Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Dan stoppen we ken ook maar gelijk de prullenbak in
1f609.svg

Net niet ze bevestigingen beiden hetzelfde verhaal dat er een aankondiging is maar dat deze delayed is... Lijkt me dan vrij plausibel.

Ken voegde later nog toe: kan uitgesteld zijn voor een paar uren of en paar dagen... Maar niet zeer lang!!! Wie weet komt het dus vandaag zelfs nog.
Lijkt me dus geen probleem à la headliner afgezegd of dergelijke. Eerder een band die al op de promo-affiche staat die niet aangekondigd mag/wil worden of de promo van een headliner die nog niet klaar is ofzo...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Dan stoppen we ken ook maar gelijk de prullenbak in
1f609.svg


Net niet ze bevestigingen beiden hetzelfde verhaal dat er een aankondiging is maar dat deze delayed is… Lijkt me dan vrij plausibel.

Ken voegde later nog toe: kan uitgesteld zijn voor een paar uren of en paar dagen… Maar niet zeer lang!!! Wie weet komt het dus vandaag zelfs nog.
Lijkt me dus geen probleem à la headliner afgezegd of dergelijke. Eerder een band die al op de promo-affiche staat die niet aangekondigd mag/wil worden of de promo van een headliner die nog niet klaar is ofzo…
Het was ook met een knipoog, ik ken heel die gast niet :).

Maar ik zie plots heel de week zijn naam hier opduiken vandaar even een beetje stoken :).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:

Indiaantje89 wrote:
Dan stoppen we ken ook maar gelijk de prullenbak in
1f609.svg



Net niet ze bevestigingen beiden hetzelfde verhaal dat er een aankondiging is maar dat deze delayed is… Lijkt me dan vrij plausibel.

Ken voegde later nog toe: kan uitgesteld zijn voor een paar uren of en paar dagen… Maar niet zeer lang!!! Wie weet komt het dus vandaag zelfs nog.
Lijkt me dus geen probleem à la headliner afgezegd of dergelijke. Eerder een band die al op de promo-affiche staat die niet aangekondigd mag/wil worden of de promo van een headliner die nog niet klaar is ofzo…

Het was ook met een knipoog, ik ken heel die gast niet :).

Maar ik zie plots heel de week zijn naam hier opduiken vandaar even een beetje stoken :).

Die man zit op een ander forum, al leest hij hier ook mee, of misschien post hij hier zelfs onder een andere naam.
Liet ons vorig jaar altijd weten voornamelijk over RW maar met momenten ook andere festivals wanneer er een aankondiging aan kwam. Vaak met hints over de bands die altijd klopten. Ook heeft hij info over boekingen van +/- 5 jaar geleden. Dat bijvoorbeeld RHCP in 2016 niet de bedoeling was maar in de plaats zou Blur spelen die afzegden of dat Linkin Park in 2015(?) eigenlijk de vervanger was van Green Day die alleen stand-alone headliner wouden zijn en niet in co-constructie met SOAD.
Hij gaat ook niets beweren waar hij maar 50% zeker van is, is zeer voorzichtig met wat hij zegt. Dus als hij bv. zegt Metallica komt niet, ja dan geloof ik dat blindelings.

Is inderdaad een Live Nation insider denk ik, ik heb hem al 2x iets zijn posten in de "wij" vorm. bv. "Wij proberen elk jaar voor The Strokes" of dergelijke.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Misschien moeten we ons er eigenlijk gewoon niet te veel vragen bij stellen, en blij zijn dat we zo iemand hebben.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Indiaantje89 wrote:

neracroft wrote:

Indiaantje89 wrote:
Dan stoppen we ken ook maar gelijk de prullenbak in
1f609.svg



Net niet ze bevestigingen beiden hetzelfde verhaal dat er een aankondiging is maar dat deze delayed is… Lijkt me dan vrij plausibel.

Ken voegde later nog toe: kan uitgesteld zijn voor een paar uren of en paar dagen… Maar niet zeer lang!!! Wie weet komt het dus vandaag zelfs nog.
Lijkt me dus geen probleem à la headliner afgezegd of dergelijke. Eerder een band die al op de promo-affiche staat die niet aangekondigd mag/wil worden of de promo van een headliner die nog niet klaar is ofzo…


Het was ook met een knipoog, ik ken heel die gast niet :).

Maar ik zie plots heel de week zijn naam hier opduiken vandaar even een beetje stoken :).

Die man zit op een ander forum, al leest hij hier ook mee, of misschien post hij hier zelfs onder een andere naam.
Liet ons vorig jaar altijd weten voornamelijk over RW maar met momenten ook andere festivals wanneer er een aankondiging aan kwam. Vaak met hints over de bands die altijd klopten. Ook heeft hij info over boekingen van +/- 5 jaar geleden. Dat bijvoorbeeld RHCP in 2016 niet de bedoeling was maar in de plaats zou Blur spelen die afzegden of dat Linkin Park in 2015(?) eigenlijk de vervanger was van Green Day die alleen stand-alone headliner wouden zijn en niet in co-constructie met SOAD.
Hij gaat ook niets beweren waar hij maar 50% zeker van is, is zeer voorzichtig met wat hij zegt. Dus als hij bv. zegt Metallica komt niet, ja dan geloof ik dat blindelings.

Is inderdaad een Live Nation insider denk ik, ik heb hem al 2x iets zijn posten in de “wij” vorm. bv. “Wij proberen elk jaar voor The Strokes” of dergelijke.
Nou, ik geloof zo'n dingen toch pas echt na de officiële aankondiging.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Dus als hij bv. zegt Metallica komt niet, ja dan geloof ik dat blindelings.

Hij zei vooral 'No Metallica for Graspop.'.... Het is ook voor Werchter al weer even geleden (geloof ik toch, ik durf niet meer te veel uitspraken doen over Werchter hahaha).
Ook zijn vervolg 'Metallica will happen, some day. Herman will fix that before Metallica announces their retirement. But not this year.'
RAR / RIP spreken natuurlijk tegen de komst van Metallica. Maar stel dat ze deze zomer Europa zouden aandoen, zie ik er wel logica in om ze nu nog eens voor Werchter te nemen, gegarandeerde ticketverkoop voor RW (of TW Classic?) en wanneer graspop volgend jaar een groter terrein kan creëren / zou verhuizen naar iets groter, biedt dat opties voor een volgende keer dat Metallica Europees festivalland aandoet.

Edit: Ohh en deze Ken-quote nog: 'Normally no Metallica summer 2020. But that was the plan Some time ago.'
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Mja komt hij concreet met namen dan? Ik vind een Metallica niet voor Graspop nogal een safe bet om eerlijk te zijn.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Mja komt hij concreet met namen dan? Ik vind een Metallica niet voor Graspop nogal een safe bet om eerlijk te zijn.
Met namen, release-momenten, en heel veel achtergrondinformatie die te geloofwaardig klinkt om uit je duim te verzinnen. Hij heeft echt wel veel credibility op efestivals. Sowieso een insider bij LN.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Mja komt hij concreet met namen dan? Ik vind een Metallica niet voor Graspop nogal een safe bet om eerlijk te zijn.
komen sowieso niet naar europa 2020, 2021 pas
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Volgens Ken staan ze niet op Graspop, was het plan niet dat ze in 2020 naar Europa zouden komen maar kunnen plannen wijzigen...

Kans is er dus dat ze 2020 Europa doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Foo Fighters waarschijnlijk Hellfest, dus zou zomaar ook naar Graspop kunnen.
Volbeat lijkt me een zekerheidje inmiddels.
SoaD, denk ik dat het toch RW gaat worden ipv Graspop, maar je weet het nooit.
Guns N Roses lijkt me kanshebber.
Judas Priest en Nightwish, durf ik ook wel te voorspellen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Indiaantje89 wrote:
Mja komt hij concreet met namen dan? Ik vind een Metallica niet voor Graspop nogal een safe bet om eerlijk te zijn.

Met namen, release-momenten, en heel veel achtergrondinformatie die te geloofwaardig klinkt om uit je duim te verzinnen. Hij heeft echt wel veel credibility op efestivals. Sowieso een insider bij LN.

Dit dus, wat hij geeft is al zeer indrukwekkend.

Hij zegt nooit letterlijk 'Band X komt' (wat hij ook sowieso niet mag doen, vanuit zijn positie), hij zegt dingen als:
- Band Y komt zeker niet
- Vrijdag 11/10 om 16u: 4 eerste namen waaronder 2 voor de eerste keer. Eentje die Pukkelpop headlinede en een Belgische band
- of heel random hints uit het niets zoals "gewoon wat geduld hebben" -> wat op Guns 'n Roses (Patience) zou kunnen wijzen.

Allemaal fictieve voorbeelden trouwens :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
ben wel benieuwd als er nu vandaag iets zal komen of als we eraan zijn voor de moeite
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.605
– of heel random hints uit het niets zoals “gewoon wat geduld hebben” -wat op Guns ’n Roses (Patience) zou kunnen wijzen.
Maar ho, dit doet onze Dennis ook...
Één plus één is twee?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
neracroft wrote:
– of heel random hints uit het niets zoals “gewoon wat geduld hebben” -wat op Guns ’n Roses (Patience) zou kunnen wijzen.


Maar ho, dit doet onze Dennis ook…
Één plus één is twee?

En die roept ook dat Metallica niet komt :-o
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
nikita wrote:

Indiaantje89 wrote:
Mja komt hij concreet met namen dan? Ik vind een Metallica niet voor Graspop nogal een safe bet om eerlijk te zijn.


Met namen, release-momenten, en heel veel achtergrondinformatie die te geloofwaardig klinkt om uit je duim te verzinnen. Hij heeft echt wel veel credibility op efestivals. Sowieso een insider bij LN.

Dit dus, wat hij geeft is al zeer indrukwekkend.

Hij zegt nooit letterlijk ‘Band X komt’ (wat hij ook sowieso niet mag doen, vanuit zijn positie), hij zegt dingen als:
– Band Y komt zeker niet
– Vrijdag 11/10 om 16u: 4 eerste namen waaronder 2 voor de eerste keer. Eentje die Pukkelpop headlinede en een Belgische band
– of heel random hints uit het niets zoals “gewoon wat geduld hebben” -> wat op Guns ’n Roses (Patience) zou kunnen wijzen.

Allemaal fictieve voorbeelden trouwens
1f642.svg
Maar die momenten zijn vaak toch wel te raden, en iemand die Pukkelpop headline eerder op Werchter.. een Belgische band? Sorry maar vooralsnog vind ik het geen rocket science dit.

Maar goed ieder zijn geloof.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken