Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Amenra en STAKE staan al op een metalfestival in Waregem komend jaar! Samen met nog wat namen, ken het niet meteen uit mijn hoofd. Zag er een advertentie van op Facebook.

Amenra en STAKE staan al op een metalfestival in Waregem komend jaar! Samen met nog wat namen, ken het niet meteen uit mijn hoofd. Zag er een advertentie van op Facebook.

heb ik ook gezien, het laatste jaar is er heel veel moeite gedaan om optredens te organiseren en te promoten met enkel of heel veel belgische bands en dat kan ik enkel maar aanmoedigen.

jvandeweyer wrote:

heb ik ook gezien, het laatste jaar is er heel veel moeite gedaan om optredens te organiseren en te promoten met enkel of heel veel belgische bands en dat kan ik enkel maar aanmoedigen.

Dat beaam ik. Vond het "La Morgue"-initiatief van alcatraz zeker de moeite waard. Hoewel dit niet enkel Belgische bands waren, vond ik dit zeker de moeite.

xydroh wrote:

jvandeweyer wrote:

Dat beaam ik. Vond het “La Morgue”-initiatief van alcatraz zeker de moeite waard. Hoewel dit niet enkel Belgische bands waren, vond ik dit zeker de moeite.

De kwaliteit is er zeker in België, nu is het eigenlijk aan ons om die bands de waardering te geven die ze verdienen.

Nationaliteit hoeft er inderdaad niet om te doen, maar heb het gevoel dat er lang gedacht werd 'het zijn maar Belgen' als in 'ze worden geboekt omdat het belgen zijn, maar niet omdat ze kwaliteit hebben om hier te staan'.

Een band uit het buitenland, of ze nu uit Nederland, Zweden of USA kwamen, maakt allemaal maar niet uit, maar die bands zullen standaard beter zijn dan de Belgische bands, want ja, die hebben het internationaal gemaakt!!
Die attitude heeft ervoor gezorgd dat bands soms in het buitenland veel meer appreciatie krijgen dan hier.

Ben dan ook blij dat dat inderdaad in festivalland een beetje lijkt te kantelen. Al blijf je nog veel dezelfde namen zien. Vanaf er iemand dan 'groot genoeg' lijkt zie je die plots overal verschijnen. Zo zag je het afgelopen jaar OVERAL 'Off the cross' optreden. Nochtans zwemmen daar vlak onder volgens mij een heleboel interessante bands...

mjaaahhh... da's wel echt ne classics line-up. Dat hebben ze in vele jaren niet meer gehad dat al hun headliners 'oldies' waren en dan heb je er nog wel 4 dit jaar... Dan gaat de MS2 wat tegengewicht moeten brengen, op zondag lukt dat al niet met Deep Purple.

thekillingjoke wrote:

Joe wrote:
Tool sucks?

1f633.svg

Hij gebruikte dezelfde woorden al een paar pagina’s terug. We kunnen natuurlijk niet allemaal dezelfde bands goed vinden – lijkt me logisch – maar als je dezelfde stelling blijft aanhalen in combinatie met niveau-YouTube-troll-leeftijdscategorie-15 vocabulaire als “sucks” dan is het volgens mij grotendeels te wijten aan een aandachtstekort.

En we geven het hem ook nog, voorspelbare sukkels dat we zijn
1f606.svg
Euhm, als hij vindt dat Tool sucked dan is dat toch zijn recht. Of niet? Jij hebt toch ook wel bands die 'sucken' en misschien vindt hij die wel leuk. De gustibus et coloribus non disputandum est!

Nice, kan ik prima mee leven!
Altijd al eens live willen zien.

Nu i.i.g. Nightwish nog erbij als sub op donderdag of vrijdag! :)

Meeh, zal niet weer teveel gaan herhalen dat dit van mij niet hoeft. Komt hopelijk nog een waardige naam bij, ik hoop Nightwish.

mjaaahhh… da’s wel echt ne classics line-up. Dat hebben ze in vele jaren niet meer gehad dat al hun headliners ‘oldies’ waren en dan heb je er nog wel 4 dit jaar… Dan gaat de MS2 wat tegengewicht moeten brengen, op zondag lukt dat al niet met Deep Purple.

ik vermoed dat we met Korn en deep purple al 2 M2 headliners hebben?

Ik ben echt heel blij met deze boeking. Ben ook de enige van mijn vrienden die deze band waardeert. Ze beginnen allemaal te zeiken dat ze nooit van de band gehoord hebben en dat ze dan maximaal een late middagspot moeten krijgen (not even joking). Die gaan dus vroeg naar de tent en ik ga ff los op een van de bands waar mijn ouders me mee hebben opgegroeid.
Mijn dag kan dus echt niet meer stuk!

Tja, wat maakt een naam 'classic'? Hun leeftijd? Hun sound? Hun fans?
Faith No More gaat zeker al wat jaartjes mee (zelfs al veel langer dan ik dacht, opgericht in 1979), maar ik vind hun sound niet bepaald 'classic' te noemen.
Sterker nog, ze hebben met hun experimentele rock veel huidige alternatieve metal gigantisch beïnvloed.

Ik vind 't een mooie headliner. Niet de spectaculair grote zoals misschien werd verwacht, maar persoonlijk heb ik meer met FNM dan met Guns n' roses of AC/DC (sorry aan de fans van die laatste 2). Nu ben ik vooral benieuwd naar de verdere invulling van de affiche - er zouden toch nog wel wat leuke namen mogen bij komen. Vooral donderdag en vrijdag hebben toch echt wel nog wat middelgrote namen nodig. Maar als je de bovenkaart bekijkt, kan 't toch slechter hé:

IRON MAIDEN + Grote naam tbc?
FAITH NO MORE + Grote naam tbc?
JUDAS PRIEST + KORN
AEROSMITH + DEEP PURPLE

Users who are viewing this thread