Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

carmen

Playlistbediener
14 okt 2019
30
0
Volbeat gaf geen info ivm optredens op tournees of iets dergelijks.
Als ik t publiek vandaag zag, lijkt Werchter gepaster 8-O
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Deze mentaliteit onder het Graspop publiek snap ik dus echt niet. Ik begrijp als iets jou ding niet is, maar waarom moet dat dan altijd afgebroken worden?

Niet veralgemenen ajb. Dit is niet "het Graspoppubliek". Ik ben maar één persoon.

En ow, Ik kan ook moeilijk overweg met Sabaton. Dat verkondig ik ook graag.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
durmey wrote:

TettenVogel wrote:
Iemand aanwezig bij Volbeat vanavond?


Hell no. Zelfs niet als men mij zou betalen

Deze mentaliteit onder het Graspop publiek snap ik dus echt niet. Ik begrijp als iets jou ding niet is, maar waarom moet dat dan altijd afgebroken worden?
Volledig mee eens.
Ik vind al die irrationele Volbeat-haat hier ook maar vreemd, en zelfs vrij vervelend.
Hoe je het ook wendt of keert is Volbeat gewoon een uitstekende headliner voor GMM (weliswaar een van de 'kleinere', die mooi aanvult op de echte kleppers op het affiche), die een groot publiek aanspreekt (zoals al eens eerder uit een poll bleek zelfs top-10 van gewenste headliners).
Persoonlijk zijn er voor mij ook bands waar ik weinig tot niets mee heb (zoals SOAD, Slipknot, Judas Priest, Linkin Park, GnR), maar die ik objectief gezien wel heel goede namen voor GMM vindt, en ze er om die reden ook graag zou zien staan.
Dat ze er zowat om de 2 jaar staan, vind ik ook geen probleem, net zoals velen dat ook geen bezwaar vinden voor bv. Iron Maiden.
Ik concentreer me liever op de bands die ik wél graag op Graspop wil (terug)zien.
Het 'band-bashen' laat ik wel over aan het Pinkpop-forum..
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Slipknot (Knotfest?) - Nightwish - Rage Against the Machine - System of a Down verwacht ik momenteel als headliners van de eerste Main Stage.

Op de tweede Main Stage is dan plek voor Korn - Judas Priest - Faith No More.

Als afsluiters van The Marquee: Mercyful Fate - Apocalyptica - Opeth.

Opvulling: Alter Bridge - Devin Townsend - Motionless In White - Heaven Shall Burn - Billy Talent - August Burns Red - Deftones - Alestorm - Of Mice & Men - Black Veil Brides - Evil Invaders - Sonata Arctica - Foreigner - Europe.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Was volbeat dan toch volledig uitverkocht geraakt @carmen ? Zal er allesinds niet ver van gezeten hebben als ik de beelden bekijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
xydroh wrote:

durmey wrote:

TettenVogel wrote:
Iemand aanwezig bij Volbeat vanavond?


Hell no. Zelfs niet als men mij zou betalen


Deze mentaliteit onder het Graspop publiek snap ik dus echt niet. Ik begrijp als iets jou ding niet is, maar waarom moet dat dan altijd afgebroken worden?

Volledig mee eens.
Ik vind al die irrationele Volbeat-haat hier ook maar vreemd, en zelfs vrij vervelend.
Hoe je het ook wendt of keert is Volbeat gewoon een uitstekende headliner voor GMM (weliswaar een van de ‘kleinere’, die mooi aanvult op de echte kleppers op het affiche), die een groot publiek aanspreekt (zoals al eens eerder uit een poll bleek zelfs top-10 van gewenste headliners).
Persoonlijk zijn er voor mij ook bands waar ik weinig tot niets mee heb (zoals SOAD, Slipknot, Judas Priest, Linkin Park, GnR), maar die ik objectief gezien wel heel goede namen voor GMM vindt, en ze er om die reden ook graag zou zien staan.
Dat ze er zowat om de 2 jaar staan, vind ik ook geen probleem, net zoals velen dat ook geen bezwaar vinden voor bv. Iron Maiden.
Ik concentreer me liever op de bands die ik wél graag op Graspop wil (terug)zien.
Het ‘band-bashen’ laat ik wel over aan het Pinkpop-forum..
Ik vind Volbeat best tof, maar ze touren wel erg veel. Ik heb ze nu al een eer of 7 gezien zonder er specifiek naar op zoek te gaan. De eerste paar keren vond ik ze altijd erg vermakelijk om te zien. Maar nu heb ik het showtje wel even gezien. Maar geen haat verder naar de band, maar ik ben ze gewoon een beetje "moe". Een beetje de Editors van de metal scene.
 

carmen

Playlistbediener
14 okt 2019
30
0
Was volbeat dan toch volledig uitverkocht geraakt @carmen ? Zal er allesinds niet ver van gezeten hebben als ik de beelden bekijk.

Om eerlijk te zijn vond ik dat er best nog wel wat lege plaatsen waren.
De bovenste tribunes waren zowiezo leeg... Ik had verwacht dat alles tot de nok toe gevuld zou zijn maar dat was niet het geval.
Wat we wel opviel was dat het een zeer gemengd publiek was. van Zeer jong (1e optreden ooit voor mijn 10jarige zoon die extreem genoten heeft) tot oud (heb 3 generaties gezien....), van metalheads tot 'madam doktoor" :) Nattuurlijk had ik hen enkel op GMM gezien dus ik was bevooroordeeld :-D
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ik vind Volbeat best tof, maar ze touren wel erg veel. Ik heb ze nu al een eer of 7 gezien zonder er specifiek naar op zoek te gaan. De eerste paar keren vond ik ze altijd erg vermakelijk om te zien. Maar nu heb ik het showtje wel even gezien. Maar geen haat verder naar de band, maar ik ben ze gewoon een beetje “moe”. Een beetje de Editors van de metal scene.

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Heb ze op Graspop weten groeien van dagopeners naar enkele keren afsluiter, maar het is wel even goed geweest nu. Hun laatste album zoekt bewust een zeer toegankelijke sound, ze krijgen meer airplay op stubru, ze verkopen het sportpaleis (nagenoeg) uit... Het lijkt me de ideale moment voor hen om eens andere terreinen op te zoeken.



Slipknot (Knotfest?) – Nightwish – Rage Against the Machine – System of a Down verwacht ik momenteel als headliners van de eerste Main Stage.

Op de tweede Main Stage is dan plek voor Korn – Judas Priest – Faith No More.

Als afsluiters van The Marquee: Mercyful Fate – Apocalyptica – Opeth.

Stel u dit voor. Dan heb ik echt problemen met mijn schema!! Keuzestress alom.
Ik zal morgen alvast eens gaan horen of Opeth iets te melden heeft voor volgend jaar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Over een ruime maand zie ik Arch Enemy en Hipocrisy in het voorprogramma van Amon Amarth. Twee mooie mainstage namen voor volgend jaar lijkt me. Ik zie ze beide in ieder geval graag op het affiche verschijnen.

Zelfde geldt ook voor voorprogramma van Devin Townsend --> Haken. Wat een goede band is dat zeg, nieuwe prog metal topper. Mooie spot in de Metal Dome is ze zeker gegund.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Over een ruime maand zie ik Arch Enemy en Hipocrisy in het voorprogramma van Amon Amarth. Twee mooie mainstage namen voor volgend jaar lijkt me. Ik zie ze beide in ieder geval graag op het affiche verschijnen.
Aah ja, ik vergat dit nog even, maar hier ben ik ook bij. Van mij mag Amon Amarth ook wel gewoon op herhaling komen. Ze maakten in 2019 op Graspop een uitgebluste indruk op mij. Enkele weken eerder zag ik ze ook op Rock am Ring en daar spatte de energie en speelvreugde er juist van af.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
Stel u dit voor. Dan heb ik echt problemen met mijn schema!! Keuzestress alom.
Ik zal morgen alvast eens gaan horen of Opeth iets te melden heeft voor volgend jaar.
Ook enorm veel zin in! Opeth gaat echt genieten worden en die mogen er volgend jaar inderdaad ook wel staan.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik zal morgen alvast eens gaan horen of Opeth iets te melden heeft voor volgend jaar.

Ook present! Ik verwacht hun ook op Graspop eerlijk gezegd.. nieuw album en het is alweer even geleden dat ze het festival aandeden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Er is een ticket alert voor Iron Maiden in Italië. En op een website http://www.olympicshow.com/ staat een afbeelding met een klok 2 minuten voor 12 (2 minutes to midnight).

8e12730d144cef2ca179a84f4814eef88c04dc3c.png
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
from ken19

"The big band (reason of the delay), earlier mentioned, is not in the announcement. Hopefully they follow one of the next weeks"
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ken19 houdt toch vast dat er een grote act komt naar graspop. Die act zal volgens hem weleenswaar nog een aantal weken op zich laten wachten. Dus alsnog geen zekerheden of dit waar is
 

laine

Playlistbediener
22 sep 2019
13
0
Weet er iemand of er een kans bestaat dat "Van Halen" komt ?
Of ooit nog eens in Europa tourt......?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
ken19 houdt toch vast dat er een grote act komt naar graspop. Die act zal volgens hem weleenswaar nog een aantal weken op zich laten wachten. Dus alsnog geen zekerheden of dit waar is
Hangt er maar vanaf hoe je het leest, toch? Als die act eerder al voor uitstel van een aankondiging heeft gezorgd en er bij de komende aankondiging ook niet bij zit, staat het misschien wel op losse schroeven?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Weet er iemand of er een kans bestaat dat “Van Halen” komt ?
Of ooit nog eens in Europa tourt……?
Had Eddie niet onlangs de diagnose gekregen dat ie keelkanker had? Denk dat je dan niet erop staat te wachten om te gaan touren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken