Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ondertussen volgens mij nog geen sociale media activiteit van Graspop op facebook!
Wie weet?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Pauly Robin wrote:
Omdat graspop en de schuur van werchter zijn een’t discussiëren en aan het kijken wie het meeste geld heeft? Net zoals Tool vorig jaar.

tool vorig jaar was graspop die het onderste uit de kan wou halen om tool zo goedkoop mogelijk te halen. Werchter kwam maar veel later aan de tafel zitten en heeft toen idd gewoon de volle pot betaald. Jammer maar ik heb wel nog gehoord dat graspop stevig onderhandelt en er niet voor terugdeinst om een band te laten schieten en die dan volgende keer goedkoper te laten passeren.
Ik heb juist begrepen dat Schueremans juist de voortrekker is geweest samen met Download guy en Marek Lieberberg om Tool naar Europa te halen. Is vorig jaar nooit een optie geweest voor Graspop vorig jaar, gezien ze daar al even mee bezig waren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

Pauly Robin wrote:
Omdat graspop en de schuur van werchter zijn een’t discussiëren en aan het kijken wie het meeste geld heeft? Net zoals Tool vorig jaar.


tool vorig jaar was graspop die het onderste uit de kan wou halen om tool zo goedkoop mogelijk te halen. Werchter kwam maar veel later aan de tafel zitten en heeft toen idd gewoon de volle pot betaald. Jammer maar ik heb wel nog gehoord dat graspop stevig onderhandelt en er niet voor terugdeinst om een band te laten schieten en die dan volgende keer goedkoper te laten passeren.

Ik heb juist begrepen dat Schueremans juist de voortrekker is geweest samen met Download guy en Marek Lieberberg om Tool naar Europa te halen. Is vorig jaar nooit een optie geweest voor Graspop vorig jaar, gezien ze daar al even mee bezig waren.

Iemand met inside knowledge liet mij toch vorig jaar weten dat werchter pas na graspop de gesprekken gestart is. Denk dat dit ook wel logischer is omdat graspop al contact had door het plaatsen van a perfect circle het jaar voordien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Hhahha en ik had het weer van mijn Eminem - Mumford & Sons - Fleetwood Mac (waarbij Eminem uiteindelijk niet kwam) bron van Pinkpop. Maar goed maakt niet zoveel uit. Zo mogen van mij naar Graspop komen hoor, zou blij zijn met Tool.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Met al die inside bronnen is het nog een wonder dat we niet ieder jaar al de hele line-up kennen nog voor de eerste officiële aankondiging.. :p :wink:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Met al die inside bronnen is het nog een wonder dat we niet ieder jaar al de hele line-up kennen nog voor de eerste officiële aankondiging.. ? ?

Vind het vreemd dat er nog geen enkele band zichzelf heeft aangekondigd op tour of gelekt in hun tourschema. Verbazend stil dit jaar
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Met al die inside bronnen is het nog een wonder dat we niet ieder jaar al de hele line-up kennen nog voor de eerste officiële aankondiging..
1f61b.svg
1f609.svg
Of we kennen allemaal dezelfde ;) of het is een groot lek.
 

brentgalle

Campingartiest
7 mrt 2018
56
2
Foo Fighters dropte deze ochtend een nieuw EP. Misschien Wachtte Graspop hierop? Eén van de songs: Sister Europe :p
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik verwacht om 4 uur toch wel weer wat namen. Waarschijnlijk valse hoop, maar ik zit klaar :p

Edit: als het Aerosmith is die ze aankondigen koop ik op dag 1 weekendtickets, Let's hope
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Set Abominae wrote:
Met al die inside bronnen is het nog een wonder dat we niet ieder jaar al de hele line-up kennen nog voor de eerste officiële aankondiging..
1f61b.svg
1f609.svg


Vind het vreemd dat er nog geen enkele band zichzelf heeft aangekondigd op tour of gelekt in hun tourschema. Verbazend stil dit jaar

Vind ik eigenlijk toffer dan (veel) lekken/zelfbevestigingen/... op voorhand. 2 jaar geleden kwam Primavera met hun volledige line up, deze was best goed. Maar ik was zo teleurgesteld omdat het allemaal bands waren die iedereen op de fora al verwachtte, niets verraste mij in de line up.

Als de insiders door hebben wie de info lekte dan gaat die ook wel serieus op het matje geroepen worden denk ik, en dit gebeurt de laatste jaren vaak dus ze zullen wel wat voorzichtiger worden met de tijd zeker.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
xydroh wrote:

Set Abominae wrote:
Met al die inside bronnen is het nog een wonder dat we niet ieder jaar al de hele line-up kennen nog voor de eerste officiële aankondiging..
1f61b.svg
1f609.svg



Vind het vreemd dat er nog geen enkele band zichzelf heeft aangekondigd op tour of gelekt in hun tourschema. Verbazend stil dit jaar

Vind ik eigenlijk toffer dan (veel) lekken/zelfbevestigingen/… op voorhand. 2 jaar geleden kwam Primavera met hun volledige line up, deze was best goed. Maar ik was zo teleurgesteld omdat het allemaal bands waren die iedereen op de fora al verwachtte, niets verraste mij in de line up.

Als de insiders door hebben wie de info lekte dan gaat die ook wel serieus op het matje geroepen worden denk ik, en dit gebeurt de laatste jaren vaak dus ze zullen wel wat voorzichtiger worden met de tijd zeker.

True, maar ik denk dat iemand zoals Ken die tips geven maar geen letterlijke namen dropt daar voor een reden zit, die zit daar voor reclame te maken, om reclame te maken.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:

xydroh wrote:

Set Abominae wrote:
Met al die inside bronnen is het nog een wonder dat we niet ieder jaar al de hele line-up kennen nog voor de eerste officiële aankondiging..
1f61b.svg
1f609.svg



Vind het vreemd dat er nog geen enkele band zichzelf heeft aangekondigd op tour of gelekt in hun tourschema. Verbazend stil dit jaar


Vind ik eigenlijk toffer dan (veel) lekken/zelfbevestigingen/… op voorhand. 2 jaar geleden kwam Primavera met hun volledige line up, deze was best goed. Maar ik was zo teleurgesteld omdat het allemaal bands waren die iedereen op de fora al verwachtte, niets verraste mij in de line up.

Als de insiders door hebben wie de info lekte dan gaat die ook wel serieus op het matje geroepen worden denk ik, en dit gebeurt de laatste jaren vaak dus ze zullen wel wat voorzichtiger worden met de tijd zeker.

True, maar ik denk dat iemand zoals Ken die tips geven maar geen letterlijke namen dropt daar voor een reden zit, die zit daar voor reclame te maken, om reclame te maken.

Denk ik ook hoor, dat ze op een fora honderden pagina's vullen over uw festival is natuurlijk ook goeie reclame.
Maar ik blijf er ontzettend blij mee dat ze dat doen, al zit de hele Rock Werchter-crew (bij wijze van spreke) ons uit te lachen met wat wij daarop antwoorden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
16:eek:o, geen beweging op website/Twitter/Facebook.
Ook geen pagina's verdwenen, voor zover ik weet (Judas Priest, Nightwish, SOAD, Volbeat, Korn gecheckt).
Wordt waarschijnlijk dus toch nog wat langer wachten..
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Voorlopig niets. En op vrijdag om 18u verwacht ik niet het eerste nieuws van een festival.
Zijn de eerste confirmaties ook niet regelmatig 's ochtends geweest vorig jaar?
Hopen op maandag voor een mooie start van de week dan maar...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Ken gaat op efestivals nog even in op onze eerdere gespreksstof hier (op efest werd daar allemaal niet over gesproken, dus is duidelijk voor ons hier bedoeld):

QUOTE: "Just to make some things clear. Graspop is a live nation festival. The biggest bands are booked by Herman and his crew. Sometimes you have a band that’s possible on both festivals. Like Tool. But after years of lobbying and hard work, it’s obvious that they wanted Tool back in Werchter. In the Future they will play Graspop, they were an option for this year, but they will focus on the arena tour.

A perfect circle was not touring in 2018 in the Werchter weekend. Do the math..."
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Om maar eens een ander gespreksonderwerp aan te snijden (om de tijd te doden..):
Wat wordt de nieuwe themakleur (poster/website) voor komend jaar? :)

2019: mintgroen/turquoise
2018: rood
2017: bruin/brons/koper?
2016: blauw
2015: geel
2014: zilver-rood
2013: (donker)olijfgroen?

Wellicht iets met zilver (25e editie)? :wink:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Om maar eens een ander gespreksonderwerp aan te snijden (om de tijd te doden..):
Wat wordt de nieuwe themakleur (poster/website) voor komend jaar? ?

2019: mintgroen/turquoise
2018: rood
2017: bruin/brons/koper?
2016: blauw
2015: geel
2014: zilver-rood
2013: (donker)olijfgroen?

Wellicht iets met zilver (25e editie)? ?

ALhoewel 2018 een prachtige poster had qua namen was dat rood toch echt afschuwelijk fel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken