Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
Hellfest is een bijzonder festival. Ze durven daar anders te doen dan op andere festivals. Ze hebben daar met de winst die ze maakten, prachtige zaken gedaan om het voor iedereen aangenaam te maken. En de aankleding is ronduit schitterend. De Metal versie van Tomorrowland, dat mag je wel zeggen. En wat het ook leuk maakt, is dat er veelmeer mag en kan dan bij ons. Je mag alleen je eigen drank niet meebrengen, voor de rest doen ze niet moeilijk. Ook foto apparatuur is geen probleem daar. En over een stoeltje deden ze daar nog nooit moeilijk. De sfeer in Clisson en omgeving is ook een verademing. Iedereen leeft dar 200% mee met het festival. En parkeren gaat er op zijn Frans. Als de hulpdienst kunnen passeren, is alles OK.

Als je ooit eens kan gaan, moet je dat doen. Graspop is ook leuk hoor, maar het verschil is best groot.
 

daveh

Playlistbediener
25 nov 2019
14
0
Zowat alle namen van Graspop waarvan ik dacht dat ze wel leuk/interessant/apart/origineel of iets anders waren, lijken op Hellfest te ontbreken. Nu staan daar uiteraard ook nog goede bands die (nog) niet op Graspop staan, maar voorlopig halen ze ’t voor mij niet tegen Graspop en dan moet GMM er nog 40/50 bekend maken. Die keuze gaat echt niet moeilijk worden.

Afwachten wat er met headliners gebeurt en of Graspop nu echt met nog iets bijzonders bezig is of dat het “gewoon” Faith No More, Nightwish en Volbeat worden en ze dus eigenlijk maar 1 echte topper hebben, daar waar je bij een jubileum toch mocht hopen op 2 of 3 (ik ga er vanuit dat SOAD niet meer haalbaar is). Gelukkig moet een metalfestival het niet noodzakelijk van zijn headliners hebben, bij iets als Werchter is dat toch nog net iets belangrijker.

Die keuze was al niet moeilijk want Hellfest al lang en breed uitverkocht. Persoonlijk een veel beter affiche dan Graspop, veel minder ouwe saaie meuk.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Dus enkel zaterdag zou nog kunnen voor System of a Down, maar daar staat Judas Priest al als headliner. Wat mij nu wel opvalt aan de Hellfest affiche is dat beide bands er ook op dezelfde dag staan, dus misschien toch niet volledig afgeschreven? Anders is enkel zondag van RW nog een optie.

Goed opgemerkt. Ik krijg weer hoop..

Maar.. tourprogramma Judas Priest:

16/6 Noorwegen
18/6 Copenhell
20/6 GMM
21/6 Hellfest

Priest speelt geen 3 dagen op rij en volgt een logische tour.. van Noorwegen over Denemarken via België naar Frankrijk
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Graag door naar GMM:
Devin Townsend
Faith No More
Mastodon
Wardruna
Last In Line
Meshuggah
Rotting Christ
Belzebubs
Lacuna Coil
Jinjer
The Darkness
The Hu (op herhaling)

En vooruit, doe ook maar Volbeat. ?

Kon me werkelijk in alles vinden!!!!

en dan post je Volbeat. Weg sfeer ;) :)
 

jppp

Campingartiest
19 okt 2018
86
0
Ik heb een gevoel dat Graspop een exclusieve headliner voor de vrijdag heeft die bij geen andere festival speelt. Dus misschien niet zo erg dat SOAD niet op Graspop speelt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Die affiche zegt mij eigenlijk niet veel . Mss teveel verwachting na al de ratm, queen, foo fighters geruchten. deftones is voor mij persoonlijk geen headlinermateriaal
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Leprous en Electric Wizard zie ik graag door komen, verder weinig interessants op dat Hellfest affiche. Was al bang dat Dream Theater ijdele hoop was haha. Maar qua headliners helpt dit ons ook geen steek verder lijkt het, behalve dan dat SOAD dus definitief is uitgesloten.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
882
1.738
Also probably no Volbeat in 2020. They are playing Bristol on wednesday, Hellfest on friday, Pinkpop on sunday...and Priest and Maiden are headlining on thursday and saturday. I'm okay with that.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik hoop dat de volgende namen over komen:
Frog Leap
The Darkness
Devin Townsend (BY REQUEST :O)
en Faith No More

Ben benieuwd :). Geen System is wel jammer maar gelukkig heb ik Ziggo Dome kaartjes. Ik verwacht morgen dan wel dat Graspop FNM aan gaat kondigen toch?
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
882
1.738
I am a little jealous because Hellfest has FNM, Elder, Watain and Taake. Other than that, I am pretty happy with how Graspop compares to Hellfest.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Hellfest is een bijzonder festival. Ze durven daar anders te doen dan op andere festivals.

En dat anders dan anderen is dan dat een meerderheid van de grote namen op hun metalfestival eigenlijk geen metal is, maar er ooit eens heeft naast gelegen?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Leprous en Electric Wizard zie ik graag door komen, verder weinig interessants op dat Hellfest affiche. Was al bang dat Dream Theater ijdele hoop was haha. Maar qua headliners helpt dit ons ook geen steek verder lijkt het, behalve dan dat SOAD dus definitief is uitgesloten.

Okay ik sprak iets voor mijn beurt, Devin Townsend is natuurlijk altijd welkom, en Mastodon stond niet op de fb poster. Die zie ik ook graag. Nja. Nu Cult of Luna in de Melkweg, kijken of dat wat is :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.601
Even tussendoor, hoor. Sta nu te luisteren naar The Agonist, voorprogramma van het concert van Jinjer, maar daar vind ik niet zoveel aan.
In ieder geval, wat een machtig mooi lijstje. Stuur Faith No More zo gauw mogelijk door. Wel raar dat Deftones daar een headliner is, maar goed, daar zal wel een reden voor zijn.
Wel lullig voor je @durmey dat je daarom geen kaartje voor SOAD hebt gekocht.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.939
Even tussendoor, hoor. Sta nu te luisteren naar The Agonist, voorprogramma van het concert van Jinjer, maar daar vind ik niet zoveel aan.
In ieder geval, wat een machtig mooi lijstje. Stuur Faith No More zo gauw mogelijk door. Wel raar dat Deftones daar een headliner is, maar goed, daar zal wel een reden voor zijn.
Wel lullig voor je @durmey dat je daarom geen kaartje voor SOAD hebt gekocht.

Hellfest heeft over het algemeen toch wel iets "lagere" headliners in vergelijking waar deze bands op Graspop staan.
 

Verwijderd lid 38324

Playlistbediener
22 feb 2019
17
0
Van mij mogen de volgende artiesten wel door naar GMM

- Maximum The Hormone
- Suicidal Tendencies
- Running Wild
- At The Gates
- Ensiferum
- Agnostic Front
- Crystal Lake
- Misery Index

Goede lineup heeft Hellfest toch wel hoor
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
imac wrote:
Hellfest is een bijzonder festival. Ze durven daar anders te doen dan op andere festivals.

En dat anders dan anderen is dan dat een meerderheid van de grote namen op hun metalfestival eigenlijk geen metal is, maar er ooit eens heeft naast gelegen?

Voila. Ze plaatsen ook groepen die je bij ons op eerder op PP zou vinden (ik zeg maar wat, Toy Dolls). Het gaat van Rock, over Metal naar Punk.

Wat ze ook aandurfden, is het aantal bezoekers per dag minderen. En nog geen klein beetje ook. Maar liefst 5000 minder per dag, en zonder prijsstijging. Dit omdat het té druk was geworden, en het soms gevaarlijk werd. Om je een idee te geven, na Hellfest 2013 werd het volledige veld opnieuw aangelegd (lees: drainage). Op drukke plaatsen legden ze kunstgras. De verbindingswegen naar andere podia of drankstanden werden in dolomiet aangelegd. En de aanbekleding van het volledige festival is een streling voor het oog.

Er is ook een groot nadeel daar, en dat is dat ze wel veel podia hebben. Dus is de kans op overlappingen nog groter dan op Graspop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.601
wenteldave wrote:
Even tussendoor, hoor. Sta nu te luisteren naar The Agonist, voorprogramma van het concert van Jinjer, maar daar vind ik niet zoveel aan.
In ieder geval, wat een machtig mooi lijstje. Stuur Faith No More zo gauw mogelijk door. Wel raar dat Deftones daar een headliner is, maar goed, daar zal wel een reden voor zijn.
Wel lullig voor je @durmey dat je daarom geen kaartje voor SOAD hebt gekocht.

Hellfest heeft over het algemeen toch wel iets “lagere” headliners in vergelijking waar deze bands op Graspop staan.
Weet ik, begrijp ik ook, maar Deftones is gewoon geen headliner, ook niet op een festival als Hellfest. Ik heb een vermoeden dat er iets weg is gevallen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
SOAD is helemaal nog niet afgeschreven hoor. IN hun tour in 2016 deden ze wel vaker 3 shows in a row....
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.601
Tons of Rock komt ook met namen nu met het bekendmaken van FNM
FAITH NO MORE – BRING ME THE HORIZON – BARONESS – PARADISE LOST «exclusive Draconian Times show» – ENSLAVED – JINJER – BLUES PILLS – BOKASSA
Bokassa. Ook lekker, hoor. Doen de Noren weer goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken