Graspop Metal Meeting 2021 – Nieuws en geruchten

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Airbourne staat ook op hellfest...dus is nog een goede kans.
Ze zouden doro, walls of jericho, running wild en Danko jones ook mogen overnemen.
Delain tourt ook..dus bijna zeker op GMM (?)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
Airbourne staat ook op hellfest…dus is nog een goede kans.
Ze zouden doro, walls of jericho, running wild en Danko jones ook mogen overnemen.
Delain tourt ook..dus bijna zeker op GMM (?)
Delain zou mooi zijn, ja. Stonden er verleden jaar ook al, als ik me niet vergis. Ik hoop nog steeds op Mono (met of zonder Jo Quail, liefst met natuurlijk). Regarde Les Hommes Tomber zou ook een mooie boeking zijn. Ik denk dat we nog best wat leuke namen mogen verwachten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
pisser wrote:
ik hoop dat 3 doors down toch nog terug komt al verwacht ik dat niet. Vond het een leuke toevoeging namelijk. Zal er geen kaartje voor kopen maar maar zal het leuk vinden om ze eens live te zien. jeugd sentiment.

Voor de rest is van het rijtje nieuwe namen van Nova rock toch vooral SABATON en AIRBOURNE heel erg welkom!
Maar mocht Sabaton nu de headliner van de vrijdag worden (ipv SOAD) dan zou me dat toch wel tegenvallen.

Hier verwoordt je precies mijn gevoelens, overigens met alle bands die je noemt. Sabaton zou inderdaad jammer zijn als SOAD er dan niet staat, zeker omdat ze vorig jaar al zijn geweest. Al houdt het wel de trend in stand, omdat ze om de twee/drie jaar komen, maar inderdaad liever niet. Het zou wel een mooie opvulling zijn als afsluiter van een MS2 bijvoorbeeld.
Inderdaad, helemaal mee eens.
Sabaton als afsluiter ms2 op donderdag zou ik top vinden maar Sabaton als headliner op vrijdag zou ik wel jammer vinden vooral als SOAD niet komt
Ik zou het ook onlogisch vinden want dat zou betekenen dat de organisatie zegt dat Sabaton een grotere band is als FNM (qua mijn persoonlijke smaak is Sabaton de betere headliner maar ik zou niet zeggen dat ze groter zijn dan FNM)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Maar mocht Sabaton nu de headliner van de vrijdag worden (ipv SOAD) dan zou me dat toch wel tegenvallen.

Dit hebben we nu wel zelf veroorzaakt. We gaan erzo erg vanuit dat SOAD de headliner wordt, dat eigenlijk elke andere headliner niet goed zal zijn en een teleurstelling is
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
pisser wrote:
Maar mocht Sabaton nu de headliner van de vrijdag worden (ipv SOAD) dan zou me dat toch wel tegenvallen.

Dit hebben we nu wel zelf veroorzaakt. We gaan erzo erg vanuit dat SOAD de headliner wordt, dat eigenlijk elke andere headliner niet goed zal zijn en een teleurstelling is
Touché, maar Sabaton twee edities achterelkaar gaat eigenlijk ook nergens over. Vind het fijn om naar te luisteren, maar dat moet je gewoon niet doen.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Ik denk dat Faith no More ook overschat wordt hoor.
FNM staat in de VS onder Korn in het affiche mat SOAD.
FNM zou ook niet headlinen op Werchter..maar ergens rond de avond spelen.
FNM staan in zalen met een capiciteit van 6000 zoals Afas Live of Mainstage Den Bosch..evenals Sabaton.
Sabaton is wereldwijd nog niet zo groot, maar FNM heeft ook veel populairiteit in mogen leveren.
Het is denk ik altijd een afweging.
Oude garde verliest aanwas: Judas Priest, Faith No More, Marilyn Manson
Nieuwe garde wordt uiteindelijk langzaam groter: Volbeat, Sabaton, Ghost
Dit is overigens een trend die in USA al langer speelt...Godsmack, Rob Zombie, Soundgarden, Alice in Chains..zijn alle headliners op grote festivals in USA...
Het is echter jammer om te zien dat weinig EU (UK niet meegeteld) namen daar bovenaan prijken..alleen Rammstein is headliner vanuit de EU in de USA.

Als je kijkt naar oude headliners, zijn er veel zwakkere bands geweest die de naam 'headliner' hebben mogen dragen.
Ik denk hier zelf aan Soulfly, Motley Crue, Manson, Limp Bizkit en Twisted Sister.
Het zijn niet de duurste acts...niet de populairste acts..maar nood breekt wet.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Zal ik eens een raar idee opperen voor de vrijdag headliner? Tool. Ze waren nog bezig met hun amerikaanse tour met het nieuwe album, maar het lijkt me raar als ze helemaal niet naar Europa komen met hun nieuwe album (ookal weet ik dat ze eerder ook ons vele jaren hebben laten zitten). Maar ik denk ook dat dit meer wishful thinking is dan realiteit. Het is meer een leuk idee om over te discussieren :)
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Zal ik eens een raar idee opperen voor de vrijdag headliner? Tool. Ze waren nog bezig met hun amerikaanse tour met het nieuwe album, maar het lijkt me raar als ze helemaal niet naar Europa komen met hun nieuwe album (ookal weet ik dat ze eerder ook ons vele jaren hebben laten zitten). Maar ik denk ook dat dit meer wishful thinking is dan realiteit. Het is meer een leuk idee om over te discussieren ?

Maynard James Keenan komt in de periode rond Graspop met Puscifer naar Europa.
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
nog even de line-up voor komend jaar goed bekeken !!! conclusie : SHIT wat hadden we in 2016 een geweldige line-up!
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
578
711
volgens mij was volbeat toen niet zo'n probleem als headliner, mede omdat de rest erg sterk was. het ging dat jaar meer over het schrappen van down op de europese festivals vanwege rasistische uitlatingen van phil anselmo op de amerikaanse tour met anthrax.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
2016 was Volbeat nog redelijk nieuw als headliner, was ook het jaar van FortaRock, RaR/RiP oa fyi...

2016 op Graspop was het nog de kleine jonge headliner, tussen de grote gevestigde Black Sabbath en Iron Maiden.
2020 is een iets ander verhaal. Worden ze eigenlijk als vervanger Maiden, naast FNM? en Judas Priest? naar voor geschoven. Kan me voorstellen dat Volbeat na de hehaling van 2007 / 2009 / 2011 / 2014 / 2016 / 2018 nu weer 2021, een beetje veul is voor de GMM ganger.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
Vind het ook wel veel, hoor, daar niet van. Denk echter wel dat je Volbeat, voor zover mijn theorie überhaupt mogelijk is, als indirecte vervanger van Iron Maiden moet zien en eventueel SOAD als directe, alleen dat laatste dan niet op donderdag speelt, is een klein smetje.

Houdt dit stand? Vast niet.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Graspop had dacht ik in 2017 met Rammstein toch aanpassingen gedaan aan de mainstages, zodat het beter aansloot bij Rammstein's show?
Kunnen ze dit niet ook gewoon met AC/DC doen?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Graspop had dacht ik in 2017 met Rammstein toch aanpassingen gedaan aan de mainstages, zodat het beter aansloot bij Rammstein’s show?
Kunnen ze dit niet ook gewoon met AC/DC doen?

Productioneel kan dat allemaal, daar ligt het probleem niet.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Graspop had dacht ik in 2017 met Rammstein toch aanpassingen gedaan aan de mainstages, zodat het beter aansloot bij Rammstein’s show?
Kunnen ze dit niet ook gewoon met AC/DC doen?
Het kan zijn dat ik fout ben want ik weet er het fijne niet van maar wat ik had begrepen is dat AC/DC echt een eigen stage wilt waar niemand anders op mag spelen? Volgens mij ging het niet alleen om de show aspecten.
Bepaalde dingen op de stage veranderen is natuurlijk geen probleem, volgens mij gebeurt dit wel vaker voor headliners?
Ik heb voorheen ook wel eens Rammstein 2 keer gezien in dezelfde tour. 1 keer in Ahoy, en 1 keer op Fortarock. De show die ze meebrachten was bijna hetzelfde op het festival als in de zaal. Dus dit lijkt me niet zo'n probleem.
Weet iemand wat precies de reden was van deze eis van AC/DC?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Vind het ook wel veel, hoor, daar niet van. Denk echter wel dat je Volbeat, voor zover mijn theorie überhaupt mogelijk is, als indirecte vervanger van Iron Maiden moet zien en eventueel SOAD als directe, alleen dat laatste dan niet op donderdag speelt, is een klein smetje.

Houdt dit stand? Vast niet.
Dit houdt wel stand denk ik, Zolang SOAD ook echt komt :)

Ik begin een beetje een Deja vu gevoel te krijgen, van vorig jaar toen we ook allemaal vrij zeker waren van de komst van SOAD tot dat ze ineens op Werchter stonden.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Van het gage van acdc kun je bijna een hele festivaldag organiseren.
Acts als rammstein, metallica en maiden vvragen ongeveer een miljoen.
Acdc is veel duurder.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Van het gage van acdc kun je bijna een hele festivaldag organiseren.
Acts als rammstein, metallica en maiden vvragen ongeveer een miljoen.
Acdc is veel duurder.
Ja, mee eens. AC/DC ligt zeker niet in het budget van Graspop 2021 met de line up die er nu staat.
Als ze ooit zouden komen verwacht ik dat het op een halve dag zou zijn zoals Guns n Roses in 2018. Met wel gewoon de volle prijs voor die dag uiteraard
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken