Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Nou Dennis, ook geen vreugdesprongetje hiervoor. Ik neem geen van mijn woorden terug. Naast Iron Maiden vind ik dit qua headliners een zeer treurige bezetting.

Ik vind ’t een mooie headliner. Niet de spectaculair grote zoals misschien werd verwacht, maar persoonlijk heb ik meer met FNM dan met Guns n’ roses of AC/DC (sorry aan de fans van die laatste 2). Nu ben ik vooral benieuwd naar de verdere invulling van de affiche – er zouden toch nog wel wat leuke namen mogen bij komen. Vooral donderdag en vrijdag hebben toch echt wel nog wat middelgrote namen nodig. Maar als je de bovenkaart bekijkt, kan ’t toch slechter hé:

IRON MAIDEN + Grote naam tbc?
FAITH NO MORE + Grote naam tbc?
JUDAS PRIEST + KORN
AEROSMITH + DEEP PURPLE

Zondag is prima toch, staat vol grote namen.

Hmm voor mij een tegenvaller deze!!
Maar ja gewoon genieten van al de andere bands, zon, gezelligheid en bier en ik heb wederom een mooi weekend in België!!!

Tja, wat maakt een naam ‘classic’? Hun leeftijd? Hun sound? Hun fans?

Ik bedoelde in dit geval leeftijd, of alleszins 'hoe lang de bands al meegaan'. Het zijn stuk voor stuk headliners die 25 jaar geleden al een gewaardeerde status hadden, dus op dat vlak trekt Graspop voor hun 25e verjaardagseditie wel een duidelijke lijn.

welke belgische bands hebben eigenlijk een nieuwe plaat op zak?
Effe om deze vraag te beantwoorden. Fleddy Melculy komt in maart met een nieuw album. Dus die verwacht ik zeker.

En dan FNM als headliner. Sorry maar ik vind dit toch wel een hele zware tegenvaller. In 2015 zat ik aan de ingang van de camping toen hun speelde. Want zelf geen fan van hun. En ik heb nog nooit zo vroeg tijdens een afsluiter op de zondag zo'n grote constante stroom van mensen het terrein zien verlaten. Het leek wel alsof het al was afgelopen terwijl ze net 10 minuten bezig waren. Toen waren ze sub. En ik heb me ook door andere mensen laten informeren die wel er naar toe waren daarna dat het zo slecht was dat eigenlijk iedereen na 3 nummers weg is gelopen. Dus heel eerlijk had ik dit dus niet verwacht. Maar hey een dagje lekker vroeg rust aan de benen. En lekker biertjes drinken op de camping.

Rock Torhout wrote:
Ik vind ’t een mooie headliner. Niet de spectaculair grote zoals misschien werd verwacht, maar persoonlijk heb ik meer met FNM dan met Guns n’ roses of AC/DC (sorry aan de fans van die laatste 2). Nu ben ik vooral benieuwd naar de verdere invulling van de affiche – er zouden toch nog wel wat leuke namen mogen bij komen. Vooral donderdag en vrijdag hebben toch echt wel nog wat middelgrote namen nodig. Maar als je de bovenkaart bekijkt, kan ’t toch slechter hé:

JUDAS PRIEST + KORN
AEROSMITH + DEEP PURPLE

Daarom zeg ik toch ook dat er vooral op donderdag en vrijdag nog wat mag bijkomen? 8-)

jimmywe wrote:

Rock Torhout wrote:

JUDAS PRIEST + KORN
AEROSMITH + DEEP PURPLE

Daarom zeg ik toch ook dat er vooral op donderdag en vrijdag nog wat mag bijkomen?
1f60e.svg

Had het beter moeten nuanceren. Ik vind zondag met Deftones, Offspring en Deep Purple zelfs 3 co headliners hebben, naar Graspop normen.

Haha, ik snap je punt wel :D Zaterdag en zondag zijn gewoon prima dagen - maar ik vind donderdag en vrijdag toch wel behoorlijk karig nog. Deze vind ik trouwens een goeie - staat bij de aankondiging van FNM op hun site:

De Amerikaanse band zal op vrijdag de main stage afsluiten.

Kunnen ze even goed zeggen dat ze één van de podia zullen afsluiten, weet je geen ruk mee. Ik verwacht ze als MS1 headliner met daarna toch nog een mooie MS2 afsluiter tbc (toch Nightwish?). Zou ik wel super vinden!

Zelf heb ik Faith No More in 2015 op zowel Pinkpop als Graspop gezien. Was ook daar de enige van de mensen met wie ik was die ze kon waarderen. Heel jammer want ze hebben een aantal grote hits (Epic, Easy, Midlife Crisis om maar 3 te noemen) en met het album waar ze toen voor tourden hadden ze ook een aantal knallers die live goed overkwamen (Motherfucker als opener van de set en Superhero iets verder) ik vond dat ze een hele strakke set neerzette. En die stem van Mike Patton heb ik altijd echt heerlijk gevonden, een van de beste vocalisten around, zelfs jaren na de doorbraak nog!

Haha, ik snap je punt wel
1f600.svg
Zaterdag en zondag zijn gewoon prima dagen – maar ik vind donderdag en vrijdag toch wel behoorlijk karig nog. Deze vind ik trouwens een goeie – staat bij de aankondiging van FNM op hun site:

De Amerikaanse band zal op vrijdag de main stage afsluiten.

Kunnen ze even goed zeggen dat ze één van de podia zullen afsluiten, weet je geen ruk mee. Ik verwacht ze als MS1 headliner met daarna toch nog een mooie MS2 afsluiter tbc (toch Nightwish?). Zou ik wel super vinden!
De headliner is per definitie altijd de MS1 afsluiter, dus die voorspelling is niet zo moeilijk. :wink:
Of ze ook de dag afsluiten, is een andere vraag.

Faith no more was origineel bedoeld voor zondag , zie je ook aan het groot aantal sub/co headliners die dag (the offspring, deftones, deep purple)

toen de grote band wegviel werd nog snel aerosmith gecontacteerd maar die konden/wilden enkel zondag met als resultaat dat faith no more naar vrijdag verplaatst is.

Volgens Ken is graspop zich bewust dat FNM geen sterke headliner is en wordt er gezocht naar sterke bands om de vrijdag bij te vullen.

Wat die grote band is blijft natuurlijk gokken

Faith No More is gewoon een toffe naam, of ze headliner zijn ja/nee is een andere vraag.

Ik snap ook wel dag 4 dit jaar, want die zaterdag met Judas Priest en KoRn had echt wel tegenwicht nodig. Dan is Faith No More ook niet de grootste.

Faith no more was origineel bedoeld voor zondag , zie je ook aan het groot aantal sub/co headliners die dag (the offspring, deftones, deep purple)

toen de grote band wegviel werd nog snel aerosmith gecontacteerd maar die konden/wilden enkel zondag met als resultaat dat faith no more naar vrijdag verplaatst is.

Volgens Ken is graspop zich bewust dat FNM geen sterke headliner is en wordt er gezocht naar sterke bands om de vrijdag bij te vullen.

SOAD?

Hoe lang blijven we dit nog geloven....

xydroh wrote:

Hoe lang blijven we dit nog geloven….

Welk deel bedoel je?
Last-minute headliner? Of gewoon Ken uberhaupt?

Om te weten dat er op die vrijdag nog wat stevigs bij komt heb je geen Ken voor nodig natuurlijk.

Users who are viewing this thread