Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Graspop kennende volgt vandaag headliner 2 en durf een gok doen op nightwish
Om dan 3dagen niks te posten en dinsdag en woensdag headliner 3 & 4 te lossen.
Gevolgd door donderdag 40namen en info over tickrtverkoop enzo.

Floor zei in een radio interview dat ze groot nieuws had op vrijdag. Ik denk dat we dat inderdaad mogen verwachten
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.442
11.373
saurus wrote:
Graspop kennende volgt vandaag headliner 2 en durf een gok doen op nightwish
Om dan 3dagen niks te posten en dinsdag en woensdag headliner 3 & 4 te lossen.
Gevolgd door donderdag 40namen en info over tickrtverkoop enzo.

Floor zei in een radio interview dat ze groot nieuws had op vrijdag. Ik denk dat we dat inderdaad mogen verwachten

Wat mij betreft van harte welkom. Mooie tweede naam.
 

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
saurus wrote:
Graspop kennende volgt vandaag headliner 2 en durf een gok doen op nightwish
Om dan 3dagen niks te posten en dinsdag en woensdag headliner 3 & 4 te lossen.
Gevolgd door donderdag 40namen en info over tickrtverkoop enzo.

Floor zei in een radio interview dat ze groot nieuws had op vrijdag. Ik denk dat we dat inderdaad mogen verwachten

Gaat dit niet over de extra show in AFAS Live?
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.709
I really don't know about Nightwish as a MS1 headliner, but after having WT this year...I just hope they won't be the only announcement of the day.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
I really don’t know about Nightwish as a MS1 headliner, but after having WT this year…I just hope they won’t be the only announcement of the day.

Als we 3 duurdere headliners zoals iron maiden, SOAD en Guns n roses krijgen zoals er al gehint werd dan denk ik dat we dit met 1 goedkopere headliner zullen moeten invullen. In dat geval hoop ik dan dat het nightwish is in de plaats van volbeat.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
In 2016 was Nightwish sowieso al afsluiter MS2 (dacht ik?).
Heeft de "bekendheid" van Floor ook enige invloed in België? Graspop ligt toch natuurlijk best dicht bij Nederland ook.
 

Rinze

Randprogramma
11 nov 2015
115
0
SOAD is de enige headliner waar ze mij echt blij mee kunnen maken. De rest al zo vaak gezien dat headliners me niet echt meer uitmaken. Het zal altijd een leuke show zijn om naar te kijken bij die grote bands, maar de acts die ze verspreiden over de rest van het weekend is veel belangrijker voor mij.

De hoogtepunten van vorig jaar waren voor mij bijvoorbeeld Equilibrium, Eluveitie, Grand Magus, Demons&Wizards, Children of Bodom, en Lamb of God.

Bands als Judas Priest, Slayer, Iron Maiden, Volbeat, Slipknot, Nightwish, Amon Amarth, Kiss, Within Temptation etc. al zo vaak gezien, maar SOAD nog nooit kunnen zien.


Hier een wensenlijstje voor dit jaar van mij:
Blind Guardian
Killswitch Engage
Primordial
Soilwork
Tyr
Ensiferum
After the Burial
Thy Art is Murder
Heidevolk
Warbringer
Meshuggah
Periphery
Unearth
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Zet Saxon ook maar vast op het lijstje!!!
Want?
Mag voor mij zeker komen, was erg goed op Alcatraz dit jaar.
Hetzelfde geldt voor Thin Lizzy, Queensrÿche en vooral Uriah Heep, hele mooie classic namen!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.823
12.155
Saxon is zo’n perfecte band om op een afstandje te kijken tijdens het eten
1f609.svg
Cultuurbarbaar...
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Op Facebook wordt trouwens gevraagd welke nummers van Iron Maiden men wil horen op GMM.
Zou dat betekenen dat er toch een aangepaste show komt t.o.v. 2018, met (gedeeltelijk) andere, wellicht minder bekende nummers?
Of zou de show zelfs langer kunnen zijn, met dezelfde set aangevuld met andere nummers?
In 2018 speelde Maiden 2 uur lang, maar speelde GnR 3,5 uur op de XL-dag. Nu Maiden dus op de XL-dag speelt, zouden die wellicht ook een langere speeltijd krijgen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
Uit dat soort acties komen meestal dezelfde nummers, die ze toch wel spelen. Langere speeltijd zou ik niet van uitgaan. GNR speelt overal 3 uur, dus ook op Graspop.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Op Facebook wordt trouwens gevraagd welke nummers van Iron Maiden men wil horen op GMM.
Zou dat betekenen dat er toch een aangepaste show komt t.o.v. 2018, met (gedeeltelijk) andere, wellicht minder bekende nummers?
Of zou de show zelfs langer kunnen zijn, met dezelfde set aangevuld met andere nummers?
In 2018 speelde Maiden 2 uur lang, maar speelde GnR 3,5 uur op de XL-dag. Nu Maiden dus op de XL-dag speelt, zouden die wellicht ook een langere speeltijd krijgen?

Ik hoop het wel. Ik zou Iron Maiden graag nog een keer zien, maar het liefst wel met andere nummers natuurlijk dan 2 jaar terug
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Iron maiden speelt altijd en overal van 9 uur tot 11 uur. Dit is al jaren zo. Daar gaan ze echt niet van afwijken. Andere nummers zou kunnen maar dat is ook niet waarschijnlijk.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Iron maiden speelt altijd en overal van 9 uur tot 11 uur. Dit is al jaren zo. Daar gaan ze echt niet van afwijken. Andere nummers zou kunnen maar dat is ook niet waarschijnlijk.
Mja, ik verwacht ook niet veel anders, maar wie weet..
Voor mij is 21:00 - 23:00 ook wel prima verder, met daarna hopelijk nog een mooie MS2 afsluiter, zoals Alestorm, Airbourne, of Avatar!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
pisser wrote:
Iron maiden speelt altijd en overal van 9 uur tot 11 uur. Dit is al jaren zo. Daar gaan ze echt niet van afwijken. Andere nummers zou kunnen maar dat is ook niet waarschijnlijk.

Mja, ik verwacht ook niet veel anders, maar wie weet..
Voor mij is 21:00 – 23:00 ook wel prima verder, met daarna hopelijk nog een mooie MS2 afsluiter, zoals Alestorm, Airbourne, of Avatar!

Ik denk dat je wel wat groter mag verwachten dan de 3 bands die je opnoemt
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken