Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
Hopelijk komt er morgen of overmorgen een grotere lading namen, want hiermee gaat kaartverkoop vast niet heel veel harder
 

karlijn

Playlistbediener
12 nov 2019
11
1
...Misschien wilde GMM zelf in beginsel ook geen vier dagen, maar was de keuze niet erg reuze en konden ze zo wel Iron Maiden boeken. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen, maar ik vind het wel erg sneu dat mensen zo negatief reageren. Je kunt ook waarderen wat er wel is. Want over een een paar jaar zijn een merendeel van de headliners die er nu staan met pensioen. Voor mij is Judas Priest ook een good old memorie. Voor mij het eerste concert met mijn man in Zwolle 15 jaar geleden en vorig jaar zouden wij in augustus gaan, maar een dag ervoor moest mijn dochter met spoed naar het ziekenhuis en hebben we de kaartjes verkocht. Dus nu hebben we een tweede kans.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
Ik was dus helemaal niet bekend met FNM. Dus ben nu The Real Thing aan het luisteren... het is niet de sound die ik verwacht had. Klinkt op het eerste gehoor gewoon als oldskool Red Hot Chili Peppers eigenlijk. Throw Away Your Television, dat soort werk. Tikkie heavier misschien. Niks mis mee hoor! Maar had dit niet direct verwacht :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Ik lees voortdurend dat men verwacht dat er nog een MS2-headliner op de donderdag bij komt. Dit zou toch ook Mercyful Fate kunnen zijn? In de clashfinder die ik heb opgezet (https://clashfinder.com/s/graspop20forecast/) en die inmiddels zonder mijn invloed wordt aangevuld met nieuwe bevestigingen (waarvoor dank als de gebruikers hier ook lezen!) staat deze band er in elk geval wel. In deze zelfde clashfinder is het overigens ook maar de vraag of de namen in de Marquee effectief in de Marquee gaan staan of dat dit ook Metal Dome kan worden. En dat de Marquee dicht blijft zoals ook in 2018 bij de XL-editie het geval was... In dat geval lijkt het me al een zekerheid dat we met Mercyful Fate de MS2-headliner kennen.

Over Faith No More: ik ben hier héél blij mee! Zit hier veel meer op te wachten dan op een AC/DC of Guns N' Roses. Mijn lijstje voorlopig met per dag gerangschikt op hoe graag ik de groep zie:

Donderdag
Alter Bridge - Creeper - P.O.D. - Iron Maiden - Misþyrming - Mercyful Fate - Airbourne

Vrijdag
Faith No More - Dool - Heaven Shall Burn - Babymetal - Alestorm

Zaterdag
Disturbed - Judas Priest - Korn - Anathema - Opeth - Foreigner - August Burns Red - Motionless In White - Beyond The Black

Zondag
Deep Purple - Aerosmith - Killswitch Engage - Deftones - Dog Eat Dog - Sepultura - The Offspring - Anti-Flag
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
402
585
Ik spring zelf niet graag op een negatieve bandwagon. Ik wil wel even eerlijk toegeven dat ik inderdaad iets meer had gehoopt. SOAD, Slipknot, Tool, enzovoort waren toch allemaal mogelijke wensen. Hoewel namen als Faith No More en Aerosmith (sorry heren, ik vind dit gewoon echt té veel rockgehalte voor mij en hoewel ik goede rock zeker kan appreciëren, ligt het aantal ballades te hoog) mij eigenlijk iets minder aanspreken, kan ik niet anders dan erkennen dat het goede namen zijn. Toch hoop ik op een kwaliteitsinjectie in de undercard. Zaterdag is een topdag, maar voorlopig zit ik op vrijdag en donderdag nog wat op mijn honger. Hoop dus dat hier wat beter bijkomt.

Maar; om weer even de focus puur op de headliners te leggen, voor mij troeft Graspop toch bijna alle andere metalfestivals af qua headliners dit jaar. Mijn persoonlijke mening vindt dat enkel download beter doet met Kiss/Deftones, Iron Maiden/Gojira en SOAD/KoRn.

Zelfs als we donderdag (mét Iron Maiden + de missende subheadliner dus!!!) er even buiten houden, heeft Graspop voorlopig deze 6 namen als top:
Faith No More + TBA
Judas Priest + Korn
Aerosmith + Deep Purple

Hellfest heeft Deftones + Volbeat, Faith no More + Deep Purple en SOAD + Judas Priest.
Vind ook dat Graspop op gelijke tred staat als Ressurection Fest (hoewel deze namen ook écht wel goed zijn) en betere namen heeft dan oa Copenhell. Dit allemaal met ontbrekende sub op vrijdag en zonder Iron Maiden + sub.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Dat idee heb ik ook een beetje. Maiden en Graspop zijn mogelijk best close heb ik het idee. Dus ze zullen elkaar ook wel wat gunnen.

Zonder die Maiden dag had het wel heel mager geweest in de breedte. Judas Priest en Faith No More zijn natuurlijk geen grote namen. Aerosmith is dat wel, maar mogelijk niet voor alle metal heads weggelegd.

Toch vind ik het jammer dat ze JP en FNM beide als headliner neerzetten. En dat ze dan geen jongere band kans geven oo de hoogste spot. Desnoods investeer je als band zelfs in de “show” van zo’n act. Daar kan je misschien wel later de vruchten van plukken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
Zal allemaal wel maar ik blijf erbij: hier had je geen 4 dagen van hoeven maken. Deze line up had prime op 3 dagen gekund

Qua headliners wel ja, Priest en FNM hadden prima een dag kunnen delen. Denk er deels ook zo over. Maar er is meer dan alleen de headliners gelukkig. Je krijgt straks als het goed is ook gewoon 4 volle dagen aan dagprogramma, dat zijn al gauw 30 bands extra, buiten de headliners om. En zo te zien worden er best heel wat grote namen om de headliners heen geplaatst. Dat zou echt niet allemaal in 3 dagen passen hoor. Dus ik denk dat je echt wel waar voor je geld gaat krijgen :)

Maar ja, de extra dag lijkt eerder vanwege het jubileum dan vanuit een overschot aan headliners gepland te zijn.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Zal allemaal wel maar ik blijf erbij: hier had je geen 4 dagen van hoeven maken. Deze line up had prime op 3 dagen gekund
Graspop kan ni lang genoeg duren.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
402
585
Dat idee heb ik ook een beetje. Maiden en Graspop zijn mogelijk best close heb ik het idee. Dus ze zullen elkaar ook wel wat gunnen.

Zonder die Maiden dag had het wel heel mager geweest in de breedte. Judas Priest en Faith No More zijn natuurlijk geen grote namen. Aerosmith is dat wel, maar mogelijk niet voor alle metal heads weggelegd.

Toch vind ik het jammer dat ze JP en FNM beide als headliner neerzetten. En dat ze dan geen jongere band kans geven oo de hoogste spot. Desnoods investeer je als band zelfs in de “show” van zo’n act. Daar kan je misschien wel later de vruchten van plukken.

Ik ga akkoord dat ze beter JP en FNM als afsluiter van MS2 boekten en dan zelf jongere bands als headliner zette, maar als je nu al de negatieve reacties bekijkt voor namen als Judas Priest, Aerosmith, Iron Maiden en Faith no more, ben ik zeker wel benieuwd naar reacties als hier meer experimentele headliners zouden staan. Al zijn het er maar 2...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.822
12.149
Indiaantje89 wrote:
Dat idee heb ik ook een beetje. Maiden en Graspop zijn mogelijk best close heb ik het idee. Dus ze zullen elkaar ook wel wat gunnen.

Zonder die Maiden dag had het wel heel mager geweest in de breedte. Judas Priest en Faith No More zijn natuurlijk geen grote namen. Aerosmith is dat wel, maar mogelijk niet voor alle metal heads weggelegd.

Toch vind ik het jammer dat ze JP en FNM beide als headliner neerzetten. En dat ze dan geen jongere band kans geven oo de hoogste spot. Desnoods investeer je als band zelfs in de “show” van zo’n act. Daar kan je misschien wel later de vruchten van plukken.

Ik ga akkoord dat ze beter JP en FNM als afsluiter van MS2 boekten en dan zelf jongere bands als headliner zette, maar als je nu al de negatieve reacties bekijkt voor namen als Judas Priest, Aerosmith, Iron Maiden en Faith no more, ben ik zeker wel benieuwd naar reacties als hier meer experimentele headliners zouden staan. Al zijn het er maar 2…
Dan barst de hel los.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Ook overal teruglezen dat mensen Slipknot terug willen.
Zoveel jaar terug double bill Slayer - Slipknot in de brabanthal. Ze speelden elke avond in andere volgorde. Na Slayer stroomde de zaal leeg, ze gingen zelfs Slipknot niet afwachten. Het was not done Slipknot cool te vinden. Liever graaf doen en vertrekken. Nochtans dateerde groot deel repertoire da ze nu meekwelen van die tijd.
Dat typeert metalheads. Erg fijne mensen in omgang maar helemaal niet redelijk als het Bvb zoals nu over het programma gaat. Of over bepaalde bands.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.822
12.149
Ook overal teruglezen dat mensen Slipknot terug willen.
Zoveel jaar terug double bill Slayer – Slipknot in de brabanthal. Ze speelden elke avond in andere volgorde. Na Slayer stroomde de zaal leeg, ze gingen zelfs Slipknot niet afwachten. Het was not done Slipknot cool te vinden. Liever graaf doen en vertrekken. Nochtans dateerde groot deel repertoire da ze nu meekwelen van die tijd.
Dat typeert metalheads. Erg fijne mensen in omgang maar helemaal niet redelijk als het Bvb zoals nu over het programma gaat. Of over bepaalde bands.
https://www.demorgen.be/nieuws/galmen-in-het-zwembad~b1721144/
Als ik dit zo lees, heb ik wel de indruk dat het nog aardig druk was. Ben het over het algemeen wel met je eens, hoor. Er zitten heel veel onredelijke mensen tussen. Het was toch zo dat metalheads openstonden voor alles en iedereen?
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Goh ik vind dat het in het dagelijks leven nog wel meevalt met de onredelijkheid van de metalhead.
Het ergste snobisme ga je natuurlijk online tegenkomen. Hoewel dat in de breedte genomen een kleine minderheid is, is deze minderheid wel behoorlijk vocaal wat natuurlijk het beeld van de "metal snob" naar buiten toe behoorlijk verstevigt. Een website zoals de Metal Archives bijvoorbeeld heeft redelijk bizarre criteria over wat wel en wat niet toegelaten wordt tot het "Metal Archief". En zelfs daarin zijn er nog gradaties te vinden (zoals de lachwekkende nerds die alles met meer dan 300 likes op YouTube beschouwen als "poser" en "not trve"). Als je je hoofd moet breken over wat je wel of niet goed mag vinden en mag luisteren, dan heb je mijn inziens een mentaal probleem.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Dan sta ik maar op als nieuw orakel met mijn juiste voorspelling dat de laatste headliner geen band zou zijn die voor mij geschikt is!

Maakt me verder niet uit, dan ga ik de vrijdag gewoon wat vroeger naar huis en zie ik de dag erop wel weer verder! Toch lekker om de mogelijkheid te hebben om donderdag en vrijdag waarschijnlijk vroeg naar bed te kunnen. Ervan uitgaande dat de band na Maiden Mercyful Fate is en niet Alter Bridge.

Edit: Betreffende poster, ik verwacht nog wel wat namen dan deze week (dinsdag of donderdag?) en dan de poster.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
jimmywe wrote:
Ook overal teruglezen dat mensen Slipknot terug willen.
Zoveel jaar terug double bill Slayer – Slipknot in de brabanthal. Ze speelden elke avond in andere volgorde. Na Slayer stroomde de zaal leeg, ze gingen zelfs Slipknot niet afwachten. Het was not done Slipknot cool te vinden. Liever graaf doen en vertrekken. Nochtans dateerde groot deel repertoire da ze nu meekwelen van die tijd.
Dat typeert metalheads. Erg fijne mensen in omgang maar helemaal niet redelijk als het Bvb zoals nu over het programma gaat. Of over bepaalde bands.

https://www.demorgen.be/nieuws/galmen-in-het-zwembad~b1721144/
Als ik dit zo lees, heb ik wel de indruk dat het nog aardig druk was. Ben het over het algemeen wel met je eens, hoor. Er zitten heel veel onredelijke mensen tussen. Het was toch zo dat metalheads openstonden voor alles en iedereen?

Ik was er toen, vlotjes 2000 man dat vertrok hoor.
Abnormaal. Maar goed, van erg dichtbij erg rustig kunnen volgen. Was tof. Alleen was het zo’n avond dat Corey niet kon zwijgen tussen de nummers. Gewoon zwijgen en spelen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Ben wel benieuwd waar die poster nu blijft. Zullen we deze week een groot pakketje krijgen? En dan eventueel meteen de podiumindeling al erbij? Heb je ook geen gezeik met wie hoger op de bill moet staan. Dat alfabetische gedoe maakt een affiche er zacht gezegd niet fraaier op.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.822
12.149
Ben wel benieuwd waar die poster nu blijft. Zullen we deze week een groot pakketje krijgen? En dan eventueel meteen de podiumindeling al erbij? Heb je ook geen gezeik met wie hoger op de bill moet staan. Dat alfabetische gedoe maakt een affiche er zacht gezegd niet fraaier op.
Huh. Déjà vu...

Ik denk dat je deze week, of volgende week, nog wel iets krijgt, ja. Voor de rest zal die podiumindeling pas volgend jaar bekend gemaakt worden, denk ik zo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ik ben benieuwd of Graspop deze keer zal uitverkopen. Ik merk dat bij velen het enthousiasme een beetje weg is.
Hopelijk komt er morgen of overmorgen een grotere lading namen, want hiermee gaat kaartverkoop vast niet heel veel harder
Meanwhile ticket sales show no signs of slowing down and VIP Deck tickets for Thursday have officially sold out.
Ik denk dat dat alleszins wel meevalt.. :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken