Down the Rabbit Hole 2025

Dus...als we de balans eens opmaken:

Welke hoge spots hebben we nu allemaal? Voor mijn gevoel komen enkel Patti Smith en Beth Gibbons in aanmerking voor een afsluitende teddyspot. Iggy Pop, Tems en FKA Twigs lijken mij hier allen te groot voor. Effectief zou je dan nog een headliner en Teddy afsluiter missen.

Wat denken jullie?

Ze hebben weer een nieuwe manier gevonden om geld te verdienen. 2 soorten parkeerkaarten: Park & Walk voor 39 euro en Park & Shuttle voor 29 euro. Tja, wel creatief gevonden zullen we maar zeggen.

Welke hoge spots hebben we nu allemaal? Voor mijn gevoel komen enkel Patti Smith en Beth Gibbons in aanmerking voor een afsluitende teddyspot. Iggy Pop, Tems en FKA Twigs lijken mij hier allen te groot voor. Effectief zou je dan nog een headliner en Teddy afsluiter missen.

Wat denken jullie?
Arbitrair gokje?

Afsluiters Hotot: Massive Attack (vrijdag of zaterdag), Sam Fender (zondag)
Sunset slot: Iggy Pop, DJVT
Afsluiters Teddy: FKA Twigs, misschien Beth Gibbons (kan ook eentje lager?)
Ergens op de Hotot: Patti Smith, Tems, Amyl & the Sniffers

• Leuk
Waarderingen: Bob105

Wat denken jullie?
Massive Attack en Sam Fender dus headliners.

Daarnaast gok ik zelf dat de Jeugd 20 een sub is en dat FKA Twigs dit (helaas) ook is. Daarnaast denk ik dat je daar nog een naam mist.
Verder denk ik dat Beth Gibbons, Patti Smith, Iggy Pop en Tems in de Teddy staan, en anders (iets) eerder op de dag op de Hotot, gezien de positie die ze staan op de website.

Daarna denk ik dat je namen hebt als Amyl & the Sniffers, Wet Leg en Ezra Collective, die ook opeens op de Hotot geprogrammeerd kunnen worden (dan in de middag). De website geeft aan dat S10 ook sowieso een show heeft op de Hotot.

Zo wordt hij langzaamaan wel gevuld, maar denk ik dat er echt nog wel wat ruimte is voor iets grotere namen. Daarom ben ik meer dan tevreden met deze eerste drop, omdat ik denk dat het alleen nog maar veel mooier kan worden. Ook ik ben er weer bij!

EDIT: Ik zie nu de plays die een Tems genereerd. Kende haar alleen van naam eerlijk gezegd. Zou ook zomaar opeens een sub kunnen zijn evt? Idk.

Daarnaast gok ik zelf dat de Jeugd 20 een sub is en dat FKA Twigs dit (helaas) ook is. Daarnaast denk ik dat je daar nog een naam mist.
Verder denk ik dat Beth Gibbons, Patti Smith, Iggy Pop en Tems in de Teddy staan, en anders (iets) eerder op de dag op de Hotot, gezien de positie die ze staan op de website.

Daarna denk ik dat je namen hebt als Amyl & the Sniffers, Wet Leg en Ezra Collective, die ook opeens op de Hotot geprogrammeerd kunnen worden (dan in de middag). De website geeft aan dat S10 ook sowieso een show heeft op de Hotot.

Zo wordt hij langzaamaan wel gevuld, maar denk ik dat er echt nog wel wat ruimte is voor iets grotere namen. Daarom ben ik meer dan tevreden met deze eerste drop, omdat ik denk dat het alleen nog maar veel mooier kan worden. Ook ik ben er weer bij!

EDIT: Ik zie nu de plays die een Tems genereerd. Kende haar alleen van naam eerlijk gezegd. Zou ook zomaar opeens een sub kunnen zijn evt? Idk.
Grote kans dat S10 de Hotot opent lijkt me. Net als Froukje en Sef de afgelopen jaren.

Ze hebben weer een nieuwe manier gevonden om geld te verdienen. 2 soorten parkeerkaarten: Park & Walk voor 39 euro en Park & Shuttle voor 29 euro. Tja, wel creatief gevonden zullen we maar zeggen.
Dit is volgens mij meer een beginnende beweging richting het veel minder toelaten van auto's in de komende jaren dan dat het een manier is om geld te verdienen. Het is weliswaar een indirect effect van het festival, maar ik vind dat je niet kan spreken van een CO2-neutraal festival als je 10.000 auto's in een weiland parkeert. Ik denk dat de festivalorganisatie daar hetzelfde over denkt.

Grote kans dat S10 de Hotot opent lijkt me. Net als Froukje en Sef de afgelopen jaren.
Dit lijkt me wel een zekerheidje om eerlijk te zijn. Plant er ergens op de zaterdag of misschien vrijdagnacht nog een DJ set met Froukje bij en dan heb je al sws 2 optredens te pakken van de huisgast.

• Leuk
Waarderingen: nitotheno
Dit is volgens mij meer een beginnende beweging richting het veel minder toelaten van auto's in de komende jaren dan dat het een manier is om geld te verdienen. Het is weliswaar een indirect effect van het festival, maar ik vind dat je niet kan spreken van een CO2-neutraal festival als je 10.000 auto's in een weiland parkeert. Ik denk dat de festivalorganisatie daar hetzelfde over denkt.
Daar heb je ook gelijk in.

Ik zou niet verbaasd zijn als Beth Gibbons en FKA Twigs de Teddy afsluiten. Daar zou dan inderdaad nog een afsluiter bij kunnen. We missen nog een hiphop naam van formaat naar mijn idee. Ook een Caribou of Kelly Lee Owens zouden daar prima geschikt voor zijn maar mijn mening.

De laatste headliner zal waarschijnlijk meer in de elektronische hoek te verwachten zijn. Of een grotere hiphopnaam.

• Leuk
Waarderingen: nitotheno
Waarbij het maf is dat de "walk" parkeerders betalen voor het busje van de anderen ;-)

• Leuk
Waarderingen: castel87789
Als the Dare op BKS staat, dan gaat Charli XCX waarschijnlijk een zaalshow doen in Nederland. Die had als ze op DTRH of Lowlands staat 100% the Dare meegenomen.

Overigens met Barry Cant Swim, Caribou en Fcukers wel echt een paar namen weggekaapt die ik op DTRH had willen zien.

Ticketkosten bij BKS en DTRH zijn vergelijkbaar, ben benieuwd wat dat gaat doen met de laatste kaarten van DTRH. Ik ben nooit bij BKS geweest maar voor m'n gevoel krijg je bij DTRH meer waar voor je geld dan daar.
Bij BKS heb je qua terrein wel wat meer comfort en de campings zijn wat beter geregeld (en vooral mooier). Maar, inderdaad, qua line-up en randprogramma krijg je echt een heel stuk meer op DTRH. En, eerlijk is eerlijk, de donderdag van DTRH is echt ondergewaardeerd en zorgt ervoor dat je vrijdag echt al meteen in de juiste sferen zit. Vrijdag aankomen, tentje opzetten, en meteen naar het terrein gaan voelt toch een heel stuk minder relaxed en gehaast

Ticketkosten bij BKS en DTRH zijn vergelijkbaar, ben benieuwd wat dat gaat doen met de laatste kaarten van DTRH. Ik ben nooit bij BKS geweest maar voor m'n gevoel krijg je bij DTRH meer waar voor je geld dan daar.
Het zijn mijn favoriete festivals in NL, maar de meerwaarde van BKS voor mij is toch echt het feit dat het bijna 2x minder bezoekers heeft en dus een veel meer relaxte ervaring is. Dat kan voor mensen ook wat waard zijn.

Users who are viewing this thread