Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.364
11.010
Daar tegenover staat dan weer dat er bij de “reviews” van ons ook iemand was waarbij ik de 1 tot 5 sterren beoordelingen letterlijk kon omdraaien zowat. Zijn of haar hoogtepunten waren de bands die ik vermijdde en de dieptepunten waren mijn hoogtepunten.

Dat waren wij! Mooi om te zien inderdaad hoe diagonaal dat tegenover elkaar stond.

Het is inderdaad een soort onmogelijke gevoelsdiscussie die we hier met elkaar voeren. Ik geniet van de breedte van de rockmuziek die Graspop programmeert. Wat mij betreft hebben bands als KISS en Deff Leppard (hoe tenenkrommend ik die shows ook vond) zeker een plek op Graspop. KISS is simpelweg een van de grondleggers van de metalmuziek en Deff Leppard een van de vaandeldragers uit de jaren 80. Deze bands trekken een breed rock georiënteerd publiek aan. Foo Fighters doet dit niet (of gedeeltelijk). Foo Fighters is ook de bands die voor veel huismoeders de stiekeme muzikale uitspatting is om te laten zien hoe wild ze zijn (nu generaliseer ik volledig), dit trekt een ander publiek naar Graspop die ik er niet bij vind passen. Voor mij zit er dan ook een verschil of er een aantal bands zoals Alice in Chains in het dagprogramma worden toegevoegd of dat we het hebben over de headliners. Er zullen weinig mensen een kaartje hebben gekocht voor Eagles of Death Metal, Foo Fighters trekt wel een hoop volk aan. Ik heb best wat vrienden die hier groot fan van zijn en daardoor een dagje Graspop zouden doen. Maar diezelfde vrienden vinden de rest van de muziek echt verschrikkelijk. Resultaat: een groep mensen die de hele dag voor MS1 chagrijnig staat te wachten tot hun band komt. Ongeveer hetzelfde resultaat heb je wanneer je Metallica op een mainstream festival zet.

Nou, ik houd er weer mee op:)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.060
2.163
koekdoos wrote:

xydroh wrote:

My Chemical Romance zal op Graspop geen hoge spot innemen lijkt me.


Ik denk dat je daar wel nog eens van versteld kan staan. Het is algemeen geweten dat promotors al jaren een my chemical romance willen er door krijgen. Daar gaan wat mij betreft dan ook flink wat voordelen aan moeten hangen om ze nu wel overtuigd te hebben.


Geen hoge spot op Mainstage dan? Het klinkt meer als iets voor Jupiler Stage? (ergens voorbij zien komen ook hier)

Dat is dan persoonlijke perceptie van de band langs jou kant, maar dit is echt wel een grote band, dit wordt headliner of subheadliner als ze uberhaupt op graspop staan zelfs. Tourpromotors proberen al 10 jaar een reunie te forceren, dan gaan ze hier echt niet op in gaan voor ocharme een jupiler stage, die mannen zijn binnen he, het hoeft allemaal niet voor hen en dat geeft net een heel groot voordeel aan de onderhandeltafel.
In België toch helemaal niet? Stonden behoorlijk laag tijdens hun laatste passage in Werchter. Vraag me dan ook af welk festival hier een (te) hoge spot aan wil geven.
Laat ze dan maar het Sportpaleis proberen te vullen.
 

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2
Als My Chemmical Romance op Graspop staat is dat als MS1 of MS2 headliner. Na 10 jaar afwezigheid zijn ze enkel gegroeid, een eu-comeback tour zou dan ook gigantisch zijn in de punk wereld! (Vorige week naar Yungblud geweest. Voor de show speelde één van MCR hun liedjes waar 90% van de zaal luidkeels kon meezingen)

Daarnet op STUBRU hadden ze het over mogelijke GMM headliners! Ze vermelden: ACDC, Metallica en Volbeat maar volgens hen de grootste kanshebbers: SOAD, RATM, Iron Maiden!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
xydroh wrote:

koekdoos wrote:

xydroh wrote:

My Chemical Romance zal op Graspop geen hoge spot innemen lijkt me.


Ik denk dat je daar wel nog eens van versteld kan staan. Het is algemeen geweten dat promotors al jaren een my chemical romance willen er door krijgen. Daar gaan wat mij betreft dan ook flink wat voordelen aan moeten hangen om ze nu wel overtuigd te hebben.


Geen hoge spot op Mainstage dan? Het klinkt meer als iets voor Jupiler Stage? (ergens voorbij zien komen ook hier)


Dat is dan persoonlijke perceptie van de band langs jou kant, maar dit is echt wel een grote band, dit wordt headliner of subheadliner als ze uberhaupt op graspop staan zelfs. Tourpromotors proberen al 10 jaar een reunie te forceren, dan gaan ze hier echt niet op in gaan voor ocharme een jupiler stage, die mannen zijn binnen he, het hoeft allemaal niet voor hen en dat geeft net een heel groot voordeel aan de onderhandeltafel.

In België toch helemaal niet? Stonden behoorlijk laag tijdens hun laatste passage in Werchter. Vraag me dan ook af welk festival hier een (te) hoge spot aan wil geven.
Laat ze dan maar het Sportpaleis proberen te vullen.

passage voor en na de reunie kan je gewoon niet meer vergelijken nu, dat is een band die constant tourt 12 jaar geleden tegenover een band die nu een luxeprobleem heeft. Trouwens de band stond voor de reunie al op een positie op mainstage werchter waar parkway drive vorig jaar stond op werchter als we dan toch vergelijken. Parkway drive sloot M2 af op graspop he, dat is onmogelijk dat die op de jupilerstage spelen. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze naar werchter gaan laat ons dat duidelijk zijn. Maar als graspop ze toch graag wilt, dan zullen ze toegevingen moeten doen en ze heel hoog zetten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.989
8.057
Ze klinken op die manier wel groot ja, maar in hoeverre is het ook een band die dan op de mainstage van Graspop thuishoort in plaats van op Werchter?
Over het algemeen zijn de bands met dit soort muziek niet vaak te vinden op Graspop? (Puur gebaseerd op mijn vooroordelen zonder de muziek echt te kennen natuurlijk! Dus voel men niet aangevallen door mijn misschien wat oppervlakkige uitingen rondom MCR)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Ze klinken op die manier wel groot ja, maar in hoeverre is het ook een band die dan op de mainstage van Graspop thuishoort in plaats van op Werchter?
Over het algemeen zijn de bands met dit soort muziek niet vaak te vinden op Graspop? (Puur gebaseerd op mijn vooroordelen zonder de muziek echt te kennen natuurlijk! Dus voel men niet aangevallen door mijn misschien wat oppervlakkige uitingen rondom MCR)

stylistisch komen deze soort bands inderdaad op de jupilerstage terecht, daarom dat ik ook denk dat ze gewoon werchter gaan doen. dit is een gehypte cultband tegenwoordig en laat dat net zijn waar werchter goed in is. Maar ik ben er wel van overtuigd dat een groot deel van het graspop publiek met nostalgie naar deze nummers kijkt.

Naar mijn mening zou ik zeggen, geef het nog 10 jaar en dan zou het een graspop band zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.279
6.379
Als My Chemmical Romance op Graspop staat is dat als MS1 of MS2 headliner. Na 10 jaar afwezigheid zijn ze enkel gegroeid, een eu-comeback tour zou dan ook gigantisch zijn in de punk wereld! (Vorige week naar Yungblud geweest. Voor de show speelde één van MCR hun liedjes waar 90% van de zaal luidkeels kon meezingen)

Daarnet op STUBRU hadden ze het over mogelijke GMM headliners! Ze vermelden: ACDC, Metallica en Volbeat maar volgens hen de grootste kanshebbers: SOAD, RATM, Iron Maiden!
Metallica tourt toch niet in Europa in 2020?

Lijkt me overigens ook gek dat Iron Maiden nog veel genoemd word, met zelfde tour op pad.
Dat deden ze niet in een nieuwe leg met "Maiden England tour" en ook niet met nieuwe leg "Book of Souls", stonden ze ook eerste leg van de tour op Graspop en de 2de leg door Europa sloegen ze Belgie over of stonden ze Sportpaleis. Ik verwacht ze daarom totaal niet voor Graspop in 2020.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Als My Chemmical Romance op Graspop staat is dat als MS1 of MS2 headliner. Na 10 jaar afwezigheid zijn ze enkel gegroeid, een eu-comeback tour zou dan ook gigantisch zijn in de punk wereld! (Vorige week naar Yungblud geweest. Voor de show speelde één van MCR hun liedjes waar 90% van de zaal luidkeels kon meezingen)

Euh, MCR punk ja? Niet qua muziek, niet qua lyrics, niet qua alles waar punk voor staat. Dat is toch gewoon een emo-bandje zoals een Fall out boy, Panic at the disco en dergelijke?! Dat soort bands wordt zelfs nooit door Groezrock geboekt volgens mij, en die boeken toch zo ongeveer alles dat naast punk gelegen heeft.
Het feit dat Yungblud-fans dat meezingen bevestigt meer de foutheid van zo'n band voor GMM dan de grootsheid ervan.
Laat hen inderdaad maar een sportpaleisje doen!
 

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2
brentgalle wrote:
Als My Chemmical Romance op Graspop staat is dat als MS1 of MS2 headliner. Na 10 jaar afwezigheid zijn ze enkel gegroeid, een eu-comeback tour zou dan ook gigantisch zijn in de punk wereld! (Vorige week naar Yungblud geweest. Voor de show speelde één van MCR hun liedjes waar 90% van de zaal luidkeels kon meezingen)

Euh, MCR punk ja? Niet qua muziek, niet qua lyrics, niet qua alles waar punk voor staat. Dat is toch gewoon een emo-bandje zoals een Fall out boy, Panic at the disco en dergelijke?! Dat soort bands wordt zelfs nooit door Groezrock geboekt volgens mij, en die boeken toch zo ongeveer alles dat naast punk gelegen heeft.
Het feit dat Yungblud-fans dat meezingen bevestigt meer de foutheid van zo’n band voor GMM dan de grootsheid ervan.
Laat hen inderdaad maar een sportpaleisje doen!

Poppunk is nu eenmaal ook punk! ;) Bands zoals: State Champs, Boston Manor en sum 41 (Die alle 3 al GMM deden) leunen hier niet ver van :) Ze passen inderdaad meer op werchter (als Barn headliner zie ik ze dan).
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.461
1.963
Ook hier zijn dringend namen nodig, dit is aan het 'afglijden' naar niveau Pinkpop-topic.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
https://www.facebook.com/studiobrussel/photos/a.220582233055/10158919301038056/?type=3&theater

Als StuBru zegt dat er héél binnenkort namen komen... zal het in ieder geval niet meer lang duren. Ik zet om 16u toch even de radio op ;-)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Poppunk is nu eenmaal ook punk! Bands zoals: State Champs, Boston Manor en sum 41 (Die alle 3 al GMM deden) leunen hier niet ver van Ze passen inderdaad meer op werchter (als Barn headliner zie ik ze dan).

Poppunk is zoveel punk als dat Kiss metal is, maar kom.
Je beantwoordt alleszins zelf hun kansen; als je ze bij die bands wil scharen, horen ze op de Jupiler thuis. Aangezien ze daar, volgens andere posts, niet mee akkoord zouden gaan, mogen ze elders hun mooie liedjes ten gehore brengen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.616
679
Ook hier zijn dringend namen nodig, dit is aan het ‘afglijden’ naar niveau Pinkpop-topic.

Dat kan niet...jullie hebben geen Denis of Kensington :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Dat kan niet…jullie hebben geen Denis of Kensington

Hebben we wel, we hebben zelfs 2 Dennissen actief ;) en onze eigen soort Kensingtons hahaha

Zo goed als alles is geregeld en geplaatst, dus voor de verandering : meer informatie ‘very soon’.
Spannend, lijkt dat we inderdaad wel een eerste naam / namen mogen verwachten ergens later vandaag :)
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Als My Chemmical Romance op Graspop staat is dat als MS1 of MS2 headliner. Na 10 jaar afwezigheid zijn ze enkel gegroeid, een eu-comeback tour zou dan ook gigantisch zijn in de punk wereld! (Vorige week naar Yungblud geweest. Voor de show speelde één van MCR hun liedjes waar 90% van de zaal luidkeels kon meezingen)

Daarnet op STUBRU hadden ze het over mogelijke GMM headliners! Ze vermelden: ACDC, Metallica en Volbeat maar volgens hen de grootste kanshebbers: SOAD, RATM, Iron Maiden!

En hoe is MCR enkel maar gegroeid tijdens hun afwezigheid?
Die zijn groot in Groot-Brittanië en voormalige kolonie Australië, maar in België zijn die best klein. De laatste keer dat ze op Werchter stonden, stonden ze geprogrammeerd in de namiddag. Ik zie niet waarom dit nu veranderd zou zijn.

btw, op efestivals zijn ze half bevestigd voor Werchter.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
389
559
Zal ik ook maar even Ken19 gaan citeren ;)

Volgens hem komt RATM niet naar Graspop dit jaar, althans niet zover ik weet.
Hij heeft ook nooit gezegd dat AC/DC zou komen, maar de smiley achterin zijn bericht impliceert wel meer dan gedacht... Misschien toch AC/DC dan? Dat zou echt wel een gigantische naam zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken