Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.469
714
Ik snap dan niet zo goed waarom Disturbed bijvoorbeeld dan nooit als headliner gepakt wordt bijvoorbeeld.
Minstens net zo vernieuwend als SOAD, grote hits in de metal wereld, meer dan SOAD dacht ik

Waarom SOAD wel en een Disturbed niet?
Ligt vooral aan de hoeveelheid mensen en het soort publiek die de bands trekken. Zowel SOAD als Disturbed zijn breed qua publiek, dus daar ligt het al niet aan. Maar als je bijvoorbeeld in Nederland kijkt, SOAD krijgt met gemak de Ziggo Dome uitverkocht, nu volgens mij de 2e keer als ik me niet vergis. En Disturbed moet moeite doen om de AFAS Live uit te verkopen.
SOAD trekt gewoon een groter publiek omdat ze ook door de jaren heen meer hits hebben gehad die nog steeds relevant zijn. Meeste Disturbed hits waren in die tijd gewoon groot of zoals een paar jaar terug een hele rustige cover.
Denk dat je menig metalfestival bezoeker hier in Europa een groter plezier doet met Disturbed als sub en erna nog een gemiddelde tot grote headliner.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.783
5.405
Is Disturbed niet ook juist zo'n 'love it or hate it'-band?
Volgens mij hebben die toch ook wel een aardig legertje aan haters, net als bv. Five Finger Death Punch, Avenged Sevenfold, Limp Bizkit...?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.252
4.409
Ik snap dan niet zo goed waarom Disturbed bijvoorbeeld dan nooit als headliner gepakt wordt bijvoorbeeld.
Minstens net zo vernieuwend als SOAD, grote hits in de metal wereld, meer dan SOAD dacht ik

Waarom SOAD wel en een Disturbed niet?

Disturbed heeft niet meer hits hoor. Bij lange na niet.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Is Disturbed niet ook juist zo’n ‘love it or hate it’-band?
Volgens mij hebben die toch ook wel een aardig legertje aan haters, net als bv. Five Finger Death Punch, Avenged Sevenfold, Limp Bizkit…?

I think the same of SOAD and RATM, they are a different style of rock music. Most people like it or hate it.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.601
3.234
Van mij mag zowel Disturbed als System of a Down headlinen. Wel acht ik de kans op Disturbed klein, omdat ze er dit jaar ook al stonden. Misschien dat Rock Werchter wel een metal georiënteerd dagje uit de hoge hoed tovert met acts als Volbeat, Disturbed, System of a Down, Rage Against the Machine en Deftones. Natuurlijk niet alle vijf.
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
koekdoos wrote:
Het is begonnen: Iron Maiden kondigt aan 13 mei in Nieuw Zeeland te staan. “Want daar is t al 7 november”

Nog steeds Killswitch Engage als special guest. Dat was vorig jaar ook al zo in Nederland. Gaan die gewoon nog een keertje mee met de LOTB-tour?

Alter Bridge and Airbourne are opening the Iron Maiden show July 9th in Weert, Holland
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.989
8.057
Hopelijk wordt dat letterlijk overgenomen op Graspop, dan heb ik al de dag dat ik te vinden ben op Graspop binnen. Dan is t hopen op weekendticket.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.769
11.970
wenteldave wrote:

koekdoos wrote:
Het is begonnen: Iron Maiden kondigt aan 13 mei in Nieuw Zeeland te staan. “Want daar is t al 7 november”


Nog steeds Killswitch Engage als special guest. Dat was vorig jaar ook al zo in Nederland. Gaan die gewoon nog een keertje mee met de LOTB-tour?

Alter Bridge and Airbourne are opening the Iron Maiden show July 9th in Weert, Holland

Just saw that as well. That's a fantastic line-up!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.364
11.010
Alter Bridge en Airbourne nu ook wel zeker lijkt me! Mooie namen om erbij te hebben. Alter Bridge rond een uurtje of 8 op ms1, wordt genieten!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
alter bridge gaat wel nog niet voor 12 december aangekondigd worden , hun show in cirque royal is nog niet uitverkocht. Wat ik toch wel vreemd vind, had gedacht dat dit toch wat meer volk ging aantrekken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.364
11.010
Vandaag om 9.00 uur, 12.00 uur of 16.00 uur lijken me de meest waarschijnlijke momenten voor een aankondiging, wat jullie? Wordt in ieder geval weer veel F5'en vandaag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.769
11.970
alter bridge gaat wel nog niet voor 12 december aangekondigd worden , hun show in cirque royal is nog niet uitverkocht. Wat ik toch wel vreemd vind, had gedacht dat dit toch wat meer volk ging aantrekken.
Denk niet dat heel veel uitmaakt. AFAS Live is ook niet uitverkocht en die show met Iron Maiden is ook al aangekondigd. Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar er zijn wel overeenkomsten.
Ik had zelf ook meer volk op de been verwacht.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.989
8.057
Vandaag om 9.00 uur, 12.00 uur of 16.00 uur lijken me de meest waarschijnlijke momenten voor een aankondiging, wat jullie? Wordt in ieder geval weer veel F5’en vandaag.

10:00 is nog een mooie tijd en in het verleden ook wel eens om 15:00 of 17:00 wat geweest. Denk dat je elk heel uur zowat kan verversen.
Maar 10:00 en 16:00 zijn wel meest gebruikelijk
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.769
11.970
Joslittel wrote:
Vandaag om 9.00 uur, 12.00 uur of 16.00 uur lijken me de meest waarschijnlijke momenten voor een aankondiging, wat jullie? Wordt in ieder geval weer veel F5’en vandaag.

10:00 is nog een mooie tijd en in het verleden ook wel eens om 15:00 of 17:00 wat geweest. Denk dat je elk heel uur zowat kan verversen.
Maar 10:00 en 16:00 zijn wel meest gebruikelijk
Doe maar tien uur. Aankondiging Graspop en een aankondiging van Pinkpop. Lijkt me top.
Dit is toch al een fijne dag aan het worden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.783
5.405
wenteldave wrote:

koekdoos wrote:
Het is begonnen: Iron Maiden kondigt aan 13 mei in Nieuw Zeeland te staan. “Want daar is t al 7 november”


Nog steeds Killswitch Engage als special guest. Dat was vorig jaar ook al zo in Nederland. Gaan die gewoon nog een keertje mee met de LOTB-tour?

Alter Bridge and Airbourne are opening the Iron Maiden show July 9th in Weert, Holland
Waarom kondigen ze Weert nu apart aan, als straks toch de hele Europese leg gaat volgen..? 8-O
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.989
8.057
Ze kondigen alles apart aan lijkt het. Nu ook Finland Rockfest.

Edit: waarbij op de site van Rockfest een aparte timer nog staat die afloopt om 10:00.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.364
11.010
Ze kondigen alles apart aan lijkt het. Nu ook Finland Rockfest.

Edit: waarbij op de site van Rockfest een aparte timer nog staat die afloopt om 10:00.

Hopelijk dus nog maar 25 minuten aankijken tegen gespleten tong man!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
koekdoos wrote:
Ze kondigen alles apart aan lijkt het. Nu ook Finland Rockfest.

Edit: waarbij op de site van Rockfest een aparte timer nog staat die afloopt om 10:00.

Hopelijk dus nog maar 25 minuten aankijken tegen gespleten tong man!

haha, die traffiek op de website gaat een piekmoment zien gewoon door wij 2 die aan het refreshen zijn alleen al
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken