Gaming

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Ja die was echt fantastisch. Wel verschrikkelijk moeilijk!!!!

Deel 2 komt er ook bijna aan. :D
Ja dat is goed nieuws! Daarom werkt het wel om die games gratis weg te geven, anders was ik er nooit op gekomen en zeker ook niet deel 2 gekocht. De game vraagde zeker wel skills!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Als we het over indie games hebben is Cuphead ook echt een aanrader. Super moeilijk, prachtige artstyle, fantastische cartoony muziek. Erg tof om te spelen.

En vermaak me nu opperbest met Disco Elysium. Een super grappige detective RPG.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Gisteravond voor het eerst Queen Valkyrie verslagen in God Of War... beetje trots op mezelf. In mijn eerste playtrough op de PS4 was ik na 2 Valkyrie's afgehaakt, en ook durfde ik het niet in om in Muspelheim en Niflheim te vechten. Hopelijk kan ik wat skills meenemen naar Ragnarok.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Gisteravond voor het eerst Queen Valkyrie verslagen in God Of War... beetje trots op mezelf. In mijn eerste playtrough op de PS4 was ik na 2 Valkyrie's afgehaakt, en ook durfde ik het niet in om in Muspelheim en Niflheim te vechten. Hopelijk kan ik wat skills meenemen naar Ragnarok.
Nice! Dat is uiteindelijk het enige wat ik niet voor elkaar gekregen heb. Had niet meer de motivatie om me daar een poos op te storten om de patronen te leren kennen. Waren mooie uitdagende gevechten tegen de Valyries. Welke wereld was die lava wereld met de verschillende challenge gevechten? Die vond ik erg tof, mooie uitdaging. Die met de mist en verschuivende panelen heb ik niet meer gedaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Nice! Dat is uiteindelijk het enige wat ik niet voor elkaar gekregen heb. Had niet meer de motivatie om me daar een poos op te storten om de patronen te leren kennen. Waren mooie uitdagende gevechten tegen de Valyries. Welke wereld was die lava wereld met de verschillende challenge gevechten? Die vond ik erg tof, mooie uitdaging. Die met de mist en verschuivende panelen heb ik niet meer gedaan.
Lava wereld was Muspelheim. Die met de mist Niflheim. In principe is de Valkyrie Queen een combinatie van alle andere Valkyries bij elkaar en een hoger level. En gezien ik ze allemaal recentelijk heb gedaan zaten de meeste moves wel vers in het geheugen. Maar had wel wat armor upgrades nodig omdat ik anders echt te weinig schade aandeed, want om alles steeds te ontwijken lukt me niet. En dat was best veel hersenloos grinden in Niflheim, wat niet heel lastig is, maar wel veel herhaling.

Muspelheim had je allerlei challenges die vrij goed te doen waren. Alleen dat je 20 enemies moest verslaan zonder geraakt te worden had ik even lastig mee.
 
Laatst bewerkt:

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Oh ik heb ook nog ouwe nachtmerrie openstaan die ik niet voor elkaar krijg. Sephiroth in Kingdom Hearts. Da's echt een bastard. Of ik ben niet zo goed, dat zou het ook kunnen zijn natuurlijk...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Oh ik heb ook nog ouwe nachtmerrie openstaan die ik niet voor elkaar krijg. Sephiroth in Kingdom Hearts. Da's echt een bastard. Of ik ben niet zo goed, dat zou het ook kunnen zijn natuurlijk...
Ik heb Kingdom Hearts 1 op PS4 gespeeld en 3 ook. 3 vond ik absoluut fantastisch, 1 niet om door te komen omdat het allemaal verouderd aanvoelde.

Is het de moeite waard om 2 of één van de andere delen te proberen en zo ja welke? Of zijn die allemaal meer als deel 1?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Zijn er ook mensen die 4X games spelen, a la CIV?
Wij zijn met de vriendengroep al een paar maanden een CIV IV run aan het doen, eigenlijk ter vervanging van sociale activiteiten tijdens corona (uiteindelijk is het toch een soort virtueel gezelschapsspel). Ik had nog geen ervaring en ik loop hopeloos achter dus daarom heb ik een pacifistische houding aangenomen en gewoon van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat bij te leren over de game :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Als je
Wij zijn met de vriendengroep al een paar maanden een CIV IV run aan het doen, eigenlijk ter vervanging van sociale activiteiten tijdens corona (uiteindelijk is het toch een soort virtueel gezelschapsspel). Ik had nog geen ervaring en ik loop hopeloos achter dus daarom heb ik een pacifistische houding aangenomen en gewoon van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat bij te leren over de game :LOL:
Als je multiplayer speelt kan dat ja, een pacifistische houding aannemen, speel je tegen de AI wordt dat al een stuk lastiger, die willen alleen maar landje veroveren
 
Laatst bewerkt:

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik heb Kingdom Hearts 1 op PS4 gespeeld en 3 ook. 3 vond ik absoluut fantastisch, 1 niet om door te komen omdat het allemaal verouderd aanvoelde.

Is het de moeite waard om 2 of één van de andere delen te proberen en zo ja welke? Of zijn die allemaal meer als deel 1?
KH1 komt uit 2002, KH2 uit 2005 als ik me niet vergis. KH3 kwam uiteindelijk pas dik 10 jaar later. De gameplay en graphics van KH2 lijkt wat dat betreft veel meer op 1 dan op 3, al zit er wel degelijk iets vooruitgang in vond ik. Voor mijzelf is deel 1 echter legendarisch, en deel 2 gaat echt door op dat verhaal. Deel 3 heb ik even op hold staan, maar kon me nog niet zo boeien. KH2 heeft wel een paar hele toffe werelden er tussen zitten met Mulan, een grotere Agrabah, Lion King en Pirates of the Carribean. Alleen al daarom zou ik het zeker een kans geven...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ik zag net dat ze op Gamepass staan! Ga deel 1 dan toch ook maar weer eens proberen en daarna deel 2 spelen. Thanks voor je reply!

Hoe ver ben je gekomen in KH3 voordat je stopte? Het duurde mij bij ook twee werelden voordat ik die game echt leuk begon te vinden.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Ik zag net dat ze op Gamepass staan! Ga deel 1 dan toch ook maar weer eens proberen en daarna deel 2 spelen. Thanks voor je reply!

Hoe ver ben je gekomen in KH3 voordat je stopte? Het duurde mij bij ook twee werelden voordat ik die game echt leuk begon te vinden.
Opstartlevel, Hercules en een stukje Rapunzel... Maar denk dat ik hem ook wel weer ga waarderen, moest er alleen weer ff inkomen na zo lang wachten. En heb hem nu uitgeleend, want heb zelf zat andere spellen klaarliggen...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Ik game bijna nooit, maar ben nu weer helemaal verslaafd aan fallout 4. Had hem een half jaar weggelegd en nu weer overnieuw begonnen
Ik vond het ook een heel toffe game, ook leuk om tijd te steken in settlements te bouwen. En tof dat je gewoon mods kon aanzetten op een console.

Zojuist de nieuwe Pokémon Snap besteld, nostalgie en denk ik leuk om met mijn dochter te spelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Is Snap dit keer open wereld of is de game weer on rails? In het eerste geval ga ik hem ook kopen denk ik.

Ik ben momenteel verslaafd aan Hades. Fantastische game.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Is Snap dit keer open wereld of is de game weer on rails? In het eerste geval ga ik hem ook kopen denk ik.

Ik ben momenteel verslaafd aan Hades. Fantastische game.
Op een rails.. helaas. Jammer open world had meer potentie gehad. Maar ja Pokémon games zijn vaak easy money games... en toch blijf je ze spelen. De serie heeft amper ooit aan vernieuwing gedaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.327
5.021
Voor de mensen die twijfelen over New Pokémon snap. Ik zou even wachten tot het misschien is iets is afgeprijsd. Er zit een vermakende factor in die Pokémon altijd heeft (Gotta Catch 'Em All), hier door pak je de game wel op. Maar als je puur inhoudelijk naar de game gaat kijken dan is het heel erg repetitief en eigenlijk helemaal geen goede game. Soms ziet het er mooi uit, maar vaak ook weer helemaal niet. Je hebt nauwelijks vrijheid door het rails-systeem, en dat is mijn optiek echt niet meer van deze tijd.

Het is een game wat je 1 of 2 courses doet, dan stop je weer en doe je het later weer even. Het is geen game waar je uren achter kan zitten, daar is de game niet interessant genoeg voor. Ik blijf het lastig vinden met Pokémon, het concept blijft goed en verslavend. Maar waar Sword & Shield niet heel veel anders doen dan Pokémon Red & Blue, doet deze Pokémon snap ook niets anders dan zijn voorganger op de N64. Je vermaakt je wel, maar uiteindelijk heb je altijd het idee dat er uit de game niet de volledige potentie is gehaald. Ik hoop dat Nintendo hier ooit eens voor gestraft gaat worden door de achterban, maar dat zal snel gebeuren vrees ik.

De hoge recensies vind ik dan ook echt onbegrijpelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Bedankt! Twijfelde nog. Dan gaat het geld vrijdag naar RE Village! (over twee verschillende soorten games gesproken trouwens hahaha)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Op een rails.. helaas. Jammer open world had meer potentie gehad. Maar ja Pokémon games zijn vaak easy money games... en toch blijf je ze spelen. De serie heeft amper ooit aan vernieuwing gedaan.
Denk dat net die rails het een toffe game maken eigenlijk. Open wereld zou toch een groot stuk van de charme eruit halen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken