Fontaines D.C.

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.184
3.127
Hoorde tot mijn verbazing Favourite al enkele keren voorbij komen op de radio. Denk dat we hier met z'n allen 3fm weinig serieus nemen, maar wat mij betreft is het een heel goed teken als zenders als deze al af en toe een plaat van Fontaines DC draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
683
801
Hoorde tot mijn verbazing Favourite al enkele keren voorbij komen op de radio. Denk dat we hier met z'n allen 3fm weinig serieus nemen, maar wat mij betreft is het een heel goed teken als zenders als deze al af en toe een plaat van Fontaines DC draaien.
Hoorde hem enkele weken geleden ook al een paar keer op radio 2 voorbij komen bij Annemieke!
(En in de verrukkelijke 15)
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.157
1.374
Studio Brussel draait hem geregeld, maar die “pushen” dan ook wat Fontaines DC. Wat mij betreft een prima keuze 👌
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
418
232
Fontaines DC krijgen van Cabaret Vert Festival op onze feestdag 15 augustus de plaats van QOSA (start 22.30h) op de main ZANZIBAR waardoor ze nu minstens één uur spelen ipv een 40tal minuten. Ze zijn goed op weg om toekomstig headliner of subheadliner te worden op Werchter of Pukkelpop met hun nieuwe album.
 
  • On fire
Waarderingen: MadMandra27

Thieske

Dagopener
23 feb 2023
616
543
Fontaines DC x Young Fathers x Massive Attack nu op vinyl

Fontaines DC, Massive Attack en Young Fathers hebben de pre-order release aangekondigd van een exclusieve vinylplaat in beperkte oplage ter ondersteuning van de noodoperaties van Artsen Zonder Grenzen (AZG) in Gaza en de Westelijke Jordaanoever.

 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Fontaines DC x Young Fathers x Massive Attack nu op vinyl

Fontaines DC, Massive Attack en Young Fathers hebben de pre-order release aangekondigd van een exclusieve vinylplaat in beperkte oplage ter ondersteuning van de noodoperaties van Artsen Zonder Grenzen (AZG) in Gaza en de Westelijke Jordaanoever.

Leip
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.157
1.374
Nieuwe single is uit! Wat vliegt het naar alle kanten in de clip, gaat nog een paar keer nodig hebben om het ten volle te begrijpen denk ik :ROFLMAO:

 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.184
3.127
Wat zijn die singles goed allemaal. Alleen aan favourite heb ik even moeten wennen, maar die is hier inmiddels ook al flink gedraaid. Deze is helemaal raak.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Nieuwe single is uit! Wat vliegt het naar alle kanten in de clip, gaat nog een paar keer nodig hebben om het ten volle te begrijpen denk ik :ROFLMAO:

Jeetje.

Die eerste single was een bom, maar die twee erna, en dan vooral deze, zijn wel echt niemendalletjes. Ronduit irritant bijna, deze. Dat ze dit al uitbrengen als single beloofd niet veel goeds toch?
 
  • Thinking
Waarderingen: elo en Novis95

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
183
569
Jeetje.

Die eerste single was een bom, maar die twee erna, en dan vooral deze, zijn wel echt niemendalletjes. Ronduit irritant bijna, deze. Dat ze dit al uitbrengen als single beloofd niet veel goeds toch?
Interessant dat die laatste twee je niet aanspreken, wat mist er aan voor je?

Ik vind ze eigenlijk alle drie erg fijn, en misschien dat ik Favourite zelfs wel het liefste heb. Het is tot nu wel een aardige afslag van de vorige albums, hoewel er daar ook niet altijd één duidelijke lijn door de platen liep. Ik vind het overigens meestal wel een goed teken dat de meningen zo verdeeld zijn over de singles, dan weet je dat ze ontwikkelen en zich niet nodeloos vastklampen aan de eerdere successen.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.184
3.127
Ik vind here's the thing vanaf seconde 1 een banger. Favourite uiteindelijk ook, maar die had, zoals gezegd, wat langer nodig.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Interessant dat die laatste twee je niet aanspreken, wat mist er aan voor je?

Ik vind ze eigenlijk alle drie erg fijn, en misschien dat ik Favourite zelfs wel het liefste heb. Het is tot nu wel een aardige afslag van de vorige albums, hoewel er daar ook niet altijd één duidelijke lijn door de platen liep. Ik vind het overigens meestal wel een goed teken dat de meningen zo verdeeld zijn over de singles, dan weet je dat ze ontwikkelen en zich niet nodeloos vastklampen aan de eerdere successen.
Ja, misschien dat ik te veel houd van die ‘eerdere successen’ en het in bij het totaalplaatje wel klikt hoor.

Ze gaan hier duidelijk voor een groot publiek en radiovriendelijke muziek, niets mis met die ambitie, maar het dreigende, die onderhuidse spanning, mis ik hier zelf wat. En dat maakt deze band (voor mij) zo net goed. Die laatste single vind ik ook nog eens heel luie songwriting, het soort nummer waar je je album mee opvult.

Maar goed, in het slechtste geval hebben we altijd nog Starburster.
 
Laatst bewerkt:

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
231
169
In vergelijking met hun eerdere werk, grijpt deze single me totaal niet. Jammer dat ze hun rauwe rantje aan het verliezen zijn en veel meer mainstream gaan klinken
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Is dit dan het moment dat de band van heel tof naar te mainstream gaat ;)?

Ik vind de laatste single(s) ook nog wel erg tof!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken