Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
durmey wrote:

koekdoos wrote:
Onderstaand van de edities van 2019, 2018 en 2017 de eerste aankondigingen van headliners en namen met dag, datum en tijd. 2016 en 2015 stonden geen afbeeldingen meer van op facebook, dus die zijn aan de hand van youtube. Daar zonder tijd.


Zalig. Goed gedaan kerel. Werd er zelfs nostalgisch van. Kon me bepaalde aankondigingen nog goed herinneren
1f642.svg


Ik vond die aankondigingen via filmpjes op YouTube helemaal geweldig. Jammer dat ze dat niet meer doen

Ik weet het niet, vaak zijn die filmpjes van ondermaatse kwaliteit. Bekijk dit gedrocht uit 2013 eens waar ze de dubbele main stage aankondigen...
https://www.youtube.com/watch?v=RqbJytquep4
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Rockbeer wrote:
Afgaande op dit forum gaat het wel heel snel bergafwaarts voor mij. We begonnen met System of a Down, Iron Maiden en Tool en inmiddels dwalen we al af richting Volbeat, Foo Fighters en Guns N’ Roses. Voor mij persoonlijk drie vreselijke bands. Volbeat speelt veel te safe, Dave Grohl vindt zichzelf te superieur en Axl is aan het kraaien.

Mijn redelijk realistische wens zou zijn:

System of a Down – Iron Maiden (speciale set) – Deep Purple
Korn – Alter Bridge – Nightwish

Ja alsjeblieft, geef me deze namen maar boven, Volbeat, Foo Fighters en Guns N’ Roses.
Ik denk dat Korn en Nightwish wel een zekerheid nu. Ik hoop oprecht dat Volbeat naar Werchter gaat en dat Graspop een System of a Down krijgt. Gooi daar nog een Iron Maiden bij en ik ben al verkocht puur op basis van de headliners.

Het is zoals ik eerder al opmerkte, het zou jammer zijn als we van Tool, Metallica, System of a Down, Iron Maiden en al de andere grote namen die touren toch weer eindigen met Volbeat enzovoort, maar dat is dan weer mijn mening.

Dat is het nadeel van op dit forum te zitten. Bij elk geruchtje over een band denk je dat de band op je favoriete festival gaat staan, terwijl bands boeken in de realiteit complex is (geld, tourplannen, er wordt gediscussieerd over het plaatsje op de poster,...). Bij mij weten zijn er geen concrete geruchten over een Europese zomertour van Metallica of Tool, dus als dit voor jou eindigt in een teleurstelling, dan komt dit vooral omdat het forum er zelf een hype rond gecreëerd heeft.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Rockbeer wrote:
Afgaande op dit forum gaat het wel heel snel bergafwaarts voor mij. We begonnen met System of a Down, Iron Maiden en Tool en inmiddels dwalen we al af richting Volbeat, Foo Fighters en Guns N’ Roses. Voor mij persoonlijk drie vreselijke bands. Volbeat speelt veel te safe, Dave Grohl vindt zichzelf te superieur en Axl is aan het kraaien.

Mijn redelijk realistische wens zou zijn:

System of a Down – Iron Maiden (speciale set) – Deep Purple
Korn – Alter Bridge – Nightwish

Op zich realistisch. Alleen Deep Purple komt beetje uitde lucht vallen? (Of ik heb iets gemist)

Deep Purple vervangen voor Judas Priest en Nightwish headlining maken. Dan denk ik dat je ook wel aardig in de buirt zit nog ook.

Voor mij als echte wens zou het zijn om een Scorpions en Aerosmith erop te hebben staan samen met Nightwish, Iron Maiden en Judas Priest. Maar zoveel oudjes zal niet realistisch meer zijn.

Dit zou ook mijn wens zijn. Laten we samen hopen!
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Ik vond die aankondigingen via filmpjes op YouTube helemaal geweldig. Jammer dat ze dat niet meer doen

Ik weet het niet, vaak zijn die filmpjes van ondermaatse kwaliteit. Bekijk dit gedrocht uit 2013 eens waar ze de dubbele main stage aankondigen…/quote]

HAHA inderdaad niet hun beste filmpje. Maar is altijd nog beter dan geen filmpje natuurlijk

Maar ik vond vooral die filmpjes waarin ze weer wat namen bekend maakte altijd wel wat hebben. Toch altijd spannend.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Dus na de bevestiging van Metallica voor 2020 festivals in Amerika, nu dus meer geruchten over AC/DC daar? Misschien interessant voor 2021?
https://metaladdicts.com/site/ac-dc-reportedly-to-headline-north-american-festivals-in-2020-with-brian-johnson/?fbclid=IwAR2bPTD6qfZG_QSz5D0cDNVgrAImYhnmTE9gQIMo39gAcwEPC2-H-0GKSWQ
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zag zojuist de band "Fights and Fires".
(voorprogramma bij Dog Eat Dog)

Tip, Fights and Fires, leuk klein groepje die ze zouden moeten halen bij Graspop.

edit, bedoelde Fights and Fires (niet Waltari)
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Gisteren vertelde een kameraad mij dat er donderdag even op de site van System of a Down stond dat ze naar Graspop komen. Na een uur werd dit echter verwijderd. Mochten ze dit nog niet aankondigen?

Of is die kameraad gewoon aan het zeveren.. hij had het ook van horen zeggen. Altijd zeer betrouwbaar als het van horen zeggen is ;-)
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Europe zou grappig zijn. Maar is dat een band voor Graspop?

Ze stonden er reeds in 2017 (en blijkbaar ook in 2012 volgens de site.. was me toen ontgaan). Vrij zoutloos optreden en mijn verwachtingen lagen misschien te hoog. Muziek uit mijn kindertijd doet altijd wat speciaals.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.604
Gisteren vertelde een kameraad mij dat er donderdag even op de site van System of a Down stond dat ze naar Graspop komen. Na een uur werd dit echter verwijderd. Mochten ze dit nog niet aankondigen?

Of is die kameraad gewoon aan het zeveren.. hij had het ook van horen zeggen. Altijd zeer betrouwbaar als het van horen zeggen is.

Denk dat het onderhand geen verrassing meer is dat ze weer naar Dessel komen...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
durmey wrote:
Gisteren vertelde een kameraad mij dat er donderdag even op de site van System of a Down stond dat ze naar Graspop komen. Na een uur werd dit echter verwijderd. Mochten ze dit nog niet aankondigen?

Of is die kameraad gewoon aan het zeveren.. hij had het ook van horen zeggen. Altijd zeer betrouwbaar als het van horen zeggen is.

Denk dat het onderhand geen verrassing meer is dat ze weer naar Dessel komen…
Zullen we morgen wel zien zeker? Althans, ik verwacht toch morgen namen ipv donderdag dan
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nog eentje uit de categorie 'van horen zeggen':
Slipknot zou al vast liggen om opnieuw te headlinen.
(bron: random dude at concert)

Kan het me haast niet voorstellen, maar onmogelijk zal het ook wel niet zijn.
Was toch al eerder voorgekomen dat headliners er 2 jaar op rij stonden, of niet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken