Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Set Abominae wrote:

pisser wrote:
Iron maiden speelt altijd en overal van 9 uur tot 11 uur. Dit is al jaren zo. Daar gaan ze echt niet van afwijken. Andere nummers zou kunnen maar dat is ook niet waarschijnlijk.


Mja, ik verwacht ook niet veel anders, maar wie weet..
Voor mij is 21:00 – 23:00 ook wel prima verder, met daarna hopelijk nog een mooie MS2 afsluiter, zoals Alestorm, Airbourne, of Avatar!

Ik denk dat je wel wat groter mag verwachten dan de 3 bands die je opnoemt
Ik zou dit juist ideale afsluiters vinden, uit de categorie potentiële toekomstige headliners, die allen een mooi feestje kunnen bouwen.
Een 2e grotere naam zou ook nog wel voor Iron Maiden kunnen staan.
Maar andersom lijkt logischer inderdaad.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
xydroh wrote:

Set Abominae wrote:

pisser wrote:
Iron maiden speelt altijd en overal van 9 uur tot 11 uur. Dit is al jaren zo. Daar gaan ze echt niet van afwijken. Andere nummers zou kunnen maar dat is ook niet waarschijnlijk.


Mja, ik verwacht ook niet veel anders, maar wie weet..
Voor mij is 21:00 – 23:00 ook wel prima verder, met daarna hopelijk nog een mooie MS2 afsluiter, zoals Alestorm, Airbourne, of Avatar!


Ik denk dat je wel wat groter mag verwachten dan de 3 bands die je opnoemt

Ik zou dit juist ideale afsluiters vinden, uit de categorie potentiële toekomstige headliners, die allen een mooi feestje kunnen bouwen.
Een 2e grotere naam zou ook nog wel voor Iron Maiden kunnen staan.
Maar andersom lijkt logischer inderdaad.

Er zal vast wel iemand na iron Maiden geplaatst worden aangezien ze nogal specifiek zeggen dat Iron Maiden de ms1 afsluit en dat in de lijn ligt met vorige edities qua uren. Die 3 namen die je noemt lijken me ook nog iets 'te klein' om ms2 af te sluiten als je ziet dat Alestorm en Avatar bij hun vorige passage nog op een middagpositie stonden én als je bekijkt waar ze , om maar een voorbeeld te noemen, een band als Gojira vorig jaar hebben neergezet.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Ik denk sowieso dat we Guns N Roses wel kunnen schrappen. Niet omdat het niet haalbaar is, maar vooral omdat ik denk dat ze geen band op de "normale" festivaldagen zullen neerzetten die 3,5 uur speelt. Dat gaat toch gewoon ten koste van andere mooie namen op de mainstage.

En die vragen van "which songs do you want to hear" is gewoon puur om de tijd te vullen op de social media. Dat heeft totaal geen invloed in wat er gespeeld gaat worden.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
In 2016 was Nightwish sowieso al afsluiter MS2 (dacht ik?).
Heeft de “bekendheid” van Floor ook enige invloed in België? Graspop ligt toch natuurlijk best dicht bij Nederland ook.

Ik weet nog maar sinds enkele dagen geleden dat Annette niet meer de zangeres is dus neen. Enkel de fans kennen haar hier.

spoiler alarm: ik ben geen fan ;)

Op Facebook wordt trouwens gevraagd welke nummers van Iron Maiden men wil horen op GMM.
Zou dat betekenen dat er toch een aangepaste show komt t.o.v. 2018, met (gedeeltelijk) andere, wellicht minder bekende nummers?
Of zou de show zelfs langer kunnen zijn, met dezelfde set aangevuld met andere nummers?

Ik denk dat je die Facebookpost onder de categorie "social Media Bezigheidstherapie" kan plaatsen. Maiden speelt al 2 jaar lang quasi dezelfde set. En te zeggen dat ik 2 jaar geleden zo blij was om "The Clansman" live te horen. Nu is die verrassing wel weg :)
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
861
1.709
Maiden have closed the annual "Night To Remember" at Wacken 2016. Their show ended at midnight, same as with every band closing the NTR. So I would not be 100% sure about their stage time :)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Set Abominae wrote:

xydroh wrote:

Set Abominae wrote:

pisser wrote:
Iron maiden speelt altijd en overal van 9 uur tot 11 uur. Dit is al jaren zo. Daar gaan ze echt niet van afwijken. Andere nummers zou kunnen maar dat is ook niet waarschijnlijk.


Mja, ik verwacht ook niet veel anders, maar wie weet..
Voor mij is 21:00 – 23:00 ook wel prima verder, met daarna hopelijk nog een mooie MS2 afsluiter, zoals Alestorm, Airbourne, of Avatar!


Ik denk dat je wel wat groter mag verwachten dan de 3 bands die je opnoemt


Ik zou dit juist ideale afsluiters vinden, uit de categorie potentiële toekomstige headliners, die allen een mooi feestje kunnen bouwen.
Een 2e grotere naam zou ook nog wel voor Iron Maiden kunnen staan.
Maar andersom lijkt logischer inderdaad.

Er zal vast wel iemand na iron Maiden geplaatst worden aangezien ze nogal specifiek zeggen dat Iron Maiden de ms1 afsluit en dat in de lijn ligt met vorige edities qua uren. Die 3 namen die je noemt lijken me ook nog iets ‘te klein’ om ms2 af te sluiten als je ziet dat Alestorm en Avatar bij hun vorige passage nog op een middagpositie stonden én als je bekijkt waar ze , om maar een voorbeeld te noemen, een band als Gojira vorig jaar hebben neergezet.
In 2018 sloot A Perfect Circle nog af, na Judas Priest en Ozzy Osbourne, om maar wat te noemen.
Avatar stond in 2017 en 2018 heel vroeg in de middag op GMM, maar werden dit jaar ineens tot headliner gebombardeerd op Alcatraz, wat ze uitstekend deden. Die zouden dan ook zeker niet misstaan op GMM op een hoge spot naar mijn mening.
Het lijkt mij juist een goede zet om een jonge/nieuwe, maar populaire band op zo'n plek neer te zetten, met het oog op doorstroom van headliners voor de toekomst.
De oude, classic headliners kunnen gerust allemaal wel een uurtje naar voren geschoven worden, dan kunnen al die oudjes (bandleden/publiek) ook wat eerder naar bed.. :wink:
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Maiden have closed the annual “Night To Remember” at Wacken 2016. Their show ended at midnight, same as with every band closing the NTR. So I would not be 100% sure about their stage time ?

2 minutes to midnight... nice :)

I did not know this. At Graspop they always play at their usual time, the spot right before the last headliner
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
metaldays komt met As I lay dying als headliner, vreemde keuze wat mij betreft toch
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
koekdoos wrote:
In 2016 was Nightwish sowieso al afsluiter MS2 (dacht ik?).
Heeft de “bekendheid” van Floor ook enige invloed in België? Graspop ligt toch natuurlijk best dicht bij Nederland ook.

Ik weet nog maar sinds enkele dagen geleden dat Annette niet meer de zangeres is dus neen. Enkel de fans kennen haar hier.

spoiler alarm: ik ben geen fan

Dat is, als niet fan zijnde, wel wat kort door de bocht van je.
Nightwish is binnen hun genre één van de grootste, mogelijk de grootste. Ze hebben nieuwe fans verzameld met Anette, maar vooral veel oude fans verloren met die poppy sound en de afschuwelijke manier waarop ze Tarja's originele nummers moest verbuigen om ze toch te kunnen zingen.
De ommekeer voor de band door Floor in te brengen, bekend door haar eerdere projecten als After Forever en in mindere mate ReVamp, heeft nog eens voor een hele nieuwe aanhang gezorgd én heeft (voor zover ik dat kan zien) een heleboel oude fans terug weten winnen. Floor heeft een fantastische stem, zowel in de lage als hoge tonen en eveneens in de meer opera-achtige delen.

Wat betreft haar extra bekendheid door de deelname aan 'Beste zangers', zou ik wel durven stellen dat in België enkel haar fans daarvan op de hoogte zijn. Dat programma doet hier totaal niets. Sharon Den Adel heeft vorig jaar meegedaan aan de Belgische editie 'liefde voor muziek' en dat zal een ietsje meer gevolgd zijn, maar ook zeer beperkt bij rock- en metalliefhebbers.

Aangezien graspop Within Temptation heeft durven plaatsen als MS1 headliner, zie ik hen dat voor Nightwish ook aandurven. Al zou ik hen eerder als MS2 headliner houden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Aangezien graspop Within Temptation heeft durven plaatsen als MS1 headliner, zie ik hen dat voor Nightwish ook aandurven. Al zou ik hen eerder als MS2 headliner houden.

Voor mijn gevoel is Nightwish groter dan Within Temptation. Enige verschil daarin is dan dat Within Temptation meer Nederlands is en misschien dus daarom ook MS1 werd?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.493
metaldays komt met As I lay dying als headliner, vreemde keuze wat mij betreft toch
Hadden het afgelopen jaar ook wel wat metalcore op de affiche staan en toen ook Architects als headliner.
Festival duurt natuurlijk 5 dagen dus ze hebben 5 headliners te voorzien. Not my cup of tea maar ik vind het niet zo'n bizarre keuze. Of is As I lay dying zoveel kleiner dan Architects binnen hun genre?
Ik blijf sowieso nog wat op m'n honger zitten met wat er nu aangekondigd is aan bands.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.021
278
metaldays komt met As I lay dying als headliner, vreemde keuze wat mij betreft toch
Hoe cool en vet ik As I Lay Dying wel niet vind, kan toch niet dat dit als headliner staat
(AB was zelfs niet uitverkocht paar weken terug)
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Volgens mij is alleen in Nederland de populariteit van Nightwish fors gestegen door de komst van Floor Jansen en is de populatiteit in de rest van de wereld hooguit gelijk gebleven. De verkoopcijfers (en recensies) van het studio-album dat ze met Floor uitgebracht hebben, waren buiten Nederland niet spectaculair. Anders zou Nightwish in Antwerpen eind 2020 bijvoorbeeld ook wel in het Sportpaleis staan in plaats van de Lotto Arena. Ik zou Nightwish voor Graspop dan ook een relatief kleine headliner vinden. Maar de organisatie zette Evanescence (in eerste instantie, later kwam daar Scorpions bij) en Within Temptation ook al op die spot neer, dus Nightwish zou niet onlogisch zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Volgens mij is alleen in Nederland de populariteit van Nightwish fors gestegen door de komst van Floor Jansen en is de populatiteit in de rest van de wereld hooguit gelijk gebleven. De verkoopcijfers (en recensies) van het studio-album dat ze met Floor uitgebracht hebben, waren buiten Nederland niet spectaculair. Anders zou Nightwish in Antwerpen eind 2020 bijvoorbeeld ook wel in het Sportpaleis staan in plaats van de Lotto Arena. Ik zou Nightwish voor Graspop dan ook een relatief kleine headliner vinden. Maar de organisatie zette Evanescence (in eerste instantie, later kwam daar Scorpions bij) en Within Temptation ook al op die spot neer, dus Nightwish zou niet onlogisch zijn.
Nightwish staat weliswaar in Lotto Arena gepland voor november 2020, maar kan als de kaartverkoop goed verloopt best een upgrade krijgen naar Sportpaleis, zoals dat ook gedaan is voor de concerten van Volbeat afgelopen week en Sabaton in februari.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Judas Priest naar Graspop op Zaterdag. Staat op hun facebook.



Edit: oeps, beetje groot plaatje
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Als we 3 duurdere headliners zoals iron maiden, SOAD en Guns n roses krijgen zoals er al gehint werd dan denk ik dat we dit met 1 goedkopere headliner zullen moeten invullen. In dat geval hoop ik dan dat het nightwish is in de plaats van volbeat.
Maiden is eigenlijk niet echt een dure headliner hoor.
Ja tuurlijk, die hebben een grote crew en een grote stageopbouw. Maar je ziet veel headliners duurder worden omdat ze dat extra geld beetje kunnen opsparen.
Maiden doet 't echt omdat ze het leuk vinden om voor hun fans te spelen. Geen extra kosten buiten de nodige dingen.
Ze zijn ideaal voor festivals. Niet te duur en een grote publieksfavoriet!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.058
8.170
Zou mooi zijn als dat niet de aankondiging van vanmiddag zou zijn.
Dan is er een mooi "extraatje" bij alvast.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.442
11.373
Judas Priest naar Graspop op Zaterdag. Staat op hun facebook.



Edit: oeps, beetje groot plaatje

Hoop niet dat dit het enige gaat zijn vandaag. Natuurlijk geen verrassing dat ze er staan maar geen band waar ik erg warm voor loop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken