Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

nog niet, maar ik denk wel veel van 2020 te verwachten is. Headliners KISS of Judas Priest bijvoorbeeld. Ben zelf benieuwd of Disturbed in 2022 te zien gaat zijn in EU? (was antwoord op Joslittel)

Vrijdag headliner incoming Angela Merkel? ;)

nog niet, maar ik denk wel veel van 2020 te verwachten is. Headliners KISS of Judas Priest bijvoorbeeld. Ben zelf benieuwd of Disturbed in 2022 te zien gaat zijn in EU? (was antwoord op Joslittel)

Vrijdag headliner incoming Angela Merkel? ;)
en vooral als het nu graspop of werchter gaat zijn voor disturbed

Sweden Rock heeft ook een hele rits aan herbevestigingen voor volgend jaar.
Guns N Roses, Volbeat, In Flames, Nightwish, Mercyful Fate bovenaan het affiche.
Devin Townsend en Alestorm onder andere voor Graspop staan er ook weer.

Hier de volledige lijst:

Sweden Rock heeft ook een hele rits aan herbevestigingen voor volgend jaar.
Guns N Roses, Volbeat, In Flames, Nightwish, Mercyful Fate bovenaan het affiche.
Devin Townsend en Alestorm onder andere voor Graspop staan er ook weer.

Hier de volledige lijst:
Oew In Flames, kom maar door! Evenals Nightwish. Ook eerste tourbevestiging van Opeth eindelijk. Werk zo de lijst weer ff bij.

Edit: staan veel mooie bands in de kleine letters. Baest vind ik de beste opkomende deathmetalband en ook Orange Goblin. Wat oldtimers zoals 10cc en Ten Years After, mooie prognamen zoals Evergrey en Praying Mantis. Netjes hoor.

Laatst bewerkt:
Nieuwe update na Sweden Rock 2022. Nieuwe toevoegingen schuin gedrukt.

Bevestigd
Iron Maiden (donderdag)
Judas Priest (zaterdag)
Aerosmith (zondag)

(zeer) waarschijnlijk
Volbeat (herbevestigd voor Sweden Rock 2022 maar kan ook naar RW)
Mercyful Fate (herbevestigd voor Sweden Rock 2022)

Korn (herbevestigd voor Download 2022)
Deftones (herbevestigd voor Download 2022)
Megadeth (herbevestigd voor Download 2022)
The Offspring (herbevestigd voor Novarock 2022)
Opeth (herbevestigd voor Sweden Rock 2022)
Alestorm (herbevestigd voor Sweden Rock 2022)

Paradise Lost (week voor GMM zelfbevestiging voor Into the Grave)
Powerwolf (herbevestigd als support IM & Download 22)
Steel Panther (herbevestigd voor Novarock 2022 en Download 2022)
Devin Townsend (herbevestigd voor Novarock 2022)
Airbourne (herbevestigd als support IM en Novarock 2022 en Download 2022)
Jinjer (herbevestigd voor Novarock 2022)
Sepultura (herbevestigd voor Download 2022)
Skillet (herbevestigd voor Novarock 2022)
The Pretty Reckless (herbevestigd voor Novarock 2022 & Download 2022)
While She Sleeps (herbevestigd voor Novarock 2022)
Amaranthe (herbevestigd voor Sweden Rock 2022)
Blues Pills (herbevestigd voor Download 2022)
Black Veil Brides (herbevestigd voor Novarock 2022)
The Dead Daisies (herbevestigd als support JP)
Of Mice & men (herbevestigd voor Novarock 2022 en Download 2022)
Dying Fetus (herbevestigd voor Download 2022)
Wayward Sons (herbevestigd voor Download 2022)
Fire from the gods (herbevestigd voor Novarock 2022)
Kadavar (herbevestigd voor Sweden Rock 2022)
Boston Manor (herbevestigd voor Novarock 2022 en Download 2022)
Wednesday 13 (herbevestigd voor Download 2022)
Tiamat (herbevestigd voor Sweden Rock 2022)
Twin Temple (herbevestigd voor Download 2022)
Cemetery Sun(herbevestigd voor Download 2022)
British Lion (herbevestigd voor Download 2022)
Spiritbox (herbevestigd voor Download 2022)
Tempt (herbevestigd voor Download 2022)
Joyous Wolf (herbevestigd voor Download 2022)

Afgevallen
Shvpes (gestopt)
Anathema (gestopt)

• Leuk
Waarderingen: ironman en MetalLimbo
Weet iemand de tour agenda van Nightwish van 2020 en 2021? Volgens mij waren die toen niet zo actief in het festival seizoen als ik het me goed herinner.
Nu ze op steeds meer festivals verschijnen hoop ik zeer dat ze ook op Graspop langs zullen komen.
Iron Maiden en Nightwish/Volbeat op donderdag, FNM en Nightwish/Volbeat op vrijdag als afsluiters ms1 en ms2 lijken me beide goede opties

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
en vooral als het nu graspop of werchter gaat zijn voor disturbed
Wat is de reden dat je hiertussen twijfelt? Ze stonden op de graspop line up voor 2020, is er een reden om aan te nemen dat ze op Werchter zouden staan?

Ja, wederom vette namen inderdaad. Ook veel mooie namen buiten de echte metal, zoals Walter Trout, Rosalie Cunningham, Siena Root. Hällas is ook een mooie toevoeging. Graspop zal ze alleen niet programmeren, waarschijnlijk om dat dat buiten hun straatje valt. Hoop echt dat ze in de toekomst meer de kant van Hellfest opgaan en breder gaan programmeren.

Ja, wederom vette namen inderdaad. Ook veel mooie namen buiten de echte metal, zoals Walter Trout, Rosalie Cunningham, Siena Root. Hällas is ook een mooie toevoeging. Graspop zal ze alleen niet programmeren, waarschijnlijk om dat dat buiten hun straatje valt. Hoop echt dat ze in de toekomst meer de kant van Hellfest opgaan en breder gaan programmeren.
Ja ik ook. Nog een podium erbij waar ruimte wordt geboden voor een bredere programmering zou zeker een toffe toevoeging zijn. Maar volgens mij zitten ze nu al aan de absolute max qua terrein. Dat zou dan een verhuizing naar een andere locatie betekenen. Kan me wel herinneren ooit zoiets voorbij te hebben zien komen hier, gesprekken over verplaatsing binnen de gemeente met meer ruimte voor zowel festival als camping.

Die hebben volgens mij gewoon een blues podium, ik zie zelfs Ten Years After
Ik ga Sweden Rock toch even in mijn achterhoofd houden, zit zo aan 30 acts die ik zien wil

social distortion mag zeker over komen samen met witchcraft voor mij

JEAN BEAUVOIR is ook altijd plezant om te zien

• Leuk
Waarderingen: Rick1617899545
Die hebben volgens mij gewoon een blues podium, ik zie zelfs Ten Years After
Ik ga Sweden Rock toch even in mijn achterhoofd houden, zit zo aan 30 acts die ik zien wil
Ja ik ben ook wel enthousiast geworden. Ga eens een balletje opgooien bij de vrienden die ik ook meekrijg naar RaR.

Hebben we iemand op het forum met ervaringen met Sweden Rock? Tot mijn grote verbazing wil de hele Rar groep mee haha. Dus nu ff wat verdere research doen. Wat ervaringen uit de eerste hand zouden helpen of het de moeite waard is!

Hebben we iemand op het forum met ervaringen met Sweden Rock? Tot mijn grote verbazing wil de hele Rar groep mee haha. Dus nu ff wat verdere research doen. Wat ervaringen uit de eerste hand zouden helpen of het de moeite waard is!

Roep t al jaren, maar is er nog nooit van gekomen helaas

Hebben we iemand op het forum met ervaringen met Sweden Rock? Tot mijn grote verbazing wil de hele Rar groep mee haha. Dus nu ff wat verdere research doen. Wat ervaringen uit de eerste hand zouden helpen of het de moeite waard
Line up ziet er zeker goed uit maar zullen wel zware weken worden voor je haha
4 dagen festival, 2 a 3 dagen rust en dan weer 4 dagen festival

Line up ziet er zeker goed uit maar zullen wel zware weken worden voor je haha
4 dagen festival, 2 a 3 dagen rust en dan weer 4 dagen festival
Ja geweldig! Spaar nu al 2 zomers energie. Bij Graspop hebben we huisje in Metal Town voor een week dus we kunnen gelijk door en daar ff uitrusten en hopelijk de kleding wassen.

• Leuk
Waarderingen: Brian en Loek123
Ja geweldig! Spaar nu al 2 zomers energie. Bij Graspop hebben we huisje in Metal Town voor een week dus we kunnen gelijk door en daar ff uitrusten en hopelijk de kleding wassen.

Mocht je daadwerkelijk naar Sweden Rock gaan en het tijdschema daar het toe laat, dan raad ik je aan om Night Ranger te checken. Die hebben ooit in 1989 ook op de Baspop-editie van toen gestaan en dat was geweldig, heb ik mij laten vertellen. Het is volgens mij totaal niet jouw ding, maar je weet maar nooit :p

Users who are viewing this thread