Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Vorig jaar was Kiss ook een week later dan de eerste twee plus groepje namen. Misschien nu iets langer dan, maar zolang er deze week maar iets komt, vind ik t goed.

Van Halen lijkt me eigenlijk over en uit. Denk niet dat die ooit hier nog in de buurt komen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Vorig jaar was Kiss ook een week later dan de eerste twee plus groepje namen. Misschien nu iets langer dan, maar zolang er deze week maar iets komt, vind ik t goed.

Van Halen lijkt me eigenlijk over en uit. Denk niet dat die ooit hier nog in de buurt komen.

Terwijl heel het forum al lang wist dat ze een zekerheid waren door de website bug. Ik blijf er ook bij dat die grote band geboekt is maar dat graspop wacht op dingen buiten hun bereik. Andere shows die nog niet vast liggen waardoor het aankondigen van de tour vertraging oploopt ofzo
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ach Iron Maiden / System Of A down / + Grote naam (AC/DC of SOAD?) zou geen verkeerd trio zijn.

De grootste vraag voor mij is, wat is een grote band. guns n roses? aerosmith? of wordt met groot naar een RATM of ACDC gehint? groot is in die mate relatief
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Ach Iron Maiden / System Of A down / + Grote naam (AC/DC of SOAD?) zou geen verkeerd trio zijn.

De grootste vraag voor mij is, wat is een grote band. guns n roses? aerosmith? of wordt met groot naar een RATM of ACDC gehint? groot is in die mate relatief
Klopt ik vind voor Graspop System Of A down ook groot om maar wat te noemen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Iron Maiden is ook een grote naam?
Tsjaa, ben benieuwd of er vandaag ook al iets komt.

Edit: over de facebook “poster” dat er geen datum op staat: voor 2018 stond er wel een datum op en werd de XL pas toegevoegd toen GNR werd toegevoegd. Daarvoor was het gewoon de data van vriidag tm zondag
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
guns n roses - SOAD - iron maiden
nightwish - korn - judas pries

zijn mijn 6 headliners nog steeds
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
73
58
Op de poster van vorig jaar staan ook maar 3 dagen, ik denk dat het dus gewoon weer op de donderdag begint
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
73
58
met alle speculaties op dit forum komt het affiche van Graspop 2015 best wel in de buurt haha https://www.graspop.be/nl/geschiedenis/2015/
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
I believe the big band is one that hasn't toured in awhile(ac/dc?) and wants to make a big deal of their return and tour announcement.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
I like where this is going but AC/DC seems so out of this world, that's always a seperate day on the werchter or graspop field.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
waarom was ik hier eigenlijk plots in het engels bezig?

brainstormsessie dan maar van grote bands:

the who, bon jovi, aerosmith, guns n roses komen mij als eerste te boven als grote metal/classic rock bands.

Misschien kijken we te ver en is het gewoon foo fighters? Na het sterk gerucht dat ze op hellfest staan is het een mogelijkheid.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Foo Fighters? Pffff ik persoonlijk hoop van niet. Ik begrijp dat ze al enige tijd klassieke rock bands met enige radiotijd inplannen (Guns 'n Roses, Whitesnake, Lynyrd Skynyrd, etc...) en op die manier natuurlijk ook een ruimer publiek kunnen aanspreken. Niets mis mee natuurlijk. Een band zoals laten we zeggen Aerosmith of zoals vorig jaar Kiss mag dan wel lichter materiaal zijn voor het smaakpallet van de doorgewinterde metal-fan, dit blijven wel bands die je in verband kan brengen met de mythische sfeer van de "rocker".

Foo Fighters daarentegen... Ik weet wel dat Dave Grohl graag te koop loopt met zijn vermeende "metalen roots" maar met het inplannen van een band van zulke slag sla je echt wel de Rock Werchter en Pukkelpop richting in. Ik wil niet klinken als een complete purist, maar enige "niche" mag toch wel wat behouden blijven.

Serveer mij dan maar een Tool of een Alice In Chains. Passen mijn inziens nog een pak beter op Graspop dan een band als Foo Fighters of dergelijke.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Foo Fighters hebben al Download gespeeld oa, ook idd gerucht Hellfest.
Dus waarom niet hè.
Maar ik zou het niet gek vinden als ze in België 'gewoon' op RW gezet worden hoor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Foo Fighters hebben al Download gespeeld oa, ook idd gerucht Hellfest.
Dus waarom niet hè.
Maar ik zou het niet gek vinden als ze in België ‘gewoon’ op RW gezet worden hoor.

Bij Download heb ik vaak alsnog wel het idee dat ze toch iets meer richting "mainstream" gaan dan Graspop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Van alle hedendaagse rock bands denk ik dat foo fighters nog best zal passen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken