Gaming

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.212
Was vroeger ook verslaafd aan het halen van trofeeën en platina (Playstation en Xbox (al heet het daar anders)). Heb er iets van twintig op de PS4, geloof ik, waaronder een paar FIFAs, Ghost Recon, Sniper Elite, Far Cry. Was ik de enige die daarvoor ging?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Wat vond je van Cyberpunk? Voor mij is dat echt de grootste PS4 miskoop geweest. Zelfs op mijn PS5 draait de game niet helemaal lekker.
Het draait allemaal wel bij mij. Dat is het probleem niet zozeer. Maar ik vind de game gewoon niet zo tof eigenlijk. Het verhaal doet me weinig, de sfeer is te donker. Ik vind de shooting mechanisme niet fijn werken, de auto's sturen net niet lekker. En het menu vind ik onduidelijk.

Ik ben ook totaal niet ver in de game, puur omdat ik het helemaal niet zo boeiend vind.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Wat een wereldtip dat HZD gratis te downloaden is! Had hem ook nog niet aangeschaft, ondanks dat iedereen er idolaat over is.

Enige probleem is dat ik dan wel moet gaan kiezen waar ik mee begin zodra ik klaar ben met Hitman 2. Heb Shadow of the Tomb Raider, Far Cry New Dawn en Days Gone nog onaangeroerd klaarstaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Was vroeger ook verslaafd aan het halen van trofeeën en platina (Playstation en Xbox (al heet het daar anders)). Heb er iets van twintig op de PS4, geloof ik, waaronder een paar FIFAs, Ghost Recon, Sniper Elite, Far Cry. Was ik de enige die daarvoor ging?
Zeker niet. Ben ik nog altijd een tikkeltje verslaafd aan. Ik sta op 25 platina's ofzo...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.212
Zeker niet. Ben ik nog altijd een tikkeltje verslaafd aan. Ik sta op 25 platina's ofzo...
Moet inderdaad ook zeggen dat als ik bijvoorbeeld nog een Assassin's Creed speel, dat ik daar alsnog voor ga. Maar leuk! Welke heb je allemaal dan?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Wat een wereldtip dat HZD gratis te downloaden is! Had hem ook nog niet aangeschaft, ondanks dat iedereen er idolaat over is.

Enige probleem is dat ik dan wel moet gaan kiezen waar ik mee begin zodra ik klaar ben met Hitman 2. Heb Shadow of the Tomb Raider, Far Cry New Dawn en Days Gone nog onaangeroerd klaarstaan...
Herken die keuze haha. Heb na afronden Shadow of the Tomb Raider (aanrader!) nu HZD, Days Gone, Ratchet & Clank en Just Cause 4 nog klaar staan. HZD heeft het gewonnen vanwege de vele positieve recensies en hou zelf van open wereld RPG's.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Moet inderdaad ook zeggen dat als ik bijvoorbeeld nog een Assassin's Creed speel, dat ik daar alsnog voor ga. Maar leuk! Welke heb je allemaal dan?
Haha mag ik nou lekker gaan paraderen met mijn platinum trofeeën? Nou, ik heb het even opgezocht:

Op de PS3
- Assassin's Creed II en Revelations
- CoD Modern Warfare 2
- Heavy Rain
- Hitman 2: Silent Assassin
- Uncharted 1, 2 en 3

Op de PS4
- Assassin's Creed Unity, Syndicate, Origins en Odyssey
- Far Cry 3 classic, 4, 5 en Primal
- FIFA18
- Game of Thrones
- Infamous Second Son
- Lego Jurassic World
- Life is strange en Before the storm
- Uncharted: the Lost Legacy
- Unravel
- Watch Dogs
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.212
Haha mag ik nou lekker gaan paraderen met mijn platinum trofeeën? Nou, ik heb het even opgezocht:

Op de PS3
- Assassin's Creed II en Revelations
- CoD Modern Warfare 2
- Heavy Rain
- Hitman 2: Silent Assassin
- Uncharted 1, 2 en 3

Op de PS4
- Assassin's Creed Unity, Syndicate, Origins en Odyssey
- Far Cry 3 classic, 4, 5 en Primal
- FIFA18
- Game of Thrones
- Infamous Second Son
- Lego Jurassic World
- Life is strange en Before the storm
- Uncharted: the Lost Legacy
- Unravel
- Watch Dogs
Life Is Strange en Unravel zijn echt heerlijke spelletjes. Vooral Unravel (deel twee nooit gespeeld) vind ik echt fantastisch, rustgevend. Zo mooi gemaakt. Komt redelijk overeen qua platina voor de PS4.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Die Hitman games zijn zo fucking awsome. Een level wat je 50x kan spelen en dan nog steeds nieuwe dingen ontdekt. Playstation is toch wel mijn console, hoewel ik ook nog een Switch erbij heb. Maar die laat ik meer aan de kids over. PC gaming ben ik al een poosje geleden mee gestopt. Vroeger was ik fan van allerlei SIM en stratetgy games, maar die rek is er op een of andere manier een beetje uit voor mij. Al hoewel ik nog steeds een shitload aan gratis game binnenhaal op Epic Games of IndieGala die ik denk ooit eens te gaan spelen wat ik vervolgens niet doe.

En ik heb de RetroPie aangesloten staan om lekker de klassiekers te spelen. En ik heb mijn oude SNES nog, pre corona tijd regelmatig wat dronkemans avondjes weten te vullen met Mario Kart.
 
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Kom ik aan met mijn platina voor Astro's Playroom en Spiderman.... :p
Astro's Playroom was ook zo fucking geweldig, die game verraste me echt. Alleen jammer dat de game zo kort was. Als ze daar meer mee gaan doen dan zou ik het toejuichen, en kan Astro een serieuze nieuwe mascotte van de Playstation worden.

Ik ben ook geen trophy hunter... het moet een beetje op mijn pad liggen wil ik er voor gaan. Spiderman was zo'n game waar je het inderdaad vrij geleidelijk met het spel samen liep. Ik speel heel veel FIFA (maar ben wel een offline speler) en daar heb ik amper een trophy in, en dat interesseert me daadwerkelijk niks.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik heb destijds echt heel erg genoten van Portal 2. Hoe ongelooflijk gaaf is die game!?! En dan ook nog die heerlijke gitzwarte humor. Man oh man...
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Die Hitman games zijn zo fucking awsome. Een level wat je 50x kan spelen en dan nog steeds nieuwe dingen ontdekt.
Ja absoluut. Vond het ook helemaal niet erg dat ik heel Hitman 1 nogmaals moest spelen om alle trofeeën van Hitman 2 te halen. Allemaal gedaan met telkens een totaal andere aanpak. Hij levert dan wel geen platinum op, maar who cares? Alleen die sniper missies zijn wel moeilijk...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Astro's Playroom was ook zo fucking geweldig, die game verraste me echt. Alleen jammer dat de game zo kort was. Als ze daar meer mee gaan doen dan zou ik het toejuichen, en kan Astro een serieuze nieuwe mascotte van de Playstation worden.

Ik ben ook geen trophy hunter... het moet een beetje op mijn pad liggen wil ik er voor gaan. Spiderman was zo'n game waar je het inderdaad vrij geleidelijk met het spel samen liep. Ik speel heel veel FIFA (maar ben wel een offline speler) en daar heb ik amper een trophy in, en dat interesseert me daadwerkelijk niks.
Helemaal eens. Alsof je een gouden Nintendo game op je Playstation speelt. Maakt ook fantastisch gebruik van de Dualsense.

En die speedruns zijn ook gaaf. Sta in de top 2500 van de wereld met totale tijd! :D

Eens over Hitman ook. Hitman 3 is vooralsnog mijn GOTY.

Dartmoor <3
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Helemaal eens. Alsof je een gouden Nintendo game op je Playstation speelt. Maakt ook fantastisch gebruik van de Dualsense.

En die speedruns zijn ook gaaf. Sta in de top 2500 van de wereld met totale tijd! :D

Eens over Hitman ook. Hitman 3 is vooralsnog mijn GOTY.

Dartmoor <3
Ja in het begin dacht ik.. pff weet niet of ik hier helemaal zin in heb, de zoveelste Mario ripoff. Maar inderdaad door het gebruik van de DuelSense en alle PS referenties in de game werd ik oprecht vrolijk.

En Hitman 3... jep ik heb alle Hitman 1 & 2 +DLC ook , dus je hebt lekker veel materiaal waar je mee kan spelen. De insteek van Dartmoor was leuk,maar die Techno tent in Berlijn vond ik helemaal vet. Deel 1 vond ik Sapienza (dat Italiaans dorpje) enorm goed, en in deel 2 heb ik Miami (bij die Racebaan) en Havn Island (vakantie resort) helemaal plat gespeeld. En soms zijn er ook enorme toffe Easter Eggs in te vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Afgelopen toevallig Haevn Island gecompleteerd. Leuk level. Wel heel makkelijk...
In principe is ieder level makkelijk toch? Het is geen game wat daar om draait naar mijn mening. De game zit vol met gescripte mogelijkheden om iemand ongezien koud te maken. Alleen om alle methodes te vinden en uit te voeren vind ik juist de uitdaging. Daarom vind ik het juist deze game zo fijn. Niks moet.. je hebt overal de tijd voor om iets uit te vogelen zonder per direct aangevallen te worden door tig vijanden. Maar goed ik game zoals eerder gezegd ook niet voor de uitdaging maar voor de ontspanning.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
In principe is ieder level makkelijk toch? Het is geen game wat daar om draait naar mijn mening. De game zit vol met gescripte mogelijkheden om iemand ongezien koud te maken. Alleen om alle methodes te vinden en uit te voeren vind ik juist de uitdaging. Daarom vind ik het juist deze game zo fijn. Niks moet.. je hebt overal de tijd voor om iets uit te vogelen zonder per direct aangevallen te worden door tig vijanden. Maar goed ik game zoals eerder gezegd ook niet voor de uitdaging maar voor de ontspanning.
Helemaal waar. Geen level is echt lastig. Maar ik speelde zaterdag toevallig de master difficulty waarin je slechts 1 save hebt. Maar die had ik nieteens nodig. Was appeltje eitje in vergelijking met sommige andere levels...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Heeft één van jullie ook de game Hollow Knight gespeeld? Dat is één van mijn grootste verrassingen van de afgelopen jaren. Gratis opgepikt met PS Plus en enkele maanden geleden eens opgestart omdat ik zin had in wat anders. Maar wat een boeiende game. Prachtige getekende graphics en een platformachtige wereld die je op je eigen manier kan ontdekken. Was echt leuk om te spelen en bij stukken ook wel uitdagend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken