Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.976
8.042
koekdoos wrote:
Zou er vandaag nog wat extra’s komen? Als er morgen iets wordt verwacht. Dan heb je de week erop ook nog maar 4 dagen om meer bekend te maken.

Nah. Martin2 was vrij duidelijk. Denk vandaag even genieten van het nieuws en morgen weer hoopvol refreshen.

Maar er wordt wel afgeweken van het plan. Ben dan opzich ook wel benieuwd hoe bekend het was dat er een vierde dag zou komen.
Wisten er maar een paar mensen het of heel de organisatie?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.504
5.347
Indiaantje89 wrote:

violentfraggle wrote:

Indiaantje89 wrote:
Maar dan sta je vrijdag misschien helemaal achter in te bivakkeren?


We hebben een welwillende boer in de buurt die ons altijd huisvest. Anders zou dat inderdaad nog wel een dingetje zijn.
1f642.svg



Dat is beter, ik heb toen heel veel mensen horen klagen die donderdag ja. Ik was echt blij dat we de moeite hadden gedaan om vroeg te vertrekken in ieder geval.

Ja, en Graspop heeft in alle communicatie erkend dat dit niet goed geregeld was. Het lijkt me dat ze hier dit jaar iets op bedacht hebben. Waarschijnlijk camping een dagje eerder open. Is ook weer een dagje extra bierverkoop.
Zou beter zijn, ik hooguit een dag helaas (want ik ga Clapton niet laten lopen voor een Graspop naam gok ik). Zouden ze die avond ook nog een preparty doen? Dan gaat het wel heel hardcore worden ;).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.976
8.042
Timmetje wrote:

Joslittel wrote:

koekdoos wrote:
Zou er vandaag nog wat extra’s komen? Als er morgen iets wordt verwacht. Dan heb je de week erop ook nog maar 4 dagen om meer bekend te maken.


Nah. Martin2 was vrij duidelijk. Denk vandaag even genieten van het nieuws en morgen weer hoopvol refreshen.


Floor Jansen had het bij Radio Veronica over een grote aankondiging voor Nightwish vanmiddag….
Zou zomaar Graspop kunnen zijn.

Ging dat niet over een solo show?

Wat zou er nu nog meer over haar solo shows bekend gemaakt kunnen worden?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Wat zou er nu nog meer over haar solo shows bekend gemaakt kunnen worden?
Geen idee, maar dit lijkt erop te doelen dat er nog één grote show bij komt en het niet over Nightwish gaat: https://www.radioveronica.nl/top-1000-allertijden-vip-top-5/floor-jansen-komt-met-groot-optreden?utm_campaign=rd+-+always+on+-+november+2019+-+wk+45&utm_medium=social&utm_source=twitter+organic&utm_content=video+-+43&utm_term=ochtendshow

Ik heb het overigens niet geluisterd hoor, ik concludeer het puur op basis van de tekst en quotes in dit artikel.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.976
8.042
Geluisterd en klinkt inderdaad als een solo iets. Maar ze zegt in het fragment dat ze een foutje had gemaakt, ze bedoelde vrijdag. Vrijdag komt daar dus pas nieuws over.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
sledgehammer wrote:
Als er net als in 2018 weer driedagentickets te koop zijn (zonder de donderdag), denk ik dat velen daar toch de voorkeur zullen geven boven een vierdagenticket. Een extra dag vrij moeten nemen (en meer geld te betalen) om weer dezelfde show van Maiden te mogen zien…..

Dat zal voor velen vast gelden, maar die XL-dag gaat natuurlijk toch gewoon uitverkopen.
Er zal ongetwijfeld nog genoeg moois bij komen, en Iron Maiden heeft gewoon van zichzelf al een grote, trouwe schare fans, die het niet uitmaakt hoe vaak ze Maiden zien, zelfde show of niet.
Alleen de laatste twee edities van Graspop waren op voorhand uitverkocht. Ik moet het daarom nog maar zien of een doordeweekse dag met Iron Maiden op herhaling gemakkelijk zal uitverkopen. Dan zullen er toch nog wel wat publiekstrekkers bij mogen komen die donderdag.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Set Abominae wrote:

sledgehammer wrote:
Als er net als in 2018 weer driedagentickets te koop zijn (zonder de donderdag), denk ik dat velen daar toch de voorkeur zullen geven boven een vierdagenticket. Een extra dag vrij moeten nemen (en meer geld te betalen) om weer dezelfde show van Maiden te mogen zien…..


Dat zal voor velen vast gelden, maar die XL-dag gaat natuurlijk toch gewoon uitverkopen.
Er zal ongetwijfeld nog genoeg moois bij komen, en Iron Maiden heeft gewoon van zichzelf al een grote, trouwe schare fans, die het niet uitmaakt hoe vaak ze Maiden zien, zelfde show of niet.

Alleen de laatste twee edities van Graspop waren op voorhand uitverkocht. Ik moet het daarom nog maar zien of een doordeweekse dag met Iron Maiden op herhaling gemakkelijk zal uitverkopen. Dan zullen er toch nog wel wat publiekstrekkers bij mogen komen die donderdag.

Er zijn in het verleden nog uitverkochte dagen geweest, vaak de iron maiden dag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.504
5.347
Leuk, maar ik wacht eerst de andere namen af. Beetje een zwaktebod om Maiden een extra dag te geveb
Ja en ook vreemde keuze om dit als eerste bekend te maken. Maar goed, blijkbaar kunnen ze geen "nee" zeggen tegen deze band.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.976
8.042
TettenVogel wrote:
Leuk, maar ik wacht eerst de andere namen af. Beetje een zwaktebod om Maiden een extra dag te geveb

Ja en ook vreemde keuze om dit als eerste bekend te maken. Maar goed, blijkbaar kunnen ze geen “nee” zeggen tegen deze band.

Aan de andere kant is dit de extra dag. Ze nemen wat dat betreft niet de plek in van een van de "gewone", "normale" dagen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.504
5.347
Indiaantje89 wrote:

TettenVogel wrote:
Leuk, maar ik wacht eerst de andere namen af. Beetje een zwaktebod om Maiden een extra dag te geveb


Ja en ook vreemde keuze om dit als eerste bekend te maken. Maar goed, blijkbaar kunnen ze geen “nee” zeggen tegen deze band.

Aan de andere kant is dit de extra dag. Ze nemen wat dat betreft niet de plek in van een van de “gewone”, “normale” dagen.
Dat ook weer, en voor die liefhebber ben je weer een dagje extra wat nooit verkeerd is. Maar persoonlijk vind ik een extra dag met een act die om de 2 jaar komt niet echt broodnodig. Maar goed het zit me ook niets in de weg.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
TettenVogel wrote:
Leuk, maar ik wacht eerst de andere namen af. Beetje een zwaktebod om Maiden een extra dag te geveb

Ja en ook vreemde keuze om dit als eerste bekend te maken. Maar goed, blijkbaar kunnen ze geen “nee” zeggen tegen deze band.
Graspop zal dan denk ik aan moeten passen aan het tourschema, dat ze er een XL editie van maken door een klapper die ze erbij konden krijgen, zoals in 2018 ook het geval was.
Een "last minute" headliner erbij. Wat mij laat denken aan RATM, dat ze die kans hebben gekregen toen ze van Amerikaanse boekers het woord hebben gekregen dat ze weer bij elkaar komen.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Leuk, maar ik wacht eerst de andere namen af. Beetje een zwaktebod om Maiden een extra dag te geveb

Waarom zwakte? Dit wil zeggen dat er headliners komen voor 3 andere dagen. Da's net goed nieuws.

Of zoals de organisatie in de krant aangaf: "Iron Maiden kon als huisorkest niet ontbreken op het 25-jarige jubileum". Ze zijn dus wel degelijk bewust bezig met een strakke jubileumeditie in elkaar te steken. Ik denk niet dat ze Maiden hadden gevraagd indien er geen jubileum was.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.484
Als ze Maiden inderdaad op een extra dag zetten, omdat er de andere 3 dagen op die manier mooie namen kunnen staan, is dat toch enkel meegenomen. Of die 'grote naam' dan op donderdag of op zaterdag staat, zal vooral voor graspop een verschil maken. Voor het grote publiek is het net handiger als een grote naam op een weekenddag zou staan. Graspop heeft daarin tourschema's te volgen van alle bands en te proberen om een mooie puzzel te leggen.

Als op deze manier de drukte op donderdag iets minder groot is, waar die Maiden dag niet uitverkoopt in dagkaarten, maar de combi's en combi xl bijvoorbeeld wel uitverkopen, zal daar toch niemand rouwig om zijn?!
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
System Of A Down zou 2,5 miljoen vragen en daarom zou Graspop passen. Zal dus RW worden denk ik.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
dat kan toch gewoon niet? er zijn System of a down shows aangekondigd op plaatsen die dit niet kunnen betalen. ressurection fest bijvoorbeeld. Weet niet waar dat van komt maar geloof dat cijfer toch niet
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken