Festileaks Festival Draft XI: Teamdraft

Gewenste keuzetijd


  • Totaal aantal stemmers
    19
  • Opiniepeiling gesloten .

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.156
6.625
MariaSomerville_Botanique_LeniSonck_17042022-7.jpg


Maria Somerville.

@Dr. Hannibal
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Despacio is een regulier tourend project met eigen naam? Dit is een b2b die één keer plaatsvond? Totaal iets anders.
Of het nou vaak gebeurt of niet was het criterium niet. Één optreden is al gemoeg om gekozen te worden. Voor zover ik weet is een b2b gewoon één set, weliswaar met nummers van beide, maar ze staan wel gewoon samen op het podium hun tijd vol te maken.

Sloeg bij Despacio dan ook op het feit dat ie een heel weekend geboekt staat, wat dus ook niet de bedoeling is. Maakt niet zoveel uit of het nou een tourend project is of niet.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.856
Schwarzwalder Metalfest

Ahab-band2-e1438849393369.jpg


Onze volgende aankondiging betreft een exclusieve b2b, all weekend long…

Nee geintje. We doen gewoon weer een band. Of ten minste, “gewoon” een band: Ahab is een Duitse funeral doom band, vernoemd naar Kapitein Ahab uit de Moby Dick boeken. Het is maar wat je “gewoon” wilt noemen. Hoe dan ook komen zij het doom podium op vrijdag openen, een thuiswedstrijd, in ieder geval voor gitarist Daniel Droste, die is opgegroeid aan de noordkant van het Zwarte Woud. En hoewel ze op de foto hierboven vrolijk staan te lachen om mijn grappen en grollen, gaat het hier toch echt om serieus zware doom metal. Luister maar:


@Timmetje > @Lion
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Volgens mij bestaat een b2b uit twee acts en is het niet één act tenzij het duo regulier optreed. Dus volgens mij mag dat niet?
Een b2b zijn inderdaad twee acts, die voor dat optreden als één act optreden. Hoe vaak de act heeft opgetreden is verder niet relevant, als het maar heeft opgetreden in 2022/2023, of iets heeft aangekondigd voor 2024. Dat het toevallig een elektronische act is, maakt het niet anders dan bijvoorbeeld een Sigur Rós & London Contemporary Orchestra die ook samen een set spelen.
Of het nou vaak gebeurt of niet was het criterium niet. Één optreden is al gemoeg om gekozen te worden. Voor zover ik weet is een b2b gewoon één set, weliswaar met nummers van beide, maar ze staan wel gewoon samen op het podium hun tijd vol te maken.

Sloeg bij Despacio dan ook op het feit dat ie een heel weekend geboekt staat, wat dus ook niet de bedoeling is. Maakt niet zoveel uit of het nou een tourend project is of niet.

@Yannick is inderdaad niet de bedoeling om 1 act meerdere dagen te laten spelen, helaas. Ik begrijp uit je eerdere bericht dat Despacio altijd het hele weekend speelt, laat de primeur die je hiermee (met het spelen van 1 dag) hebt dan een troost zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.296
7.257
Flauwe regel wel, die laatste. Dat zou gewoon moeten kunnen imo. Is niet nadelig voor anderen en ook gewoon een leuke creatieve festivalkeuze. Kunnen we die regel niet alsnog aanpassen?
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.156
6.625
Of het nou vaak gebeurt of niet was het criterium niet. Één optreden is al gemoeg om gekozen te worden. Voor zover ik weet is een b2b gewoon één set, weliswaar met nummers van beide, maar ze staan wel gewoon samen op het podium hun tijd vol te maken.

Sloeg bij Despacio dan ook op het feit dat ie een heel weekend geboekt staat, wat dus ook niet de bedoeling is. Maakt niet zoveel uit of het nou een tourend project is of niet.
Oh, dan verwar ik het met een andere draft. Daar moesten er minstens x-aantal optredens zijn geweest om te voldoen. Maar dan mogen zowel Blawan als Skrillex wel nog steeds solo gekozen worden, toch?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Oh, dan verwar ik het met een andere draft. Daar moesten er minstens x-aantal optredens zijn geweest om te voldoen. Maar dan mogen zowel Blawan als Skrillex wel nog steeds solo gekozen worden, toch?
Durf ik niet met honderd procent zekerheid te zeggen, maar ik geloof het wel, ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.156
6.625
Een b2b zijn inderdaad twee acts, die voor dat optreden als één act optreden. Hoe vaak de act heeft opgetreden is verder niet relevant, als het maar heeft opgetreden in 2022/2023, of iets heeft aangekondigd voor 2024. Dat het toevallig een elektronische act is, maakt het niet anders dan bijvoorbeeld een Sigur Rós & London Contemporary Orchestra die ook samen een set spelen.


@Yannick is inderdaad niet de bedoeling om 1 act meerdere dagen te laten spelen, helaas. Ik begrijp uit je eerdere bericht dat Despacio altijd het hele weekend speelt, laat de primeur die je hiermee (met het spelen van 1 dag) hebt dan een troost zijn.
Vrij flauw. Je zegt het letterlijk; je kiest twee acts, niet één. That's the point. Afin, jij bent de host. De b2b is namelijk geen zijproject noch iets met een backingband zoals bij Sigúr Rós, maar een one off. Als je maar één keer een optreden moet hebben gedaan om te voldoen, dan kan quasi alles. Mij ook goed.

Re: Despacio. Ik heb nog al geweten dat artiesten in residentie meerdere keren op festivals spelen en context. Bands verschillende sets spelen (Gizz speelde maar liefst 5x op PS bv.). De Staat speelde op BKS drie keer? Dan draften we gewoon 3x Despacio. Simpel. Dan kan het wel. Wat een sneue regel. En zoals @Timmetje aangeeft kan niemand anders de act zelfs kiezen, dus what about it.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.156
6.625
Als we dat nu gaan aanpassen, hadden Teun en ik ons weekend toch heel anders ingevuld...
Zodat je artiesten meerdere keren zou kunnen laten spelen? Ik vind dat dat eerlijk gezegd gewoon zou moeten kunnen. Zo abnormaal is dat nu ook weer niet tbh.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.176
13.373
Zodat je artiesten meerdere keren zou kunnen laten spelen? Ik vind dat dat eerlijk gezegd gewoon zou moeten kunnen. Zo abnormaal is dat nu ook weer niet tbh.
Dat was dan het geval geweest, ja. Dan waren er vanaf het begin (hele) andere keuzes gemaakt, maar dat hebben we dus aangepast. Volgende draft maar wel gewoon doen? ;)
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Vrij flauw. Je zegt het letterlijk; je kiest twee acts, niet één. That's the point. Afin, jij bent de host. De b2b is namelijk geen zijproject noch iets met een backingband zoals bij Sigúr Rós, maar een one off. Als je maar één keer een optreden moet hebben gedaan om te voldoen, dan kan quasi alles. Mij ook goed.

Re: Despacio. Ik heb nog al geweten dat artiesten in residentie meerdere keren op festivals spelen en context. Bands verschillende sets spelen (Gizz speelde maar liefst 5x op PS bv.). De Staat speelde op BKS drie keer? Dan draften we gewoon 3x Despacio. Simpel. Dan kan het wel. Wat een sneue regel. En zoals @Timmetje aangeeft kan niemand anders de act zelfs kiezen, dus what about it.
Wat mij betreft prima om ze vaker te laten spelen, ten koste van andere pick. Anders krijgen we een geval waarbij je per festivaldag meer acts hebt. Dan blijft echter wel over dat het op de vrije keuze dag niet kan, daar spelen enkel vrije keuzes.

Verder kan je inderdaad nog Skrillex en of Blawan los boeken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.296
7.257
Wat mij betreft prima om ze vaker te laten spelen, ten koste van andere pick. Anders krijgen we een geval waarbij je per festivaldag meer acts hebt. Dan blijft echter wel over dat het op de vrije keuze dag niet kan, daar spelen enkel vrije keuzes.

Verder kan je inderdaad nog Skrillex en of Blawan los boeken.
Op de vrije dag kunnen ze die ten koste van een nieuwe act toch ook gewoon plaatsen?

Wat is eigenlijk het verschil tussen b2b (mag wel) en dat die acts nog los te boeken zijn en bv Cave en Ellis (mocht niet?)? Is dat omdat er in B2B alleen uniek materiaal wordt gespeeld? (Ik ken dat niet echt :) )
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.065
5.421
Het concept van deze draft is juist 2 dagen met 30 exclusieve namen en dan 1 dag met niet-exclusieve namen. Dan is het ook niet de bedoeling om een act meerdere dagen te laten spelen. Lijkt me logisch in de geest van het concept van de draft
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en RubenJS

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.693
Op de vrije dag kunnen ze die ten koste van een nieuwe act toch ook gewoon plaatsen?

Wat is eigenlijk het verschil tussen b2b (mag wel) en dat die acts nog los te boeken zijn en bv Cave en Ellis (mocht niet?)? Is dat omdat er in B2B alleen uniek materiaal wordt gespeeld? (Ik ken dat niet echt :) )
Is natuurlijk een dunne lijn, maar ik denk ook dat het scheelt dat Cave en Ellis allebei ook in de Bad Seeds zitten terwijl Skrillex en Blawan niet samen nog een ander project doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Timmetje

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Op de vrije dag kunnen ze die ten koste van een nieuwe act toch ook gewoon plaatsen?

Wat is eigenlijk het verschil tussen b2b (mag wel) en dat die acts nog los te boeken zijn en bv Cave en Ellis (mocht niet?)? Is dat omdat er in B2B alleen uniek materiaal wordt gespeeld? (Ik ken dat niet echt :) )
Vrije dag kunnen we alleen acts boeken die niet op een exclusieve dag staan. Dat is inclusief je eigen exclusieve namen.

Wat betreft de b2b, zo begrijp ik het inderdaad. Anders zouden ze niet meer los geboekt kunnen worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken