Daar tegenover staat dan weer dat er bij de “reviews” van ons ook iemand was waarbij ik de 1 tot 5 sterren beoordelingen letterlijk kon omdraaien zowat. Zijn of haar hoogtepunten waren de bands die ik vermijdde en de dieptepunten waren mijn hoogtepunten.
Dat waren wij! Mooi om te zien inderdaad hoe diagonaal dat tegenover elkaar stond.
Het is inderdaad een soort onmogelijke gevoelsdiscussie die we hier met elkaar voeren. Ik geniet van de breedte van de rockmuziek die Graspop programmeert. Wat mij betreft hebben bands als KISS en Deff Leppard (hoe tenenkrommend ik die shows ook vond) zeker een plek op Graspop. KISS is simpelweg een van de grondleggers van de metalmuziek en Deff Leppard een van de vaandeldragers uit de jaren 80. Deze bands trekken een breed rock georiënteerd publiek aan. Foo Fighters doet dit niet (of gedeeltelijk). Foo Fighters is ook de bands die voor veel huismoeders de stiekeme muzikale uitspatting is om te laten zien hoe wild ze zijn (nu generaliseer ik volledig), dit trekt een ander publiek naar Graspop die ik er niet bij vind passen. Voor mij zit er dan ook een verschil of er een aantal bands zoals Alice in Chains in het dagprogramma worden toegevoegd of dat we het hebben over de headliners. Er zullen weinig mensen een kaartje hebben gekocht voor Eagles of Death Metal, Foo Fighters trekt wel een hoop volk aan. Ik heb best wat vrienden die hier groot fan van zijn en daardoor een dagje Graspop zouden doen. Maar diezelfde vrienden vinden de rest van de muziek echt verschrikkelijk. Resultaat: een groep mensen die de hele dag voor MS1 chagrijnig staat te wachten tot hun band komt. Ongeveer hetzelfde resultaat heb je wanneer je Metallica op een mainstream festival zet.
Nou, ik houd er weer mee op