Fontaines D.C.

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Geniale nieuwe single (net als Starburster uiteraard). Vind 'm juist totaal niet zo generiek klinken, ondanks dat het inderdaad een genre is dat nogal snel 'same same but different' kan klinken. Duidelijke invloeden ja, maar op vlak van songwriting en productie zit dit toch wel een paar niveautjes hoger.

De concurrentie op Glasto is intens op hun tijdstip, maar eigenlijk is het een no-brainer om hier bij te zijn. Onwijs veel zin in! En als het bevalt (waarschijnlijk), koop ik nog wel een ticketje voor Vorst dit najaar.
 

DontClingToLife

Campingartiest
7 mrt 2024
79
127
Ai, en dat voor de defining band van hun generatie.
Fontaines D.C. live at Glastonbury 2024: the defining band of their generation, still

Op Glasto naar het schijnt zodanig veel volk dat als je niet vroeg aansloot de band amper kon zien. Ook alleen nog maar lofzangen gelezen en gehoord.

Wel zelf nog niets gezien.

Ik weet ook niet welke straf de programmeur van Glasto verdient om Idles en Fontaines te laten overlappen maar vast een zware.
In Duitsland is er nog groeimarge voor deze band. Wtf is dit publiek zeg.

Bekijk bijlage 9562

 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Ja, dat argument om veiligheidsredenen heb ik ook gelezen en begrijp ik wel.
Zou wel de moeilijkste clash ooit zijn voor mij.
Ik vind het vooral vreemd dat Fontaines dit jaar al Glastonbury wilden doen. Leek me beter jaartje te wachten, dan is het overal door grote(re) poort.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik vind het vooral vreemd dat Fontaines dit jaar al Glastonbury wilden doen. Leek me beter jaartje te wachten, dan is het overal door grote(re) poort.
Mja, ze sluiten een stage af en hebben een ideaal podium om die nieuwe nummers te presenteren. Nu is het allemaal nog nieuw en fris, volgend jaar dezelfde tijd gaat het weer tijd zijn voor andere artiesten. Denk dar die Park afsluiten ook ideaal is voor hen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Mja, ze sluiten een stage af en hebben een ideaal podium om die nieuwe nummers te presenteren. Nu is het allemaal nog nieuw en fris, volgend jaar dezelfde tijd gaat het weer tijd zijn voor andere artiesten. Denk dar die Park afsluiten ook ideaal is voor hen.
Nieuw album promoten? Volgend jaar gaan ze oa hoog staan op Primavera. Dan past Glasto beter op dat lijstje vind ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Nieuw album promoten? Volgend jaar gaan ze oa hoog staan op Primavera. Dan past Glasto beter op dat lijstje vind ik.
Ja, maar goed. Volgend jaar gaan ze er een festivaltour en najaarstour hebben opzitten. Snap het wel dat je ze als Glasto in het begin van dat traject wil bijhebben, nu het nog wat frisser is. Zeker voor een band als Fontaines, die sowieso al veel tourt. 2024 is toch vooral hun jaar he, niet 2025.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Ja, maar goed. Volgend jaar gaan ze er een festivaltour en najaarstour hebben opzitten. Snap het wel dat je ze als Glasto in het begin van dat traject wil bijhebben, nu het nog wat frisser is. Zeker voor een band als Fontaines, die sowieso al veel tourt. 2024 is toch vooral hun jaar he, niet 2025.
Oké, we zitten helemaal niet op dezelfde lijn merk ik haha.
Ik vond het nu overbodig. Beter jaartje wachten en met die nieuwe plaat, die iedereen dan kent, knallen.
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
433
204
In Duitsland is er nog groeimarge voor deze band. Wtf is dit publiek zeg.
Gaat hier om het Southside festival, het zusje van Hurricane festival.

Ik ben van 2004 t/m 2019 geweest. Vooral de edities vanaf 2017 was dit vaker regel dan uitzondering. De Duitse jeugd, die massaal op deze festivals afkomen, hebben veel meer met Duitse acts en Hip-hop. Waar Britse acts rond 2010 een vol veld trokken werd het vijf jaar later steeds leger en leger, ongeacht het weer...
 

DontClingToLife

Campingartiest
7 mrt 2024
79
127
Oké, we zitten helemaal niet op dezelfde lijn merk ik haha.
Ik vond het nu overbodig. Beter jaartje wachten en met die nieuwe plaat, die iedereen dan kent, knallen.
Ik snap je redenering, maar Favourite is gewoon de soundtrack van deze zomer.
Volgend jaar volgt wel nog een victory lap met meer nummers uit het nieuwe album zodra de release tour is afgerond.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
895
785
Oké, we zitten helemaal niet op dezelfde lijn merk ik haha.
Ik vond het nu overbodig. Beter jaartje wachten en met die nieuwe plaat, die iedereen dan kent, knallen.
Dat doen ze dan toch gewoon op Rock Werchter omstreeks een uur of 21?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken