Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
218
130
Dat van P.O.D kwam van mij. Ze hadden op hun concert in de trix gezegd tegen het publiek dat ze op graspop gingen staan. Ik weet dus ook niet waar het is misgegaan...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Korpiklaani zag ik ergens op een lijstje voorbij komen. Ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me leuk festival bandje
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Korpiklaani zag ik ergens op een lijstje voorbij komen. Ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me leuk festival bandje

Ben, geloof ik, in 2018 (kan ook 2017 zijn) naar ze wezen kijken. Zaalshow. Dat stelde toch hevig teleur. Op CD klinkt het ontzettend goed, maar dat kwam er live toen totaal niet uit.
Misschien was het een momentopname, maar ik heb meerdere recensies gelezen over de shows die daarvoor en daarna kwamen (achteraf) en die zeiden ook min of meer hetzelfde.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
koekdoos wrote:
Korpiklaani zag ik ergens op een lijstje voorbij komen. Ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me leuk festival bandje

Ben, geloof ik, in 2018 (kan ook 2017 zijn) naar ze wezen kijken. Zaalshow. Dat stelde toch hevig teleur. Op CD klinkt het ontzettend goed, maar dat kwam er live toen totaal niet uit.
Misschien was het een momentopname, maar ik heb meerdere recensies gelezen over de shows die daarvoor en daarna kwamen (achteraf) en die zeiden ook min of meer hetzelfde.

Zwaremetalen.com was ook vernietigend over dat optreden. Staan ook nog op mijn lijstje om live eens te zien, maar zijn wel wat treden gezakt nu haha
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
koekdoos wrote:
Korpiklaani zag ik ergens op een lijstje voorbij komen. Ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me leuk festival bandje

Ben, geloof ik, in 2018 (kan ook 2017 zijn) naar ze wezen kijken. Zaalshow. Dat stelde toch hevig teleur. Op CD klinkt het ontzettend goed, maar dat kwam er live toen totaal niet uit.
Misschien was het een momentopname, maar ik heb meerdere recensies gelezen over de shows die daarvoor en daarna kwamen (achteraf) en die zeiden ook min of meer hetzelfde.

Ik heb hen al een aantal keer gezien. Ook een zaalshow begin 2018, met oa. Heidevolk die een stuk overtuigender waren dan de 'top of the bill'. Korpiklaani wordt nogal snel monotoon naar mijn gevoel. De lengte van hun zaalshow helpt daar natuurlijk nog minder mee, zal op festival wel beter zijn. Al had ik het gevoel op Metaldays toch opnieuw.
Dan hoop je beter op Finntroll of Ensiferum om een feestje bij te gaan bouwen. Die zijn altijd welkom van mij.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Mijn wenslijstje is iets langer... :p :wink: :

AC/DC
Aerosmith
Airbourne
Alestorm
Amaranthe
Amorphis
Apocalyptica
Arch Enemy
Avantasia
Avatar
Avenged Sevenfold
Ayreon
Babymetal
Bad Religion
Battle Beast
Batushka
Blind Guardian
Bloodbound
Bloodywood
Brothers Of Metal
Carach Angren
Dethklok (of anders Galaktikon)
Devin Townsend
Dimmu Borgir
Dio Disciples óf Last In Line
Dog Eat Dog
Dool
Draconian
DragonForce
Dream Theater
Dropkick Murphys
Epica
Faith No More
Gamma Ray
Heilung
Helloween
Iced Earth
Infected Rain
Iron Maiden
Kamelot
Lacuna Coil
Månegarm
Meshuggah
Metallica
Nightwish
Nine Inch Nails
Oomph!
Opeth
Powerwolf
Prong
Prophets Of Rage (of natuurlijk RATM)
Queensrÿche
Rotting Christ
Scorpions
Septicflesh
Soilwork
Sólstafir
Steel Panther
Storm Seeker
Swallow The Sun
The Offspring
Therion
Týr
Uriah Heep
Van Canto
Volbeat
Wardruna
Wind Rose
Wintersun

Daar zullen toch wel een of twee namen van komen, mag ik hopen..? :wink:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Mijn wenslijstje is iets langer… ? ? :

AC/DC
Aerosmith
Airbourne
Alestorm
Amaranthe
Amorphis
Apocalyptica
Arch Enemy
Avantasia
Avatar
Avenged Sevenfold
Ayreon
Babymetal
Bad Religion
Battle Beast
Batushka
Blind Guardian
Bloodbound
Bloodywood
Brothers Of Metal
Carach Angren
Dethklok (of anders Galaktikon)
Devin Townsend
Dimmu Borgir
Dio Disciples óf Last In Line
Dog Eat Dog
Dool
Draconian
DragonForce
Dream Theater
Dropkick Murphys
Epica
Faith No More
Gamma Ray
Heilung
Helloween
Iced Earth
Infected Rain
Iron Maiden
Kamelot
Lacuna Coil
Månegarm
Meshuggah
Metallica
Nightwish
Nine Inch Nails
Oomph!
Opeth
Powerwolf
Prong
Prophets Of Rage (of natuurlijk RATM)
Queensrÿche
Rotting Christ
Scorpions
Septicflesh
Soilwork
Sólstafir
Steel Panther
Storm Seeker
Swallow The Sun
The Offspring
Therion
Týr
Uriah Heep
Van Canto
Volbeat
Wardruna
Wind Rose
Wintersun

Daar zullen toch wel een of twee namen van komen, mag ik hopen..? ?

dat is inderdaad al een serieuze lijst, staan toch een aantal kanshebbers tussen, maar toch ook een aantal longshots die ik niet meteen zie gebeuren, jammergenoeg
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
dat is inderdaad al een serieuze lijst, staan toch een aantal kanshebbers tussen, maar toch ook een aantal longshots die ik niet meteen zie gebeuren, jammergenoeg
Zeker, het is dan ook een wishlist, niet perse realistisch. :wink:
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Mijn wenslijstje is iets langer…
Mooie lijst! Zet dat op een affiche en daar kan je me wel gelukkig mee maken.
Voor jou misschien iets minder fijn, want de clashes zouden wel heel erg pijnlijk uitpakken. :D

Sowieso heb je dan toch enorme gradaties in zo'n lange lijst.
Er zijn genoeg bands waar ik blij mee zou zijn als ze komen, maar die niet noodzakelijk hoog op mijn wensenlijst staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik heb het idee dat Copenhell binnenkort gaat komen...

Dan klappen Hellfest en Graspop misschien mee?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ik heb het idee dat Copenhell binnenkort gaat komen…

Dan klappen Hellfest en Graspop misschien mee?

Ik denk dat hellfest net zoals vorig jaar nog even zal wachten tot ze zo goed als de volledige lineup kunnen lossen
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
wenteldave wrote:

koekdoos wrote:
Korpiklaani zag ik ergens op een lijstje voorbij komen. Ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me leuk festival bandje


Ben, geloof ik, in 2018 (kan ook 2017 zijn) naar ze wezen kijken. Zaalshow. Dat stelde toch hevig teleur. Op CD klinkt het ontzettend goed, maar dat kwam er live toen totaal niet uit.
Misschien was het een momentopname, maar ik heb meerdere recensies gelezen over de shows die daarvoor en daarna kwamen (achteraf) en die zeiden ook min of meer hetzelfde.

Zwaremetalen.com was ook vernietigend over dat optreden. Staan ook nog op mijn lijstje om live eens te zien, maar zijn wel wat treden gezakt nu haha

Ik vergeet de tijd blijkbaar. Was gewoon aan het begin van dit jaar. "Toen was het kalf al half verdronken" blijft toch wel een prachtige zin, waarmee ze de spijker op de kop sloegen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Korpiklaani zag ik ergens op een lijstje voorbij komen. Ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me leuk festival bandje
Heb ze dit jaar op Metaldays gezien. Het regende, maar dat maakt echt niks uit. Was een super show en een heerlijke sfeer.
Met stroom die halverwege de set uitvalt. Het publiek maakte er alsnog een groot feest van omdat ze nog in de sfeer waren van de band!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
dat is inderdaad al een serieuze lijst, staan toch een aantal kanshebbers tussen, maar toch ook een aantal longshots die ik niet meteen zie gebeuren, jammergenoeg

Zeker, het is dan ook een wishlist, niet perse realistisch.
1f609.svg

Wardruna in augustus naar sumerbreeze. 1 van je longshots Zou zowaar wel eens kunnen. Al zie ik het dan eerder op Lokerse of Alcatraz
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ik verwacht deze week eigenlijk geen nieuwe namen meer. Misschien nog de update van het uiterlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik verwacht deze week eigenlijk geen nieuwe namen meer. Misschien nog de update van het uiterlijk.

Ik deel dat gevoel ook. Er is eigenlijk geen reden om aan te nemen dat er op korte termijn wat staat te gebeuren. Geen touraankondigingen die in de lucht hangen, geen veranderingen van websites. Lijkt erop dat de BeNeLux festivals zich niet zo laten opjagen door de andere festivals in Europa. Laatste week van oktober verwacht ik eigenlijk pas de eerste tekenen van leven. Maar dit is ook meer onderbuikgevoel.
 

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
48
25
durmey wrote:
En Rainbow? Hoe kom je daarbij? Bestaan die überhaupt nog?

Nog wel, maar het schijnt dat ze dat nogal ‘in the dark’ doen…

Rainbow staat hoog op mijn lijstje van bands die ik nog nooit live heb gezien. Dio meerdere malen en Deep Purple ook maar altijd zonder Ritchie Blackmore helaas. In 2019 wel on tour maar niet bij GMM19 helaas. En ja dromen over zo'n lijstje is altijd leuk ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken