volbeat al om 19:50 speelt, die sluiten gewoon een mainstage af.

ik denk dat we met het trio, volbeat, faith no more, five finger death punch de iets zwakkere vrijdag toch naar een hoger niveau zullen krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
ik denk dat we met het trio, volbeat, faith no more, five finger death punch de iets zwakkere vrijdag toch naar een hoger niveau zullen krijgen.
Qua grootheid van namen wel. Ik wil FFDP niet scharen onder een band met een hoog niveau...

Zeker, maar het zijn eigenlijk allemaal net niet headliners. Eigenlijk rek je het rijtje Heaven Shall Burn, Powerwolf, etc. hier allen maar mee op.

Zeker, maar het zijn eigenlijk allemaal net niet headliners. Eigenlijk rek je het rijtje Heaven Shall Burn, Powerwolf, etc. hier allen maar mee op.
Ik gun het Heaven Shall Burn wel om de MS2 afsluiter te worden als we moeten kiezen tussen een rijtje net niet headliners. Die hebben toch echt een goede en relevante plaat afgeleverd. Misschien is dit net het zetje naar een grotere status.

ik geloof dat de afgelopen paar edities ( die wel doorgingen ) ook steeds een wat hardere band hadden als afsluiter ms2 op ten minste 1 van de dagen.
Dit zou ik ook graag opnieuw zien komend jaar. (Lamb of God, Parkway Drive, In Flames, Amon Amarth, Heaven Shall Burn)
Dit zou prima op de donderdag of vrijdag passen denk ik zo.

EDIT: Has Jos zijn bericht nog niet gezien toen ik dit schreef, ik ben het met je eens dat Heaven Shall Burn een prima kandidaat is voor deze spot.

• Leuk
Waarderingen: xydroh
ik geloof dat de afgelopen paar edities ( die wel doorgingen ) ook steeds een wat hardere band hadden als afsluiter ms2 op ten minste 1 van de dagen.
Dit zou ik ook graag opnieuw zien komend jaar. (Lamb of God, Parkway Drive, In Flames, Amon Amarth, Heaven Shall Burn)
Dit zou prima op de donderdag of vrijdag passen denk ik zo.
Klopt! En dat waren stuk voor stuk (een van) mijn favoriete shows van het festival dus trek maar door die traditie.

Klopt! En dat waren stuk voor stuk (een van) mijn favoriete shows van het festival dus trek maar door die traditie.
Ja helemaal mee eens.

Ik baal er nog steeds van dat ik die set van Parkway Drive heb gemist in 2018 (kon dat jaar niet naar Graspop), is wel één van mijn favoriete bands en op youtube zag het eruit als een goede show, dus ik hoop dat ze nog eens de kans krijgen om ms2 af te sluiten. Ik geloof dat het grootste deel van het forum toen bij Ayreon stond dus ik zal niet de enige zijn die dit niet heeft gezien.
Helaas verwacht ik niet dat zij Europa aan zullen doen volgend jaar in Juni. Wellicht in 2023

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ja helemaal mee eens.

Ik baal er nog steeds van dat ik die set van Parkway Drive heb gemist in 2018 (kon dat jaar niet naar Graspop), is wel één van mijn favoriete bands en op youtube zag het eruit als een goede show, dus ik hoop dat ze nog eens de kans krijgen om ms2 af te sluiten. Ik geloof dat het grootste deel van het forum toen bij Ayreon stond dus ik zal niet de enige zijn die dit niet heeft gezien.
Helaas verwacht ik niet dat zij Europa aan zullen doen volgend jaar in Juni. Wellicht in 2023
die show was heel goed, maar ik denk niet dat we een terkort zullen hebben aan parkway drive shows in belgië eerlijk gezegd. Die kans zul je zeker nog krijgen.

die show was heel goed, maar ik denk niet dat we een terkort zullen hebben aan parkway drive shows in belgië eerlijk gezegd. Die kans zul je zeker nog krijgen.
Maar ik heb ze al vaak in een zaal gezien en ook wel eens op Graspop maar zo'n headliner set is toch weer anders.
Niet persee beter of slechter maar leuk om een keer mee te maken. Maar goed het zal nog wel eens gebeuren

Voor 2022 blijft Korn nr1 op mijn wishlist, sinds ze zijn aangekondigd voor Graspop 2020 ben ik al hun albums aan het luisteren en ik kan niet wachten om ze eens live te zien. Ook hoop ik dat Bury Tomorrow weer terug komt, die stonden in 2020 op de line up maar in 2021 weer niet.

Wel zuur dat ik nog nooit zo goed was voorbereid voor een festival qua het luisteren en opzoeken van bands, als voor 2020. En dat een aantal bands niet meer zullen komen. Bijvoorbeeld SHVPES had ik ook graag eens live gezien maar die zijn al gestopt inmiddels. Volgens mij kunnen er trouwens ook wel een paar bands in het lijstje die zeker niet terugkeren, omdat ze gestopt zijn of overleden bijvoorbeeld.

Korn kijk ik ook echt naar uit , is al weer van 2015 geleden en nog steeds relevant tot op deze dag. Er zijn niet veel bands die het hen na doen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
wat betreft iron maiden, die spelen altijd op dezelfde tijd, 21.00 tot 23.00 . dus donderdags speelt er een band op ms2 NA maiden.
zie op de download poster ook weer british lion en de raven age staan. van mij mag smith/kotzen dan ook wel een plekje krijgen op graspop (smiddags metal dome?)
ik ga een beetje uit van de poster van 2020, aangevuld met volbeat(headliner vrijdag), gojira, saxon en megadeth.
Ik denk dat mercyful fate na maiden speelt. King Diamond speelt niet in zonlicht normaal gezien.

Users who are viewing this thread