Gaming

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.095
Open wereld zou ik echt een stuk leuker vinden. Lekker zelf een beetje exploren op zoek naar Pokemon.

On rails voelt het toch iets minder als een volwaardige game en is de kans groot dat hij snel repetitief wordt. Beetje als een virtueel achtbaanritje.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Horizon Zero Dawn is tot nu toe ook nog niet mijn ding. Gisteravond lekker overgesprongen naar Shadow of the Tomb Raider. En die vind ik dus wel meteen heel vet. Die hele serie nieuwe TR games vind ik sowieso geweldig!
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.095
Het duurde bij mij ook lang voordat ik Horizon leuk vond. Maar na uren was ik toch hooked. Hoe ver ben je gekomen?

Die TR games waren inderdaad geweldig!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Horizon Zero Dawn is tot nu toe ook nog niet mijn ding. Gisteravond lekker overgesprongen naar Shadow of the Tomb Raider. En die vind ik dus wel meteen heel vet. Die hele serie nieuwe TR games vind ik sowieso geweldig!
Ja die nieuwe trilogie is top! Zonder PS Plus was ik er niet aan begonnen maar erg blij dat ik ze alsnog gespeeld heb. HZD vind ik dan juist wel weer leuk. Ben sowieso wel fan van RPG/Actie open wereld games. Verhaal spreekt me aan en een mooie vormgegeven wereld, ben er met veel plezier mee bezig nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
747
Voor de mensen die twijfelen over New Pokémon snap. Ik zou even wachten tot het misschien is iets is afgeprijsd. Er zit een vermakende factor in die Pokémon altijd heeft (Gotta Catch 'Em All), hier door pak je de game wel op. Maar als je puur inhoudelijk naar de game gaat kijken dan is het heel erg repetitief en eigenlijk helemaal geen goede game. Soms ziet het er mooi uit, maar vaak ook weer helemaal niet. Je hebt nauwelijks vrijheid door het rails-systeem, en dat is mijn optiek echt niet meer van deze tijd.

Het is een game wat je 1 of 2 courses doet, dan stop je weer en doe je het later weer even. Het is geen game waar je uren achter kan zitten, daar is de game niet interessant genoeg voor. Ik blijf het lastig vinden met Pokémon, het concept blijft goed en verslavend. Maar waar Sword & Shield niet heel veel anders doen dan Pokémon Red & Blue, doet deze Pokémon snap ook niets anders dan zijn voorganger op de N64. Je vermaakt je wel, maar uiteindelijk heb je altijd het idee dat er uit de game niet de volledige potentie is gehaald. Ik hoop dat Nintendo hier ooit eens voor gestraft gaat worden door de achterban, maar dat zal snel gebeuren vrees ik.

De hoge recensies vind ik dan ook echt onbegrijpelijk.
Ik heb wat filmpjes en streams hierover gekeken. Maar mij lijkt het juist fantastisch! Ik zou er bijna een switch voor aanschaffen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Het duurde bij mij ook lang voordat ik Horizon leuk vond. Maar na uren was ik toch hooked. Hoe ver ben je gekomen?

Die TR games waren inderdaad geweldig!
De hele proloog, plus een stukje verkennen en quests met de volwassen Aloy. Helemaal niet zo ver dus. Geef het tussendoor zeker nog wel een kans hoor. Alleen greep mevrouw Croft me wel meteen bij de strot, dus krijgt die dame nu ff voorrang. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.992
Denk dat net die rails het een toffe game maken eigenlijk. Open wereld zou toch een groot stuk van de charme eruit halen?
Welke charme? Totaal geen vrije beweging. Veel te vaak krijg je dezelfde dingen te zien geen random encounters. Je hebt niet het gevoel can exploreren. Het aantal levels is ook erg matig. Het lijk meer op een mini game dan een volwaardig 60€ spel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.509
Welke charme? Totaal geen vrije beweging. Veel te vaak krijg je dezelfde dingen te zien geen random encounters. Je hebt niet het gevoel can exploreren. Het aantal levels is ook erg matig. Het lijk meer op een mini game dan een volwaardig 60€ spel.
Zal een groot stuk nostalgie zijn hoor. Vroeger heb ik dat origineel volledig aan flarden gespeeld.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.992
Zal een groot stuk nostalgie zijn hoor. Vroeger heb ik dat origineel volledig aan flarden gespeeld.
Tsja, ik snap anderzijds ook weer wel dat mensen er zich mee vermaken. Maar net zoals met muziek wil ik er ook wel kritisch naar kijken. En als je puur de game op zichzelf bekijkt, en de Pokémon franchise even wegdenkt... dan is het flinterdun wat ze aanbieden. Daarom blijf ik een haat/liefde verhouding hebben met Pokémon. Het concept is en blijft verslavend en vermakelijk, maar als je puur de games pakt (gameplay, besturing, graphics, ai, etc.). dan is het met alle respect niet al te best. En gezien Pokémon de meest verdienende franchise ter wereld is op het gebied van gameplay, vind ik dat toch ook een beetje raar. Dat geld ook steeds voor de RPG's. Swo/Shi heb ik helemaal uitgespeeld (full Pokédex). Maar als je dan ziet dan bijv. een Horizon Zero Dawn in dezelfde periode uitkwam... dude zoek de verschillen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik ben geen Pokemon fan dus eigenlijk moet ik me erbuiten houden. Maar god wat klinkt die game suf. In een treintje zitten en foto's maken van digitale beestjes. Zou bijna zeggen dat ze dit als een soort experiment doen. Hoe k*t kunnen we een game maken en lekker verdienen voordat men in opstand komt.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.553
7.208
Ben zelf ook niet van plan om die Pokemon Snap te halen. Voor mij is het vooral uitkijken naar de remakes van Diamond en Pearl later dit jaar.

In een totaal andere richting: zijn er hier ook mensen die World of Warcraft spelen of gaan spelen, wanneer over een paar jaar de classic versie van The Burning Crusade weer uitkomt?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.992
Ik ben geen Pokemon fan dus eigenlijk moet ik me erbuiten houden. Maar god wat klinkt die game suf. In een treintje zitten en foto's maken van digitale beestjes. Zou bijna zeggen dat ze dit als een soort experiment doen. Hoe k*t kunnen we een game maken en lekker verdienen voordat men in opstand komt.
Het is toch juist goed dat niet Pokémon fans zich werpen over dit soort games? Pokémon fans kunnen soms blind zijn voor dit soort dingen. En ja ik ben van oudsher wel een fan, maar het verwaterd wel met de jaren. Toch blijf ook ik er steeds weer in trappen..
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.553
7.208
Het is toch juist goed dat niet Pokémon fans zich werpen over dit soort games? Pokémon fans kunnen soms blind zijn voor dit soort dingen. En ja ik ben van oudsher wel een fan, maar het verwaterd wel met de jaren. Toch blijf ook ik er steeds weer in trappen..

Welke ga je halen in het najaar? Diamond of Pearl? :p
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.095
Kon het niet laten deze even te posten hier:


Someone on the Resident Evil subreddit discovered that the opening lines of Radiohead song “Creep” are written on a plastic bottle sitting in one of Village’s homes.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.311
4.992
@Timmetje, heb me een week geleden gewaagd aan de PS Plus. De helft van de PS klassiekers had ik al in bezet, maar de andere helt toch mooi meegenomen.

Ratched & Clank is veel toffer dan ik dacht. In een paar dagen uitgespeeld. Captain Qwark en die eindbaas waren best pittig, terwijl de rest van de game heel simpel was. Ben er zeker van op de nieuwe R&C te gaan halen voor de PS5. Verder ook begonnen maar Persona 5, leuke eerste indruk maar moet er nog iets meer tijd in steken. Wreckfest is ook erg leuk tussendoor een paar potjes te doen.

Online ook meerder potten Fifa gespeeld (vrijwel in 1 lijn naar niveau 6 gepromoveerd zonder nederlaag) maar het plezier ontbreekt me. Ik speel toch liever carrière mode, dat ik een team kan opbouwen en gewoon een potje kan uitspelen. Hoe vaak men online stopt na een 2-0 achterstand is erg vervelend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en wenteldave

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.095
Ik ben nu met de Mass Effect Trilogy bezig. Nooit gespeeld en vermaak me er echt opperbest mee!

Persona is fantastisch. Het duurt even en geef de game de tijd, maar grote kans dat je dan zo hooked raakt dat je hem pas weglegt als je hem hebt uitgespeeld.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.518
10.682
@Timmetje, heb me een week geleden gewaagd aan de PS Plus. De helft van de PS klassiekers had ik al in bezet, maar de andere helt toch mooi meegenomen.

Ratched & Clank is veel toffer dan ik dacht. In een paar dagen uitgespeeld. Captain Qwark en die eindbaas waren best pittig, terwijl de rest van de game heel simpel was. Ben er zeker van op de nieuwe R&C te gaan halen voor de PS5. Verder ook begonnen maar Persona 5, leuke eerste indruk maar moet er nog iets meer tijd in steken. Wreckfest is ook erg leuk tussendoor een paar potjes te doen.

Online ook meerder potten Fifa gespeeld (vrijwel in 1 lijn naar niveau 6 gepromoveerd zonder nederlaag) maar het plezier ontbreekt me. Ik speel toch liever carrière mode, dat ik een team kan opbouwen en gewoon een potje kan uitspelen. Hoe vaak men online stopt na een 2-0 achterstand is erg vervelend.
Komt er een nieuwe R&C? Sowieso tof. Echt jeugdsentiment is dat.
Ben zelf maar aan Horizon Zero Dawn begonnen. Zit momenteel op 20%, geloof ik, qua voortgang, wat ik op zich best wat vind in zo'n korte tijd. Mooi spel, hoor. Doet me een beetje denken aan Far Cry Primal, maar dan in een moderner hoesje natuurlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.435
6.095
Yes, volgende maand komt de nieuwe Ratchet al! Ziet er fantastisch uit zo op de PS5. Ik heb hem in de pre-order.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken