Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Het Spaanse Download Festival in Madrid maakt zojuist bekend dat er in 2020 geen nieuwe editie komend. In een later jaar wellicht wel.
Serieus? De editie in Parijs gaat ook al niet door. Zonde wel.
 

thekillingjoke

Campingartiest
25 aug 2019
84
0
Er is - voor mij - dit jaar overigens nog heel wat moois verschenen. Een Gatecreeper of Knocked Loose bijvoorbeeld hebben met hun recente releases toch wel wat redelijke ogen gegooid. Altijd wel leuk als zo'n piepjonge aanstormende underground kleppers geboekt worden; zoals dit jaar met bijvoorbeeld Power Trip het geval was. Eveneens past een Blood Incantation bijvoorbeeld met een release later in november ook in dat rijtje.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Geen idee of iemand het al gepost heeft, maar Avantasia staat inmiddels komend jaar in augustus en juli al in Zweden en in Duitsland met een 20th anniversary show.
Zou Graspop ze weer laten schieten?
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik hoop van harte dat Gojira nog een keer komt. Dit jaar waren ze geweldig ondanks de ongelooflijke omstandigheden en ze verdienen zeker een plek hoger op de poster. In ’16 en ’17 waren ze ook twee keer achter elkaar bij GMM en ze zijn bevestigd voor Download 2020, dus fingers crossed. Als Tool wordt gestrikt, hoef ik de rest van de line-up al niet meer te zien.

Verder zou Jinjer niet gek zijn.

Jinjer ben ik ook benieuwd naar, ook al vind ik hun albums wat wisselvallig

Gojira komt met n nieuwe CD dus de kans dat ze gaan touren en op GMM eindigen is echt wel reëel :))
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Geen idee of iemand het al gepost heeft, maar Avantasia staat inmiddels komend jaar in augustus en juli al in Zweden en in Duitsland met een 20th anniversary show.
Zou Graspop ze weer laten schieten?

Ik hoop het van harte. Zo niet mijn ding. Ik zag ze dit jaar op Alcatraz. Mijn conclusie: ze hebben alles om los het Eurosong Festival te winnen als ze dat zouden willen ^^
Maar ik hoop het voor jou. Ik heb ook zo'n paar bands die ik graag (nog eens) wil zien.

Mijn verlanglijstje:

Kadavar . Nieuwe CD en wat n schijf! <3 Zag ze al eens in de Kreun in Kortrijk en vond ze fenomenaal. Zou perfect in de metal dome passen.
Avatar. Fantastische liveband. Ik vraag me wel eens af wat Ghost had kunnen worden als ze op hun oorspronkelijke elan waren voortgegaan. Wel, ik denk dat Avatar dicht in de buurt komt! En ja ik vind dat alle Zweden op elkaar gelijken als ze zich schminken.
King 810 Ik zag iemand op dit forum deze band noemen als potentiële naam. Waaah, losgehen :) Laat maar komen! Killem all!!
Rotting Christ Deze band in de marquee... Nogmaals.... Kwijl... had bijna n ticket gekocht voor Moonspell op 30 oktober. Niet voor Moonspell maar omdat Rotting Christ hun voorprogramma was. :)
Decapitaded Deathmetal zoals het moet gespeeld worden. Brutaal hard en door Polen met dreadlocks. Werd instant fan door ze 1 keer live te zien.
Gojira Want het is Gojira! Toch? Maar dan liever terug in de Marquee zoals in 2016. Is geen band die je moet laten "stranden" (heb je hem? Hm?) op een mainstage in volle middagzon.
Meshuggah Ik wist niet hoe zeer ik Meshuggah in mijn leven miste voordat ik Meshuggah leerde kennen. Drummer Tomas Haake zijn linkerteen heet trouwens Lars Ulrich. Daar zit namelijk evenveel talent als in een volle Lars Ulrich. The man's a drumming God!

En als ze dit nog opvullen met Judas Priest, Saxon, Maiden en SOAD ga ik een heel gelukkige Durmey zijn. Dan zou ik zelfs nog met de glimlach naar Avantasia gaan kijken :)

edit: Please Santa... Ook nog Opeth en Mastodon! I'll be a good boy for X-mas! I promise!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Die wishlists vind ik altijd super interessant om te zien! Geeft toch een erg goede indruk van welke muziek we eigenlijk houden en dat het in sommige gevallen heel erg verschilt. Terwijl we toch allemaal op het festival te vinden zijn en ons vermaken.

Ik zal ook eens mijn wishlist sturen van de bands waarvan ik weet/sterke vermoedens heb dat ze touren. Toegegeven, een deel stond 2019 nog op het festival, maar Graspop heeft in het verleden aangetoond daar niet zo’n heel groot punt van te maken.

- System of a Down
- Disturbed
- Korn
- Billy Talent
- Fever 333
- Slipknot
- Alter Bridge
- Social Distortion (Nova Rock)
- Motionless In White
- August Burns Red
- Judas Priest
- Tool (die plannen veranderen elk uur)
- Accept
- AC/DC
- Nightwish
- Deftones
- Dool
- Faith No More
- Sonata Arctica

 

fridgerator

Nieuw lid
15 okt 2019
2
0
Ik zou eigenlijk graag Gojira mainstage zien maar simpelweg later op de dag.
Dat verdienen ze wel.

Verder zag ik eerder We Came As Romans; ik had geen idee dat ze een nieuwe plaat maken na de dood van de zanger.

Ik ben benieuwd hoe lang M. Shadows rust neemt; zou Avenged ook wel weer terug willen zien, al vind ik ze beter in een zaal.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik zou eigenlijk graag Gojira mainstage zien maar simpelweg later op de dag.
Dat verdienen ze wel.

Verder zag ik eerder We Came As Romans; ik had geen idee dat ze een nieuwe plaat maken na de dood van de zanger.

Ik ben benieuwd hoe lang M. Shadows rust neemt; zou Avenged ook wel weer terug willen zien, al vind ik ze beter in een zaal.

M. Shadows is al hersteld! Ze zijn bezig met een nieuw album dat volgens geruchten in April uit gaat komen. Daarna komt er zeker weer een tour, maar ik denk eerst in Amerika, dan zaalshows over de rest van de wereld en misschien in 2021 weer Graspop ;)
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Mijn wishlist (in random volgorde):

- System of a Down
- Alter Bridge
- Korn
- Shinedown
- Avenged Sevenfold
- Aerosmith
- Mercyful Fate
- Alice Cooper
- Dream Theater
- Devin Townsend
- Stone Sour
- Helloween
- Sonata Arctica
- Journey
- Parkway Drive
- Alestorm
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Voor mij is de wishlist:
- Airbourne
- Powerwolf
- Beast in Black
- Myrath
- Alestorm
- Sonata Arctica
- Alter Bridge
- Judas Priest
- Nightwish

Deze vind ik op zich nog wel realistisch. Aeen Sonata en Beast in Black door herhaling is lastig.

Namen waar ik geen idee van heb of ze gaan komen:
- Scorpions
- Alice Cooper
- Black Label Society

Dan als wat minder waarschijnlijke bands:
- Iron Maiden
- Avantasia
- Aerosmith
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
als iedereen dan toch bezig is doe ik even mijn inzending, als het realistisch is das een ander verhaal:

- system of a down
- aerosmith
- alter bridge
- korn
- die antwoord
- the offspring
- social distortion
- ice nine kills
- northlane
- we came as romans
- jinjer
- fever 333
- deftones
- dimmu borgir
- heaven shall burn

en waarschijnlijk nog een waslijst waar ik op dit moment niet kan op komen
 

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2
brentgalle wrote:
Nu we bezig zijn met Wishlists, dit is de mijn lijstje (mogelijke namen)!

Cane Hill (Eén van de vetste bands op dit moment naar mijn mening)
Jinjer (Staat al in Durbuy deze zomer)
The Ghost Inside (Zou zo ******** vet zijn na hun buscrash, staan al op With Full Force)
Prophets Of Rage
Thy Art Is Murder (EU zaalshow in januari, dus mogelijk)
Gojira
First Blood (Ook op WFF)
Knocked Loose (Ook op WFF)
Soad
Crystal lake (EU zaalshow in november)
Blood Youth (AB in December)
Alestorm
Bury Tomorrow (AB in December)
Wind Rose (EU zaalshow)
We Came as Romans (Nieuw album)
King 810 (EU zaalshow in november)
I Prevail (EU zaalshow in februarie)

Denk dat we niet te veel moeten hopen op the ghost inside. Denk dat with full force Hun enige optreden zal worden volgend jaar

Zouden ze echt voor één enkele show naar Europa komen? Dat lijkt me moeilijk te geloven
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

brentgalle wrote:
Nu we bezig zijn met Wishlists, dit is de mijn lijstje (mogelijke namen)!

Cane Hill (Eén van de vetste bands op dit moment naar mijn mening)
Jinjer (Staat al in Durbuy deze zomer)
The Ghost Inside (Zou zo ******** vet zijn na hun buscrash, staan al op With Full Force)
Prophets Of Rage
Thy Art Is Murder (EU zaalshow in januari, dus mogelijk)
Gojira
First Blood (Ook op WFF)
Knocked Loose (Ook op WFF)
Soad
Crystal lake (EU zaalshow in november)
Blood Youth (AB in December)
Alestorm
Bury Tomorrow (AB in December)
Wind Rose (EU zaalshow)
We Came as Romans (Nieuw album)
King 810 (EU zaalshow in november)
I Prevail (EU zaalshow in februarie)


Denk dat we niet te veel moeten hopen op the ghost inside. Denk dat with full force Hun enige optreden zal worden volgend jaar

Zouden ze echt voor één enkele show naar Europa komen? Dat lijkt me moeilijk te geloven

Hebben dit jaar ook maar 1 show gedaan, moet je wel rekening houden dat deze mannen uit een zware buscrash komen. Meerdere leden hebben terug moeten leren lopen, de drummer heeft maar 1 been. Het is fysiek gewoon niet mogelijk om te touren voor deze band. Maar voor een headlinerspot op een genrespecifiek festival met waarschijnlijk een serieus prijskaartje voor de exclusiviteit kan het er misschien wel vanaf.
 

banzai

Campingartiest
24 jun 2019
93
100
Ik heb ook maar een lijstje gemaakt met wat klassiekertjes die ik graag nog eens wil zien:
-system of a down
-deftones
-tankard
-helloween
-mastodon
-wasp
-manowar
-god dethroned
-i prevail
-accept
-bury tomorrow
-alestorm
-obituary
-agent steel
-nuclear assault
-emperor
-dream theater
-iron maiden
-rise against
-overkill
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
System Of A Down
Tool
Faith No More
Korn
The Offspring
Deftones
Mastodon
Soilwork
Comeback Kid
P.O.D.
Korpiklaani
Touché Amoré

...ofzoiets

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
System Of A Down
Tool
Faith No More
Korn
The Offspring
Deftones
Mastodon
Soilwork
Comeback Kid
P.O.D.
Korpiklaani
Touché Amoré

…ofzoiets

P.O.D , is er daar nog iets van geweten nadat ze vorige keer en de keer daarvoor afgezegd hebben? Denk dat graspop na een tijd gewoon opgeeft, zelfde met escape the fate even geleden, graspop heeft toen 3 pogingen ondernomen en daarna nooit meer geprobeerd
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:
System Of A Down
Tool
Faith No More
Korn
The Offspring
Deftones
Mastodon
Soilwork
Comeback Kid
P.O.D.
Korpiklaani
Touché Amoré

…ofzoiets

P.O.D , is er daar nog iets van geweten nadat ze vorige keer en de keer daarvoor afgezegd hebben? Denk dat graspop na een tijd gewoon opgeeft, zelfde met escape the fate even geleden, graspop heeft toen 3 pogingen ondernomen en daarna nooit meer geprobeerd

Hebben er effectief wel al eens gestaan in 2013 hoor.
Anderzijds ze zijn ook nooit bekend gemaakt vorig jaar. Iemand op het forum had ze gewoon zien staan als ze zoeken in de url's naar die band... Maar dat gebeurt al jaren, wat Graspop zelf waarschijnlijk ook wel weet. Dus zie het wel gebeuren dat Graspop om wat te testen en tweaken aan de website gewoon probeert met een random band. Dat zij normaal gezien gebooked waren voor vorig jaar kunnen wij dus eigenlijk niet met 100% zekerheid zeggen denk ik.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

neracroft wrote:
System Of A Down
Tool
Faith No More
Korn
The Offspring
Deftones
Mastodon
Soilwork
Comeback Kid
P.O.D.
Korpiklaani
Touché Amoré

…ofzoiets


P.O.D , is er daar nog iets van geweten nadat ze vorige keer en de keer daarvoor afgezegd hebben? Denk dat graspop na een tijd gewoon opgeeft, zelfde met escape the fate even geleden, graspop heeft toen 3 pogingen ondernomen en daarna nooit meer geprobeerd

Hebben er effectief wel al eens gestaan in 2013 hoor.
Anderzijds ze zijn ook nooit bekend gemaakt vorig jaar. Iemand op het forum had ze gewoon zien staan als ze zoeken in de url’s naar die band… Maar dat gebeurt al jaren, wat Graspop zelf waarschijnlijk ook wel weet. Dus zie het wel gebeuren dat Graspop om wat te testen en tweaken aan de website gewoon probeert met een random band. Dat zij normaal gezien gebooked waren voor vorig jaar kunnen wij dus eigenlijk niet met 100% zekerheid zeggen denk ik.

Vorig jaar hadden ze na hun optreden in Trix zelf bekendgemaakt dat ze naar graspop gingen. hun optreden in 2013 was het beste concert dat ik die editie gezien heb, daarom dat ik ze er graag nog eens wil zien.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ohhh zijn we bij de wishlists aangekomen.
Enkel even bands waar ik nu zo onmiddellijk aan denk en niet zozeer op kanshebbers.
Ik vergeet er vast veel.

- SOAD (ik hoop dat graspop deze vis kan binnen halen)
- Tool
- Opeth
- Blind Guardian (al van 2009 geleden!! geen idee hoe ze zouden touren met dat nieuwe album, maar da's aan hen om uit te werken)
- Iced Earth
- Ashes of Ares (kans is nihil aangezien Barlow niet tourt)
- Alien Weaponry (omver geblazen op Metaldays, als ze komen, gaat dat zien!)
- Dimmu Borgir
- Apocalyptica (verwacht ik wel met hun nieuw album)
- Avantasia
- Stratovarius
- NIN

- Heilung (heb hen gemist in '18)
- Alice Cooper (mag nog wel eens langskomen)

En als ze dan headliners op repeat zetten, kies ik voor Iron Maiden of Slipknot.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
P.O.D.... Interessant hoe dat allemaal verloopt. Eerst zeiden ze af (was een van m'n hoogtepunten) waar ik al van baalde, vervolgens posten ze op Social Media day ze afgelopen editie naar Graspop komen maar nooit vanuit Graspop bevestigd... Nu vgm nog niks bekend over 2020
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken