Graspop Metal Meeting 2020 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
wenteldave wrote:

neracroft wrote:
– of heel random hints uit het niets zoals “gewoon wat geduld hebben” -wat op Guns ’n Roses (Patience) zou kunnen wijzen.


Maar ho, dit doet onze Dennis ook…
Één plus één is twee?

En die roept ook dat Metallica niet komt
1f62e.svg
Huh maar Dennis is toch Jan Smeets?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Ja maar wacht eens even, hoe kan Iron Maiden zowel wel als niet naar Pinkpop komen?

Zou wel wat zijn zeg.... Dennis Ken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ik zie GNR ook wel eerder Werchter doen dan Graspop dit keer. Stonden er in 2018 ook al
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Maar die momenten zijn vaak toch wel te raden, en iemand die Pukkelpop headline eerder op Werchter.. een Belgische band? Sorry maar vooralsnog vind ik het geen rocket science dit.

Maar goed ieder zijn geloof.

Serieus, het is echt wel specifieker dan dat. Als hij meldt 'morgen om 16u worden er 4 bands voor Werchter bekend gemaakt. 1/ headliner van Pukkelpop 2018 (dan heb je maar enkele namen om uit te kiezen), 2/ Belgische band en ook nog hints voor de andere 2 (beginletter, hoeveel woorden, nieuwkomer voor Werchter, whatever hij soms geeft...) en dat klopt uiteindelijk voor alle 4 de bands. Dat is niet random gokken, dat is weten wat er volgt.

Je hoeft het uiteraard niet te geloven, maar ik weet ondertussen dat Metallica volgend jaar niet op graspop staat en dat de kaarten voor SOAD zonder verder nieuws op 50/50 voor GMM / RW liggen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Indiaantje89 wrote:
Maar die momenten zijn vaak toch wel te raden, en iemand die Pukkelpop headline eerder op Werchter.. een Belgische band? Sorry maar vooralsnog vind ik het geen rocket science dit.

Maar goed ieder zijn geloof.

Serieus, het is echt wel specifieker dan dat. Als hij meldt ‘morgen om 16u worden er 4 bands voor Werchter bekend gemaakt. 1/ headliner van Pukkelpop 2018 (dan heb je maar enkele namen om uit te kiezen), 2/ Belgische band en ook nog hints voor de andere 2 (beginletter, hoeveel woorden, nieuwkomer voor Werchter, whatever hij soms geeft…) en dat klopt uiteindelijk voor alle 4 de bands. Dat is niet random gokken, dat is weten wat er volgt.

Je hoeft het uiteraard niet te geloven, maar ik weet ondertussen dat Metallica volgend jaar niet op graspop staat en dat de kaarten voor SOAD zonder verder nieuws op 50/50 voor GMM / RW liggen.
Hij kan toch ook gewoon de namen noemen dan, toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.450
7.443
Dat haalt toch de hele lol van het speculeren weg? Ik denk dat hij dat juist bewust niet doet. Hoe meer er over de festival gesproken wordt hoe beter.

Ken is sowieso legit. Geen reden om aan hem te twijfelen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Indiaantje89 wrote:
Maar die momenten zijn vaak toch wel te raden, en iemand die Pukkelpop headline eerder op Werchter.. een Belgische band? Sorry maar vooralsnog vind ik het geen rocket science dit.

Maar goed ieder zijn geloof.

Serieus, het is echt wel specifieker dan dat. Als hij meldt ‘morgen om 16u worden er 4 bands voor Werchter bekend gemaakt. 1/ headliner van Pukkelpop 2018 (dan heb je maar enkele namen om uit te kiezen), 2/ Belgische band en ook nog hints voor de andere 2 (beginletter, hoeveel woorden, nieuwkomer voor Werchter, whatever hij soms geeft…) en dat klopt uiteindelijk voor alle 4 de bands. Dat is niet random gokken, dat is weten wat er volgt.

En als hij het keer op keer bij elke bekendmaking juist heeft + ook voor andere festivals als Dour, Lokerse Feesten. Dan is uw credibiliteit inderdaad heel groot!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
nikita wrote:

Indiaantje89 wrote:
Maar die momenten zijn vaak toch wel te raden, en iemand die Pukkelpop headline eerder op Werchter.. een Belgische band? Sorry maar vooralsnog vind ik het geen rocket science dit.

Maar goed ieder zijn geloof.


Serieus, het is echt wel specifieker dan dat. Als hij meldt ‘morgen om 16u worden er 4 bands voor Werchter bekend gemaakt. 1/ headliner van Pukkelpop 2018 (dan heb je maar enkele namen om uit te kiezen), 2/ Belgische band en ook nog hints voor de andere 2 (beginletter, hoeveel woorden, nieuwkomer voor Werchter, whatever hij soms geeft…) en dat klopt uiteindelijk voor alle 4 de bands. Dat is niet random gokken, dat is weten wat er volgt.

Je hoeft het uiteraard niet te geloven, maar ik weet ondertussen dat Metallica volgend jaar niet op graspop staat en dat de kaarten voor SOAD zonder verder nieuws op 50/50 voor GMM / RW liggen.

Hij kan toch ook gewoon de namen noemen dan, toch?

Denk dat hij gewoon niet mag anders verliest hij zijn job.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ja maar wacht eens even, hoe kan Iron Maiden zowel wel als niet naar Pinkpop komen?

Zou wel wat zijn zeg…. Dennis Ken.
nee...

laat ik zo zeggen, ik denk dat er inmiddels wat wandelgangen nieuwtjes elkaar aan het kuisen zijn.
dan is het enkel nog de puzzelstukjes schuiven en hopen dat ik ze goed kan liggen.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Stiekem ben ik eigenlijk wel benieuwd wie nu wel gelijk heeft hoor ;)
Ik hoop alleszins snel op namen! Ik weet dat de eerste namen vorig jaar pas op 25 oktober kwamen, maar het zou me zeker niet storen mochten ze dit jaar 2 weekjes vroeger al met namen strooien hoor :)

De kans op Metallica lijkt me inderdaad nogal klein, maar laat ons dan op zijn minst hopen dat ze System of a Down hebben kunnen boeken. Hoe erg zou het zijn om op een jubileumeditie namen als Metallica, Tool, SOAD,... te mislopen voor een Volbeat, Judas Priest, mogelijk weer Iron Maiden of zelfs een Foo Fighters...
Don't get me wrong, Volbeat, Judas Priest en Iron Maiden zijn headliners voor Graspop en mogen er zeker staan (voor mij dan, in combinatie met een Korn of Nightwish ofzo!), maar het is toch een kleine tegenvaller als je weet welke namen ze "konden" hebben. Voor een jubileumeditie zou ik graag iets speciaals zien ;) (Maar ik ben wellicht niet de enige die dit hoopt)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Indiaantje89 wrote:
Maar die momenten zijn vaak toch wel te raden, en iemand die Pukkelpop headline eerder op Werchter.. een Belgische band? Sorry maar vooralsnog vind ik het geen rocket science dit.

Maar goed ieder zijn geloof.

Serieus, het is echt wel specifieker dan dat. Als hij meldt ‘morgen om 16u worden er 4 bands voor Werchter bekend gemaakt. 1/ headliner van Pukkelpop 2018 (dan heb je maar enkele namen om uit te kiezen), 2/ Belgische band en ook nog hints voor de andere 2 (beginletter, hoeveel woorden, nieuwkomer voor Werchter, whatever hij soms geeft…) en dat klopt uiteindelijk voor alle 4 de bands. Dat is niet random gokken, dat is weten wat er volgt.

Je hoeft het uiteraard niet te geloven, maar ik weet ondertussen dat Metallica volgend jaar niet op graspop staat en dat de kaarten voor SOAD zonder verder nieuws op 50/50 voor GMM / RW liggen.
ik zeg niet dat ik het niet geloof, maar hier op dit forum heb ik ook users voorbij zien komen die gewoon pers releases lekte om maar wat te noemen. En zat helemaal niet in het LiveNation ofzo. Een Festileaks redactie zal het nieuws ook eerder krijgen dan wij, zodat ze de teksten al kunnen maken etc.

Maar ik geloof ook wel dat Metallica niet komt hoor. Ik ben gewoon erg benieuwd naar wat er wel komt. Voor mij hoeft Metallica trouwens ook niet echt voor Graspop, ik gun het de organisatie om het ooit een keer af te kunnen strepen. Maar ik vind Graspop eigenlijk prima zoals de laatste jaren de koers varen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
nikita wrote:

Indiaantje89 wrote:
Maar die momenten zijn vaak toch wel te raden, en iemand die Pukkelpop headline eerder op Werchter.. een Belgische band? Sorry maar vooralsnog vind ik het geen rocket science dit.

Maar goed ieder zijn geloof.


Serieus, het is echt wel specifieker dan dat. Als hij meldt ‘morgen om 16u worden er 4 bands voor Werchter bekend gemaakt. 1/ headliner van Pukkelpop 2018 (dan heb je maar enkele namen om uit te kiezen), 2/ Belgische band en ook nog hints voor de andere 2 (beginletter, hoeveel woorden, nieuwkomer voor Werchter, whatever hij soms geeft…) en dat klopt uiteindelijk voor alle 4 de bands. Dat is niet random gokken, dat is weten wat er volgt.

Je hoeft het uiteraard niet te geloven, maar ik weet ondertussen dat Metallica volgend jaar niet op graspop staat en dat de kaarten voor SOAD zonder verder nieuws op 50/50 voor GMM / RW liggen.

ik zeg niet dat ik het niet geloof, maar hier op dit forum heb ik ook users voorbij zien komen die gewoon pers releases lekte om maar wat te noemen. En zat helemaal niet in het LiveNation ofzo. Een Festileaks redactie zal het nieuws ook eerder krijgen dan wij, zodat ze de teksten al kunnen maken etc.

Dat betwijfel ik ten zeerste. Het feit dat hij kan zeggen waarom bands later bekend werden gemaakt bv. RHCP in 2016 (omdat die eigenlijk Blur vervingen) waarom Green Day er al een poosje niet meer heeft gestaan (willen allen als stand alone headliner),... zijn toch wat dingen die je niet als iemand uit de pers weet hoor. En zoals eerder vermeld heb ik hem ak 2x "betrapt" door wij te gebruiken als het over het booken van een band gaat.

Denk niet dat Festileaks groot genoeg is om zo'n primeuren te krijgen, no offence maar wat Werchter betreft denk ik dat dat alleen Studio Brussel zal zijn vandaag de dag.
Ik snap dat jullie hem nog niet blindelings zullen geloven. Maar als hij een heel seizoen correcte tips (zoals vorig jaar) geeft doen jullie dat volgend jaar wel!
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Het feit dat hij kan zeggen waarom bands later bekend werden gemaakt bv. RHCP in 2016 (omdat die eigenlijk Blur vervingen) waarom Green Day er al een poosje niet meer heeft gestaan (willen allen als stand alone headliner),… zijn toch wat dingen die je niet als iemand uit de pers weet hoor.
Maar hoe weet je of die verhalen kloppen? Die bewijzen mijns inziens weinig, want hij zou ze toch net zo goed uit zijn duim kunnen zuigen? Of heeft een festivalorganisator of artiest ooit al bevestigd dat zo'n 'achter de schermen'-verhaal van Ken klopt?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:

Indiaantje89 wrote:
Dat betwijfel ik ten zeerste. Het feit dat hij kan zeggen waarom bands later bekend werden gemaakt bv. RHCP in 2016 (omdat die eigenlijk Blur vervingen) waarom Green Day er al een poosje niet meer heeft gestaan (willen allen als stand alone headliner),… zijn toch wat dingen die je niet als iemand uit de pers weet hoor.

Maar hoe weet je of die verhalen kloppen? Die bewijzen mijns inziens weinig, want hij zou ze toch net zo goed uit zijn duim kunnen zuigen? Of heeft een festivalorganisator of artiest ooit al bevestigd dat zo’n ‘achter de schermen’-verhaal van Ken klopt?

Dat heeft hij al uitgelegd en alles puzzelstukjes kloppen ook te goed om dit uit je duim te zuigen vind ik. Alle vragen die iemand daaromtrent had kon hij perfect counteren.
In het geval RHCP(2016)
- Normaal was Blur die dag headliner
- Blur is niet meteen de grootste headliner dus hadden ze een combo met Editors gemaakt, in welke Editors later staat (wegens vuurwerk en licht e.d.)
- Toen zegde Blur nog voor de bekendmaking af
- Als je nagaat waren er inderdaad geruchten over Blur dat jaar, maar er gebeurde maar niets.
- Red Hot Chili Peppers had hun volledige tour op dezelfde dag bekend gemaakt (Open'er, Pinkpop,...)
- Werchter als enige kwam een paar weken achter... Omdat ze bij de bekendmaking van hun tour gewoon nog niet gevraagd waren voor RW.
- Werchter mag heel blij zijn dat ze een vervanger vonden die het zag zitten om voor Editors te spelen. Want vele vonden het ook wat raar dat Editors na RHCP stond.
-...

Dat is zowat de uitleg die eraan gegeven worden als je al zijn antwoorden naast elkaar legde. Ik vind het allemaal wat te veel moeite om dit verhaal zo gedetailleerd te verzinnen. En er zijn nog andere verhalen (ik heb ik niet al zijn posts onthouden :D )
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Niet overtuigend in ieder geval. Dat kan makkelijk een gevalletje achteraf praten zijn.

Maar zullen het weer over Graspop gaan hebben?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Omdat graspop en de schuur van werchter zijn een't discussiëren en aan het kijken wie het meeste geld heeft? Net zoals Tool vorig jaar.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Omdat graspop en de schuur van werchter zijn een’t discussiëren en aan het kijken wie het meeste geld heeft? Net zoals Tool vorig jaar.

tool vorig jaar was graspop die het onderste uit de kan wou halen om tool zo goedkoop mogelijk te halen. Werchter kwam maar veel later aan de tafel zitten en heeft toen idd gewoon de volle pot betaald. Jammer maar ik heb wel nog gehoord dat graspop stevig onderhandelt en er niet voor terugdeinst om een band te laten schieten en die dan volgende keer goedkoper te laten passeren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken