Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nog geen enkele naam bekend, maar toch al op 39 pagina's (bijna de helft van de 83 van het 2019-topic).. :p
Vorig jaar was datzelfde aantal pas in december bereikt.

En ook weer een heel 'blik' nieuwe actieve topic-members open, zo te zien de laatste pagina's! :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
Nog geen enkele naam bekend, maar toch al op 39 pagina’s (bijna de helft van de 83 van het 2019-topic)..
1f61b.svg

Vorig jaar was datzelfde aantal pas in december bereikt.

En ook weer een heel ‘blik’ nieuwe actieve topic-members open, zo te zien de laatste pagina’s!
1f642.svg
Het wordt nog eens wat met dit forum...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
Geef mij maar Alestorm, Powerwolf en Myrath. En beast in Black op herhaling
Iets zegt me dat je drie november vooraan staat bij Beast In Black voor de laatste twee bands.
Myrath mag van mij ook zeker langskomen, zoals ik ook al eerder heb aangegeven.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Het wordt nog eens wat met dit forum…

PinkpopForum :”Hold my beer.”
Dat ligt met inmiddels 107 pagina's ook al een dikke maand voor op het schema van vorig jaar.

Het lijkt er dan ook op dat het forum (en de website?) gestaag aan het groeien zijn.
Is dat ook iets wat jullie terugzien in bezoekerscijfers e.d., @DennisvdBr (of andere mods/admins?)?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Ook nog even 2 namen gooien die wel een plaatje op GMM20 verdienen:

- Skillet (lijkt me logisch gezien het nieuwe album en komen naar Antwerpen in december)
- Crashdïet (toevallig leren kennen een paar maanden geleden, niet slecht)

En Airbourne ga ik morgen gaan zien, zou ook wel nice zijn om ze terug te zien op GMM.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
koekdoos wrote:
Geef mij maar Alestorm, Powerwolf en Myrath. En beast in Black op herhaling

Iets zegt me dat je drie november vooraan staat bij Beast In Black voor de laatste twee bands.
Myrath mag van mij ook zeker langskomen, zoals ik ook al eerder heb aangegeven.

Kan er helaas niet bij zijn. Had het wel gaaf gevonden. Gelukkig Beast in Black afgelopen graspop met signeersessie erbij ook al gezien. En Myrath t album komt bijna met de post binnen
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
292
522
Wat meer van het zwaardere werk die er ook gerust mag bijkomen:

- Decapitated
- Belphegor
- Kataklysm
- Cannibal Corpse
- Hate
- God Dethroned
- Suffocation
- Nile
- Deicide
- Krisiun
- At the gates
- Thy art is murder
- Fear Factory
- Six feet under
- Amon Amarth
- Behemoth
- Rivers of Nihil
- The Faceless

+ SOAD, Tool en Gojira.

Meer moet dat niet zijn ?
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
882
1.738
really hoping for:

- Rivers Of Nihil
- Tool
- Daughters
- The Body
- Cattle Decapitation
- Mayhem
- Mgla
- Code Orange
- Judas Priest
- Deafheaven
- Emperor
- Prophets Of Rage
- Car Bomb
- Zeal & Ardor
- Saor
- Zuriaake
- Heilung
- Helloween
- PUP
- Amenra
- Mr. Bungle
- Mastodon
- Alcest
- Pallbearer
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Het Spaanse Download Festival in Madrid maakt zojuist bekend dat er in 2020 geen nieuwe editie komend. In een later jaar wellicht wel.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Alice Cooper kondigt amerikaanse tour aan in april 2020. Maakt de weg vrij voor EU festivals? :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Nog wat scoutwerk op facebook:

In eerdere edities was de omslagfoto (en logo dan ook probably) al aangepast voordat de eerste naam aangekondigd werd.
Voor dit jaar volgde Within Temptation op dezelfde dag nog en twee jaar terug duurde het na aanpassing nog een week voordat de eerste headliner Ozzy aangekondigd werd.

Edit: En is het al een keer benoemd dat Mercyful Fate op 1 augustus al was aangekondigd voor Copenhell? denk t wel he?
 

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2
Nu we bezig zijn met Wishlists, dit is de mijn lijstje (mogelijke namen)!

- Cane Hill (Eén van de vetste bands op dit moment naar mijn mening)
- Jinjer (Staat al in Durbuy deze zomer)
- The Ghost Inside (Zou zo ******** vet zijn na hun buscrash, staan al op With Full Force)
- Prophets Of Rage
- Thy Art Is Murder (EU zaalshow in januari, dus mogelijk)
- Gojira
- First Blood (Ook op WFF)
- Knocked Loose (Ook op WFF)
- Soad
- Crystal lake (EU zaalshow in november)
- Blood Youth (AB in December)
- Alestorm
- Bury Tomorrow (AB in December)
- Wind Rose (EU zaalshow)
- We Came as Romans (Nieuw album)
- King 810 (EU zaalshow in november)
- I Prevail (EU zaalshow in februarie)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
Alice Cooper kondigt amerikaanse tour aan in april 2020. Maakt de weg vrij voor EU festivals?
1f642.svg

Iemand toevallig nog heen geweest? Black Stone Cherry als voorprogramma schijnt zeer goed te zijn geweest. Die mogen wat mij betreft ook op het affiche worden gezet.
 

Verwijderd lid 38324

Playlistbediener
22 feb 2019
17
0
Nieuwe albums van
- Gatecreeper
- Toxic Holocaust
- Babymetal
- Life Of Agony
- The Devil Wears Prada
- Insomnium

Misschien dat er wat speelt op GMM?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Nu we bezig zijn met Wishlists, dit is de mijn lijstje (mogelijke namen)!

Cane Hill (Eén van de vetste bands op dit moment naar mijn mening)
Jinjer (Staat al in Durbuy deze zomer)
The Ghost Inside (Zou zo ******** vet zijn na hun buscrash, staan al op With Full Force)
Prophets Of Rage
Thy Art Is Murder (EU zaalshow in januari, dus mogelijk)
Gojira
First Blood (Ook op WFF)
Knocked Loose (Ook op WFF)
Soad
Crystal lake (EU zaalshow in november)
Blood Youth (AB in December)
Alestorm
Bury Tomorrow (AB in December)
Wind Rose (EU zaalshow)
We Came as Romans (Nieuw album)
King 810 (EU zaalshow in november)
I Prevail (EU zaalshow in februarie)

Denk dat we niet te veel moeten hopen op the ghost inside. Denk dat with full force Hun enige optreden zal worden volgend jaar
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
koekdoos wrote:
Alice Cooper kondigt amerikaanse tour aan in april 2020. Maakt de weg vrij voor EU festivals?
1f642.svg


Iemand toevallig nog heen geweest? Black Stone Cherry als voorprogramma schijnt zeer goed te zijn geweest. Die mogen wat mij betreft ook op het affiche worden gezet.

Niet geweest (70 euro toch net wat te duur) maar zou ze beide graag zien. Alice Cooper nog nooit gezien, wil ik graag nog afstrepen. Hollywood Vampires tel ik niet mee, al was dat ook een prima optreden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
wenteldave wrote:

koekdoos wrote:
Alice Cooper kondigt amerikaanse tour aan in april 2020. Maakt de weg vrij voor EU festivals?
1f642.svg



Iemand toevallig nog heen geweest? Black Stone Cherry als voorprogramma schijnt zeer goed te zijn geweest. Die mogen wat mij betreft ook op het affiche worden gezet.

Niet geweest (70 euro toch net wat te duur) maar zou ze beide graag zien. Alice Cooper nog nooit gezien, wil ik graag nog afstrepen. Hollywood Vampires tel ik niet mee, al was dat ook een prima optreden.
Ik had in eerste instantie hetzelfde, maar achteraf heb ik toch spijt dat ik niet ben gegaan. Waren vrijwel louter positieve recensies.
'k Heb Black Stone Cherry nu twee keer gezien, maar ik krijg er geen genoeg van. Alice Cooper moet toch een keer van dat lijstje afgestreept worden...
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Bury Tomorrow zou echt top zijn. Reeds in 2016 op Graspop alsook dit jaar op Alcatraz kunnen zien, wat een band. Ik vind het eigenlijk redelijk raar dat ze precies stagneren in plaats van echt groeien, maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening. Ik vind namelijk echt wel dat deze groep wel wat meer faam verdient.
Gigantische presence on stage, zalige energie en enorme interactie met het publiek.
Mag komend jaar toch ook wel weer op de Jupiler Stage staan van mij hoor!
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
thekillingjoke wrote:

koekdoos wrote:
Aan de hand van de eerdere aankondiging van Nightwish op Mystic Festival Poland op 10 en 11 juni even gekeken wat er allemaal nu inmiddels is aangekondigd:

Judas Priest
Nightwish
Mercyful Fate
Mgta
Accept
Heilung
Vader
Obituary
Beast in Black
Infected Rain

Beast in Black hopelijk op herhaling


Judas Priest, Accept en Vader waren al van de partij in 2018. Zou ze meteen weer gaan kijken hoor, maar aan de andere kant zou het wel een vroege herhalingsoefening zijn.
Obituary is altijd wel leuk live (in de studio daarentegen hebben ze al sinds de jaren ’90 geen merkwaardige plaat meer uitgebracht); doet het ook heel goed in de Marquee volgens mij. Mercyful Fate en Mgta teken ik meteen voor, laat maar komen die hap.
Nightwish, Beast in Black en Infected Rain zijn dan weer minder mijn ding, maar er moet voor ieder wat wils zijn uiteraard
1f642.svg


Smaken verschillen inderdaad, zo blijkt maar weer.
Voor mij zijn die laatste 3 + Heilung juist de namen die ik het liefst zie komen.
1f642.svg


Het is overigens niet Mgta (zoals het logo sterk doet vermoeden), maar Mgła, met de Poolse letter ‘ł’, die uitgesproken wordt als ‘w’ (dus Mgwa, wat ‘mist’ betekent).
1f609.svg

Ik vond de originele letter niet op het toetsenbord :p
Ik heb een paar jeugdvrienden van Poolse origine dus die hebben me de betekenis van het woord in geuren en kleuren reeds uitgelegd - hoewel metal hen voor de rest geen ruk kan schelen :lol:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken