Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.504
5.347
Indiaantje89 wrote:

xydroh wrote:
Faith no more was origineel bedoeld voor zondag , zie je ook aan het groot aantal sub/co headliners die dag (the offspring, deftones, deep purple)

toen de grote band wegviel werd nog snel aerosmith gecontacteerd maar die konden/wilden enkel zondag met als resultaat dat faith no more naar vrijdag verplaatst is.

Volgens Ken is graspop zich bewust dat FNM geen sterke headliner is en wordt er gezocht naar sterke bands om de vrijdag bij te vullen.

Wat die grote band is blijft natuurlijk gokken


Hoe lang blijven we dit nog geloven….

Welk deel bedoel je?
Last-minute headliner? Of gewoon Ken uberhaupt?
Ik heb daar in het verleden al genoeg mijn mening hier over gegeven. Maar ik begrijp niet dat men er hier nog in blijft geloven na al die foute beweringen. Net een sekte dit.
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Oh, dat heb ik niet meegekregen vanuit jouw kant.
Wel zijn beweringen, fout en goed. Ik twijfel ook aan zijn betrouwbaarheid.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
uno wrote:

Indiaantje89 wrote:

xydroh wrote:
Faith no more was origineel bedoeld voor zondag , zie je ook aan het groot aantal sub/co headliners die dag (the offspring, deftones, deep purple)

toen de grote band wegviel werd nog snel aerosmith gecontacteerd maar die konden/wilden enkel zondag met als resultaat dat faith no more naar vrijdag verplaatst is.

Volgens Ken is graspop zich bewust dat FNM geen sterke headliner is en wordt er gezocht naar sterke bands om de vrijdag bij te vullen.

Wat die grote band is blijft natuurlijk gokken


Hoe lang blijven we dit nog geloven….


Welk deel bedoel je?
Last-minute headliner? Of gewoon Ken uberhaupt?

Ik heb daar in het verleden al genoeg mijn mening hier over gegeven. Maar ik begrijp niet dat men er hier nog in blijft geloven na al die foute beweringen. Net een sekte dit.

je bedoelt het feit dat hij exact wist wanneer en op welk uur de werchter aankondigingen gingen komen?
Je bedoelt het feit dat hij exact wist wanneer graspop ging aankondigen en welk uur
je bedoelt het feit dat hij de dag voor de iron maiden aankondiging wist te zeggen, morgen komt iron maiden aankondiging?

dat je zijn uitleg niet gelooft, tot daar aan toe. Maar die mens heeft in het verleden al genoeg juist gezeten om te bewijzen dat hij wel wel meer is dan iemand die zit te zwanzen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
GMM is getting destroyed on Facebook with this announcement
Heel opmerkelijk. Ik zie dat sommigen nog steeds over het mislopen van System of a Down praten. Ga toch weg, joh.
Ik hoor ook geluiden dat het misplaatst is dat Faith No More er staat, terwijl Faith No More gewoon een meer dan degelijke act op Graspop is.

En dan nog. Je hoeft niet naar de headliner te gaan, als je het niks vindt. Graspop kennende staat er altijd wel iets goeds tegenover, dus dat komt ook wel goed. Het lijkt wel alsof mensen alleen maar zeiken om het zeiken. Simpel volk, als ik dat mag zeggen...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.391
7.884
Ik ben persoonlijk erg teleurgesteld in deze laatste headliner.
Hopelijk komt Nightwish erbij op de vrijdag dat zou het wel een beetje goedmaken voor mij.

Verder ben ik erg benieuwd welke 'grotere' namen er nog bij komen op de donderdag en vrijdag, het avondprogramma op de mainstages lijkt nog redelijk leeg, zeker op de donderdag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.504
5.347
Indiaantje89 wrote:

uno wrote:

Indiaantje89 wrote:

xydroh wrote:
Faith no more was origineel bedoeld voor zondag , zie je ook aan het groot aantal sub/co headliners die dag (the offspring, deftones, deep purple)

toen de grote band wegviel werd nog snel aerosmith gecontacteerd maar die konden/wilden enkel zondag met als resultaat dat faith no more naar vrijdag verplaatst is.

Volgens Ken is graspop zich bewust dat FNM geen sterke headliner is en wordt er gezocht naar sterke bands om de vrijdag bij te vullen.

Wat die grote band is blijft natuurlijk gokken


Hoe lang blijven we dit nog geloven….


Welk deel bedoel je?
Last-minute headliner? Of gewoon Ken uberhaupt?


Ik heb daar in het verleden al genoeg mijn mening hier over gegeven. Maar ik begrijp niet dat men er hier nog in blijft geloven na al die foute beweringen. Net een sekte dit.

je bedoelt het feit dat hij exact wist wanneer en op welk uur de werchter aankondigingen gingen komen?
Je bedoelt het feit dat hij exact wist wanneer graspop ging aankondigen en welk uur
je bedoelt het feit dat hij de dag voor de iron maiden aankondiging wist te zeggen, morgen komt iron maiden aankondiging?

dat je zijn uitleg niet gelooft, tot daar aan toe. Maar die mens heeft in het verleden al genoeg juist gezeten om te bewijzen dat hij wel wel meer is dan iemand die zit te zwanzen.
Hoe vaak moet ik dat nog zeggen, dat zijn fucking pers berichten die steeds op het internet worden gepleurd.

Iron Maiden vond je bijzonder dat hij wist? Onder welk steen heb je toen gelegen, dat was ZO en ZO overduidelijk dat die ging komen. Ken krijgt via zijn werk inderdaad soms een pers berichtje, zoals velen die krijgen. Maar inhoudelijk wat er echt gebeurt weet hij gewoon niet erg veel. Dat is nu toch wel duidelijk?

Grotere headliners dan ooit zouden er komen... Judas Priest en Faith No More. Ja gigantisch hoor.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
389
559
Ik vind Ken inderdaad nog altijd zeker een betrouwbare bron. Kunnen altijd last-minute wijzigingen zijn bij een festival, dat heeft niemand aan de hand. Een insider gaat sowieso ook niet alle informatie krijgen en indien hij dit krijgt, ook zeker niet allemaal delen online. Weet nu niet hoe strikt mensen daarop zijn, maar denk dat het voor hem wel gevolgen kan hebben mocht hij gewoon alles meteen neertypen. Hij had vandaag (of was dit al gisteren?) een tof verhaal neergeschreven op eFestivals, ik geloof hem dus zeker wel als bron.

 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
337
292
Ik ben benieuwd of Graspop deze keer zal uitverkopen. Ik merk dat bij velen het enthousiasme een beetje weg is.
Al is er naast de headliners natuurlijk véél meer te zien.

Iron Maiden, die spelen bijna altijd goed. Bij Judas Priest weet ik niet goed. Laatste keer speelden ze echt een heel sterke set, maar de nkeren ervoor ben ik vroeger weggegaan. Aerosmith is ook een dubbeltje op zijn kant. Bij FNM heb ik hetzelfde gevoel. Niet slecht, maar daarmee is alles een beetje gezegd. Ik heb al die bands door de jaren heen al vele keren gezien, dus speelt dat ook mee.

Ik wacht nog steeds op de aflossing van de wacht (lees = oude bands). Maar ofwel worden ze uitgespuwd door een deel van de Graspop bezoekers (Volbeat, Sabaton, Avenged Sevenfold), ofwel worden de (hoge) verwachtingen niet ingelost. En iedereen wil uiteraard graag zijn/haar favoriete bands op de affiche zien staan, maar de organisatie moet een gulden middenweg zien te vinden. En dan spreken we nog niet over het vermaledijde uurschema.

Eigenlijk zou ik liever minder bands per dag zien, maar dat bands wel een volledige set van anderhalf uur mogen spelen, in plaats van 40 tot 75 minuten. En waarom mainstage niet pas starten rond 14u00 of later?
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ik ben het wat de voorspellingen van Ken19 betreft volledig eens met Indiaantje89. Ken heeft kort van tevoren weleens wat correctie informatie over de momenten waarop een aankondiging plaats gaat vinden en eventueel om welke band(s) het zijn. Voor de rest doet die persoon een hoop speculaties en beweringen over wat er "achter de schermen" zou spelen, die oncontroleerbaar zijn en in veel gevallen (zoals twee jaar op rij bij een vermeende tournee van Coldplay) achteraf volstrekt onwaar blijken. Maar hij dekt zich goed in en heeft achteraf altijd zijn "op het laatste moment is er wat veranderd"- praatje klaar, waardoor sommigen hem hier helaas, ondanks al zijn foute of onzinnige voorspellingen, toch op handen blijven dragen.

Als Ken19 echt een (Live Nation) insider was geweest, dan zou hij gewoon zijn mond houden over vertrouwelijke informatie over bands en niet allerlei geruchten verspreiden op een internetforum, zo simpel is het.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.504
5.347
Ik vind Ken inderdaad nog altijd zeker een betrouwbare bron. Kunnen altijd last-minute wijzigingen zijn bij een festival, dat heeft niemand aan de hand. Een insider gaat sowieso ook niet alle informatie krijgen en indien hij dit krijgt, ook zeker niet allemaal delen online. Weet nu niet hoe strikt mensen daarop zijn, maar denk dat het voor hem wel gevolgen kan hebben mocht hij gewoon alles meteen neertypen. Hij had vandaag (of was dit al gisteren?) een tof verhaal neergeschreven op eFestivals, ik geloof hem dus zeker wel als bron.
Tsja "dingen kunnen altijd veranderen" hoor ik nu het hele jaar aan de lopende band door. Of "iets waar ze mee bezig waren is toch niet gelukt". De moeder van de kat van de buurvrouw heeft een barmitswa. etc. etc.

Het gaat me niet om Ken, maar dat mensen nu nog steeds letterlijk iedere quote van hem hier neer flikkeren begint enge vormen aan te nemen na alle onwaarheden.
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Dat gezeik op de Facebookpagina van Graspop begint toch redelijk zielig te worden. Voorlopig vind ik dit een zeer coole line-up (ook omdat ik al heel veel wil zien van de aangekondigde namen).

En dat allemaal omdat System Of A Down niet komt..
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Maar nu de vraag. Alle headliners zijn bekend. Waar is de poster?


https://www.google.com/search?q=graspop+2020&client=ms-android-samsung&prmd=nimv&sxsrf=ACYBGNSys4laBo-kLfT7pU3uLfFbrGYnyw:1575910957183&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiLrrPmhanmAhVGaVAKHVtVDScQ_AUoAnoECA0QAg&biw=360&bih=612#imgrc=K8cQqaS7AIGeVM
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.228
5.591
Wat een gedoe toch.
Inderdaad niet elk ding van die Ken ook als orakel te beschouwen. Soms neemt die gewoon deel aan een discussie en wordt dat toch bekeken als realiteit. Zegt toch nergens dat Graspop op zoek is naar grote vrijdagnamen, hij heeft gewoon zijn mening.
Verder zegt die veel nuttige dingen. Maar maak daar ook niet meer van dan wat is.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Nou, dan moet ik maar eens Faith No More gaan luisteren. Iemand tips welk album te beginnen? :)

Al best tevreden zo, benieuwd wat er nog bij gaat komen op het affiche.

Enige jammere is dat ik nu mijn droom van Tool op de vrijdag voorgoed vaarwel kan zeggen haha
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Nou, dan moet ik maar eens Faith No More gaan luisteren. Iemand tips welk album te beginnen?
1f642.svg


Al best tevreden zo, benieuwd wat er nog bij gaat komen op het affiche.

Enige jammere is dat ik nu mijn droom van Tool op de vrijdag voorgoed vaarwel kan zeggen haha
Persoonlijk zou ik The Real Thing uit 1989 zeggen. Daarna doorpakken naar Angel Dust en dan heb je al aardig wat hoogtepunten achter de rug.
 

karlijn

Playlistbediener
12 nov 2019
11
1
Hoi, ik lees al een tijdje mee, maar heb mij nu toch maar is aangemeld.

Ik vraag mij af: wanneer is iets een grote headliner?
Slayer zoals vorig jaar heeft bijvoorbeeld niet meer luisteraars op Spotify dan een Judas Priest, maar ze worden toch anders gewogen als je de reacties mag geloven. Zelf ben ik niet heel bekend met Faith No More en zal ik gaan zien wat het is. Ik ben 45 jaar en het wordt voor mij de tweede keer Graspop en de eerste keer dat ik Iron Maiden live ga zien. Ik ga voor het geheel en laat mij niet direct door de headliners trekken naar het festival. Het lijkt mij een enorm ondankbare taak om zo'n festival te moeten invullen, wanneer mensen alleen maar lopen te drammen en te bashen. Zeker als je op Facebook of Instagram kijkt. Tenenkrommende reacties waarvan ik denk, zouden die mensen een betere line-up met het beschikbare budget kunnen neerzetten? Ik hou vooral van de power, heavy, thrash en old school glam metal. Toch kan ik ook waardering hebben voor andere stromingen binnen de metal en zal ik echt weer nieuwe bands gaan leren kennen op Graspop. Ik was vorig jaar dan voor het eerst op een festival en daardoor misschien nog niet verwend en heb echt een hele mooie afsluiting gehad met KISS. Ja, Paul was slecht bij stem, ja het zijn geen jonge rockers meer die aan één stuk doorspelen, maar de hele show met alles er op en eraan was voor mij wel gaaf. Het weer zat mee, want het had ook het hele weekend kunnen gieten, er was voor ieder wat wils op het festival en de sfeer was ook prettig. Ik denk dat wanneer je geen van de vier headliners echt oké vind, je jezelf dan moet afvragen of je naar het juiste evenement gaat?

Mijn lijst die ik samen met mijn man had opgesteld in juli na het festival zag er als volgt uit:
Accept
Helloween
Månegarm
Judas Priest
Doro
Dimmu borgir
Ross the boss
Immortal
Metal Church
Nightwish
Rhapsody
Virgin Steel
Stratovarius
Venom
Crimson Glory
Megadeth
Aerosmith
Cannibale Corps
Twisted sister
Domine
Heidevolk
Vintersorg
Skyclad
Iron Maiden
Mercyfull faith
Blind Guardian
Grave Digger
Sanctuary
Arch Enemy
Powerwolf
Steel Panter
Sodom
Nucleair Assault
Iced Earth
Queensreich
Dragonforce

........en ik denk dat er daarom al best leuke namen tussen zitten voor mij in de voorlopige aankondigingen en heb ik ook al nieuwe namen ontdekt.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Faith No More is een prima band, maar een echte klepper van een headliner is het niet helemaal wanneer we de hedendaagse populariteit in acht nemen. Ik kan de teleurstelling van sommigen daarin wel begrijpen.

Hoe dan ook, de eerste twee albums die Faith No More met Mike Patton maakte - The Real Thing en Angel Dust - waardeer ik nog steeds enorm. Hoewel er toen al sprake was van een zeker eclecticisme bleef harde rock nog de ruggengraat vormen van deze albums. Vanaf King For a Day...gingen ze meer de manusje-van-alles toer op: een punkrock nummer hier, een hardrock nummer daar, we draaien er nog een soul nummertje tussen, wisselen het wat af met een country plaatje, etc... De albums zijn van een goed niveau, maar ze verloren hiermee wel een bepaald deel van hun metalen aanhang. Dus ja...als er mensen zijn die hen in de huidige toestand niet echt zien als een headliner voor GMM is daar ergens wel een argument voor te vinden.

Aan de andere kant, om daarvoor nu de tranen zo rijkelijk te laten vloeien op Facebook... Overdrijven is natuurlijk ook een kunst. Ik kan me vergissen, maar dit toont voor mij toch wel dat een disproportioneel deel van het publiek zich erg op de grote namen focust en niet van zin is om verder op muzikale ontdekkingsreis te gaan. De wereld van de harde rock heeft zoveel meer moois te bieden dan enkel de blockbusters.

Als ze allemaal afhaken, zullen we komende editie misschien wel weer eens wat adem- en beweegruimte hebben :p
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Zal allemaal wel maar ik blijf erbij: hier had je geen 4 dagen van hoeven maken. Deze line up had prime op 3 dagen gekund
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken