Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
SoaD – Maiden – AC/DC
Priest- FFDP – Rainbow
TOOL – Saxon – Avatar

Realistisch of niet, maar lijkt me een prima jubileum bezetting!!!

Deze....is....awesome !!! Mega onrealistisch maar wel een uitstekende line-up me dunkt! Enkel FFDP vind ik n overroepen band, maar da's persoonlijk want ze zijn zo populair dat ze wel iets goed moeten doen.

En Rainbow? Hoe kom je daarbij? Bestaan die überhaupt nog?
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
346
643
vellahuus wrote:
SoaD – Maiden – AC/DC
Priest- FFDP – Rainbow
TOOL – Saxon – Avatar

Realistisch of niet, maar lijkt me een prima jubileum bezetting!!!

Deze….is….awesome !!! Mega onrealistisch maar wel een uitstekende line-up me dunkt! Enkel FFDP vind ik n overroepen band, maar da’s persoonlijk want ze zijn zo populair dat ze wel iets goed moeten doen.

En Rainbow? Hoe kom je daarbij? Bestaan die überhaupt nog?

Dan doe Nightwish maar in de plaats van FFDP.
Dan benader je bijna de perfectie. Onrealistisch, spijtig genoeg.

Ritchie Blackmore’s Rainbow bestaat inderdaad nog. Ze hebben vorig jaar nog een aantal festivals gedaan. Ik had toen al gehoopt dat ze Graspop ook zouden doen. Helaas. Voorlopig geen indicatie dat ze in 2020 zouden toeren.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Aan de hand van de eerdere aankondiging van Nightwish op Mystic Festival Poland op 10 en 11 juni even gekeken wat er allemaal nu inmiddels is aangekondigd:

Judas Priest
Nightwish
Mercyful Fate
Mgta
Accept
Heilung
Vader
Obituary
Beast in Black
Infected Rain


Beast in Black hopelijk op herhaling
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
wenteldave wrote:

durmey wrote:
En Rainbow? Hoe kom je daarbij? Bestaan die überhaupt nog?


Nog wel, maar het schijnt dat ze dat nogal ‘in the dark’ doen…

Rainbow in the dark?..

Dat betekent maar 1 ding: Dio headliner.
Dank u. Fijn dat ik toch gehoord word. Was ie zo slecht?
Heb overigens geen ongelijk. 'k Heb eigenlijk niet meer van ze gehoord sinds hun 'comeback' in 2015.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Aan de hand van de eerdere aankondiging van Nightwish op Mystic Festival Poland op 10 en 11 juni even gekeken wat er allemaal nu inmiddels is aangekondigd:

Judas Priest
Nightwish
Mercyful Fate
Mgta
Accept
Heilung
Vader
Obituary
Beast in Black
Infected Rain

Beast in Black hopelijk op herhaling

Judas Priest, Accept en Vader waren al van de partij in 2018. Zou ze meteen weer gaan kijken hoor, maar aan de andere kant zou het wel een vroege herhalingsoefening zijn.
Obituary is altijd wel leuk live (in de studio daarentegen hebben ze al sinds de jaren '90 geen merkwaardige plaat meer uitgebracht); doet het ook heel goed in de Marquee volgens mij. Mercyful Fate en Mgta teken ik meteen voor, laat maar komen die hap.
Nightwish, Beast in Black en Infected Rain zijn dan weer minder mijn ding, maar er moet voor ieder wat wils zijn uiteraard :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
koekdoos wrote:
Aan de hand van de eerdere aankondiging van Nightwish op Mystic Festival Poland op 10 en 11 juni even gekeken wat er allemaal nu inmiddels is aangekondigd:

Judas Priest
Nightwish
Mercyful Fate
Mgta
Accept
Heilung
Vader
Obituary
Beast in Black
Infected Rain

Beast in Black hopelijk op herhaling

Judas Priest, Accept en Vader waren al van de partij in 2018. Zou ze meteen weer gaan kijken hoor, maar aan de andere kant zou het wel een vroege herhalingsoefening zijn.
Obituary is altijd wel leuk live (in de studio daarentegen hebben ze al sinds de jaren ’90 geen merkwaardige plaat meer uitgebracht); doet het ook heel goed in de Marquee volgens mij. Mercyful Fate en Mgta teken ik meteen voor, laat maar komen die hap.
Nightwish, Beast in Black en Infected Rain zijn dan weer minder mijn ding, maar er moet voor ieder wat wils zijn uiteraard
1f642.svg
Vergeet Heilung niet. Ook in 2018. Zou ik ook zo heen gaan, maar eerst maar hun zaalshow in Utrecht meepakken.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
SoaD – Maiden – AC/DC
Priest- FFDP – Rainbow
TOOL – Saxon – Avatar

Realistisch of niet, maar lijkt me een prima jubileum bezetting!!!
Tool says no.
 

carmen

Playlistbediener
14 okt 2019
30
0
Hier wil ik onmiddellijk voor tekenen :lol:
Al vond ik Judas Priest en Accept een beetje tegenvallen de vorige keer, net zoals Iron Maiden.
Van mij mogen ze Powerwolf of Parkway Drive ook nog eens optrommelen :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
thekillingjoke wrote:

koekdoos wrote:
Aan de hand van de eerdere aankondiging van Nightwish op Mystic Festival Poland op 10 en 11 juni even gekeken wat er allemaal nu inmiddels is aangekondigd:

Judas Priest
Nightwish
Mercyful Fate
Mgta
Accept
Heilung
Vader
Obituary
Beast in Black
Infected Rain

Beast in Black hopelijk op herhaling


Judas Priest, Accept en Vader waren al van de partij in 2018. Zou ze meteen weer gaan kijken hoor, maar aan de andere kant zou het wel een vroege herhalingsoefening zijn.
Obituary is altijd wel leuk live (in de studio daarentegen hebben ze al sinds de jaren ’90 geen merkwaardige plaat meer uitgebracht); doet het ook heel goed in de Marquee volgens mij. Mercyful Fate en Mgta teken ik meteen voor, laat maar komen die hap.
Nightwish, Beast in Black en Infected Rain zijn dan weer minder mijn ding, maar er moet voor ieder wat wils zijn uiteraard
1f642.svg


Vergeet Heilung niet. Ook in 2018. Zou ik ook zo heen gaan, maar eerst maar hun zaalshow in Utrecht meepakken.
Dat was een erg gaaf optreden in 2018 van Heilung. Had geen zin om de volledige show van GnR te zien (we hadden ze een jaar eerder al in Goffertpark gezien, en dat was ook matig). En toen kwamen we bij Heilung uit, een van de tofste optredens van dat weekend.
 

charlottekos

Randprogramma
7 jan 2019
226
369
Ik vind het interessant om te lezen dat meerdere mensen guns n roses niet zo spannend vinden live, terwijl het voor mij toch echt wel het hoogtepunt van gmm 2018 was. Ik zou het ook absoluut niet erg vinden als ze dit jaar terugkomen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik heb nog best een stuk van GNR meegepakt, laatste uur geloof ik? En het klonk een stuk beter dan in het Goffertpark het jaar daarvoor moet ik zeggen. Maar hoe lang was die show, 3 uur? Daarvoor ben ik gewoon niet "fan" genoeg om dat helemaal uit te zitten denk ik.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ik heb nog best een stuk van GNR meegepakt, laatste uur geloof ik? En het klonk een stuk beter dan in het Goffertpark het jaar daarvoor moet ik zeggen. Maar hoe lang was die show, 3 uur? Daarvoor ben ik gewoon niet “fan” genoeg om dat helemaal uit te zitten denk ik.
Ik stond van te voren op een goede plek voor Ghost 3n vanuit daar naar de midden barriers gegaan, waar ik nog best een goede plek voor GnR had. Het was mij ook een lte lange set. Denk dat ik laatste uur naar achter ben gegaan om te gaan eten. Ze hadden te veel jamsessies tussendoor. Te veel momenten dat er alleen instrumentaal was. Nu heb ik geen probleem met instrumentaal, tot het zeker 1/3e van het optreden vult. Gewoon geen zang, dan word het saai. Ze hadden die 3 uur set makkelijk in 2 kunnen doen en evenveel nummers kunnen spelen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
perturbator was vorige passages echt goed, maar door de heel magere opkomst weet ik niet als ze terugkomen.

Hacktivist met een nieuw album zie ik zo wel terug overkomen
 

fridgerator

Nieuw lid
15 okt 2019
2
0
Ik hoop van harte dat Gojira nog een keer komt. Dit jaar waren ze geweldig ondanks de ongelooflijke omstandigheden en ze verdienen zeker een plek hoger op de poster. In '16 en '17 waren ze ook twee keer achter elkaar bij GMM en ze zijn bevestigd voor Download 2020, dus fingers crossed. Als Tool wordt gestrikt, hoef ik de rest van de line-up al niet meer te zien.

Verder zou Jinjer niet gek zijn.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
koekdoos wrote:
Aan de hand van de eerdere aankondiging van Nightwish op Mystic Festival Poland op 10 en 11 juni even gekeken wat er allemaal nu inmiddels is aangekondigd:

Judas Priest
Nightwish
Mercyful Fate
Mgta
Accept
Heilung
Vader
Obituary
Beast in Black
Infected Rain

Beast in Black hopelijk op herhaling

Judas Priest, Accept en Vader waren al van de partij in 2018. Zou ze meteen weer gaan kijken hoor, maar aan de andere kant zou het wel een vroege herhalingsoefening zijn.
Obituary is altijd wel leuk live (in de studio daarentegen hebben ze al sinds de jaren ’90 geen merkwaardige plaat meer uitgebracht); doet het ook heel goed in de Marquee volgens mij. Mercyful Fate en Mgta teken ik meteen voor, laat maar komen die hap.
Nightwish, Beast in Black en Infected Rain zijn dan weer minder mijn ding, maar er moet voor ieder wat wils zijn uiteraard ?
Smaken verschillen inderdaad, zo blijkt maar weer.
Voor mij zijn die laatste 3 + Heilung juist de namen die ik het liefst zie komen. :)

Het is overigens niet Mgta (zoals het logo sterk doet vermoeden), maar Mgła, met de Poolse letter 'ł', die uitgesproken wordt als 'w' (dus Mgwa, wat 'mist' betekent). :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken