Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Dus Metallica krijgt op alle Danny Wimmer festivals 2 shows per festival? Allemaal elke vrijdag en zondag. Klinkt vet, maar weet niet hoe ik me dit moet voorstellen...
 

mindlessworker

Playlistbediener
15 okt 2018
39
0
Metallica will not only headline all five of Wimmer's U.S. rock festivals, but they'll also play two separate headlining sets at each event. The fests included are Epicenter (May 1st-3rd) in Charlotte, North Carolina; Welcome to Rockville (May 8th-10th) in Daytona Beach, Florida; Sonic Temple Art + Music Festival (May 15th-17th) in Columbus, Ohio; Louder Than Life (September 18th-20th) in Louisville, Kentucky; and Aftershock (October 9th-11th) in Sacramento, California.

Making the performances more special is the fact that they will be the only chance to see Metallica at U.S. festivals in 2020, and the band will formulate 10 different set lists so that no two nights will be the same.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Hoe vaak moet Ken19 eigenlijk nog zeggen dat Metallica niet naar Europa komt deze zomer?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
neracroft wrote:

nikita wrote:

Paddy wrote:
Duizend keer? 2005 en 2017. Dat valt toch wel mee?


Haha, damn, hebben die er maar zo weinig gestaan… Dan is mijn overdrijving wel écht overdreven, in mijn hoofd stonden die er precies elke 2 jaar. Oké, laat dat punt vallen, maar organisatie van graspop, nee, je hoeft echt niet blij te zijn met zo’n boeking.
Eens wat sneller op herhaling naar Rock Werchter kan dan geen kwaad lijkt me. Zullen wij SOAD nemen, kan Werchter Foo Fighters houden.
1f600.svg



Vooral als Graspop-fan een steek maken over herhalingen op Werchter is vrij grappig… Ik drop dit even hier zo:
1f609.svg

Iron Maiden: 1996 / 2000 / 2003 / 2005 / 2007 / 2008 / 2013 / 2016 / 2018
In Flames: 1998 / 2005 / 2006 / 2008 / 2013 / 2015 / 2017 / 2019
Slipknot: 2004 / 2005 / 2009 / 2011 / 2013 / 2015 / 2019
Sepultura: 1999 / 2003 / 2010 / 2011 / 2014 / 2017
Volbeat: 2007 / 2009 / 2011 / 2014 / 2016 / 2018
Avenged Sevenfold: 2006 / 2008 / 2011 / 2014 / 2018
Korn: 2007 / 2009 / 2011 / 2013 / 2015
KISS: 2008 / 2010 / 2015 / 2019

En er zouden er zomaar weer 5 uit dit rijtje volgend jaar weer erbij kunnen zijn.. ? ?

je bent SLAYER vergeten die stonden er 10 keer
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Kereltje wrote:
Hoe vaak moet Ken19 eigenlijk nog zeggen dat Metallica niet naar Europa komt deze zomer?

Net zolang hij kan bewijzen dat het waar is..

Anders wel een track record aan Werchterleaks om u tegen te zeggen. Overduidelijk dat het een LN-insider is.
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Zegut noemt Foo Fighters voor Hellfest…
Dat zou wat zijn voor Graspop!?!?!?!?

God please no. Niets tegen FF want ze hebben een paar leuke nummers, maar dat is toch meer een band voor Werchter? Ik snap ergens wel dat GMM Sum 41 of Stone Temple Pilots bookte, zoals ik ook verwacht dat The Offspring op de affiche zal staan dit jaar, maar ze moeten er niet mee overdrijven. Het is Graspop Metal Meeting, niet Graspopooloza Mainstream Rock Fest :p
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Hellfest komt ook weg met Linkin Park, Jane’s Addiction en dergelijke te booken. Zelfs de geruchten over Queen worden door meer mensen dan ik dacht geapprecieerd. En Graspop komt ook al weg met een Sum41, Eagles Of Death Metal,…

Ik zie ze ooit nog wel iets breder gaan. Iets als Foo Fighters kan denk ik wel (maar dan wel naast bv. een Slipknot, Iron Maiden,…). Verwacht het niet meteen maar als ze écht uitbreiden zie ik dit in de toekomst nog gebeuren.

Uit goeie bron heb ik vernomen dat GMM rond was met Linkin Park als headliner, toen plots Chester helaas uit het leven stapte.. dus GMM zou zeker weg geraakt zijn met n Linkin Park op de affiche.

Waarom ook niet eigenlijk? Da's zo'n band die op zowel GMM als RW perfect thuishoorde. Laatste keer dat ik naar Werchter ging was trouwens enkel en alleen om Linkin Park te zien (2011). zoals ik ook alleen voor Pearl Jam ging (2010) en voor Radiohead (2008). De rest van het programma op die dagen kon me gestolen worden. :D

Ik snap je punt dus wel. Om te blijven groeien zouden ze in principe breder moeten gaan. Maar toch huiver ik bij de gedachte dat daar n Foo Fighters (inderdaad zwaarder sinds ze met 2 gitaristen zitten) of pakweg Green Day zou staan op n dag. Dan ben je geen metal meer he zeg. Kan je nu echt doodleuk Decapitaded of Meshuggah programmeren als enkele uren later Foo Fighters op datzelfde podium de hoofdact komen uithangen?

En anderzijds.. liever Foo Fighters dan Avantasia of Sabaton maar da's persoonlijke (wan)smaak :)
 

Slayyyyyer

Randprogramma
8 okt 2019
211
81
Ik snap niet zo goed waarom Graspop zolang wacht. Bijna alle relevante collega’s hebben al hun eerste schot gelost.

Tja, vorig jaar was er ook pas nieuws op 25 oktober als ik me goed herinner?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Hellfest komt ook weg met Linkin Park, Jane’s Addiction en dergelijke te booken. Zelfs de geruchten over Queen worden door meer mensen dan ik dacht geapprecieerd. En Graspop komt ook al weg met een Sum41, Eagles Of Death Metal,…

Ik zie ze ooit nog wel iets breder gaan. Iets als Foo Fighters kan denk ik wel (maar dan wel naast bv. een Slipknot, Iron Maiden,…). Verwacht het niet meteen maar als ze écht uitbreiden zie ik dit in de toekomst nog gebeuren.

Uit goeie bron heb ik vernomen dat GMM rond was met Linkin Park als headliner, toen plots Chester helaas uit het leven stapte.. dus GMM zou zeker weg geraakt zijn met n Linkin Park op de affiche.

Waarom ook niet eigenlijk? Da’s zo’n band die op zowel GMM als RW perfect thuishoorde. Laatste keer dat ik naar Werchter ging was trouwens enkel en alleen om Linkin Park te zien (2011). zoals ik ook alleen voor Pearl Jam ging (2010) en voor Radiohead (2008). De rest van het programma op die dagen kon me gestolen worden.
1f600.svg


Ik snap je punt dus wel. Om te blijven groeien zouden ze in principe breder moeten gaan. Maar toch huiver ik bij de gedachte dat daar n Foo Fighters (inderdaad zwaarder sinds ze met 2 gitaristen zitten) of pakweg Green Day zou staan op n dag. Dan ben je geen metal meer he zeg. Kan je nu echt doodleuk Decapitaded of Meshuggah programmeren als enkele uren later Foo Fighters op datzelfde podium de hoofdact komen uithangen?

En anderzijds.. liever Foo Fighters dan Avantasia of Sabaton maar da’s persoonlijke (wan)smaak
1f642.svg
Geloof ik toch niet al te veel van. Linkin Park heeft hooguit 3 albums die het hardere werk bevatten, al wat daarna kwam heeft echt niets met Graspop te maken en zou het Graspop publiek denk ik echt niet interesseren.
SOAD speelde ze in Werchter letterlijk van het veld.

Foo Fighters daarentegen zou ik nog wel zien zitten, al zou dat een veel breder publiek trekken.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Zowel het optreden van SOAD als dat van LP op Rock Werchter 2017 staat bij mij heel hoog in de lijst beste optredens die ik heb gezien. En dat zijn er in een tijdspanne van acht jaar best al wat inmiddels.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Wat dachten jullie van Avenged Sevenfold als headliner. Ik weet dat de kans extreem klein is, maar de geruchten gaan dat hun nieuwe album in April uitkomt, en ik verwacht dat ze daarna weer gaan touren. Helaas verwacht ik ook dat dat eerst in Amerika zal worden en dan ook zaalshows, maar er kan een kleine kans zijn dat ze toch een aantal Europese festivals pakken... Ik zou ze graag nog een keer zien in ieder geval!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Wat dachten jullie van Avenged Sevenfold als headliner. Ik weet dat de kans extreem klein is, maar de geruchten gaan dat hun nieuwe album in April uitkomt, en ik verwacht dat ze daarna weer gaan touren. Helaas verwacht ik ook dat dat eerst in Amerika zal worden en dan ook zaalshows, maar er kan een kleine kans zijn dat ze toch een aantal Europese festivals pakken… Ik zou ze graag nog een keer zien in ieder geval!

Welke positie hadden ze de vorige keer? Als ze al wel MS2 headliner waren, dan zou het kunnen qua niveau.
Ben er zelf geen fan van, dus misschien dat dat ook wel meewerkt, maar de afgelopen maanden/jaren heb ik sowieso weinig van hun gehoord in het nieuws
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Zowel het optreden van SOAD als dat van LP op Rock Werchter 2017 staat bij mij heel hoog in de lijst beste optredens die ik heb gezien. En dat zijn er in een tijdspanne van acht jaar best al wat inmiddels.

Amen. Absolute topavond. Al ben ik dan ook LP fan
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
kobloodflames wrote:
Wat dachten jullie van Avenged Sevenfold als headliner. Ik weet dat de kans extreem klein is, maar de geruchten gaan dat hun nieuwe album in April uitkomt, en ik verwacht dat ze daarna weer gaan touren. Helaas verwacht ik ook dat dat eerst in Amerika zal worden en dan ook zaalshows, maar er kan een kleine kans zijn dat ze toch een aantal Europese festivals pakken… Ik zou ze graag nog een keer zien in ieder geval!

Welke positie hadden ze de vorige keer? Als ze al wel MS2 headliner waren, dan zou het kunnen qua niveau.
Ben er zelf geen fan van, dus misschien dat dat ook wel meewerkt, maar de afgelopen maanden/jaren heb ik sowieso weinig van hun gehoord in het nieuws

headliner M1 in 2014 en in 2018 waren ze headliner M2 (parkway drive speelde dan wel na hun) dat jaar hebben ze geprobeerd om de headliners van M2 iets vroeger te laten spelen.

Vond ze geen al te goeie beurt maken in 2018, vermoed dan ook dat ze eerst hun strepen moeten verdienen en een goeie show zetten als sub of als headliner M2 voordat ze die headliner spot op M1 kunnen terug winnen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
koekdoos wrote:

kobloodflames wrote:
Wat dachten jullie van Avenged Sevenfold als headliner. Ik weet dat de kans extreem klein is, maar de geruchten gaan dat hun nieuwe album in April uitkomt, en ik verwacht dat ze daarna weer gaan touren. Helaas verwacht ik ook dat dat eerst in Amerika zal worden en dan ook zaalshows, maar er kan een kleine kans zijn dat ze toch een aantal Europese festivals pakken… Ik zou ze graag nog een keer zien in ieder geval!


Welke positie hadden ze de vorige keer? Als ze al wel MS2 headliner waren, dan zou het kunnen qua niveau.
Ben er zelf geen fan van, dus misschien dat dat ook wel meewerkt, maar de afgelopen maanden/jaren heb ik sowieso weinig van hun gehoord in het nieuws

headliner M1 in 2014 en in 2018 waren ze headliner M2 (parkway drive speelde dan wel na hun) dat jaar hebben ze geprobeerd om de headliners van M2 iets vroeger te laten spelen.

Vond ze geen al te goeie beurt maken in 2018, vermoed dan ook dat ze eerst hun strepen moeten verdienen en een goeie show zetten als sub of als headliner M2 voordat ze die headliner spot op M1 kunnen terug winnen.

Ja eens. Kwam in 2018 erg uitgeblust over. Geen energie in de set. Vermoedelijk door een lange tour maar hierdoor zijn ze bij mij ook wat gezakt op de headlinerlijst. Zeker nog subwaardig maar geen uitgesproken headliner.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Ik zou Avatar wel een graag een MS2 stage zien afsluiten. De standaard Judas Priests en Avenged Sevnefolds kennen we nu toch wel? Het is ook wel een band met de potentie er voor vind ik.

Sterker nog, mochten ze iets meer show elementen toevoegen dan denk ik dat ze zelfs toegankelijk zijn voor mainstream festivals.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken