Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

RubenJS

Support act
18 feb 2023
850
2.497
Mijn teammaat @nitotheno is tot en met volgende week woensdag op vakantie dus de deadline van 30 namen voor zaterdag gaat voor ons niet helemaal haalbaar worden. We zijn nu al een flinke tijd bezig, is het voor mensen hier ok als we die deadline ook nog een paar daagjes opschuiven zodat wij gezamenlijk de laatste puntjes op de i kunnen zetten?
Wat mij betreft ook prima. Zal de reacties van de rest nog even afwachten, en dan hoogstwaarschijnlijk een nieuwe deadline posten!
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
850
2.497
Ik heb geen bezwaren gespot.
Hierbij dus nieuwe deadlines zodat @Timmetje en @nitotheno gezamenlijk de laatste puntjes op de i kunnen zetten:

- Uiterlijk zaterdag 7 oktober 23.59 uur ontvang ik graag jullie laatste 30 namen voor de niet exclusieve dag, per dm.
- Zondag 8 oktober mag iedereen de poster online gooien.
- Van maandag 9 oktober t/m zaterdag 14 oktober kan er gestemd worden, ook door niet deelnemers.
- Zondag 15 oktober volgt de uitslag!

Hierbij weer een tag voor alle deelnemers, zodat iedereen op de hoogte is:
Team 1: @Dr. Hannibal, @RubenJS
Team 2: @Koekdoos, @InsaniTiny
Team 3: @Timmetje, @nitotheno
Team 4: @Oasiss, @Brian
Team 5: @warriorandweirdo, @Martijn
Team 6: @teunajax, @wenteldave
Team 7: @mattman, @Yannick
Team 8: @theblackmadness, @EdsjeFCB
Team 9: @Lion, @MadMandra27
Team 10: @JB., @Nikfestilover
Team 11: @WesleyNoH, @JK79

Één team heeft reeds de laatste 30 namen ingediend.
Kijk uit naar de andere lijstjes, en t.z.t. de posters!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.474
1.631
Ik zat al te wat filosoferen over een volgende draft en het lijkt mij tof om bij een volgende editie de deelnemers te laten draften op een specifiek jaartal. Als je 2004 hebt zou je bijvoorbeeld David Bowie kunnen boeken, en een op dat moment opkomende band als Arctic Monkeys op een lage plek kunnen zetten. Er zal wat meer voorbereiding inzitten, maar volgens mij heeft dit ons niet eerder afgeschrikt. Hoe kijken jullie naar dit idee?
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.754
7.571
Ik zat al te wat filosoferen over een volgende draft en het lijkt mij tof om bij een volgende editie de deelnemers te laten draften op een specifiek jaartal. Als je 2004 hebt zou je bijvoorbeeld David Bowie kunnen boeken, en een op dat moment opkomende band als Arctic Monkeys op een lage plek kunnen zetten. Er zal wat meer voorbereiding inzitten, maar volgens mij heeft dit ons niet eerder afgeschrikt. Hoe kijken jullie naar dit idee?

Vergelijkbaar met de jaren 80 draft, maar dan waarschijnlijk makkelijker, omdat het wat recenter is. Maar waarschijnlijk wel pas iets voor in het nieuwe jaar, aangezien het al oktober is :p

Andere optie waar ik ook al een aantal drafts aan dacht, is een versie waar alleen maar bands mogen staan met een debuutalbum na jaar x (2005, 2010 of iets dergelijks).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.548
6.223
Leuk idee! Maar wmb draften we wel pas ergens weer half 2024 ofzo. Ik ben wel ff draftmoe.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
782
1.619
Vergelijkbaar met de jaren 80 draft, maar dan waarschijnlijk makkelijker, omdat het wat recenter is.
Ik neem aan dat iedere deelnemer een ander willekeurig jaartal toegewezen krijgt, toch? De ene moet bijvoorbeeld een festival uit 2004 maken en de ander een festival uit 1984. Anders is het inderdaad een beetje hetzelfde concept.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS en teunajax

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.191
Ik neem aan dat iedere deelnemer een ander willekeurig jaartal toegewezen krijgt, toch? De ene moet bijvoorbeeld een festival uit 2004 maken en de ander een festival uit 1984. Anders is het inderdaad een beetje hetzelfde concept.
Dat lijkt me ook het beste.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.766
2.348
Ik neem aan dat iedere deelnemer een ander willekeurig jaartal toegewezen krijgt, toch? De ene moet bijvoorbeeld een festival uit 2004 maken en de ander een festival uit 1984. Anders is het inderdaad een beetje hetzelfde concept.
Klinkt goed! Hoewel toch wel eens met @Timmetje dat er wel wat tijd tussen mag zitten tot de volgende.
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
758
1.272
Ik ben in de tussentijd al een behoorlijke tijd bezig met een opzet voor een draft, echter kost die voorbereiding heeeeel veel tijd. Dus ik hoop idd ergens in het nieuwe jaar met zo'n voorstel te komen.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
850
2.497
Ik zat al te wat filosoferen over een volgende draft en het lijkt mij tof om bij een volgende editie de deelnemers te laten draften op een specifiek jaartal. Als je 2004 hebt zou je bijvoorbeeld David Bowie kunnen boeken, en een op dat moment opkomende band als Arctic Monkeys op een lage plek kunnen zetten. Er zal wat meer voorbereiding inzitten, maar volgens mij heeft dit ons niet eerder afgeschrikt. Hoe kijken jullie naar dit idee?
Vet idee! Nu maar hopen op een goed jaartal 😂
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
850
2.497

LINE-UP EN POSTER SCHWARZWALDER METAL FEST 2024 COMPLEET!​

Jullie hebben er even op moeten wachten, maar @Dr. Hannibal en ik hebben de line-up voor de eerste editie van het Schwarzwalder Metal Fest compleet!

IMG_4361.jpeg
Edit: het contract met Hippotraktor was niet juist ondertekend. Nu blijken de heren niet te kunnen; Pothamus zal de spot overnemen.


Avenged Sevenfold voegt zich als headliner naast System Of A Down en Tool, en zorgt voor een volledig Amerikaans headliner trio.
De band uit Californië kent een oorsprong in metalcore, en werd zeer populair dankzij het uitbrengen van geweldige albums als City of Evil, de self titled ‘Avenged Sevenfold’ en Nightmare. Uniek aan dit succes, is de eigenwijze blik van de band, die ook in een hit, gewoon een solo van een minuut weet te verwerken. Deze progressieve invloed is op het meest recente ‘Life Is But a Dream…’ maximaal aanwezig. Maak je op voor een set vol klassiekers, nieuw werk, en verrassingen…

Naast Avenged Sevenfold zijn wij verheugd met de verdere invulling van de derde festivaldag! Voor elke metalhead is er wat wils; metalcore op de Warsteiner Stage met onder andere Falling In Reverse, Killswitch Engage en Bleed From Within. Stoners zullen zich vermaken in de Bog, waar Baardvader de laatste festivaldag op het podium mag aftrappen. Opbouwend naar kleppers als Windhand, Earthless en Witchcraft.
In de Woods vind je zondag bands als Pothamus, Crippled Black Phoenix, Baroness en A Perfect Circle. In het Asylum zorgen Godflesh, Clown Core, KMFDM en Nine Inch Nails voor een perfect laatste festivaldagje. Terwijl je in de Cathedral naast Avenged Sevenfold, ook nog Machine Head, STAKE en meer kan vinden. Succes met het opstellen van je schema, het wordt een waar clashfest!

Geen festival is ‘af’ met enkel geweldige muziek. Hierbij dus alvast de informatie omtrent het randprogramma en praktische zaken.

Eten & drinken
Het festival vindt plaats in het Zwarte Woud. Uiteraard zullen lokale lekkernijen aanwezig zijn! Wat wij alvast kunnen verklappen is de aanwezigheid van de Schwarzwalder Kirsch, hot sauce van Ensiferum (niet in combinatie met de torte), In Flames Lingonberry & Cranberry Gin (hoewel ze liever op een rollatorfestival spelen, hebben we de Zweden wel bereid gekregen hun drank te verkopen). Ook een echte Duitse bratwurst en halve liter Warsteiner kan uiteraard niet ontbreken.

Naast de klassieke festivalgerechten zijn er vegan opties aanwezig; de kaart is 50/50 verdeeld. Je hoeft dus óók als veganist niets te missen.
Munten hoef je overigens niet in te kopen; er wordt cashless via pin afgerekend.

Tickets
De tickets zijn vanaf nu verkrijgbaar, in mijn dm! Early birds en verdubbelaars krijgen naast toegang tot het vetste festival van het jaar, en de bijbehorende camping, ook onze eeuwige dank.

Timetable
Te vinden in de Clashfinder: https://clashfinder.com/s/schwarzwaldermetalfest/
Clashes zul je zeker vinden!

VIP
F*ck de VIP’s, iedereen is gelijk op het Schwarzwalder Metal Fest. Wil je vooraan staan? Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Locatie
Gelegen in het prachtige Zwarte Woud vind je het festivalterrein.
Auto: reizigers vanuit Nederland volgen bordjes Karlsruhe, volg vanaf hier de bordjes Schwarzwalder Metal Fest, en je wordt gedirigeerd naar de diverse parkings! Parking entree á 5 euro.
Trein: tussen station Karlsruhe en het festivalterrein vertrekken er van donderdag middag tot maandagmiddag tot 01:00 snacht’s pendelbussen.
Vliegtuig: niet doen
Fiets: wel doen, vanaf station Karlsruhe is er een fietsroute (met waterpunten) aangegeven. Je bent uiteraard ook van harte welkom in de pendelbus.

Overnachting
Voor de ultieme festival ervaring kampeer je natuurlijk bij het festival. Bij de ticketprijs zit daarom een camping plek inbegrepen! Mooie plekjes tussen de bomen genoeg, al loont het uiteraard om er op tijd te zijn. Verder zijn de wc’s en douches gratis te gebruiken, en in grote getalen aanwezig.

Mocht je iets meer luxe nodig hebben, gebruik dan de code SCHWRZWLDR24 bij één van de Fletcher hotels in de buurt.

——
Team 1: @Dr. Hannibal, @RubenJS
Team 2: @Koekdoos, @InsaniTiny
Team 3: @Timmetje, @nitotheno
Team 4: @Oasiss, @Brian
Team 5: @warriorandweirdo, @Martijn
Team 6: @teunajax, @wenteldave
Team 7: @mattman, @Yannick
Team 8: @theblackmadness, @EdsjeFCB
Team 9: @Lion, @MadMandra27
Team 10: @JB., @Nikfestilover
Team 11: @WesleyNoH, @JK79

De posters mogen online!
Vanaf morgen start de ticketverkoop in mijn dm. Hiervoor geldt dat iedereen 3 weekendtickets mag kopen, waaronder 1 verdubbelaar.
 
Laatst bewerkt:

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.712
2.379
1.png

This Must Be The Place en Cabin In The Woods slaan de handen ineen voor een éénmalige, unieke festivalervaring. Van vrijdag 30 Augustus tot zondag 1 September organiseren @Martijn en ikzelf 'This Must Be A Cabin In The Woods 2024'. Plek van het gebeuren? Het Goffertpark in Nijmegen! 90 acts, verdeeld over 3 dagen en 5 podia: Main Stage, Goffertstadion, OLT, The Woods en London Calling.

This Must Be A Cabin In The Woods is een warm festival voor iedereen, met een nadruk op de beste indiefolk en indierock. Maar er worden ook uitstappen gemaakt naar andere genres. Tijdens het festival zullen er heel wat unieke concerten plaatsvinden zoals albumverjaardagen, van 'Give Up' van The Postal Service en 'Yoshimi Battles The Pink Robots' van The Flaming Lips.

Dag 1 wordt gecureerd door Martijn. Met headliners Bon Iver en Pavement wordt het een waar paradijs voor de indieliefhebber. Daarnaast zijn er ook nog straffe shows van onder andere: DEVO, hun eerste in Nederland in 34 jaar, The Smiths-gitarist Johnny Marr, Darkside, het project van Nicolás Jaar en Dave Harrington, Beach House, de beste reünie van 2023: The Walkmen en Feist, die onlangs nog voor 5-sterren shows zorgde in de AB en Tivoli.

Dag 2 is dan weer mijn dag. Met headliners Eddie Vedder en Blur wordt dit een feest voor fans van alternative rock. Andere niet te missen shows deze dag zijn: The Gaslight Anthem, John Cale, lid van het iconische The Velvet Underground, Laurie Anderson, de experimentele rockers van Swans, de verjaardagshows van The Postal Service en The Flaming Lips, en unieke shows van filmcomponist John Williams en cabaretier Youp Van 'T Hek.

Op dag 3 bundelen we onze krachten voor een gezamenlijke dag. Headliners die dag zijn Peter Gabriel, die met zijn laatste I/O-tour al grote indruk wist te maken, en LCD Soundsystem, die voor het eerst terugkeren naar de Benelux sinds hun magische show op Best Kept Secret in 2018. Maar zij zijn natuurlijk niet de enige want wat te denken van: de glorieuze terugkeer van Britpopiconen Pulp, The Smiths-opperhoofd Morrissey, Autechre in de unieke setting van The Woods, James Blake met zijn nieuwste parel of een zondagmatinee met Joep Beving. Duidelijk voor ieder wat wils!

Benieuwd naar hoe de artiesten op This Must Be A Cabin In The Woods klinken? Beluister dan snel onze officiële playlist:


Of wil je al starten met concrete plannen te maken? In exclusieve primeur kunnen we jullie ook al onze timetable laten zien: https://clashfinder.com/s/tmbacitw23/

See you @ TMBACITW 2024!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken