Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.408
4.536
betekend dit dat volbeat naar de faith no more dag verschuift en dat we SOAD kwijt zijn?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
betekend dit dat volbeat naar de faith no more dag verschuift en dat we SOAD kwijt zijn?

Dat zou zo maar eens kunnen, ben daar wel bang voor. SOAD is nooit aangekondigd voor GMM waardoor het gemopper relatief klein zal zijn als ze weer op RW opduiken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.408
4.536
het plan was dat SOAD graspop 2021 ging doen en rock werchter 2022(ter vervanging van 2020), dit was zo opgezet omdat metallica 2021 op RW al vast stond en er anders 2 heavy dagen gingen zijn. Dus in dat opzicht vrees ik dat SOAD 2022 op RW al vast ligt en het af hangt van hoe flexibel SOAD in de onderhandelingen is.

langs de andere kant is de waterkans die bestaat op metallica graspop 2022 wel spannend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
of SOAD tourt niet in 2022? is ook een optie.
Denk dat als Metallica, en festivals speelt, en onder LiveNation BE tourt, dat dat 1+1=Rock Werchter gaat worden
 

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
122
173
Denk niet dat S.O.A.D. tourt volgend jaar , Maiden heeft hen ook vervangen voor Download 2022.

Ik gok op Gun's & Roses als vrijdag headliner, ze hebben een mooi gaatje die dag in hun tourschema..
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
of SOAD tourt niet in 2022? is ook een optie.
Denk dat als Metallica, en festivals speelt, en onder LiveNation BE tourt, dat dat 1+1=Rock Werchter gaat worden
Neem hierbij dat Download in 20 en 21 SOAD had en deze zijn niet toegevoegd voor 22, dus denk dat die mannen er de stekker hebben uitgetrokken voorlopig. Volbeat - FNM of Nightwish - FNM lijken mij de meest veilige gokjes.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Denk niet dat S.O.A.D. tourt volgend jaar , Maiden heeft hen ook vervangen voor Download 2022.

Ik gok op Gun's & Roses als vrijdag headliner, ze hebben een mooi gaatje die dag in hun tourschema..
nope... 15e in Noorwegen en 18e in Tsjechië, daar tussen gaan ze niets bij doen (althans dat verwacht ik totaal niet)

enige opvallend gat dat ze hebben is tussen 23 en 28 juni, ik dacht eerst aan eventueel Glastonbury dat weekend. Maar met ontbreken van een Franse datum en de geruchten over een tweede Hellfest, denk ik dat ik die invulling heel voorzichtig met potlood op een memo noteer...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
181
252
Ben toch wel erg blij met iron maiden :) In 2018 had ik ze voor het eerst gezien, maar ik stond echt op een poep plek in het publiek, en ik wil het graag opnieuw proberen, dit keer met beter zicht (ook als dat betekent dat ik juist verder naar achter ga staan haha).

Denken jullie dat we alle 4 de headliners gaan krijgen de komende paar dagen?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.408
4.536
download heeft wel Kiss, zouden ze nog een aller aller aller allerlaatste keer komen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
nope... 15e in Noorwegen en 18e in Tsjechië, daar tussen gaan ze niets bij doen (althans dat verwacht ik totaal niet)

enige opvallend gat dat ze hebben is tussen 23 en 28 juni, ik dacht eerst aan eventueel Glastonbury dat weekend. Maar met ontbreken van een Franse datum en de geruchten over een tweede Hellfest, denk ik dat ik die invulling heel voorzichtig met potlood op een memo noteer...
Eens Dennis, G'nR kunnen we afschrijven. Er zit altijd 2 of 3 dagen tussen hun shows, er zit geen logisch gat voor Graspop.

Zoals hiervoor gezegd verwacht ik weinig verrassing in de grote namen. Aerosmith is ook al zeker. De rest zal FNM, Korn en Volbeat wel zijn. Mogelijk Nightwish als nieuwe naam. Metallica zou natuurlijk echt fantastisch zijn maar ik verwacht het niet. Een TW Classic met Metallica en een rits metalnamen vind ik veel logischer, zeker omdat er veel namen zullen touren volgend jaar die niet op Graspop terecht kunnen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.408
4.536
verder zijn powerwolf, airbourne support van maiden en dead daisies support van judas priest, die kunnen we dus ook al bevestigen
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Voor mij verdient Gojira wel een topspot op Graspop volgend jaar. Dat nieuwe album gaat inslaan als een bom.
Als groot fan van Gojira twijfel ik daar aan.
De nieuwe nummers klinken goed, maar zijn vooral meer van hetzelfde. Voor de fans is dat enkel goed nieuws, maar ik denk niet dat ze veel zieltjes gaan veroveren met het nieuwe album.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Bevestigd
Iron Maiden (donderdag)
Judas Priest (zaterdag)

(zeer) waarschijnlijk
Aerosmith (zelfbevestiging, later ingetrokken)
Paradise Lost (week voor GMM zelfbevestiging voor Into the Grave)
Powerwolf (herbevestigd als support IM)
Airbourne (herbevestigd als support IM)
The Dead Daisies (herbevestigd als support JP)

Afgevallen
-
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Prachtig, Maiden hoort thuis op Graspop.
Hopelijk hebben we tegen dan deze ellendige tijd achter ons gelaten.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.399
2.825
Als groot fan van Gojira twijfel ik daar aan.
De nieuwe nummers klinken goed, maar zijn vooral meer van hetzelfde. Voor de fans is dat enkel goed nieuws, maar ik denk niet dat ze veel zieltjes gaan veroveren met het nieuwe album.
Mwoah, de meest recente single Into The Storm is wel echt mainstream georiënteerd in mijn ogen. Neemt niet weg dat de kans vrij groot is dat ze zo rond een uur of 19-20 op een van de Main Stages zullen spelen mochten de Fransen opnieuw geboekt worden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.207
Ik wil eigenlijk wel weer naar een losse show, net zoals die in Hedon vorig jaar, die dus geannuleerd werd. Maar op Graspop hoor je mij ook zeker niet klagen. Denk dat die de derde naam van donderdag worden, dus zo'n beetje wat Rockbeer hierboven zegt qua tijdstip.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken