Down The Rabbit Hole 2024

mgbss

Support act
15 feb 2019
829
531
Vind ook niet dat je bij een lijst als deze naar de volgorde moet kijken. Ik vond DJVT ook zeker niet de beste act van afgelopen LL, maar op het moment dat er in een lijst als deze een wat minder populaire naam staat is het vaak de moeite waard om daar een keer te gaan kijken.
Als ze populaire namen niet in de lijst zetten is het ook niet goed, want dan is 3voor12 een elitair links VPRO-clubje. Ze kunnen het wat dat betreft nooit goed doen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.449
1.933
Lastige ja, Bolis Pupul of dEUS. De laatste is echt een van de bands waar ik zo waanzinnig zwak voor heb, heb ze denk ik al meer dan tien keer live heb gezien inmiddels. Een van de bands waarvan ik me nog helder herinner waar ik het voor het eerst hoorde, Gonzo in Nijmegen. Meteen naar de dj gelopen om te vragen wat het was. Altijd goed en strak en tjokvol nummers die de tand des tijds waanzinnig hebben doorstaan. Al vond ik de laatste albums minder interessant. Ooit zelfs na een optreden kort praatje met Tom Barman gemaakt, dat overkomt me niet zo vaak met artiesten.

Al vond ik het laatste optreden op DTRH wel een tegenvaller, in de regen en met weinig publiek. Maar goed, daar kan de band niet zo veel aan doen.

Pupul is qua muziek wel gewoon waanzinnig interessant; ook een van de boekingen op DTRH die lekker schuurt (op positieve wijze wel te verstaan).

Denk dat ik het gewoon van het moment laat afhangen, waar ben ik het meest aan toe. Al zal mijn groep en masse naar dEUS gaan verwacht ik.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.405
1.471
Praten jullie vaak met artiesten? Ik vind dat zo'n bubbel die dan wordt lek geprikt. Heb een keer met Erik De Jong gesproken, na een show. Opzich was het oke want hij kan leuk praten, maar de 'magie' was er vanaf. Laura Mary-Carter was(en is nogsteeds) een crush maar daar kwam niet zoveel zinnigs uit dus daar moest ik ook even van genezen.
 
  • Haha
Waarderingen: nitotheno

nitotheno

Support act
29 jan 2018
930
809
Praten jullie vaak met artiesten? Ik vind dat zo'n bubbel die dan wordt lek geprikt. Heb een keer met Erik De Jong gesproken, na een show. Opzich was het oke want hij kan leuk praten, maar de 'magie' was er vanaf. Laura Mary-Carter was(en is nogsteeds) een crush maar daar kwam niet zoveel zinnigs uit dus daar moest ik ook even van genezen.
Interessante vraag wel. Het kan beide kanten opvallen. Heb wel eens met artiesten gesproken en dat daardoor inderdaad een beetje de magie weg was. Daarentegen heb ik het ook regelmatig andersom gehad.

Was vorig weekend op Sniester waar ik Adult DVD zag. Vond de frontman op stage echt een beetje een zak patat, maar ik vond de band echt heel goed, dus ik wilde ze achteraf even complimenteren. Bleek de zanger echt een enorm aardige gast te zijn.

Nog een voorbeeld was dat ik Loyle Carner had ontmoet op Metropolis festival. We hadden een foto gemaakt, maar doordat ik een pet op had in de volle zon, kwam ik 5 min later erachter dat je mijn gezicht totaal niet zag. Zag hem toen weer lopen en vroeg of hij toch nog even gauw een selfie wilde maken. Hij zei nee joh, we lopen wel gewoon even terug naar je vrienden, zodat zij een goede foto kunnen maken. Echt veel te lief. Ook echt mega charismatisch. Later dat jaar zag ik hem in de kleine zaal van Paradiso en sprak ik hem achteraf ook. Hij herkende me gewoon nog, zo bizar. Vervolgens vroeg ik of hij een stuk van zijn rap kon opschrijven, omdat dat veel voor mij betekent. Ik rapte op het moment dat stuk en hij zat helemaal te juichen haha, was echt een prachtig moment.

Zo dat was mijn TED talk over artiesten ontmoeten. Nee maar zonder gekkigheid; het kan dus soms ook heel positief uitvallen!
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.823
2.454
Interessante vraag wel. Het kan beide kanten opvallen. Heb wel eens met artiesten gesproken en dat daardoor inderdaad een beetje de magie weg was. Daarentegen heb ik het ook regelmatig andersom gehad.

Was vorig weekend op Sniester waar ik Adult DVD zag. Vond de frontman op stage echt een beetje een zak patat, maar ik vond de band echt heel goed, dus ik wilde ze achteraf even complimenteren. Bleek de zanger echt een enorm aardige gast te zijn.

Nog een voorbeeld was dat ik Loyle Carner had ontmoet op Metropolis festival. We hadden een foto gemaakt, maar doordat ik een pet op had in de volle zon, kwam ik 5 min later erachter dat je mijn gezicht totaal niet zag. Zag hem toen weer lopen en vroeg of hij toch nog even gauw een selfie wilde maken. Hij zei nee joh, we lopen wel gewoon even terug naar je vrienden, zodat zij een goede foto kunnen maken. Echt veel te lief. Ook echt mega charismatisch. Later dat jaar zag ik hem in de kleine zaal van Paradiso en sprak ik hem achteraf ook. Hij herkende me gewoon nog, zo bizar. Vervolgens vroeg ik of hij een stuk van zijn rap kon opschrijven, omdat dat veel voor mij betekent. Ik rapte op het moment dat stuk en hij zat helemaal te juichen haha, was echt een prachtig moment.

Zo dat was mijn TED talk over artiesten ontmoeten. Nee maar zonder gekkigheid; het kan dus soms ook heel positief uitvallen!
Mooi om te lezen over Loyle Carner. Leek me sowieso al een heel relaxte kerel, maar nu nog meer!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno en Thieske

zworp3

Support act
17 mei 2018
922
632
Praten jullie vaak met artiesten? Ik vind dat zo'n bubbel die dan wordt lek geprikt. Heb een keer met Erik De Jong gesproken, na een show. Opzich was het oke want hij kan leuk praten, maar de 'magie' was er vanaf. Laura Mary-Carter was(en is nogsteeds) een crush maar daar kwam niet zoveel zinnigs uit dus daar moest ik ook even van genezen.
Sta meestal met mijn mond vol tanden als ik bijvoorbeeld merchandise wil kopen en de artiest zelf staat er zelf. Meer dan een "thanks for the show" komt er dan niet uit mij. Specifiek Tom Barman hebben medevrijwilligers weleens gestrikt om te draaien in de vrijwilligersruimte/bar van een festival. Toen we zoveel bier in hem hadden gestopt dat het hem niet meer lukte een plaat te mixen (hij liet uiteindelijk kant A van de Grease-soundtrack maar helemaal uitlopen en zette daarna een LP van Cohen op) hebben we nog met de paar mensen die er waren een uur of wat gekletst, maar door mijn eigen bierinname kan ik mij daar nauwelijks iets van herinneren, wat het waarschijnlijk beter maakt.
 

dfrvanloon

Randprogramma
9 jun 2022
106
180
Yard Act ging signeren na hun optreden op LL22. Hun debuutalbum heeft me door het staartje van de pandemie en mn afstudeeronderzoek gesleept en wilde daarom graag een plaat met handtekening. Heb ze verteld hoe belangrijk ze voor me zijn geweest en ze leken oprecht blij dat te horen. Stond er wel met mn bek vol tanden en alles kwam er hotend en stotend uit, maar toch blij dat ik het heb gedaan.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
829
531
Eefje de Visser meermaals ontmoet, echt geweldig. Verder heel veel dj's. Zaten een paar vakidioten tussen, dan zijn het echt leuke gesprekken. Klein punkbandje dat op Lowlands en DTRH heeft gestaan wel eens na een optreden in Paradiso gesproken. Die waren vooral op zoek naar sos, haha.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
483
453
Jaren geleden heeft onze groep na een show van Will and the People (voordat ze kortstondig doorbraken met Lion in the Morning Sun) in de kleine zaal van Paradiso op London Calling een deel van het vervolg van de avond met de bandleden, die steeds stoneder werden, gestaan. Dat was wel grappig.

Via het werk van mijn vrouw, in een theater, ook nog wel nagezeten met wat artiesten na een show. Erik de Jong (Spinvis) ook, mooie vent die toen eigenlijk precies zo warrig maar charmant overkwam als op het podium. Verder vooral acteurs en cabaretiers, waarbij vooral bij die laatste groep opvalt hoe timide veel daarvan na hun show zijn t.o.v. op het podium. Bij Tim Fransen (vriendelijke man) vond ik het na de show moeilijk voorstelbaar dat hij en niet zijn regisseur degene was die net zoveel praatjes had gehad.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.449
1.933
Praten jullie vaak met artiesten? Ik vind dat zo'n bubbel die dan wordt lek geprikt. Heb een keer met Erik De Jong gesproken, na een show. Opzich was het oke want hij kan leuk praten, maar de 'magie' was er vanaf. Laura Mary-Carter was(en is nogsteeds) een crush maar daar kwam niet zoveel zinnigs uit dus daar moest ik ook even van genezen.
Nee eigenlijk niet vaak. In Merleyn (klein zaaltje) komt dat het vaakst voor. Zo heb ik Donny Benet (zie mijn profielfoto) en Dan Sartain (helaas veel te vroeg overleden) kort gesproken. Sticks ook wel eens ontmoet.

Verder heb ik in Burgerweeshuis wel eens een tijd staan naborrelen met die lui van Moke. Waren wel beetje patsers maar ook heel aardig.

En ik heb Dave Eugene Edwards ooit aangesproken toen hij zijn podium aan het afbreken was na een show in het oude Doornroosje. Ik was nogal van de wereld door alle drank haha, dus waarschijnlijk was het geen heel hoogstaand gesprek. Was ook niet echt een lachebekje, die Dave. Kreeg wel een handdruk.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
186
118

Sinds lange tijd dat we weer eens naar een festivalcamping gaan. Afgelopen jaren altijd op een camping in de buurt van Werchter verbleven zonder enige controle op glas of wat dan ook. In bovenstaand artikel staat dat er een bagagescan zoals op vliegvelden aanwezig is op DTRH?! Wordt er echt zo streng gecontroleerd?
Wij komen met een camper. Worden deze campers ook binnenstebuiten gekeerd? Vrienden van ons komen namelijk pas op vrijdag middag aan op de camping. Wij willen donderdag alvast hun bagage en al het eten en drank meenemen. Feitelijk hebben we dus te veel drank mee op donderdag.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.227
2.175
Sinds lange tijd dat we weer eens naar een festivalcamping gaan. Afgelopen jaren altijd op een camping in de buurt van Werchter verbleven zonder enige controle op glas of wat dan ook. In bovenstaand artikel staat dat er een bagagescan zoals op vliegvelden aanwezig is op DTRH?! Wordt er echt zo streng gecontroleerd?
Wij komen met een camper. Worden deze campers ook binnenstebuiten gekeerd? Vrienden van ons komen namelijk pas op vrijdag middag aan op de camping. Wij willen donderdag alvast hun bagage en al het eten en drank meenemen. Feitelijk hebben we dus te veel drank mee op donderdag.
Ik ben nog niet zo vaak gecontroleerd door die scan. Maar ze checken voornamelijk op glas/wapens/drugs. Dat te veel drank zijn ze nog nooit moeilijk over geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: NiekBBQ

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.823
2.454

Sinds lange tijd dat we weer eens naar een festivalcamping gaan. Afgelopen jaren altijd op een camping in de buurt van Werchter verbleven zonder enige controle op glas of wat dan ook. In bovenstaand artikel staat dat er een bagagescan zoals op vliegvelden aanwezig is op DTRH?! Wordt er echt zo streng gecontroleerd?
Wij komen met een camper. Worden deze campers ook binnenstebuiten gekeerd? Vrienden van ons komen namelijk pas op vrijdag middag aan op de camping. Wij willen donderdag alvast hun bagage en al het eten en drank meenemen. Feitelijk hebben we dus te veel drank mee op donderdag.
Bij Lowlands werd ik helaas binnenstebuiten gekeerd, heel irritant omdat ik een systeem had waarbij niet al mijn spullen van mijn karretje donderden. Zeker als je dan al 3,5 uur in de rij hebt gestaan niet fijn.

Dit jaar voor het eerst naar DTRH in alle vroegte. Geen idee hoe dat zit met wachttijden en controles. Tot nu toe altijd gewoon door kunnen lopen maar dat ging wel om donderdagmiddag en vrijdagmiddag.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
214
156
Bij Lowlands werd ik helaas binnenstebuiten gekeerd, heel irritant omdat ik een systeem had waarbij niet al mijn spullen van mijn karretje donderden. Zeker als je dan al 3,5 uur in de rij hebt gestaan niet fijn.

Dit jaar voor het eerst naar DTRH in alle vroegte. Geen idee hoe dat zit met wachttijden en controles. Tot nu toe altijd gewoon door kunnen lopen maar dat ging wel om donderdagmiddag en vrijdagmiddag.
Ik had bij LL hetzelfde. Ik vertelde de controle dat ik zoveel tijd had gestopt in het zorgvuldig laden en zekeren van mijn bagage dat ze afzagen van een controle :ROFLMAO:. Wachttijden bij LL waren altijd idioot lang op de donderdag, heb er weleens 3 uur over gedaan. Bij DTRH komen we meestal s middags aan en loop je zonder enige rij zo door.
Ben wel benieuwd hoe de campings er bij staan dit jaar. Vorig jaar waren we er rond 17 uur en stonden we achteraan de gele camping.
Echt jammer dat de duurbetaalde groepscampings het ideaalst liggen t.o.v. het terrein. Eerste jaren stonden we mooi op de groene camping, stuk dichterbij.
 

alle namen zijn bezet

Playlistbediener
13 dec 2023
10
11
Bij Lowlands werd ik helaas binnenstebuiten gekeerd, heel irritant omdat ik een systeem had waarbij niet al mijn spullen van mijn karretje donderden. Zeker als je dan al 3,5 uur in de rij hebt gestaan niet fijn.

Dit jaar voor het eerst naar DTRH in alle vroegte. Geen idee hoe dat zit met wachttijden en controles. Tot nu toe altijd gewoon door kunnen lopen maar dat ging wel om donderdagmiddag en vrijdagmiddag.
Ik kwam vorig jaar tussen 11 en half 12 bij het festival en toen was de rij vergelijkbaar met LL. We waren iets over 1 binnen. De roze camping was toen al prop vol. Wij zijn toen ergens in het midden op de gele camping gestrand. Daar waren we achteraf nog best te vrede mee.
 

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
25
59
De clash waar ik graag jullie meningen over hoor, omdat ik er echt nog niet uitkom, is Bolis Pupul vs Deus.
Ik zag Bolis Pupul 2 weekjes geleden samen met Charlotte Adigery en dat was top. Nieuwe album bevalt ook wel heel erg goed, maar ik vraag me een beetje af hoe zijn live-shows eruit zien? Iemand die hier een beter beeld van heeft?
Deus aan de andere kant, is een band die muziek maakt die me in theorie wel aanspreekt, maar waarvan bij mij het kwartje nooit echt is gevallen. Laatste keer dat ik ze live zag is onderhand zo'n 12 jaar geleden, maar heb het idee dat ik toen gewoon te jong was om het echt te kunnen waarderen. Op album lukt het mij vooralsnog niet om, op een paar losse nummers na, echt enthousiast te raken. Help, help.
Bolis Popul stond als support act bij Jungle By Night, en dat is het enige concert ooit waarbij ik meer heb genoten van het voorprogramma dan van het hoofdprogramma. Dansbaar, interessant, dus ik ga zeker naar Bolis! Bolis Popul heeft ons ook over de streep getrokken om kaartjes voor Vampire Weekend te kopen, waar hij met Charlotte als voorprogramma staat. En dan hoop ik Deus ooit op een ander festival weer eens tegen te komen
 

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
25
59

Sinds lange tijd dat we weer eens naar een festivalcamping gaan. Afgelopen jaren altijd op een camping in de buurt van Werchter verbleven zonder enige controle op glas of wat dan ook. In bovenstaand artikel staat dat er een bagagescan zoals op vliegvelden aanwezig is op DTRH?! Wordt er echt zo streng gecontroleerd?
Wij komen met een camper. Worden deze campers ook binnenstebuiten gekeerd? Vrienden van ons komen namelijk pas op vrijdag middag aan op de camping. Wij willen donderdag alvast hun bagage en al het eten en drank meenemen. Feitelijk hebben we dus te veel drank mee op donderdag.
En dit is steekproefsgewijs! Ze laten merendeel van de mensen door zonder enige controle, en een aantal controleren ze uitgebreid, idd met bagage scanner en al. Vriendin van mij is er toen uit gepikt en ze vertelde dat het best grondig was, alle tassen leeg, en zelfs gefouilleerd of ze geen drugs oid onder haar bh bandje ofzo had meegenomen
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
483
453
Bolis Popul stond als support act bij Jungle By Night, en dat is het enige concert ooit waarbij ik meer heb genoten van het voorprogramma dan van het hoofdprogramma. Dansbaar, interessant, dus ik ga zeker naar Bolis! Bolis Popul heeft ons ook over de streep getrokken om kaartjes voor Vampire Weekend te kopen, waar hij met Charlotte als voorprogramma staat. En dan hoop ik Deus ooit op een ander festival weer eens tegen te komen
Oh wauw, ik wist nog niet dat dit het voorprogramma van Vampire Weekend is. Goed nieuws zeg! (Kaarten voor 15 dec had ik al).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

DM3000

Nieuw lid
1 jun 2024
1
1

Sinds lange tijd dat we weer eens naar een festivalcamping gaan. Afgelopen jaren altijd op een camping in de buurt van Werchter verbleven zonder enige controle op glas of wat dan ook. In bovenstaand artikel staat dat er een bagagescan zoals op vliegvelden aanwezig is op DTRH?! Wordt er echt zo streng gecontroleerd?
Wij komen met een camper. Worden deze campers ook binnenstebuiten gekeerd? Vrienden van ons komen namelijk pas op vrijdag middag aan op de camping. Wij willen donderdag alvast hun bagage en al het eten en drank meenemen. Feitelijk hebben we dus te veel drank mee op donderdag.
Ik heb de camper/caravan controle bij DTRH altijd als heel ontspannen ervaren. Beide keren iets bij dat niet mocht (fles wijn in koelbox en gasfles), beide keren heel relaxed opgelost door security. Gasfles krijg je bij vertrek terug en wijn mocht ik eventueel overschenken of ter plekke opdrinken 😂 Heb altijd voor de hele groep eten en drinken meegenomen, nooit probleem geweest.

Controle is één persoon die rondje door de camper of caravan doet, bestekla controleert (zat altijd wel iets scherps in, nooit probleem geweest) en de disselbak of andere plek controleert op gasflessen. Als je iets mee wil smokkelen, gewoon ergens achterin stoppen en berg bagage of klapstoelen er op
 
  • Leuk
Waarderingen: NiekBBQ

Gebruikers die dit onderwerp bekijken