Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ik was dus helemaal niet bekend met FNM. Dus ben nu The Real Thing aan het luisteren… het is niet de sound die ik verwacht had. Klinkt op het eerste gehoor gewoon als oldskool Red Hot Chili Peppers eigenlijk. Throw Away Your Television, dat soort werk. Tikkie heavier misschien. Niks mis mee hoor! Maar had dit niet direct verwacht ?
Grappig wel dat je dat zegt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Faith_No_More#Relationship_with_Red_Hot_Chili_Peppers
https://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Kiedis#Feud_with_Mike_Patton
:wink:
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
imac wrote:
Ik ben benieuwd of Graspop deze keer zal uitverkopen. Ik merk dat bij velen het enthousiasme een beetje weg is.


Rinze wrote:
Hopelijk komt er morgen of overmorgen een grotere lading namen, want hiermee gaat kaartverkoop vast niet heel veel harder

Meanwhile ticket sales show no signs of slowing down and VIP Deck tickets for Thursday have officially sold out.

Ik denk dat dat alleszins wel meevalt..
1f609.svg

Uiteraard, echt niks anders verwacht eigenlijk.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Hoewel namen als Faith No More en Aerosmith (sorry heren, ik vind dit gewoon echt té veel rockgehalte voor mij en hoewel ik goede rock zeker kan appreciëren, ligt het aantal ballades te hoog) mij eigenlijk iets minder aanspreken, kan ik niet anders dan erkennen dat het goede namen zijn.
Hoewel ik zeer blij ben met zowel Faith No More als Aerosmith, hoop ik inderdaad wel dat ze vooral gaan tappen uit hun hardere repertoire (waarvan beiden genoeg hebben), en het aantal ballads tot een minimum beperken. Zeker zeikplaat 'Easy' mag FNM wat mij betreft achterwege laten, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.. :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.317
9.040
jvandeweyer wrote:
Hoewel namen als Faith No More en Aerosmith (sorry heren, ik vind dit gewoon echt té veel rockgehalte voor mij en hoewel ik goede rock zeker kan appreciëren, ligt het aantal ballades te hoog) mij eigenlijk iets minder aanspreken, kan ik niet anders dan erkennen dat het goede namen zijn.

Hoewel ik zeer blij ben met zowel Faith No More als Aerosmith, hoop ik inderdaad wel dat ze vooral gaan tappen uit hun hardere repertoire (waarvan beiden genoeg hebben), en het aantal ballads tot een minimum beperken. Zeker zeikplaat ‘Easy’ mag FNM wat mij betreft achterwege laten, maar dat zal wel ijdele hoop zijn..
1f609.svg

Evidence is, ondanks een zachter nummer van Faith No More, toch wel een ultieme bazenplaat. Heerlijk soft funky/loungy sfeertje heeft dat nummer.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
Dr. Hannibal wrote:
Ik was dus helemaal niet bekend met FNM. Dus ben nu The Real Thing aan het luisteren… het is niet de sound die ik verwacht had. Klinkt op het eerste gehoor gewoon als oldskool Red Hot Chili Peppers eigenlijk. Throw Away Your Television, dat soort werk. Tikkie heavier misschien. Niks mis mee hoor! Maar had dit niet direct verwacht
1f642.svg


Grappig wel dat je dat zegt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Faith_No_More#Relationship_with_Red_Hot_Chili_Peppers
https://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Kiedis#Feud_with_Mike_Patton
1f609.svg

Daar is zo te zien al wat modder over en weer gegaan. Grappig om te lezen!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ik lees voortdurend dat men verwacht dat er nog een MS2-headliner op de donderdag bij komt. Dit zou toch ook Mercyful Fate kunnen zijn? In de clashfinder die ik heb opgezet (https://clashfinder.com/s/graspop20forecast/) en die inmiddels zonder mijn invloed wordt aangevuld met nieuwe bevestigingen (waarvoor dank als de gebruikers hier ook lezen!) staat deze band er in elk geval wel. In deze zelfde clashfinder is het overigens ook maar de vraag of de namen in de Marquee effectief in de Marquee gaan staan of dat dit ook Metal Dome kan worden. En dat de Marquee dicht blijft zoals ook in 2018 bij de XL-editie het geval was… In dat geval lijkt het me al een zekerheid dat we met Mercyful Fate de MS2-headliner kennen.

Over Faith No More: ik ben hier héél blij mee! Zit hier veel meer op te wachten dan op een AC/DC of Guns N’ Roses. Mijn lijstje voorlopig met per dag gerangschikt op hoe graag ik de groep zie:

Donderdag
Alter Bridge – Creeper – P.O.D. – Iron Maiden – Misþyrming – Mercyful Fate – Airbourne

Vrijdag
Faith No More – Dool – Heaven Shall Burn – Babymetal – Alestorm

Zaterdag
Disturbed – Judas Priest – Korn – Anathema – Opeth – Foreigner – August Burns Red – Motionless In White – Beyond The Black

Zondag
Deep Purple – Aerosmith – Killswitch Engage – Deftones – Dog Eat Dog – Sepultura – The Offspring – Anti-Flag
Mijn voorlopige lijstje (min of meer gerangschikt op hoe graag ik ze wil zien):

Donderdag
Iron Maiden
Airbourne
My Dying Bride
Alter Bridge

Vrijdag
Alestorm
Faith No More
Powerwolf
Battle Beast
Steel Panther
Babymetal
Dool
Fields Of The Nephilim
Killing Joke
Paradise Lost
Our Survival Depends On Us
High On Fire

Zaterdag
Opeth
Disillusion
Alcest
Anathema
Tribulation
Soen
Foreigner
Beyond The Black
Disturbed
In Extremo

Zondag
Dimmu Borgir
Aerosmith
Amorphis
The Offspring
Dog Eat Dog
Deep Purple
The Great Old Ones
Anti-Flag
Me And That Man
Fu Manchu
Kadavar
The Vintage Caravan
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Ik lees voortdurend dat men verwacht dat er nog een MS2-headliner op de donderdag bij komt. Dit zou toch ook Mercyful Fate kunnen zijn? In de clashfinder die ik heb opgezet (https://clashfinder.com/s/graspop20forecast/) en die inmiddels zonder mijn invloed wordt aangevuld met nieuwe bevestigingen (waarvoor dank als de gebruikers hier ook lezen!) staat deze band er in elk geval wel. In deze zelfde clashfinder is het overigens ook maar de vraag of de namen in de Marquee effectief in de Marquee gaan staan of dat dit ook Metal Dome kan worden. En dat de Marquee dicht blijft zoals ook in 2018 bij de XL-editie het geval was… In dat geval lijkt het me al een zekerheid dat we met Mercyful Fate de MS2-headliner kennen.

Over Faith No More: ik ben hier héél blij mee! Zit hier veel meer op te wachten dan op een AC/DC of Guns N’ Roses. Mijn lijstje voorlopig met per dag gerangschikt op hoe graag ik de groep zie:

Donderdag
Alter Bridge – Creeper – P.O.D. – Iron Maiden – Misþyrming – Mercyful Fate – Airbourne

Vrijdag
Faith No More – Dool – Heaven Shall Burn – Babymetal – Alestorm

Zaterdag
Disturbed – Judas Priest – Korn – Anathema – Opeth – Foreigner – August Burns Red – Motionless In White – Beyond The Black

Zondag
Deep Purple – Aerosmith – Killswitch Engage – Deftones – Dog Eat Dog – Sepultura – The Offspring – Anti-Flag

er staan toch enkele bands op bedenkelijke plaatsen in die forecast hoor
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.448
8.054
Rockbeer wrote:
Ik lees voortdurend dat men verwacht dat er nog een MS2-headliner op de donderdag bij komt. Dit zou toch ook Mercyful Fate kunnen zijn? In de clashfinder die ik heb opgezet (https://clashfinder.com/s/graspop20forecast/) en die inmiddels zonder mijn invloed wordt aangevuld met nieuwe bevestigingen (waarvoor dank als de gebruikers hier ook lezen!) staat deze band er in elk geval wel. In deze zelfde clashfinder is het overigens ook maar de vraag of de namen in de Marquee effectief in de Marquee gaan staan of dat dit ook Metal Dome kan worden. En dat de Marquee dicht blijft zoals ook in 2018 bij de XL-editie het geval was… In dat geval lijkt het me al een zekerheid dat we met Mercyful Fate de MS2-headliner kennen.

Over Faith No More: ik ben hier héél blij mee! Zit hier veel meer op te wachten dan op een AC/DC of Guns N’ Roses. Mijn lijstje voorlopig met per dag gerangschikt op hoe graag ik de groep zie:

Donderdag
Alter Bridge – Creeper – P.O.D. – Iron Maiden – Misþyrming – Mercyful Fate – Airbourne

Vrijdag
Faith No More – Dool – Heaven Shall Burn – Babymetal – Alestorm

Zaterdag
Disturbed – Judas Priest – Korn – Anathema – Opeth – Foreigner – August Burns Red – Motionless In White – Beyond The Black

Zondag
Deep Purple – Aerosmith – Killswitch Engage – Deftones – Dog Eat Dog – Sepultura – The Offspring – Anti-Flag

Mijn voorlopige lijstje (min of meer gerangschikt op hoe graag ik ze wil zien):

Donderdag
Iron Maiden
Airbourne
My Dying Bride
Alter Bridge

Vrijdag
Alestorm
Faith No More
Powerwolf
Battle Beast
Steel Panther
Babymetal
Dool
Fields Of The Nephilim
Killing Joke
Paradise Lost
Our Survival Depends On Us
High On Fire

Zaterdag
Opeth
Disillusion
Alcest
Anathema
Tribulation
Soen
Foreigner
Beyond The Black
Disturbed
In Extremo

Zondag
Dimmu Borgir
Aerosmith
Amorphis
The Offspring
Dog Eat Dog
Deep Purple
The Great Old Ones
Anti-Flag
Me And That Man
Fu Manchu
Kadavar
The Vintage Caravan

Mijn voorlopige lijstje:
Donderdag
Iron Maiden
Alter Bridge
P.O.D.

Vrijdag
Alestorm
Heaven Shall burn
Babymetal
Steel Panther
Powerwolf
Battle beast

Zaterdag
Korn
Disturbed
August burns red
In Extremo
Motionless in white
Of mice & man

Zondag
Deep Purple
Aerosmith
The Offspring
Bury Tomorrow (Ik weet niet meer wie deze had aangeraden hier maar u wordt vriendelijk bedankt)
Deftones
Killswitch Engage
Anti-flag



 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
zal dan ook eens een lijstje opstellen


donderdag
alter bridge
iron maiden
P.O.D
vrijdag
alestorm
babymetal
enter shikari
heaven shall burn
steel panther
zaterdag
alcest
anathema
disturbed
korn
opeth
shvpes
zondag
aerosmith
anti flag
body count
bury tomorrow
deep purple
deftones
dimmu borgir
dog eat dog
the offspring



laat ons zeggen dat het met de dag beter wordt voor mij
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.442
11.371
Van mij mogen Dimmu Borgir en Mayhem ook meeverhuizen naar de vrijdag. Kannik lekker genieten un de Marque. Nu al bang dat dit deels overlapt met Aerosmith.

Ben erg benieuwd wanneer een volgend pakketje volgt, hoop nog heel erg op Nightwish.

Ff geen tijd om een hele lijst te pennen maar Our Survival Depends on Us is mijn nieuwe ontdekking. Erg fijne band. Dat wordt heerlijk de dag openen met deze band!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Set Abominae wrote:

jvandeweyer wrote:
Hoewel namen als Faith No More en Aerosmith (sorry heren, ik vind dit gewoon echt té veel rockgehalte voor mij en hoewel ik goede rock zeker kan appreciëren, ligt het aantal ballades te hoog) mij eigenlijk iets minder aanspreken, kan ik niet anders dan erkennen dat het goede namen zijn.


Hoewel ik zeer blij ben met zowel Faith No More als Aerosmith, hoop ik inderdaad wel dat ze vooral gaan tappen uit hun hardere repertoire (waarvan beiden genoeg hebben), en het aantal ballads tot een minimum beperken. Zeker zeikplaat ‘Easy’ mag FNM wat mij betreft achterwege laten, maar dat zal wel ijdele hoop zijn..
1f609.svg


Evidence is, ondanks een zachter nummer van Faith No More, toch wel een ultieme bazenplaat. Heerlijk soft funky/loungy sfeertje heeft dat nummer.
Oh, ik houd ook zeker wel van het wat rustigere werk van FNM. Everything's ruined is ook zo'n lekker funky (maar toch nog stevig) nummer.
Ik weet alleen niet of die zo gewaardeerd zullen worden door het GMM-publiek.
Die zullen over het algemeen toch de voorkeur geven aan nummers als Digging the grave, A small victory, Midlife crisis, Epic, We care a lot, etc.

Edit: ik zie dat ze in 2015 op GMM ook gewoon Easy, Evidence, Everything's ruined, Sol invictus, en andere (semi-)rustige nummers hebben gespeeld, dus dat zullen we nu ook wel weer kunnen verwachten.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Komende vrijdag lijkt mij een mooie dag voor een Metal festival om namen bekend te maken. Het is dan namelijk de laatste vrijdag de 13e van het jaar. Past wel een beetje binnen het genre lijkt mij zo.
Metaldays maakt dan iig een paar namen bekend, zou goed kunnen dat ze dat nog als laatste bekendmaking van het jaar maken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Komende vrijdag lijkt mij een mooie dag voor een Metal festival om namen bekend te maken. Het is dan namelijk de laatste vrijdag de 13e van het jaar. Past wel een beetje binnen het genre lijkt mij zo.
Metaldays maakt dan iig een paar namen bekend, zou goed kunnen dat ze dat nog als laatste bekendmaking van het jaar maken.

ging werchter niet woensdag en vrijdag aankondigen?
Misschien wel een ideaal moment om gojira aan te kondigen ;)
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Als we toch met voorlopige lijstjes bezig zijn :)

Donderdag

Mercyful Fate
Iron Maiden
Misthyrming
My Dying Bride
Alter Bridge

Vrijdag

High On Fire
Paradise Lost
Heathen
Heaven Shall Burn
Faith No More
Gaahls Wyrd
M.O.D.

Zaterdag

Down
Opeth
Alcest
Disillusion
Dying Fetus
Judas Priest
Obituary
Korn
August Burns Red

Zondag

Deftones
Mayhem
Amorphis
The Great Old Ones
Deep Purple
Dimmu Borgir
Killswitch Engage
Sepultura
Fu Manchu
Aerosmith
Body Count
Me and That Man


Ik ga het toch al druk genoeg hebben, lijkt me zo.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Pim wrote:
Komende vrijdag lijkt mij een mooie dag voor een Metal festival om namen bekend te maken. Het is dan namelijk de laatste vrijdag de 13e van het jaar. Past wel een beetje binnen het genre lijkt mij zo.
Metaldays maakt dan iig een paar namen bekend, zou goed kunnen dat ze dat nog als laatste bekendmaking van het jaar maken.

ging werchter niet woensdag en vrijdag aankondigen?
Misschien wel een ideaal moment om gojira aan te kondigen
1f609.svg
Dat nieuwtje heb ik dan ff gemist. En inderdaad. Ik wil toch al naar Werchter dit jaar, en 't trekt me tot nu toe aardig goed! Mogen ze nog meer dan dus :p
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vind het opvallend dat Faith No More nog steeds niet tussen de bands op de site staat. Misschien toch héél snel een nieuwe lading namen en meteen de poster? Vrijdag nieuws - maandag nieuws - misschien vandaag of morgen dan toch nog wat ...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
ik denk echt dat er bands moeilijk doen over de poster en dat er gewacht wordt tot er een poster is met bands per podium
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.387
Pim wrote:
Komende vrijdag lijkt mij een mooie dag voor een Metal festival om namen bekend te maken. Het is dan namelijk de laatste vrijdag de 13e van het jaar. Past wel een beetje binnen het genre lijkt mij zo.
Metaldays maakt dan iig een paar namen bekend, zou goed kunnen dat ze dat nog als laatste bekendmaking van het jaar maken.

ging werchter niet woensdag en vrijdag aankondigen?
Misschien wel een ideaal moment om gojira aan te kondigen ?

Van het Werchter forum:

Volgens hij-die-niet-mag-genoemd-worden op het forum-dat-niet-vermeld-mag-worden, volgen er geen namen meer dit jaar.

Doe ermee wat je wilt.
 

graspop20

Randprogramma
23 nov 2017
188
0
Agh er valt altijd wat op te merken.
Aerosmith vind ik dit jaar wel verrassend, omdat deze band nog geen andere data had gepland.
Dit was vrij laat voor een festivalseizoen, waardoor de band exclusiever staat.
Men zegt hier dat Aerosmith een grotere naam zou zijn, maar Priest is voor het metalgenre wel net IETSJE belangrijker geweest.
Priest staat niet meer in grote zalen (013 Tilburg, bijv 3000 man), maar Aerosmith vult bijv. ook het Gelredome (grootste van NL?) niet meer.
34.000 plaatsen waarvan er nog geen 8000 van verkocht waren is natuurlijk ook een aanfluiting.
Daarbij moet wel gezegd worden dat Aerosmith veel toegankelijker is voor het grote publiek dat Priest, Maiden.
Ik blijf erbij, Iron Maiden draagt het festival momenteel. Priest is als "50years jubileum" natuurlijk een mooie nostalgische troef, eveneens als Aerosmith "50years jubileum"
FNM is dit jaar de undergrounder van het level Marilyn Manson...een redelijk grote naam bij een kleinere groep. Minder van betekenis voor het genre, maar wel getolereerd.
Als je voorgaande edities kijkt, had het erger gekund. Soulfly, Motley Crue, Twisted Sister, Avenged Sevenfold, Limp Bizkit zijn allemaal headliner geweest,
Niet per direct de sterkste namen of de meest betekenisvolle namen voor het genre.
Laat de opmerkingen maar komen ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken