Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Nog eentje uit de categorie ‘van horen zeggen’:
Slipknot zou al vast liggen om opnieuw te headlinen.
(bron: random dude at concert)

Kan het me haast niet voorstellen, maar onmogelijk zal het ook wel niet zijn.
Was toch al eerder voorgekomen dat headliners er 2 jaar op rij stonden, of niet?

Ik zit er ook dubbel in. Optreden dit jaar was een groot succes dus waarom niet nog een keer? Setlist zal ook zeker anders zijn met meer nieuwe nummers. Daarnaast barst het qua geruchten nou ook weer niet van de potentiële headliners. Acts als Judas Priest en Korn zijn geen headliners meer voor het huidige Graspop. Van mij mogen ze op retour komen maar vind het geen mega sterke zet. Biedt wel een kans om een Marque of Metal Dome afsluiter te gaan checken, bijvoorbeeld een Opeth!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Wie weet wordt mijn idee van Knotfest-dag op donderdag nog wel realiteit ;)
4 dagen graspop, slipknot op herhaling, maar via een extra dag.
Ik zou er niet rouwig om zijn.

Waar ik wel rouwig om zou zijn is als ze Opeth in de marquee zetten tijdens Slipknot.
Dus liever niet. Die mogen ze tijdens Volbeat ofzo zetten.

Was toch al eerder voorgekomen dat headliners er 2 jaar op rij stonden, of niet?
Ja. Enkel Iron Maiden echt 2x als headliner; Slipknot en nog enkele anderen als sub het eerste jaar en het jaar erna als headliner.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Rockbeer wrote:
Vandaag hoeven we terug niks te verwachten. Opnieuw onzin op de socials.

o, ja?

( https://ultimateclassicrock.com/acdc-sharks/ )

1f606.svg
Nu ben je wel erg ver de posts aan 't doordenken. Al heb ik respect voor je positieve kijk!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
@Martin2 weet jij toevallig iets meer over een aankondiging of durf je je hand niet meer in het vuur genaamd "festileaks forum" te steken.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Nog eentje uit de categorie ‘van horen zeggen’:
Slipknot zou al vast liggen om opnieuw te headlinen.
(bron: random dude at concert)

Kan het me haast niet voorstellen, maar onmogelijk zal het ook wel niet zijn.
Was toch al eerder voorgekomen dat headliners er 2 jaar op rij stonden, of niet?

Het kwam al voor ja en misschien lag Slipknot al vast van voor ze dit jaar kwamen optreden.. nieuwe CD, nieuwe tour.. Het zou alvast verklaren waarom ze België oversloegen voor hun zaaltour in het voorjaar :(

Ik snapte het al niet. Ze zijn groot in België en zouden direct een zaal uitverkopen en dat weet hun management ook.

Dit terwijl ze wel in Amsterdam, Parijs en Luxemburg of all places gaan optreden. In Luxemburg in een zaal van slechts 6000 man btw!! Blijkbaar zit die zaal in een deal met enkele Duitse zalen die ze aandoen, ik weet er het fijne niet van. Heb in ieder geval mijn ticket voor Luxemburg op 1 februari, maar ze opnieuw op Graspop zien zou zalig zijn :D

Heb lang gehoopt dat ze Knotfest zouden koppelen aan Graspop, maar dat gaat terug door in Japan dit jaar
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Wie weet wordt mijn idee van Knotfest-dag op donderdag nog wel realiteit
1f609.svg

4 dagen graspop, slipknot op herhaling, maar via een extra dag.
Ik zou er niet rouwig om zijn.

Same here! :) Ik hoopte er ook lang op, maar zoals gezegd.. Knotfest gaat door in Japan. Hebben ze al eens 2 knotfests gehouden in hetzelfde jaar en dan nog op 2 verschillende continenten?
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
‘Fast As A Shark’ is een onder metalfans heel bekende song van de Duitse band Accept. Als Graspop die spreuk hanteert, is dat dus echt geen vverwijzing naar AC/DC.

Great. Nog eens U.D.O. in de Metal Dome ^^

Daar zouden ze toch niet zo naar verwijzen of mee uitpakken als één van de eerste namen, toch? Allez ik hoop dat toch niet :D
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
@martin2 weet jij toevallig iets meer over een aankondiging of durf je je hand niet meer in het vuur genaamd “festileaks forum” te steken.
? ja wel hoor, maar het is even wachten, maar niet lang meer. De vorige keer ging het niet door omdat er nog een plaats gegeven moet worden aan grotere bands (TW classic/Graspop...)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:
@martin2 weet jij toevallig iets meer over een aankondiging of durf je je hand niet meer in het vuur genaamd “festileaks forum” te steken.

? ja wel hoor, maar het is even wachten, maar niet lang meer. De vorige keer ging het niet door omdat er nog een plaats gegeven moet worden aan grotere bands (TW classic/Graspop…)

Laat die classic rock acts maar naar graspop komen hoor ;p
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Blijkbaar wordt er dus stevig onderhandeld/getouwtrekt bij LiveNation om welke grote bands op welk festival komen te staan. Laten we hopen dat GMM er ditmaal beter vanaf komt dan vorig jaar in de strijd om Tool. Misschien dat dat laatste plus het jubileum nu mee kan helpen om het dubbeltje (SOAD?) nu wel de goede kant op te laten vallen..?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Same here! Ik hoopte er ook lang op, maar zoals gezegd.. Knotfest gaat door in Japan. Hebben ze al eens 2 knotfests gehouden in hetzelfde jaar en dan nog op 2 verschillende continenten?

Qua Knotfest is het dit jaar toch wel wat geweest? In juni Frankrijk (Meets Hellfest), aug/sept USA 'knotfest roadshow' (kan je nog uitsluiten van de echte knotfest), nov/dec Mexico (Meets forcefest), en in december nog Colombia. Dan staat er voor volgend jaar in maart Japan gepland.
Ik denk dat het zeker in combinatie met een festival niet zo heel erg moeilijk is voor hen om dat te realiseren.

Grotere bands... dat kan dan inderdaad wel eens over Gn'R / AC/DC gaan.

 

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
48
25
SoaD - Maiden - AC/DC
Priest- FFDP - Rainbow
TOOL – Saxon – Avatar

Realistisch of niet, maar lijkt me een prima jubileum bezetting!!!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
xydroh wrote:
@martin2 weet jij toevallig iets meer over een aankondiging of durf je je hand niet meer in het vuur genaamd “festileaks forum” te steken.

1f603.svg
ja wel hoor, maar het is even wachten, maar niet lang meer. De vorige keer ging het niet door omdat er nog een plaats gegeven moet worden aan grotere bands (TW classic/Graspop…)

Goed weer van je te horen! Wat me wel verbaasd is dat je altijd hoort dat de grote headliners zo ver van tevoren vast liggen. Hoe kan het dat zo'n grote vis nu nog onderwerp van touwtrekken is? Dit heeft toch forse impact op verdere programma Graspop of TW Classic?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
martin2 wrote:

xydroh wrote:
@martin2 weet jij toevallig iets meer over een aankondiging of durf je je hand niet meer in het vuur genaamd “festileaks forum” te steken.


1f603.svg
ja wel hoor, maar het is even wachten, maar niet lang meer. De vorige keer ging het niet door omdat er nog een plaats gegeven moet worden aan grotere bands (TW classic/Graspop…)

Goed weer van je te horen! Wat me wel verbaasd is dat je altijd hoort dat de grote headliners zo ver van tevoren vast liggen. Hoe kan het dat zo’n grote vis nu nog onderwerp van touwtrekken is? Dit heeft toch forse impact op verdere programma Graspop of TW Classic?

Ik vermoed dat deze grote vis misschien wel de vervanging kan zijn van Tool die er van ondertussen gevallen is
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Er staat wel “grotere bands”, hoeven niet per se de allergrootsten te zijn?

Ook waar. Misschien waren de festivals tussen de haakjes, met name TW classic en GMM wel een hint. Bijvoorbeeld zoiets: AC/DC staat op TW Classic waardoor ze bepaalde grotere bands daarbij kunnen zetten of anders op graspop plaatsen.
Zoveel vraagtekens, zo weinig antwoorden - voorlopig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken