Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.939
Hoop niet dat dit het enige gaat zijn vandaag. Natuurlijk geen verrassing dat ze er staan maar geen band waar ik erg warm voor loop.

In 2018 en 2015 waren ze geen headliner. Dus lijkt me niet dat ze als headliner nu ineens aangekondigd worden?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
As I lay Dying heeft ook een frontman met een lugubere voorgeschiedenis, ik zie die geen hoge spot krijgen.
Kom, kom, kom, heeft zijn straf gehad en uitgezeten. Heeft zijn excuses al meermaals aangeboden.
krijgt een terechte 2de kans.
Dus graag beoordelen op muziek en niet op iets anders (en dat is niet persoonlijk hé @tettenVogel ;-) )
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
metaldays komt met As I lay dying als headliner, vreemde keuze wat mij betreft toch

Hadden het afgelopen jaar ook wel wat metalcore op de affiche staan en toen ook Architects als headliner.
Festival duurt natuurlijk 5 dagen dus ze hebben 5 headliners te voorzien. Not my cup of tea maar ik vind het niet zo’n bizarre keuze. Of is As I lay dying zoveel kleiner dan Architects binnen hun genre?
Ik blijf sowieso nog wat op m’n honger zitten met wat er nu aangekondigd is aan bands.

Binnen het genre is architects toch aanzienlijk groter
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
882
1.738
Really happy about Judas Priest playing. I think they are one of the headliners. The main reason they didn't headline in 2015 and 2018 was probably that there were bigger bands available on those days. They were headlining Hellfest 2018 however...
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Really happy about Judas Priest playing. I think they are one of the headliners. The main reason they didn’t headline in 2015 and 2018 was probably that there were bigger bands available on those days. They were headlining Hellfest 2018 however…

Plus they're having their 50th anniversary as a band. Something special if you ask me. I'm guessing they will be playing some sort of greatest hits. And if this is the case I'm really looking forward to hearing the 'older' stuff. The 1970's Judas Priest albums are my favorites.

But as always, there's a huge chance I'm taking my dreams for reality again. I tend to do that a lot :-/
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
882
1.738
I might be wrong but since we will most likely see both Priest AND Nightwish announced today...we might be in for the first big wave of band announcements.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Vorig jaren hadden andere bands ook zo'n kadertje met enkel de eigen naam voor op hun facebookpagina. Dit betekend nog niet dat ze headliner zijn behalve als Graspop het zelf met die woorden zegt
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Persoonlijk niet zo'n fan van Judas Priest. Maar goed eveneens een vaste huis band.

Iron Maiden: 1996 / 2000 / 2003 / 2005 / 2007 / 2008 / 2013 / 2016 / 2018 / 2020
Judas Priest: 2001 / 2004 / 2008 / 2011/ 2015 / 2018 / 2020
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Vorig jaren hadden andere bands ook zo’n kadertje met enkel de eigen naam voor op hun facebookpagina. Dit betekend nog niet dat ze headliner zijn behalve als Graspop het zelf met die woorden zegt
Inderdaad, zo had ik het ook geïnterpreteerd.
Het feit dat Judas Priest het al op hun Facebook plaatst (te vroeg lijkt me), maar GMM zelf nog niet, lijkt me bijna een garantie dat er straks een meervoudige aankondiging komt, een hele worp zelfs waarschijnlijk.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Persoonlijk niet zo’n fan van Judas Priest. Maar goed eveneens een vaste huis band.

Iron Maiden: 1996 / 2000 / 2003 / 2005 / 2007 / 2008 / 2013 / 2016 / 2018 / 2020
Judas Priest: 2001 / 2004 / 2008 / 2011/ 2015 / 2018 / 2020
Idem.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Vorig jaren hadden andere bands ook zo’n kadertje met enkel de eigen naam voor op hun facebookpagina. Dit betekend nog niet dat ze headliner zijn behalve als Graspop het zelf met die woorden zegt

Precies. Ik denk trouwens niet dat Priest headliner is op zaterdag, dus die plek of plekken zijn nog vacant. Net zoals er sowieso nog een grote band na Maiden zal worden geplaatst op donderdag.
Ik snap de ontgoocheling bij sommigen (al hoor ikzelf daar niet bij), maar dit is net goed nieuws want dit wil gewoon zeggen dat er nog veel leuke headliners gaan volgen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
Vorig jaren hadden andere bands ook zo’n kadertje met enkel de eigen naam voor op hun facebookpagina. Dit betekend nog niet dat ze headliner zijn behalve als Graspop het zelf met die woorden zegt

Precies. Ik denk trouwens niet dat Priest headliner is op zaterdag, dus die plek of plekken zijn nog vacant. Net zoals er sowieso nog een grote band na Maiden zal worden geplaatst op donderdag.
Ik snap de ontgoocheling bij sommigen (al hoor ikzelf daar niet bij), maar dit is net goed nieuws want dit wil gewoon zeggen dat er nog veel leuke headliners gaan volgen.

De zaterdag is steevast een dag met een jonge headliner op M1 en een oudere headliner op M2, dat is precies de succesformule die graspop over de jaren heeft geprobeerd met uitzondering van 2017 dan). Ik blijf erbij dat priest headliner van M2 is
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Binnen het genre is architects toch aanzienlijk groter

I see. Mijn kennis over metalcore is nihil omdat ik dat echt niet trek. Ik ken die namen vooral door mijn nichtje die wel grote fan is en omdat ik hun namen probeer te onthouden om hen zeker te ontlopen hahaha.

Ik volg met Judas Priest op de Slayer plek met die 50 years tour, dus headliner MS2, met daarvoor een jongere band als headliner op MS1.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
Binnen het genre is architects toch aanzienlijk groter

I see. Mijn kennis over metalcore is nihil omdat ik dat echt niet trek. Ik ken die namen vooral door mijn nichtje die wel grote fan is en omdat ik hun namen probeer te onthouden om hen zeker te ontlopen hahaha.

Ik volg met Judas Priest op de Slayer plek met die 50 years tour, dus headliner MS2, met daarvoor een jongere band als headliner op MS1.

metalcore is heel erg regio specifiek maar in europa kan je toch wel zeggen dat parkway drive bovenop en architects als achtervolger de 2 grootste metalcore bands zijn. Maar goed, ieder zijn genre, daarom is graspop net zo leuk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.607
8.939
Judas Priest lijkt me gewoon de MS2 afsluiter met daarvoor/na nog de MS1 afsluiter. Mooie plek sowieso.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
metalcore is heel erg regio specifiek maar in europa kan je toch wel zeggen dat parkway drive bovenop en architects als achtervolger de 2 grootste metalcore bands zijn.

Bedankt voor de duiding. :)

Maar goed, ieder zijn genre, daarom is graspop net zo leuk.

Absoluut waar. Heerlijk om zo totaal verschillende parcours en genres te kunnen uitkiezen. Perfect om te gaan met mensen die maar gedeeltelijk overlappen met je eigen smaak, je splitst op waar nodig, komt samen als je wel hetzelfde wil zien of je kan volgen met wat 'the best fit' lijkt als je zelf niks op je programma hebt staan.
Graspop, laat die namen maar komen, ik heb er alweer zin in!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
In mijn eerste clashfinder (met alleen nog Iron Maiden en Judas Priest) heb ik Judas Priest inderdaad als headliner Main Stage 2 gepositioneerd. De tijden zijn redelijk 1 op 1 met wat het festival in 2019 (en 2018 op de XL-dag) deed. Ik hoop dat hier vanavond nog zo'n 40 acts bij kunnen worden gezet ;-) https://clashfinder.com/s/graspop20forecast/
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
In mijn eerste clashfinder (met alleen nog Iron Maiden en Judas Priest) heb ik Judas Priest inderdaad als headliner Main Stage 2 gepositioneerd. De tijden zijn redelijk 1 op 1 met wat het festival in 2019 (en 2018 op de XL-dag) deed. Ik hoop dat hier vanavond nog zo’n 40 acts bij kunnen worden gezet
1f609.svg
https://clashfinder.com/s/graspop20forecast/
Dit zou erg mooi zijn. Hoef ik niks te missen wat ik wil zien.
Allen wel erg grote gaten zeg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken