Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Obstacle 1

Campingartiest
21 mei 2017
56
0
Man oh man Royal Blood zou echt een gigantische fuck up van een booking zijn, laten we hopen van niet
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Ik snap de aversie tegen Royal Blood niet zo...

En net als in bijna elk forum hier valt alles tegen. Want we verwachten met zijn allen iedere keer veel te veel. En heel soms maken de festivals het waar maar meestal valt het toch gewoon tegen. En dat is niet omdat de line up slecht is maar omdat hier keer op keer word gefantaseerd over de line up van de eeuw.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik snap de aversie tegen Royal Blood niet zo…
Dingen als QOTSA of Royal Blood horen imo gewoon niet thuis op een festival als DTRH, stuur maar door naar Pinkpop voor mijn part. Drie Ziggodome-achtige namen hoef ik zelfs helemaal niet te hebben van dit festival, DTRH heeft zijn charmes in de breedte van z'n programma en niet aan de top, doch ga je natuurlijk steeds hopen op een netjes uitgeklede line-up van boven naar beneden. Lana had dit plaatje finaal afgemaakt terwijl Royal Blood zoals hierboven gezegd eigenlijk helemaal niet past binnen de lijn van het programma. Sure, er staan dingen als Cage, IDLES, Jehnny Beth of Black Pumas.. Maar meh, moest 't hun écht zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik heb zeker geen aversie tegen Royal Blood, heb ze twee keer gezien en dat was best vermakelijk, maar als headliner vind ik het wel heel mager.
Om er dan positieve wending aan te geven: 10 keer liever Royal Blood dan Editors.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
roluf wrote:
Ik snap de aversie tegen Royal Blood niet zo…

Dingen als QOTSA of Royal Blood horen imo gewoon niet thuis op een festival als DTRH, stuur maar door naar Pinkpop voor mijn part. Drie Ziggodome-achtige namen hoef ik zelfs helemaal niet te hebben van dit festival, DTRH heeft zijn charmes in de breedte van z’n programma en niet aan de top, doch ga je natuurlijk steeds hopen op een netjes uitgeklede line-up van boven naar beneden. Lana had dit plaatje finaal afgemaakt terwijl Royal Blood zoals hierboven gezegd eigenlijk helemaal niet past binnen de lijn van het programma. Sure, er staan dingen als Cage, IDLES, Jehnny Beth of Black Pumas.. Maar meh, moest ’t hun écht zijn.

Ik vind Royal Blood ook niks maar QOTSA past echt nog wel op DTRH hoor..
Zit veel meer muzikaliteit & originaliteit in dan in de nummers van Royal Blood die allemaal op elkaar lijken.
Snap ook niet waarom je zegt dat 'Ziggo Dome achtige namen' niet op DTRH passen, maar Lana wel; die de Ziggo in een minuut of tien uitverkocht?
Denk dat zij populairder is dan in ieder geval Royal Blood en misschien zelfs populairder dan QOTSA.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Hij zegt nergens dat drie Ziggo namen niet passen....
Hij zegt dat het voor hem niet hoeft.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Ik snap de aversie tegen Royal Blood niet zo…

En net als in bijna elk forum hier valt alles tegen.Want we verwachten met zijn allen iedere keer veel te veel . En heel soms maken de festivals het waar maar meestal valt het toch gewoon tegen. En dat is niet omdat de line up slecht is maar omdat hier keer op keer word gefantaseerd over de line up van de eeuw.

Volgens mij zijn we best tevreden hoor, dus 'alles' valt niet tegen. . Maar als je iets niet leuk vindt, mag je dat best zeggen zoals met Royal Blood. Zoals in de vorige pagina's geeft iedereen zijn/haar mening over muziek en dat gebeurd allemaal in een prima sfeer, totdat er weer iemand op deze manier op moet reageren.

Ik zie dat James Holden ook aan het touren is. Mag van mij ook wel langskomen!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
En net als in bijna elk forum hier valt alles tegen. Want we verwachten met zijn allen iedere keer veel te veel. En heel soms maken de festivals het waar maar meestal valt het toch gewoon tegen. En dat is niet omdat de line up slecht is maar omdat hier keer op keer word gefantaseerd over de line up van de eeuw.

Heb niet de indruk dat mensen hier namen verwachten als bovenaan het affiche van Werchter. Maar met Disclosure en Tyler staan er tot dusverre niet de grootste headliners, dus dat mensen hier hopen op namen als Bjork, Tame Impala of Lana del Rey is dan toch best realistisch om het trio headliners te completeren? Als je kijkt naar BKS, dat met The Strokes, Massive Attack en The National goed voor de dag komt, is iets soortgelijks toch ook wel te verwachten op DTRH met een groter budget (want veel meer bezoekers).

En persoonlijk ben ik echt heel tevreden met wat er nu staat hoor. Undercard is dik en dik in orde. Met onder andere Beck, FKA Twigs (die vooral) en Wilco staan er paar fraaie pareltjes, net onder de bovenste namen. Maar in die bovenste rij had DTRH de afgelopen jaren ook telkens namen die net wat extra jus gaven: PJ Harvey, Nick Cave, Janelle Monae, Anderson.Paak.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
De aankondiging van nieuwe namen heeft het forum in ieder geval weer lekker wakker geschud: er gebeurt weer wat! Verdorie wat ben ik benieuwd wat er morgen allemaal bij komt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wel benieuwd waarom je QotSA niet op Down The Rabbit Hole vindt passen?
Ach, ik weet niet. In m'n hoofd is DTRH nog steeds dat festival dat ANOHNI, PJ Harvey en Fleet Foxes liet headlinen weetjewel? Vond QOTSA zeer leuk op Werchter in 2018 maar ik vind dat ze gewoon nét iets beter op Pinkpop passen voor een breder festivalpubliek, zelfde ding met Oscar & The Wolf, Editors.. Ik vind de strategie die ze momenteel gebruiken zeer fijn eigenlijk; namen als Tyler, Monae, .Paak etc. expliciet doorschuiven als headliners ookal hebben ze misschien dat kapitaal (nog) niet om het volk te trekken.

Helemaal eens met raskolnikov trouwens! :D
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Wel benieuwd waarom je QotSA niet op Down The Rabbit Hole vindt passen?

Ach, ik weet niet. In m’n hoofd is DTRH nog steeds dat festival dat ANOHNI, PJ Harvey en Fleet Foxes liet headlinen weetjewel? Vond QOTSA zeer leuk op Werchter in 2018 maar ik vind dat ze gewoon nét iets beter op Pinkpop passen voor een breder festivalpubliek, zelfde ding met Oscar & The Wolf, Editors.. Ik vind de strategie die ze momenteel gebruiken zeer fijn eigenlijk; namen als Tyler, Monae, .Paak etc. expliciet doorschuiven als headliners ookal hebben ze misschien dat kapitaal (nog) niet om het volk te trekken.

Helemaal eens met raskolnikov trouwens! ?

Helemaal eens dat met het feit dat deze strategie zo zijn voordelen heeft, vond Janelle met afstand de beste headliner van vorig jaar (schandalig weinig volk, trouwens).
Maar ik blijf er toch bij dat QotSA artistiek beter in elkaar zit dan OaTW, Editors of Royal Blood.. Al ben ik niet helemaal objectief want ik ben fan van Homme & co.
Je ziet dat zelfs festivals als Best Kept Secret (met slechts 25.000 bezoekers) namen als The Strokes als headliner neerzet, om maar uit te verkopen, en dat DTRH net zo'n naam mist deze editie. Uiteindelijk gaat het toch om kaarten verkopen en ik vraag me af of heel veel goede namen in de mid/undercard hiervoor genoeg is, of dat de gemiddelde bezoeker van DTRH toch naar de headliners blijft kijken.
Vind overigens ook dat Royal Blood echt een miskleun zou zijn als laatste naam.. Dan nog liever alt-J.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Uiteindelijk gaat het toch om kaarten verkopen en ik vraag me af of heel veel goede namen in de mid/undercard hiervoor genoeg is, of dat de gemiddelde bezoeker van DTRH toch naar de headliners blijft kijken.
Dat vraag ik me dus ook af dit jaar want vorig jaar waren - als ik me niet vergis - zowel Editors als Underworld al een tijdje bekend en die laten volgens mij de kassa een stukje beter rinkelen als Janelle. Disclosure stond natuurlijk al een aantal keer zeer hoog op Lowlands maar of ze de kaartverkoop sterk beïnvloed hebben is maar de vraag en eigenlijk kun je dat punt al helemaal maken bij Tyler. Stond in 2018 (?) nog in de vooravond op BKS maar groeide sinds Flowerboy/Igor wel uit tot headliner in de States en wordt hier en daar nu ook hier in Europa tot headliner gepusht.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
47
5
Morgenochtend zullen we het weten! Zal er naast de headliner ook nog wat "hogere" undercard bijkomen?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Zo was mijn reactie helemaal niet bedoeld.

Maar sommige mensen gaan er bijna vanuit dag Lana komt terwijl die kans heel klein is. Staat alleen maar in Engeland als afsluiter van een van de grootste festivals van de wereld... Dus door met zijn allen Lana te roepen maken we elkaar gek, denk ik.

Blij om te lezen dat iedereen tevreden is met de line up!
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Maar sommige mensen gaan er bijna vanuit dag Lana komt terwijl die kans heel klein is. Staat alleen maar in Engeland als afsluiter van een van de grootste festivals van de wereld… Dus door met zijn allen Lana te roepen maken we elkaar gek, denk ik.

Lana Del Rey is geen headliner op Glastonbury hoor, weet niet waar je dat vandaan hebt gehaald.

Ze staat begin juni op enkele andere festivals (Primavera's, We Love Green), wat de kans dat ze op andere Europese festivals rondom Glastonbury speelt wel groter maakt. Zou echt perfect passen op DTRH, net als Tame Impala overigens. Maar die lijken echt niet te touren begin juli.

En het is niet zo vreemd om zo'n grote naam te verwachten, de organisatie heeft nota bene zelf aangekondigd dat er nog een headliner bij komt. En Disclosure en Tyler, The Creator zijn mooie namen, maar qua formaat niet bijzonder groot. Er staan wel al redelijk wat middelgrote namen, verwacht morgen dus vooral wat kleinere namen en een headliner. Misschien nog een middelgrote naam, erg benieuwd!

Royal Blood is absoluut mijn smaak niet, maar het zou me niet verbazen als die morgen uit de hoge hoed wordt getoverd. Past zeker op het festival en in de voorlopige line-up. Die kan wat mij betreft wel wat meer variatie gebruiken, het is tot nu toe wel erg op pop georiënteerd.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
Royal Blood is misschien geen 'perfect match' voor DTRH, maar zou het prima vinden als ze komen (en de rest van mijn groep ook). Vind hun muziek wel gewoon vet. Voor mij liever dan Bjork in ieder geval
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Wat heeft iedereen eigenlijk tegen Royal blood ? Ik vind het echt een toffe band, vond de show op LL wel iets minder als de 1e x dat ik ze gezien had maar blijft voor mij een toffe band.
Headliner is dan weer een andere discussie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken