Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.292
6.798
Wat mij betreft prima om ze vaker te laten spelen, ten koste van andere pick. Anders krijgen we een geval waarbij je per festivaldag meer acts hebt. Dan blijft echter wel over dat het op de vrije keuze dag niet kan, daar spelen enkel vrije keuzes.

Verder kan je inderdaad nog Skrillex en of Blawan los boeken.
Maar. Het zijn niet méér acts, het is dezelfde act. We zullen er dus sowieso minder hebben. Twee. Op de poster als in hoe we kiezen. @mattman kan dan letterlijk als laatste keuze nogmaals Despacio kiezen ook al hebben we die al, achterhaald ma bon. De enige manier hoe je dat wel kunt zien, is het uiteindelijke tijdschema.

Ik vind het wel frappant overigens dat indertijd Nick Cave & Warren Ellis heel duidelijk niet mocht, een zijproject van zowel Cave als van Ellis en dit dan gewoon wel kan. En er zijn zo nog wel keuzes gemaakt doorheen de draft waarbij men acts koos die maar één keer hebben gespeeld en gewoon werden gekozen voor de sake of it. Maar gezien dat precedent heb ik er ook niets meer van gezegd..

Als dan toch alles kan en mag, dan vind ik ergens dat het team dat hen eerst wilde kiezen die dan ook mag hebben. Begrijp niet goed waarom we regel 3 hebben, als ze toch niet wordt toegepast noch waarom ze niet wordt bijgesteld of regels worden toegevoegd wanneer blijkt dat die wel nodig is doorheen de draft. Opnieuw, jouw draft. Maar het zorgt wel voor prikkels als dingen onduidelijk zijn. Zie ook naar acts die meerdere sets mogen spelen. Mag het? Mag het niet?

Ik heb zo'n vijftien (?) rondes geleden Despacio gekozen en pas nú kom je als organisator tussen van "ja, nee, ja, dat mag niet" terwijl bij mijn initiële keuze er één iemand was iirc die er een probleem mee had. Jij niet. Zo lang jij als organisator niets zegt, denk ik ook gewoon dat het prima is. Ik heb zelfs al x-aantal keren een update van onze totaal aantal gekozen acts gepost met Despacio gewoon onderaan vermeld 'across the whole weekend' en er komt geen reactie. Nu opeens wel. Oude koeien. Sneu. @RubenJS
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.292
6.798
Vrije dag kunnen we alleen acts boeken die niet op een exclusieve dag staan. Dat is inclusief je eigen exclusieve namen.

Wat betreft de b2b, zo begrijp ik het inderdaad. Anders zouden ze niet meer los geboekt kunnen worden.
Cave en Ellis spelen ook eigen materiaal..... Blawan en Skrillex hebben geen tracks samen. Echt, de kronkels die hier worden gemaakt.. Sinds wanneer is speciaal materiaal hebben een voorwaarde?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.969
5.528
Is er hier iemand die echt veel bezwaar heeft tegen Despacio drie dagen optredend op het festival van Yannick en Mattman, of dat Skrillex B2B draait met ik weet niet eens wie? Het is niet alsof ineens iemand U2 de tent laat openen ofzo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.636
7.616
Is er hier iemand die echt veel bezwaar heeft tegen Despacio drie dagen optredend op het festival van Yannick en Mattman, of dat Skrillex B2B draait met ik weet niet eens wie? Het is niet alsof ineens iemand U2 de tent laat openen ofzo.
Ja, dit dus. Laat beide gewoon lekker gaan. Als iemand bezwaar tegen Despacio had hadden ze dat inderdaad 15 rondes geleden moeten laten weten.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.892
2.720
Is er hier iemand die echt veel bezwaar heeft tegen Despacio drie dagen optredend op het festival van Yannick en Mattman, of dat Skrillex B2B draait met ik weet niet eens wie? Het is niet alsof ineens iemand U2 de tent laat openen ofzo.
Voor mij allemaal goed. Zolang er niet 5 duo's Pearl Jam als headliner kiezen in de vrije keuze, want Eddie is mine. ;)
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Yannick en Timmetje

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Maar. Het zijn niet méér acts, het is dezelfde act. We zullen er dus sowieso minder hebben. Twee. Op de poster als in hoe we kiezen. @mattman kan dan letterlijk als laatste keuze nogmaals Despacio kiezen ook al hebben we die al, achterhaald ma bon. De enige manier hoe je dat wel kunt zien, is het uiteindelijke tijdschema.

Ik vind het wel frappant overigens dat indertijd Nick Cave & Warren Ellis heel duidelijk niet mocht, een zijproject van zowel Cave als van Ellis en dit dan gewoon wel kan. En er zijn zo nog wel keuzes gemaakt doorheen de draft waarbij men acts koos die maar één keer hebben gespeeld en gewoon werden gekozen voor de sake of it. Maar gezien dat precedent heb ik er ook niets meer van gezegd..

Als dan toch alles kan en mag, dan vind ik ergens dat het team dat hen eerst wilde kiezen die dan ook mag hebben. Begrijp niet goed waarom we regel 3 hebben, als ze toch niet wordt toegepast noch waarom ze niet wordt bijgesteld of regels worden toegevoegd wanneer blijkt dat die wel nodig is doorheen de draft. Opnieuw, jouw draft. Maar het zorgt wel voor prikkels als dingen onduidelijk zijn. Zie ook naar acts die meerdere sets mogen spelen. Mag het? Mag het niet?

Ik heb zo'n vijftien (?) rondes geleden Despacio gekozen en pas nú kom je als organisator tussen van "ja, nee, ja, dat mag niet" terwijl bij mijn initiële keuze er één iemand was iirc die er een probleem mee had. Jij niet. Zo lang jij als organisator niets zegt, denk ik ook gewoon dat het prima is. Ik heb zelfs al x-aantal keren een update van onze totaal aantal gekozen acts gepost met Despacio gewoon onderaan vermeld 'across the whole weekend' en er komt geen reactie. Nu opeens wel. Oude koeien. Sneu. @RubenJS
Ik dacht dat ik eerder al had gereageerd op de Despacio boeking. Dat bleek niet zo te zijn. Om het nu ineens sneu te noemen.

Mijn zegje heb ik over de boekingen gedaan. Voor de duidelijkheid: ik blijf bij de visie dat een exclusieve act op 1 dag staat. En dat Blawan b2b Skrillex samen één act vormen.

Gelukkig is er altijd nog regel 11: Veranderingen van regels en het bespreken van twijfelgevallen kan altijd. Dan moet er een democratische meerderheid zijn van de deelnemers om die door te voeren.

Als een meerderheid het anders ziet dan ik, dan hoor ik het graag. Het zou mij persoonlijk een worst wezen hoe deze boekingen uitkomen, ik probeer hier enkel zo eerlijk mogelijk het spel te leiden. Waarbij ik de regels in de geest van de draft probeer toe te passen.

Dat gezegd hebbende, succes allemaal met de laatste exclusieve boekingen. Vergeet ook niet dat de derde dag er bijna aankomt! Ik zal de deadlines hierover communiceren wanneer ronde 30 is geweest. Goed moment om de dag alvast met potlood in te vullen!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.969
5.528
Je weet dat ik nog 1 exclusieve headliner moet kiezen naast Gojira en ben zelf een groot Pearl Jam fan die en ik vind dat het wel op een metaldag past. 😜
Shit Just Got Real Taika Waititi GIF by Madman Films
 
  • Haha
Waarderingen: JK79 en warriorandweirdo

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.292
6.798
Voorstel regel 12: acts mogen meerdere keren optreden op het festival, de extra set gaat dan af van de vrije keuzes aangezien de keuze reeds is gemaakt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.292
6.798
Ik dacht dat ik eerder al had gereageerd op de Despacio boeking. Dat bleek niet zo te zijn. Om het nu ineens sneu te noemen.
Niet dan? Er is op geen enkel moment gedurende de draft gemor gekomen op de keuze, behalve door één iemand (dunno meer wie). Niemand heeft jou aangesproken om uitleg te vragen, noch heb jij je erin betrokken. Die keuze is wéken terug gemaakt en pas 'nu' kom je er op terug? Ik vind dat sneu, ja.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.925
4.084
Ik weet dat ik niet meespeel en hier dus niet veel recht van spreken heb, maar er stond me iets voor en ben dus even gaan grasduinen in de geschiedenis van dit topic. Volgens mij vind je hier een antwoord op heel de vraagstelling hier. Het is dan niet expliciet toegevoegd aan de regels op pagina 1 maar wel degelijk als vraag gesteld en beantwoord, nog voor de eerste ronde gestart is.

Beetje kunstelen. In principe doe je inderdaad alles in overleg, dus is een beetje onnodig, denk ik. Vind het ook wat apart om twee dagen met alleen maar exclusieve acts te hebben en één dag met geen enkele.

Daarnaast, begrijp ik dan goed dat je een act ook geen meerdere sets kan laten spelen, verdeeld over die drie dagen? :(

Klopt, je bedenkt t gewoon samen. Je kan ook ruilen tussen jullie picks. Zolang je maar 2 dagen 30 exclusieve acts per dag hebt, en de derde dag aan het eind vrije keuze hebt op de acts die niet exclusief gekozen zijn.

@wenteldave klopt, een act kan geen meerdere sets spelen over drie dagen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.736
9.117
Ook tegen, het hele concept is dat jij en je teammaat beiden een dag van 30 namen samen stellen en dan gezamenlijk 30 andere namen als vrije keuze opstellen. Zo'n regel gaat het hele idee van de draft tegen.

Uiteindelijk is het ook gewoon een kwestie van goed de regels lezen voordat je je festival gaat opstellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.934
Ik ben tegen, het concept en de uitdaging van de draft is juist ieder een dag exclusief en 1 dag met 30 vrije keuzes
Ook tegen, het hele concept is dat jij en je teammaat beiden een dag van 30 namen samen stellen en dan gezamenlijk 30 andere namen als vrije keuze opstellen. Zo'n regel gaat het hele idee van de draft tegen.

Uiteindelijk is het ook gewoon een kwestie van goed de regels lezen voordat je je festival gaat opstellen.
Hier sluit ik mij bij aan
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
All weekend long als in dat ze elke dag spelen, dat kon/mocht niet toch?
Ik was diegene die het vroeg bij de aankondiging omdat ik dus inderdaad dacht dat het niet mocht.

Ben niet zo van het veranderen van spelregels tijdens een spelletje, ténzíj het niet geheel duidelijk is
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken