Ik vraag mij af hoe realistisch een rijtje headliners als The Killers, Tame Impala, Arcade Fire, The Chemical Brothers, Lana Del Rey etc. is, wanneer je dit jaar een band uit de UK hebt die énkel in de Benelux succes heeft en dus hoegenaamd niet veel zal kosten, Underworld tot headliner promoveert ookal is dat eigenlijk een act die nauwelijks nog vernieuwend is en zijn pieken echt wel al heeft gehad en je Janelle Monae promoveert tot headliner terwijl ze eigenlijk geen AFAS zou kunnen uitverkopen en bijkomstig het bijna logisch was dat ze het minste aantal volk wist te trekken naar de Hotot. Natuurlijk stond die bovenkant bol van indie-darlings (zoals Yorke, Robyn, VW, Foals etc.) maar was dat geen gevolg van de bijzonder zwakke of beter, goedkope headliners dat het festival in de breedte zo sterk was?
Ik denk dat we onze verwachtingen op dat vlak misschien wat mogen temperen. Ik zie ze bv. wel een The Killers boeken maar daarnaast ook een act als alt-J, The Lumineers, Beck, FKA Twigs etc. promoveren tot headliner om wederom in de breedte uit te stralen. Thoughts?