Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Wacken is iig met een naam gekomen. Slipknot!
Betekend iig dat ze in het festivalseizoen weer in Europa zijn.
We weten nu onderhand wel dat ze er dit jaar ook stonden maar weten ook dat 2x dezelfde headliner geen onmogelijke kans is. Maar ja, kan ook zijn dat ze het laatste deel van de zomer pakken en dan Lokerse Feesten pakken. Zie ik wel gebeuren.

Ik ging het ook net posten :)

edit: net terug van Machine Head in Brussel.. wat n band! Doodzonde dat Robb geen festivals meer wil spelen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.084
8.206
Als Iron Maiden, Volbeat en Guns n Roses “te snel” terug zouden komen na 2018, dan is Slipknot zeker te snel na 2019
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Als Iron Maiden, Volbeat en Guns n Roses “te snel” terug zouden komen na 2018, dan is Slipknot zeker te snel na 2019
Ik hoorde laatst wel van iemand dat Slipknot al vast zou liggen, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Zou ik inderdaad ook maar vreemd vinden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
koekdoos wrote:
Als Iron Maiden, Volbeat en Guns n Roses “te snel” terug zouden komen na 2018, dan is Slipknot zeker te snel na 2019

Ik hoorde laatst wel van iemand dat Slipknot al vast zou liggen, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Zou ik inderdaad ook maar vreemd vinden.
Ik ben best voorstander van de band. Maar 2 jaar achter elkaar moet je niet willen. Het is al een huisband van het festival. Of je zou het moeten combineren met een andere headliner als een soort buitenkansje. Ik blijf er bij, die zouden eens een keer op Pukkelpop/Lowlands moeten staan. Ik weet zeker dat ze een hoop "niet fans" kunnen overtuigen met hun show.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.841
12.231
Set Abominae wrote:

koekdoos wrote:
Als Iron Maiden, Volbeat en Guns n Roses “te snel” terug zouden komen na 2018, dan is Slipknot zeker te snel na 2019


Ik hoorde laatst wel van iemand dat Slipknot al vast zou liggen, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Zou ik inderdaad ook maar vreemd vinden.

Ik ben best voorstander van de band. Maar 2 jaar achter elkaar moet je niet willen. Het is al een huisband van het festival. Of je zou het moeten combineren met een andere headliner als een soort buitenkansje. Ik blijf er bij, die zouden eens een keer op Pukkelpop/Lowlands moeten staan. Ik weet zeker dat ze een hoop “niet fans” kunnen overtuigen met hun show.
Ik heb dus echt helemaal niks met die twee festivals, wat hopelijk al duidelijk was, maar als Slipknot op Lowlands staat, ben ik daar dit jaar gewoon te vinden. Er zijn natuurlijk veel vooroordelen over metal, maar ik ben er niet zo zeker van dat niet-fans zouden overtuigen. Die show staat als een huis, maar het blijft natuurlijk grotendeels over de muziek gaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Indiaantje89 wrote:

Set Abominae wrote:

koekdoos wrote:
Als Iron Maiden, Volbeat en Guns n Roses “te snel” terug zouden komen na 2018, dan is Slipknot zeker te snel na 2019


Ik hoorde laatst wel van iemand dat Slipknot al vast zou liggen, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Zou ik inderdaad ook maar vreemd vinden.


Ik ben best voorstander van de band. Maar 2 jaar achter elkaar moet je niet willen. Het is al een huisband van het festival. Of je zou het moeten combineren met een andere headliner als een soort buitenkansje. Ik blijf er bij, die zouden eens een keer op Pukkelpop/Lowlands moeten staan. Ik weet zeker dat ze een hoop “niet fans” kunnen overtuigen met hun show.

Ik heb dus echt helemaal niks met die twee festivals, wat hopelijk al duidelijk was, maar als Slipknot op Lowlands staat, ben ik daar dit jaar gewoon te vinden. Er zijn natuurlijk veel vooroordelen over metal, maar ik ben er niet zo zeker van dat niet-fans zouden overtuigen. Die show staat als een huis, maar het blijft natuurlijk grotendeels over de muziek gaan.
Precies, ze hebben alle ingrediënten. Toegankelijk, veel show element, het gaat "los", al die gekken pakken maakt het commercieel ook aantrekkelijk. Het zou mij wel tof lijken. Maar goed, misschien zijn ze toch bang dat Anne-Fleur en Huibert uit onze hoofdstad het toch niet helemaal trekken.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.841
12.231
Pim wrote:
Wacken is iig met een naam gekomen. Slipknot!
Betekend iig dat ze in het festivalseizoen weer in Europa zijn.
We weten nu onderhand wel dat ze er dit jaar ook stonden maar weten ook dat 2x dezelfde headliner geen onmogelijke kans is. Maar ja, kan ook zijn dat ze het laatste deel van de zomer pakken en dan Lokerse Feesten pakken. Zie ik wel gebeuren.

Ik ging het ook net posten
1f642.svg


edit: net terug van Machine Head in Brussel.. wat n band! Doodzonde dat Robb geen festivals meer wil spelen
Gewoon drie uur raggen, neem ik aan?
Las de recensie van Machine Head in Tilburg, zeer positief, geen gelul tussendoor, dus die kaarten voor volgend jaar zijn daarom binnen. Tja, ik kan z'n standpunt qua festivals wel begrijpen, maar wel jammer dat ie dan niet eventjes een uitzondering maakt voor het geliefde Graspop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.841
12.231
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

Set Abominae wrote:

koekdoos wrote:
Als Iron Maiden, Volbeat en Guns n Roses “te snel” terug zouden komen na 2018, dan is Slipknot zeker te snel na 2019


Ik hoorde laatst wel van iemand dat Slipknot al vast zou liggen, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Zou ik inderdaad ook maar vreemd vinden.


Ik ben best voorstander van de band. Maar 2 jaar achter elkaar moet je niet willen. Het is al een huisband van het festival. Of je zou het moeten combineren met een andere headliner als een soort buitenkansje. Ik blijf er bij, die zouden eens een keer op Pukkelpop/Lowlands moeten staan. Ik weet zeker dat ze een hoop “niet fans” kunnen overtuigen met hun show.


Ik heb dus echt helemaal niks met die twee festivals, wat hopelijk al duidelijk was, maar als Slipknot op Lowlands staat, ben ik daar dit jaar gewoon te vinden. Er zijn natuurlijk veel vooroordelen over metal, maar ik ben er niet zo zeker van dat ze niet-fans zouden overtuigen. Die show staat als een huis, maar het blijft natuurlijk grotendeels over de muziek gaan.

Precies, ze hebben alle ingrediënten. Toegankelijk, veel show element, het gaat “los”, al die gekken pakken maakt het commercieel ook aantrekkelijk. Het zou mij wel tof lijken. Maar goed, misschien zijn ze toch bang dat Anne-Fleur en Huibert uit onze hoofdstad het toch niet helemaal trekken.
Wonen die in de hoofdstad, joh? Als ze nou slim zijn, gaan ze in Laren of Bloemendaal wonen.
Ik ben er daarentegen wel heilig van overtuigd dat mijn vrienden mee zouden gaan, als ze op Lowlands komen, maar dat is wellicht meer om te zien wat ik nou fantastisch vind.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik hoorde laatst wel van iemand dat Slipknot al vast zou liggen, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Zou ik inderdaad ook maar vreemd vinden.

Weer zo'n gerucht waarvan we gewoon hopen dat het klopt natuurlijk, maar het zou alvast verklaren waarom ze België overslaan met hun zaalshow terwijl ze wel in A'dam, Parijs en Luxemburg spelen. Het zou tevens kunnen verklaren waarom er nog geen aankondigingen waren voor Graspop en nu bekend is dat Slipknot op Wacken gaat staan kan het wel eens snel gaan.

Wishful thinking. Ik beken!

Gewoon drie uur raggen, neem ik aan?
Las de recensie van Machine Head in Tilburg, zeer positief, geen gelul tussendoor, dus die kaarten voor volgend jaar zijn daarom binnen. Tja, ik kan z’n standpunt qua festivals wel begrijpen, maar wel jammer dat ie dan niet eventjes een uitzondering maakt voor het geliefde Graspop.

3 uur beuken en kloppen. Ik zweer je, als ze een stroomkabel in Robb's achterste zouden steken kunnen ze Brussel een jaar van stroom voorzien. Zoveel energie braakt deze oude knar nog uit. Ze hadden er duidelijk zin in. Hij herkende zelfs een fan die er in Tilburg ook bij was. Straf als dit waar is.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.084
8.206
Set Abominae wrote:
Ik hoorde laatst wel van iemand dat Slipknot al vast zou liggen, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Zou ik inderdaad ook maar vreemd vinden.

Weer zo’n gerucht waarvan we gewoon hopen dat het klopt natuurlijk, maar het zou alvast verklaren waarom ze België overslaan met hun zaalshow terwijl ze wel in A’dam, Parijs en Luxemburg spelen. Het zou tevens kunnen verklaren waarom er nog geen aankondigingen waren voor Graspop en nu bekend is dat Slipknot op Wacken gaat staan kan het wel eens snel gaan.

Wishful thinking. Ik beken!

Hoop toch echt dat het totaal niet waar is. Enige wat nog eventueel zou kunnen is de zondagavond als allerlaatste band, zodat je gewoon lekker op tijd voor de drukte aan naar huis kan gaan.
 

kollie76

Playlistbediener
1 nov 2019
7
0
durmey wrote:

Set Abominae wrote:
Ik hoorde laatst wel van iemand dat Slipknot al vast zou liggen, maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Zou ik inderdaad ook maar vreemd vinden.


Weer zo’n gerucht waarvan we gewoon hopen dat het klopt natuurlijk, maar het zou alvast verklaren waarom ze België overslaan met hun zaalshow terwijl ze wel in A’dam, Parijs en Luxemburg spelen. Het zou tevens kunnen verklaren waarom er nog geen aankondigingen waren voor Graspop en nu bekend is dat Slipknot op Wacken gaat staan kan het wel eens snel gaan.

Wishful thinking. Ik beken!

Hoop toch echt dat het totaal niet waar is. Enige wat nog eventueel zou kunnen is de zondagavond als allerlaatste band, zodat je gewoon lekker op tijd voor de drukte aan naar huis kan gaan.

Van mij mogen ze komen maar lijkt me niet waarschijnlijk
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Als Iron Maiden, Volbeat en Guns n Roses “te snel” terug zouden komen na 2018, dan is Slipknot zeker te snel na 2019
Het nieuwe album van Slipknot kwam dit jaar pas in augustus uit, dus enkele maanden na het optreden op Graspop. Die groep zou dus op Graspop 2020 (net als Volbeat, en in tegenstelling tot Iron Maiden en vooralsnog ook Guns N'Roses) wel enkele songs kunnen spelen die geheel nieuw zijn voor het publiek. Al zit ik zelf zeker niet op Slipknot te wachten hoor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.084
8.206
koekdoos wrote:
Als Iron Maiden, Volbeat en Guns n Roses “te snel” terug zouden komen na 2018, dan is Slipknot zeker te snel na 2019

Het nieuwe album van Slipknot kwam dit jaar pas in augustus uit, dus enkele maanden na het optreden op Graspop. Die groep zou dus op Graspop 2020 (net als Volbeat, en in tegenstelling tot Iron Maiden en vooralsnog ook Guns N’Roses) wel enkele songs kunnen spelen die geheel nieuw zijn voor het publiek. Al zit ik zelf zeker niet op Slipknot te wachten hoor.

Blijft toch tellen als "weer dezelfde headliner", voor mij maakt het niet uit als een band er om het jaar staat. Heb daar binnen gewoon voorkeuren en ook bands die ik niet nog een keer als headliner wil zien verschijnen. Maar als we dan gaan zeggen dat een band er "te snel" weer staat, dan moeten we dat ook wel bij de bands doen waar we fan van zijn.

Wat voor mij bijvoorbeeld dus zou zijn dat ik nu niet moet gaan roepen dat Kiss er weer moet staan, omdat ik daar fan van ben, terwijl ik zeg dat Slipknot er niet mag staan, omdat ik daar niks van moet hebben. (waarbij Slipknot in deze vergelijking inderdaad meer recht heeft met een nieuw album)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
sledgehammer wrote:

koekdoos wrote:
Als Iron Maiden, Volbeat en Guns n Roses “te snel” terug zouden komen na 2018, dan is Slipknot zeker te snel na 2019


Het nieuwe album van Slipknot kwam dit jaar pas in augustus uit, dus enkele maanden na het optreden op Graspop. Die groep zou dus op Graspop 2020 (net als Volbeat, en in tegenstelling tot Iron Maiden en vooralsnog ook Guns N’Roses) wel enkele songs kunnen spelen die geheel nieuw zijn voor het publiek. Al zit ik zelf zeker niet op Slipknot te wachten hoor.

Blijft toch tellen als “weer dezelfde headliner”, voor mij maakt het niet uit als een band er om het jaar staat. Heb daar binnen gewoon voorkeuren en ook bands die ik niet nog een keer als headliner wil zien verschijnen. Maar als we dan gaan zeggen dat een band er “te snel” weer staat, dan moeten we dat ook wel bij de bands doen waar we fan van zijn.

Wat voor mij bijvoorbeeld dus zou zijn dat ik nu niet moet gaan roepen dat Kiss er weer moet staan, omdat ik daar fan van ben, terwijl ik zeg dat Slipknot er niet mag staan, omdat ik daar niks van moet hebben. (waarbij Slipknot in deze vergelijking inderdaad meer recht heeft met een nieuw album)
Het herhalen van bands op festivals een jaar later moet je als festival eigenlijk gewoon niet doen, tenzij daar een goede reden voor is.
Voor headliners geldt dat natuurlijk dubbel en dwars.
Een nieuw album vind ik niet perse een goede reden om een band te herhalen. Vaak worden dan toch slechts 3-4 nieuwe nummers gespeeld, en bestaat de rest van de setlist weer gewoon uit de oude, vertrouwde publieksfavorieten.
Ook een 'jubileum' van een band is voor mij niet zozeer een goede reden. Tegenwoordig lijken bands ieder jaar wel een of ander jubileum of andere speciale gelegenheid te hebben (zoveel jaar bestaan, zoveel jaar na een of ander album, etc.).
Er is iets voor te zeggen als een band 2x een compleet andere setlist zou spelen (bv. een album integraal spelen vs. een greatest hits show ofzo), maar ook dan zal bij veel mensen inderdaad toch het 'alweer?'-gevoel overheersen, zeker bij headliners.
 

violentfraggle

Playlistbediener
11 jul 2019
18
0
Van mij mag elke band die een goede show neerzet het volgende jaar terugkomen. En gezien het feit dat ik dit jaar Slipknot moest missen door omstandigheden, vind ik het prima als ze in 2020 weer opduiken. :wink:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
20 Years Of Avantasia - The History Show - one more show announced!

After the final three Moonglow tour encores in Germany in December, Avantasia are going to play a very few selected anniversary Best-Of shows next year. And now Avantasia have just been confirmed to headline Rock The Night Festival in Madrid, Spain!

Confirmed dates read as follows:

Moonglow World Tour - the final dates:

13. Dec 2019 Munich, Zenith
14. Dec 2019 Karlsruhe, Knock Out
15. Dec 2019 Bochum, RuhrCongress

20th Anniversary History Shows 2020:

25. June 2020 - Spain, Madrid, Auditorio Miguel Rios
08. July 2020 - Sweden, Gävle, Gasklockorna
21. Aug 2020 - Germany, Coburg, Schlossplatz
Avantasia geeft aan volgend jaar slechts enkele best-of shows the spelen in het kader van hun 20-jarige bestaan.
Kans op GMM is dus niet zo heel groot.
Aan de andere kant staan ze i.i.g. op een festival in juni, dus zou best nog kunnen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.458
11.429
20 Years Of Avantasia – The History Show – one more show announced!

After the final three Moonglow tour encores in Germany in December, Avantasia are going to play a very few selected anniversary Best-Of shows next year. And now Avantasia have just been confirmed to headline Rock The Night Festival in Madrid, Spain!

Confirmed dates read as follows:

Moonglow World Tour – the final dates:

13. Dec 2019 Munich, Zenith
14. Dec 2019 Karlsruhe, Knock Out
15. Dec 2019 Bochum, RuhrCongress

20th Anniversary History Shows 2020:

25. June 2020 – Spain, Madrid, Auditorio Miguel Rios
08. July 2020 – Sweden, Gävle, Gasklockorna
21. Aug 2020 – Germany, Coburg, Schlossplatz

Avantasia geeft aan volgend jaar slechts enkele best-of shows the spelen in het kader van hun 20-jarige bestaan.
Kans op GMM is dus niet zo heel groot.
Aan de andere kant staan ze i.i.g. op een festival in juni, dus zou best nog kunnen.

Of het maakt de kans juist wel groot? Ik hoop echt dat ze er staan, bij voorkeur op de Ayreon spot van vorig jaar. Dan heb je een kleiner publiek van mensen die dit wel kunnen waarderen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Heb nog eens een overzichtje gemaakt van kanshebbers n.a.v. de al bekend gemaakte namen bij andere festivals (begin juni - begin augustus), minus de bands die vorig jaar al op GMM stonden.

Headliners:
Iron Maiden - Nightwish - System Of A Down
Judas Priest - Volbeat - Korn

Subheadliners/Headliners Marquee:
Alestorm
At The Gates
Avantasia
Bring Me The Horizon
Deftones
Devin Townsend
Emperor
Killswitch Engage
Mercyful Fate
Meshuggah
Powerwolf
The Offspring

Undercard:
Amenra
Annihilator
August Burns Red
Babymetal
Battle Beast
Betontod
Billy Talent
Black Veil Brides
Boston Manor
Bury Tomorrow
Dark Funeral
Destruction
Doro
Exodus
Flotsam And Jetsam
Heaven Shall Burn
Heilung
Hot Water Music
Hypocrisy
Jinjer
Knocked Loose
Lagwagon
Madball
Motionless In White
Napalm Death
Nervosa
Obituary
Of Mice & Men
Oomph!
Orden Ogan
Overkill
Paradise Lost
Sepultura
Skindred
Sodom
The Hives
Thy Art Is Murder
U.D.O./Dirkschneider
Venom
Wind Rose
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Heb nog eens een overzichtje gemaakt van kanshebbers n.a.v. de al bekend gemaakte namen bij andere festivals (begin juni – begin augustus), minus de bands die vorig jaar al op GMM stonden.

Netjes gedaan! Begint erop te trekken :)
 

rpspeed

Campingartiest
28 nov 2018
86
0
Rage against the Machine announce a few US spring dates/Coachella.

https://www.forbes.com/sites/stevebaltin/2019/11/01/confirmed-rage-against-the-machine-to-reunite-in-2020-headline-coachella/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken