Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Als je de moeite neemt om even terug te lezen, zie je dat ik me in wat ik probeer te vertellen niet uitspreek over de “kwaliteit” van de muziek van de Foo Fighters. Verder neem ik Foo Fighters nergens iets “kwalijk”. Ik begrijp er geen ene snars hoe je dat kan opmaken uit al wat ik heb neergeschreven.

“Ik” vind dat Foo Fighters niet thuishoren op Graspop en hiervoor geef ik mijn eigen redenen – dit wil daarom niet zeggen dat jij of anderen hierover geen andere mening mogen hebben. Agree to disagree, zoals ze dat in het Engels weleens zeggen.
Ik heb gelezen hoor. Vond het Nirvana verhaal en het iPod statement erg zwak en enigszins denigrerend overkomen. Je zegt enerzijds dat je het niet kan onderbouwen en dat het een gevoelskwestie is. Anderzijds kom je wel met dit soort uitspraken en soort argumenten on dat gevoel bij te zetten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.454
Wat ik dan niet snap, is dat een band als Aerosmith wel door je ballotage heen komt, maar FF niet.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Zoals ik al zei: het is een gevoelskwestie en ik geef eerlijk gezegd toe dat het argument flinterdun tot misschien wel onbestaande is. Aerosmith past mijn inziens nog binnen de weg van de classic rock welke Graspop ook integreert. Een gevoelskwestie, meer niet. Ik ben er zeker van dat ik hierin niet de enige ben, net zoals ik begrijp dat anderen het hier niet mee eens zullen zijn.


'Vond het Nirvana verhaal en het iPod statement erg zwak en enigszins denigrerend overkomen."

Goh je vat het wel erg persoonlijk op hoor. Ben je altijd zo vermoeiend als iemand iets probeert te vertellen waar je het zelf niet mee eens bent?
Agree to disagree, kunnen we het daarop houden? Of verkies je om te blijven drammen totdat ik luidkeels ga verkondigen dat ik het volkomen eens met jouw mening ben?
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
FB-IMG-1572994078881.jpg
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ik begin nu toch wel heel erg in AC/DC te geloven (en hopen). Dat zou me toch een mooie klapper zijn, zeg!
Ook RATM acht ik zeker niet onmogelijk.
SOAD is nog steeds goed mogelijk, maar lijkt me niet de 'beloofde' grote act te zijn. Daar is het verrassingseffect nu wel van af.
Foo Fighters zou dan natuurlijk wel een grote verrassing zijn, hoewel ook controversieel. Ik zou er echter ook niet heel vreemd van opkijken, gezien de richting die GMM al enkele jaren op lijkt te gaan. We kunnen er immers allemaal vanalles van vinden, maar uiteindelijk gaat het er toch gewoon om wat de organisatie ervan vindt..
Verdere, minder waarschijnlijke/geloofwaardige grote namen: Slipknot (zie ook SOAD), Aerosmith, Guns N' Roses, Pearl Jam, Van Halen, of heel misschien stiekem toch Metallica???
Of om nog eens een nieuwe (zeer onwaarschijnlijke) naam in de mix te gooien: Led Zeppelin! :wink:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Zoals ik al zei: het is een gevoelskwestie en ik geef eerlijk gezegd toe dat het argument flinterdun tot misschien wel onbestaande is. Aerosmith past mijn inziens nog binnen de weg van de classic rock welke Graspop ook integreert. Een gevoelskwestie, meer niet. Ik ben er zeker van dat ik hierin niet de enige ben, net zoals ik begrijp dat anderen het hier niet mee eens zullen zijn.

‘Vond het Nirvana verhaal en het iPod statement erg zwak en enigszins denigrerend overkomen.”

Goh je vat het wel erg persoonlijk op hoor. Ben je altijd zo vermoeiend als iemand iets probeert te vertellen waar je het zelf niet mee eens bent?
Agree to disagree, kunnen we het daarop houden? Of verkies je om te blijven drammen totdat ik luidkeels ga verkondigen dat ik het volkomen eens met jouw mening ben?
Is dit je eerste discussie op het internet ofzo? ik dram nergens, ik zeg nergens wat je moet vinden of wat dan ook. Ik deed enkel een algemene FF stelling, waar jij op reageerde. Op die inhoud reageer ik terug en dan ben je nu gelijk in tranen geroerd omdat je een tegenreactie krijgt?

Je mag vinden van FF wat je wil. Boeit me ook totaal niet. Ik zeg enkel dat het argumentloos was waarom ze niet op Graspop horen (dat was in het algemeen, niet eens naar jou). En dat je post daarna denigrerend overkwam tov de Foo Fighters. Maar misschien nam ik dat wel te persoonlijk op ja, ik ben ten slotte Dave Grohl.

Maar goed to agree or disagree dan maar. Dat is isd wel het beste als je argumenten op zijn :).

Ik kan nog stukken vervelender zijn dan dit.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Is dit je eerste discussie op het internet ofzo? ik dram nergens, ik zeg nergens wat je moet vinden of wat dan ook. Ik deed enkel een algemene FF stelling, waar jij op reageerde. Op die inhoud reageer ik terug en dan ben je nu gelijk in tranen geroerd omdat je een tegenreactie krijgt?

Je mag vinden van FF wat je wil. Boeit me ook totaal niet. Ik zeg enkel dat het argumentloos was waarom ze niet op Graspop horen (dat was in het algemeen, niet eens naar jou). En dat je post daarna denigrerend overkwam tov de Foo Fighters. Maar misschien nam ik dat wel te persoonlijk op ja, ik ben ten slotte Dave Grohl.

Maar goed to agree or disagree dan maar. Dat is isd wel het beste als je argumenten op zijn :).

Ik kan nog stukken vervelender zijn dan dit.

Zeker niet mijn eerste discussie op het internet. Nu ga je zelf de denigrerende toer op, maar dat kon ik wel verwachten na mijn eerdere reactie en hoe deze je blijkbaar op je tedere zieltje heeft getrapt :wink:

Ik tot tranen geroerd? Ik ben niet degene die blijft beuken dat "FOO FIGHTERS WEL OP GRASPOP THUIS HOREN!!! :cry: :cry: :cry: " en dan ieder tegenstandpunt blijft neerhalen.
Ik heb zelf al herhaaldelijk aangehaald dat ik er wel kan inkomen dat anderen een ander standpunt kunnen en mogen hebben, maar dat ik echter een andere mening ben toegedaan. Goed, blijkbaar is dit niet voldoende voor onze oppergod Indiaantje89. Jouw woord is wet. Ik zal een droomaffiche voor de Graspop METAL Meeting samenstellen met Foo Fighters, Queens of the Stone Age, Red Hot Chili Peppers en The Smashing Pumpkins als headliners. Is onze overlord daar tevreden mee?

Je kan nog een stuk vervelender zijn dan dit? Mijn innige condoleances aan ieder die met jou in het dagelijks leven in aanraking komt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Indiaantje89 wrote:
Is dit je eerste discussie op het internet ofzo? ik dram nergens, ik zeg nergens wat je moet vinden of wat dan ook. Ik deed enkel een algemene FF stelling, waar jij op reageerde. Op die inhoud reageer ik terug en dan ben je nu gelijk in tranen geroerd omdat je een tegenreactie krijgt?

Je mag vinden van FF wat je wil. Boeit me ook totaal niet. Ik zeg enkel dat het argumentloos was waarom ze niet op Graspop horen (dat was in het algemeen, niet eens naar jou). En dat je post daarna denigrerend overkwam tov de Foo Fighters. Maar misschien nam ik dat wel te persoonlijk op ja, ik ben ten slotte Dave Grohl.

Maar goed to agree or disagree dan maar. Dat is isd wel het beste als je argumenten op zijn :).

Ik kan nog stukken vervelender zijn dan dit.

Zeker niet mijn eerste discussie op het internet. Nu ga je zelf de denigrerende toer op, maar dat kon ik wel verwachten na mijn eerdere reactie en hoe deze je blijkbaar op je tedere zieltje heeft getrapt
1f609.svg


Ik tot tranen geroerd? Ik ben niet degene die blijft beuken dat “FOO FIGHTERS WEL OP GRASPOP THUIS HOREN!!!
1f625.svg
1f625.svg
1f625.svg
” en dan ieder tegenstandpunt blijft neerhalen.
Ik heb zelf al herhaaldelijk aangehaald dat ik er wel kan inkomen dat anderen een ander standpunt kunnen en mogen hebben, maar dat ik echter een andere mening ben toegedaan. Goed, blijkbaar is dit niet voldoende voor onze oppergod Indiaantje89. Jouw woord is wet. Ik zal een droomaffiche voor de Graspop METAL Meeting samenstellen met Foo Fighters, Queens of the Stone Age, Red Hot Chili Peppers en The Smashing Pumpkins als headliners. Is onze overlord daar tevreden mee?

Je kan nog een stuk vervelender zijn dan dit? Mijn innige condoleances aan ieder die met jou in het dagelijks leven in aanraking komt.
Welke reactie raakte mijn tere zieltje dan? Kom gewoons met feiten en argumenten dan? Lees alles eens goed terug joh, als er iemand op zijn zieltje was getrapt dan was jij het wel.

Je lult een hoop maar zegt inhoudelijk weinig.

“ Als je de moeite neemt om even terug te lezen, zie je dat ik me in wat ik probeer te vertellen niet uitspreek over de “kwaliteit” van de muziek van de Foo Fighters”

Als jij nu de moeite had gedaan om mijn post goed te lezen dan had je kunnen zien dat ik nergens maar een woord over “kwaliteit” zeg. En daarmee klopt de hele “ja maar jij accepteert iemand anders zijn mening niet” argument van je niet. Ik ging enkel in op je ipod verhaal, kortom je hebt niet goed gelezen. Ook heb ik nergens gezegd dat jij FF iets kwalijk neemt, dus wie is er nu op zijn pik getrapt en wie leest niet goed? Het is algemeen bekend dat FF soms geen acceptatie krijgt ivm het Nirvana verleden.

Daarvoor zeg ik enkel dat deze quotes denigrerend overkwam over FF en dat je ze te kort doet:
“ Foo Fighters zijn ten tonele verschenen nadat een band zoals Nirvana al de radio-deuren had geopend”

“ Bijgevolg heeft een disproportioneel aantal van de jongvolwassenen die je doorgaans meer in de electrohouse-keet zal tegenkomen dan op een rock concert toch nog een of meerdere plaatjes van Foo Fighters op de iPod staan.”

En omdat ik dat als een niet positief bericht FF bericht bericht beschouw, ga je me nu beschuldigen dat ik op mijn pik getrapt zou zijn?

Dat heeft vrij weinig met “mijn mening” of drammen te maken. Je doet enkel foute aannames, en beschuldigt mij van een hoop. Terwijl ik enkel inhoudelijk op jou post inging.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
My chemical romance ook op download Australië.
Maakt de kans ook wel groter. Maat zou niet zeggen dat dit groter is dan de gemiddelde Graspop headliner. denk nog steeds Werchter
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik hoorde iets van Hellfest en Manowar dat ik niet goed snapte. Heb ik iets gemist?

Dit jaar zou Manowar op Hellfest staan. Ze zeiden de dag dat ze zouden headlinen af omdat 'het podium te klein was' volgens mij. Toen heeft Sabaton het overgenomen maar raakte Joachim na een paar nummers zijn stem al kwijt omdat hij meerdere dagen achter elkaar aan het zingen was. Was blijkbaar wel een heel uniek en tof concert omdat de rest van de band het over ging nemen. (Dit was ook de reden dat Joachim niet op zijn best was tijdens Graspop 2019. Gelukkig heb ik ze daarna nog een keer kunnen zien tijdens hun Great Tour waarbij de vocals wel echt weer op en top waren!)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.175
Ik snap gewoon niet waar het argument vandaan komt waarom Kiss wel alternatieve rock zou zijn en Foo Fighters niet. Hadden beide bands uit dezelfde tijd gekomen, dan had deze discussie hier niet geweest denk ik.

Ik denk dat je hier precies benoemt wat het “probleem” is.
Bands van vroeger worden sneller geaccepteerd. Voor in die tijd was het denk ik allemaal wat ruiger nog. Ik ben verder niet goed op de hoogte van de muziek uit die tijd uit andere metalgenres, maar het lijkt me dat er tegenwoordig veel meer “duistere” of “zwaardere” metal gemaakt wordt? Dat daardoor bands als Kiss, Scorpions, Aerosmith niet geaccepteerd worden omdat het Graspop “Metal” Meeting heet. Maar dan neem je de naam vooral erg letterlijk.

Ken verder de muziek van Foo Fighters ook totaal niet, dus kan best leuk zijn als headliner. Ook fijn dat je dan geen onderscheid daarin maakt bij de op herhaling vallende bands dat de een wel mag herhalen en de ander niet (niet sarcastisch bedoelt, ergens berichtte je dat).

Er is denk ik niemand hier op het forum die alle bands op welk Graspop affiche dan ook goed vindt of thuis vindt horen. Los van de bands als Foo Fighters waarover altijd discussie is of ze wel of niet passen.

Leukste voorbeelden ten opzichte van mijn beleving is dat ik Kiss gewoon hoe dan ook geweldig zal vinden (en ook ik hoor de aftakeling van Paul Stanley en zie dezelfde show als alle keren dat ik ze heb gezien), terwijl verschillende andere gebruikers het liever niet zien of zelfs niet vinden passen op Graspop net als Def Leppard (ook weer zo’n band die geaccepteerd wordt door de tijd waaruit ze komen?)

Daar tegenover staat dan weer dat er bij de “reviews” van ons ook iemand was waarbij ik de 1 tot 5 sterren beoordelingen letterlijk kon omdraaien zowat. Zijn of haar hoogtepunten waren de bands die ik vermijdde en de dieptepunten waren mijn hoogtepunten.

Afgelopen editie een mooi volledig zaterdagprogramma gevuld, rond een uur of 20.30 vertrokken naar huis (na Slash dacht ik), thuis nog even Disturbed gelivestreamed en toen naar bed en lag om 23:00 of iets dergelijks. Headliner Slipknot hoef ik toch niet te zien.

Uiteindelijk kan iedereen dus toch wel een dagprogrammaof weekendprogramma maken. Een headliner die je niet aanspreekt is ook niet zo snel een ramp, het is vooral jammer. Maar ik verwacht dat de meerderheid zelden een jaar heeft gehad waarin alle headliners perfect waren voor diens smaak.

Als Foo Fighters er dus staat, dan krijgt iedereen toch wel een mooi programma de rest van het weekend. En eigenlijk moeten we niet te veel aandacht besteden aan de headliners. Hoor ook regelmatig dat de lager geplaatste bands toch vaak leuker of interessanter zijn.

Edit: My Chemical Romance zal op Graspop geen hoge spot innemen lijkt me.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
My Chemical Romance zal op Graspop geen hoge spot innemen lijkt me.

Ik denk dat je daar wel nog eens van versteld kan staan. Het is algemeen geweten dat promotors al jaren een my chemical romance willen er door krijgen. Daar gaan wat mij betreft dan ook flink wat voordelen aan moeten hangen om ze nu wel overtuigd te hebben.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.061
8.175
My Chemical Romance zal op Graspop geen hoge spot innemen lijkt me.

Ik denk dat je daar wel nog eens van versteld kan staan. Het is algemeen geweten dat promotors al jaren een my chemical romance willen er door krijgen. Daar gaan wat mij betreft dan ook flink wat voordelen aan moeten hangen om ze nu wel overtuigd te hebben.

Geen hoge spot op Mainstage dan? Het klinkt meer als iets voor Jupiler Stage? (ergens voorbij zien komen ook hier)
 

laine

Playlistbediener
22 sep 2019
13
0
Effe reageren op de AC/DC discussies hier: ik luister al naar AC/DC sinds ik 11 ben......volg hen sindsdien via media.
Heb ze al 14 keer live gezien en weet dus redelijk goed hoe de vork in de steel zit.....

Nu de feiten: ze zijn verleden jaar de studio ingedoken om een nieuw album op te nemen (staat 100 % vast) - zijn foto's van.....(met Brian Johnson als zanger)
Dat album zou ten laatste volgend jaar moeten uitkomen en daarop volgt altijd een tour, dus......
Het is ook al even geleden dat ze nog getourt hebben, dus.....
Afwachten maar.....ik kijk er ook al vol spanning uit naar het announcement !!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
xydroh wrote:

My Chemical Romance zal op Graspop geen hoge spot innemen lijkt me.


Ik denk dat je daar wel nog eens van versteld kan staan. Het is algemeen geweten dat promotors al jaren een my chemical romance willen er door krijgen. Daar gaan wat mij betreft dan ook flink wat voordelen aan moeten hangen om ze nu wel overtuigd te hebben.

Geen hoge spot op Mainstage dan? Het klinkt meer als iets voor Jupiler Stage? (ergens voorbij zien komen ook hier)
Dat is dan persoonlijke perceptie van de band langs jou kant, maar dit is echt wel een grote band, dit wordt headliner of subheadliner als ze uberhaupt op graspop staan zelfs. Tourpromotors proberen al 10 jaar een reunie te forceren, dan gaan ze hier echt niet op in gaan voor ocharme een jupiler stage, die mannen zijn binnen he, het hoeft allemaal niet voor hen en dat geeft net een heel groot voordeel aan de onderhandeltafel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken