Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

ja, de headliners hadden ze al.
Maar wellicht dat Korn of Volbeat bijvoorbeeld er nog als subs bij komen?
Ja dat is zeker mogelijk.

Even iets anders, ik zag dat Five Fingers Death Punch op Novarock staan als headliner. Als ik me niet vergis hadden deze geen tourplannen in Juni 2021/2022 toch?
Lijkt me ook een kanshebber voor graspop (uiteraard niet als headlnier, maar misschien om de donderdag/vrijdag op te vullen)

Ja dat is zeker mogelijk.

Even iets anders, ik zag dat Five Fingers Death Punch op Novarock staan als headliner. Als ik me niet vergis hadden deze geen tourplannen in Juni 2021/2022 toch?
Lijkt me ook een kanshebber voor graspop (uiteraard niet als headlnier, maar misschien om de donderdag/vrijdag op te vullen)
Dat is zeker een kanshebber ja, als het de organisatie lukt om nog een gaatje te vinden voor ze. Zoals ik eerder ook al zei lijkt me dat nogal lastig met de 2020 en 2021 die ook weer op tour gaan. De terugkeer van Alter Bridge en Disturbed bijvoorbeeld sluit ik ook niet uit. Persoonlijk mogen ze wegblijven maar een nieuwe kanshebber is het wel ja.

Dat is zeker een kanshebber ja, als het de organisatie lukt om nog een gaatje te vinden voor ze. Zoals ik eerder ook al zei lijkt me dat nogal lastig met de 2020 en 2021 die ook weer op tour gaan. De terugkeer van Alter Bridge en Disturbed bijvoorbeeld sluit ik ook niet uit. Persoonlijk mogen ze wegblijven maar een nieuwe kanshebber is het wel ja.
Ja ik ben ook erg benieuwd hoe het zal lopen. Alter Bridge hoop ik ook nog eens live te zien, en Disturbed mag van mij ook zeker terugkomen. Ook hoop ik nog dat Bullet For My Valentine terug komt, die ooit waren aangekondigd voor een paar dagen en toen ineens niet meer.

Nu steeds meer festivals aankondigingen gaan doen zullen we er meer en meer achter komen welke bands terugkeren. En kunnen we weer ons lijstje/de poster updaten
Zo staan op nova rock ook nog aardig wat bands die ook op de line up van Graspop staan.
Op eerste gezicht in ieder geval: Steel Panther, Black veil brides, Of Mice & Men, Skillet, The Pretty Reckless, While She Sleeps, The Offspring, Airbourne, Battle Beast, Devin Townsend
Waarschijnlijk mis ik nog wel iets maar dit kan al op het lijstje van bands die een grote kans hebben om terug te keren denk ik. En zo meteen om 10 uur zal Download daar nog wat aan toevoegen hoogst waarschijnlijk

Nice, in ieder geval Korn en Deftones weer terug bij Download!!

ga zo een update van het lijstje maken.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
the ghost inside op download ! damn wat een booking, die mogen meteen afkomen voor mij, zelfs al hebben ze een headlinerspot nodig om ze te overtuigen.

• Leuk
Waarderingen: ironman
Met de aankondigingen van Novarock en Download komen we al een heel eind met het lijstje denk ik :)
De kans dat Korn terug komt wordt ook steeds groter. En megadeth en Deftones zullen ook wel terugkomen

Niet echt onder de indruk van die line-up eigenlijk, al was ik dat vorig jaar ook niet echt. Bevestiging van sommige namen is wel fijn en er staan ook zeker leuke kleine namen op de line-up, maar het is ook niet super ofzo.

mag voor mij over komen:

The ghost inside !

deftones, korn, rise against , steel panther, the distillers, skillet, descendents, loathe, electric wizard, sepultura, blues pills, dying fetus, venom prison, spiritbox, fire from the gods

• Leuk
Waarderingen: Loek123
mag voor mij over komen:

The ghost inside !

deftones, korn, rise against , steel panther, the distillers, skillet, descendents, loathe, electric wizard, sepultura, blues pills, dying fetus, venom prison, spiritbox, fire from the gods
Ik was nog niet bekend met The Ghost Inside, meteen maar even opgezet. Deze vroeg ik ook maar toe aan mijn wishlist :)

• Leuk
Waarderingen: ironman en xydroh
Ik was nog niet bekend met The Ghost Inside, meteen maar even opgezet. Deze vroeg ik ook maar toe aan mijn wishlist :)
spelen naar eigen zeggen slechts 1 show per jaar omdat het fysiek niet anders kan, zijn in 2019 terug beginnen optreden na een revalidatie van 5 jaar ten gevolge van een ongeval met de tourbus. Drummer heeft slechts 1 been, de gitaris mist een paar tenen etc.

spelen naar eigen zeggen slechts 1 show per jaar omdat het fysiek niet anders kan, zijn in 2019 terug beginnen optreden na een revalidatie van 5 jaar ten gevolge van een ongeval met de tourbus. Drummer heeft slechts 1 been, de gitaris mist een paar tenen etc.
Hmm ja dat is minder.
Ze hebben nu wel al 4 optredens gepland in juni/juli 2022 dus er is hoop. Ook 1 optreden in Duitsland een week na Graspop.

EDIT: Excuses nu haal ik data van 2021 en 2022 door elkaar. die show in Duitsland is dit jaar nog.

De updates komen nu opeens snel. Zelf met name blij dat Korn, Sepultura en Deftones weer terug lijken te komen, evenals Megadeth. Bleed From Within mag ook zeker nog een plekje krijgen op het affiche.

Bevestigd
Iron Maiden (donderdag)
Judas Priest (zaterdag)
Aerosmith (zondag)

(zeer) waarschijnlijk
Korn (herbevestigd voor Download 2022)
Deftones (herbevestigd voor Download 2022)
Megadeth (herbevestigd voor Download 2022)
The Offspring (herbevestigd voor Novarock 2022)
Paradise Lost (week voor GMM zelfbevestiging voor Into the Grave)
Powerwolf (herbevestigd als support IM & Download 22)
Steel Panther (herbevestigd voor Novarock 2022 en Download 2022)
Devin Townsend (herbevestigd voor Novarock 2022)
Airbourne (herbevestigd als support IM en Novarock 2022 en Download 2022)
Jinjer (herbevestigd voor Novarock 2022)
Sepultura (herbevestigd voor Download 2022)
Skillet (herbevestigd voor Novarock 2022)
The Pretty Reckless (herbevestigd voor Novarock 2022 & Download 2022)
While She Sleeps (herbevestigd voor Novarock 2022)
Blues Pills (herbevestigd voor Download 2022)
Black Veil Brides (herbevestigd voor Novarock 2022)
The Dead Daisies (herbevestigd als support JP)
Of Mice & men (herbevestigd voor Novarock 2022 en Download 2022)
Dying Fetus (herbevestigd voor Download 2022)
Wayward Sons (herbevestigd voor Download 2022)
Fire from the gods (herbevestigd voor Novarock 2022)
Boston Manor (herbevestigd voor Novarock 2022 en Download 2022)
Wednesday 13 (herbevestigd voor Download 2022)
Twin Temple (herbevestigd voor Download 2022)
Cemetery Sun(herbevestigd voor Download 2022)
British Lion (herbevestigd voor Download 2022)
Spiritbox (herbevestigd voor Download 2022)
Tempt (herbevestigd voor Download 2022)
Joyous Wolf (herbevestigd voor Download 2022)

Afgevallen
-

Hmm ja dat is minder.
Ze hebben nu wel al 4 optredens gepland in juni/juli 2022 dus er is hoop. Ook 1 optreden in Duitsland een week na Graspop.

EDIT: Excuses nu haal ik data van 2021 en 2022 door elkaar. die show in Duitsland is dit jaar nog.
Ik denk vooral dat het wel het een en ander kost om ze te boeken en daarnaast heel goeie faciliteiten en logistiek moeten hebben omdat ze om het cru te zeggen, gehandicapt zijn.

Het lijkt me best aannemelijk dat Graspop dan zeer binnenkort ook met de grotere eerste lichting komt.

Ik verwacht dat de vrijdag-headliner nog even op zich laat wachten. Ik sluit bijvoorbeeld niet uit dat dit gat wordt ingevuld door Rage Against The Machine, die de hele maand juni leeg heeft tussen twee Amerikaanse legs van de tour in.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het lijkt me best aannemelijk dat Graspop dan zeer binnenkort ook met de grotere eerste lichting komt.

Ik verwacht dat de vrijdag-headliner nog even op zich laat wachten. Ik sluit bijvoorbeeld niet uit dat dit gat wordt ingevuld door Rage Against The Machine, die de hele maand juni leeg heeft tussen twee Amerikaanse legs van de tour in.
no way dat rage against the machine op graspop staat voor dat ze op werchter hebben gestaan, ik acht het onnoemelijk klein.

grootste kans is nog steeds dat het volbeat is, na de aankondiging van nova rock kan five finger death punch nu blijkbaar ook als headliner. Foo fighters zou ik ook graag hebben maar die zijn ook veel meer realistisch op rock werchter.

Ik gok zoals gezegd dat Graspop binnenkort met een groot pakket komt. Hierbij de namen die ik in elk geval verwacht, in willekeurige volgorde. Ze zijn allemaal aangekondigd door Nova Rock en/of Download UK.

- Deftones
- Korn
- Pretty Reckless
- Rise Against
- Powerwolf
- Megadeth
- Steel Panther
- The Darkness
- Airbourne
- Skillet
- Of Mice & Men
- Sepultura
- Blues Pills
- Dying Fetus
- British Lion
- Bleed From Within
- Twin Temple
- Spirit Box
- Tempt
- Fire From The Gods
- Joyous Wolf
- Black Veil Brides
- Bring Me The Horizon
- While She Sleeps
- Battle Beast
- The Offspring
- Jinjer
- Eskimo Callboy
- Boston Manor
- Five Finger Death Punch
- Billy Talent
- Eluveite
- Devin Townsend

• Leuk
Waarderingen: xydroh
Dat zou dus niks verrassends zijn en vrijwel overeenkomen met 2020 en 2021. Wellicht een gemiste kans.

no way dat rage against the machine op graspop staat voor dat ze op werchter hebben gestaan, ik acht het onnoemelijk klein.

grootste kans is nog steeds dat het volbeat is, na de aankondiging van nova rock kan five finger death punch nu blijkbaar ook als headliner. Foo fighters zou ik ook graag hebben maar die zijn ook veel meer realistisch op rock werchter.
Ik verwacht dat Volbeat richting Rock Werchter gaat of dat ze anders subben voor Iron Maiden. Er staat in de aankondiging van Iron Maiden tenslotte dat ze de donderdag afsluiten. Dat insinueert dat de MS2-headliner ervoor is.

Voor de donderdag zet ik in op iets als dit:
Main Stage 2: Gojira 18.30 - 19.40
Main Stage 1: Volbeat 19.50 - 21.10
Main Stage 2: FFDP 21.20 - 22.35
Main Stage 1: Iron Maiden 22.45 - 00.45

Users who are viewing this thread