Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.694
5.213
Kereltje wrote:
Logische verwachting:

Morgen SOAD en Iron Maiden, Guns ‘n’ Roses in een latere fase.

GnR is de grote act die alles voorlopig tegenhield. Zitten al een flinke tijd in het geruchtencircuit maar nog geen Europese data, dus GMM moet wachten.

Met Iron Maiden – SOAD – GnR voldoen ze dan ook aan de omschrijving “grotere headliners dan gemiddeld”. Gebeurt namelijk niet vaak dat alle drie de headliners van GMM vlot Sportpaleis kunnen vullen. Met namen uit het rijtje Nightwish/Faith No More/Judas Priest/Korn op MS2 zouden ze voor het jubileum een bovenkant van de affiche hebben om u tegen te zeggen.

ik denk ook dat dit een realistische affiche is, hoe graag ik AC DC ook wil is deze band festivals ontgroeid.
Ik denk niet dat je als band een festival kunt 'ontgroeien'.
Dan zouden bands als Metallica of Rolling Stones ook nooit meer op festivals staan.
Het is gewoon een keuze die een band al dan niet neemt of ze wel of niet festivals doen.
Als ze dat willen, hoe groot ze ook zijn, is er altijd een weg te vinden.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.839
7.800
Nog een citaatje van Ken, morgen dus namen voor Graspop?:

Deftones is a perfect fit for the acts that are touring next summer. If they are not announced tomorrow for Graspop, RW is a possibility.

5 hours ago, xydroh said:
stubru is already advertising that graspop will drop very soon. I’m guessing 16h today?

Ken19
Tomorrow, together with the Iron Maiden announcement. Yes, they will come the second time to Graspop with this tour



Om toch even “kamp kritisch” te versterken:
Ik kan me niet herinneren dat er de laatste jaren ooit bands bekend zijn gemaakt op een dag dat er een headliner wordt aangekondigd.

Als Iron maiden echt morgen wordt bevestigd door Graspop, dan ligt in de lijn der verwachting dat er niet nog andere bands tegelijk worden aangekondigd of later op die dag. Dat Deftones dan sowieso naar Werchter gaat als zij morgen niet worden aangekondigd, vind ik dan ook al wel erg scherp gesteld.

Dat zou moeten betekenen dat er zowel een headliner als andere namen bekend gemaakt zouden worden. Dat klopt niet voor mijn gevoel.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.485
4.663
xydroh wrote:

Kereltje wrote:
Logische verwachting:

Morgen SOAD en Iron Maiden, Guns ‘n’ Roses in een latere fase.

GnR is de grote act die alles voorlopig tegenhield. Zitten al een flinke tijd in het geruchtencircuit maar nog geen Europese data, dus GMM moet wachten.

Met Iron Maiden – SOAD – GnR voldoen ze dan ook aan de omschrijving “grotere headliners dan gemiddeld”. Gebeurt namelijk niet vaak dat alle drie de headliners van GMM vlot Sportpaleis kunnen vullen. Met namen uit het rijtje Nightwish/Faith No More/Judas Priest/Korn op MS2 zouden ze voor het jubileum een bovenkant van de affiche hebben om u tegen te zeggen.


ik denk ook dat dit een realistische affiche is, hoe graag ik AC DC ook wil is deze band festivals ontgroeid.

Ik denk niet dat je als band een festival kunt ‘ontgroeien’.
Dan zouden bands als Metallica of Rolling Stones ook nooit meer op festivals staan.
Het is gewoon een keuze die een band al dan niet neemt of ze wel of niet festivals doen.
Als ze dat willen, hoe groot ze ook zijn, is er altijd een weg te vinden.

Ik denk dat Rammstein en AC DC festivals ontgroeid zijn vanaf het moment dat ze met hun eigen podium beginnen touren zijn. Dan is het gewoon al onmogelijk om op een meerdaags festival te staan. Ik bedoel het in die zin. Logistiek is dat een nachtmerrie
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.412
5.166
Eigenlijk ook best geinig dat we System Of A Down nu als "normale formaat headliner" zien. Die is voor Graspop begrippen toch ook behoorlijk groot?
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Eigenlijk ook best geinig dat we System Of A Down nu als “normale formaat headliner” zien. Die is voor Graspop begrippen toch ook behoorlijk groot?

Eerlijk? Ik vind System of a Down een redelijk kleine headliner op het moment. Al jaren geen nieuwe muziek gemaakt en ze hebben ook meerdere malen gezegd dat er geen nieuw album komt. Elk jaar staan ze overal.
 

Jeremy

Campingartiest
10 dec 2015
92
0
Ik verwacht Rage Against the Machine als grote headliner. Komen binnenkort met een tour toch? AC/DC verwacht ik solo op het graspop terrein.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
383
542
Logische verwachting:

Morgen SOAD en Iron Maiden, Guns ‘n’ Roses in een latere fase.

GnR is de grote act die alles voorlopig tegenhield. Zitten al een flinke tijd in het geruchtencircuit maar nog geen Europese data, dus GMM moet wachten.

Met Iron Maiden – SOAD – GnR voldoen ze dan ook aan de omschrijving “grotere headliners dan gemiddeld”. Gebeurt namelijk niet vaak dat alle drie de headliners van GMM vlot Sportpaleis kunnen vullen. Met namen uit het rijtje Nightwish/Faith No More/Judas Priest/Korn op MS2 zouden ze voor het jubileum een bovenkant van de affiche hebben om u tegen te zeggen.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind Maiden - SOAD - GnR echt een gigantisch goede line-up voor de jubileumeditie. Dit zijn drie grote namen die wel door bijna iedereen geapprecieerd worden, maar... Lijkt het dan niet wat te veel op Graspop 2018? Zeker als Volbeat dan alsnog naar Graspop trekt (er van uitgaand dat het ook 4 dagen is), dan zitten we met maar liefst 3/4 "zelfde" headliners.
Het groepje headliners in de metalwereld is inderdaad niet al te groot, en mijn argument is een beetje flauw omdat ik eerder verkondigde dat ik er geen probleem mee had met Slipknot nogmaals te zien, maar 3 van de 4 headliners die terugkomen in 3 jaar tijd (2018-2019-2020) is misschien echt wel wat veel.
Desalniettemin blijven het wel topnamen en zou ik zeker niet klagen met die headliners!!!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.839
7.800
Het is begonnen: Iron Maiden kondigt aan 13 mei in Nieuw Zeeland te staan. “Want daar is t al 7 november”
 

bertje123

Nieuw lid
6 nov 2019
2
0
Ik zou heel blij zijn als System Of A Down niet zou komen dit jaar. Zeker niet als headliner. Heb nooit begrepen dat dit headliners zijn, zeker geen 'grote' headliners...
Heb zelf niks met deze groep, misschien dat ik het daarom niet kan inzien hahah.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.683
11.601
Ik zou heel blij zijn als System Of A Down niet zou komen dit jaar. Zeker niet als headliner. Heb nooit begrepen dat dit headliners zijn, zeker geen ‘grote’ headliners…
Heb zelf niks met deze groep, misschien dat ik het daarom niet kan inzien hahah.
Lekker Bertje. Prachtige onderbouwing ook (al maak ik me er zelf ook af en toe schuldig aan).
Maar... System of a Down is gewoon een van de grotere naam in de metalscène. Zouden er echt wel verdiend als headliner staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.683
11.601
Het is begonnen: Iron Maiden kondigt aan 13 mei in Nieuw Zeeland te staan. “Want daar is t al 7 november”
Nog steeds Killswitch Engage als special guest. Dat was vorig jaar ook al zo in Nederland. Gaan die gewoon nog een keertje mee met de LOTB-tour?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Waarom wordt eigenlijk nog steeds zo sterk verondersteld dat er een vierde dag komt? Was dat verhaal niet intussen al volledig ontkracht aangezien die vierde dag zogezegd voor Metallica was?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.839
7.800
De vierde dag wordt volgens mij ook verwacht door het ontbreken van de drie data op facebook bij de "coming soon".
Maar dat betekent verder ook niks, voor 2018 was het eerst ook gewoon 3 dagen en pas toen de daadwerkelijke aankondiging kwam, stond de 4e datum erop. Daarvoor stond er de hele tijd drie dagen.

Enige vreemde is dan wel dat het er nu niet staat op de gewone pagina (niet op het evenement). Maar ik verwacht gewoon 3 dagen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.694
5.213
Morgen namen copenhell
Het ligt dus voor de hand dat GMM en Copenhell morgen beiden met Iron Maiden komen.
Benieuwd of ze daarnaast ook nog andere namen bekend maken (GMM waarschijnlijk niet).
Zou Hellfest dan ook met Iron Maiden komen, en zo ja, als losse aankondiging of gelijk met hun hele affiche, zoals ze doorgaans doen (vorig jaar maakten ze die pas op 29 november bekend)?
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
Also Greenfield, Rockfest, a lot of fests. I don't think Hellfest will come with Maiden again as Graspop as Zegut has teased SOD, the Foos, FNM, Judas Priest. Too much of a repeat when other big names available. Also, it would mean 3 non stop days for Maiden as Copenhell, Graspop and Hellfest are on the same weekend.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.694
5.213
Also Greenfield, Rockfest, a lot of fests. I don’t think Hellfest will come with Maiden again as Graspop as Zegut has teased SOD, the Foos, FNM, Judas Priest. Too much of a repeat when other big names available. Also, it would mean 3 non stop days for Maiden as Copenhell, Graspop and Hellfest are on the same weekend.
Both GMM and Hellfest are from 19 to 21, Copenhell from 17 to 20, so they could still play 17 - 19 - 21 for example.
 

bertje123

Nieuw lid
6 nov 2019
2
0
Ik snap dan niet zo goed waarom Disturbed bijvoorbeeld dan nooit als headliner gepakt wordt bijvoorbeeld.
Minstens net zo vernieuwend als SOAD, grote hits in de metal wereld, meer dan SOAD dacht ik

Waarom SOAD wel en een Disturbed niet?
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Ik snap dan niet zo goed waarom Disturbed bijvoorbeeld dan nooit als headliner gepakt wordt bijvoorbeeld.
Minstens net zo vernieuwend als SOAD, grote hits in de metal wereld, meer dan SOAD dacht ik

Waarom SOAD wel en een Disturbed niet?

I like Disturbed better myself and they are festival headliners in America. I enjoy seeing the different style headliners at the European festivals. For example I had not heard of Within Temptation or Sabaton before I attended Graspop last year but enjoyed them both. I also have not heard of Nightwish that is mentioned a lot here. I like Volbeat but they would be 2nd or 3rd on the daily lineup at a US festival, not a headliner.

I will be watching the Graspop page for overnight changes since it is only 4PM here.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken