Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Ik zag laatst de wishlist van festileaks op Instagram. Ik was al bezig met mijn dans van excitement voor ik erachter kwam dat het een wishlist was..

Zie Michael Kiwanuka, FKA Twigs, WIlco, the Streets en Roisin Murphy heel graag doorkomen van omringende festivals naar het konijnenhol.

Was eerder dit jaar heel erg onder de indruk van Kiwanuka op Pinkpop. Heeft een enorme progressie doorgemaakt sinds de laatste keer dat ik hem zag, in 2016 op DTRH.

Tast nog wel een beetje in het duister wat betreft de headliners. Die zitten hier - en bij de aankondigingen van Rock Werchter, Melt en Open'er - nog niet bij.

Vind het allemaal wat (te) lang duren. Lijkt me dat als je goede troefkaarten in handen hebt je deze wel als eerste uit durft te spelen.

Met The National, Massive Attack en het eerste pakketje heeft BKS in ieder geval de eerste slag gewonnen. Zouden stuk voor stuk (heel) goed hebben gestaan op DTRH.

Hopelijk komende week revanche vanuit Beuningen :)

Zie Michael Kiwanuka, FKA Twigs, WIlco, the Streets en Roisin Murphy heel graag doorkomen van omringende festivals naar het konijnenhol.

Was eerder dit jaar heel erg onder de indruk van Kiwanuka op Pinkpop. Heeft een enorme progressie doorgemaakt sinds de laatste keer dat ik hem zag, in 2016 op DTRH.

Tast nog wel een beetje in het duister wat betreft de headliners. Die zitten hier – en bij de aankondigingen van Rock Werchter, Melt en Open’er – nog niet bij.

Vind het allemaal wat (te) lang duren. Lijkt me dat als je goede troefkaarten in handen hebt je deze wel als eerste uit durft te spelen.

Met The National, Massive Attack en het eerste pakketje heeft BKS in ieder geval de eerste slag gewonnen. Zouden stuk voor stuk (heel) goed hebben gestaan op DTRH.

Hopelijk komende week revanche vanuit Beuningen ?
Gokje: Tame Impala (DTRH wil graag en er is nog een gaatje in het schema); the Killers (Mojo moet die nog ergens wegzetten, een beetje als Editors vorig jaar) en omdat Underworld vorig jaar goed is bevallen: Chemical Brothers.

Gokje: Tame Impala (DTRH wil graag en er is nog een gaatje in het schema); the Killers (Mojo moet die nog ergens wegzetten, een beetje als Editors vorig jaar) en omdat Underworld vorig jaar goed is bevallen: Chemical Brothers.

Zou best een commercieel succesvol headlinertrio zijn denk ik. Missen ze wel één écht alternatieve headliner, maar ja, ik weet ook nog steeds niet wat voor festival DTRH nu precies wil zijn. Alternatief op BKS of Lowlands-mini?

Processierups wrote:

Zou best een commercieel succesvol headlinertrio zijn denk ik. Missen ze wel één écht alternatieve headliner, maar ja, ik weet ook nog steeds niet wat voor festival DTRH nu precies wil zijn. Alternatief op BKS of Lowlands-mini?

Volgens mij verschuift het steeds meer naar Lowlands-mini, waarbij ze wel ieder jaar een indie-pareltjes weten te boeken (vorig jaar Low en Thom Yorke).

Alternatief op BKS of Lowlands-mini?

Een hoeft het ander niet uit te sluiten, denk eigenlijk dat ze beide willen zijn. Iets minder alternatief / gitaar / experimenteel in vergelijking met BKS en iets minder pop / hiphop in vergelijking met Lowlands.

Is natuurlijk voor een deel afhankelijk van de bands die je kunt boeken: BKS heeft in 2020 twee headliners die zo op DTRH hadden gekund. Verschil zit meer in de namen eronder.

Tame Impala is momenteel niet zo'n zekerheid meer, zijn nergens aangekondigd in Europa eind juni / begin juli. Terwijl dat wel al had gekund, zijn best wel wat festivals die namen hebben vrijgegeven. En veel verder dan Alt-J, The Chemical Brothers en The Killers gaan geruchten en bevestigingen op andere festivals niet.

Dat spreekt nog niet echt tot de verbeelding, vandaar de opmerking over goede troefkaarten uitspelen (als je ze hebt).

Gezien de grootte van het festival en de macht van Mojo in Nederland zou ik me bij DTRH geen zorgen maken qua programma.

Gezien de grootte van het festival en de macht van Mojo in Nederland zou ik me bij DTRH geen zorgen maken qua programma.

En de sfeer moeten we toch weer grotendeels zelf maken.... heb gezien dat we dat kunnen 8-)

Ik moet toegeven dat ik mentaal al mijn DTRH-kaarten gekocht had toen RW hun eerste 3 namen (Pearl Jam, 21Pilots, SOAD) deelde. Niet dat dat slechte namen zijn, maar ze trekken mij niet echt. Maar toen werden daar plots Thom Yorke, Kendrick Lamar, Faith No More, Wilco, Streets en Pixies gedeeld, wat voor mij waanzinnige namen zijn (die eerste 3, oef). Daar komt nog bij dat er ineens veel moois is beginnen touren rond RW (Tyler, The Creator, Vampire Weekend, FKA Twigs, Michael Kiwanuka, Massive Attack, Anderson .Paak, Angel Olsen,...). Ben echt benieuwd hoe DTRH dit zal counteren. Hoop echt dat ze volgende week met hun halve lineup komen en daarbij verrassend uit de hoek komen. Ze kunnen het wel.

Wil eigenlijk graag dit jaar nog de RW vs DTRH knoop doorhakken. Tot nu toe staat RW er heel goed voor. En geloof nog altijd dat The Strokes en Tame Impala kunnen opduiken... Ik durf er haast niet op te hopen, maar als RW erin slaagt om met een Strokes/Tame Impala combo te komen, dan is hun lineup onklopbaar voor mij. Maar dat lijkt me vast iets te veel wishful thinking.

En veel verder dan Alt-J, The Chemical Brothers en The Killers gaan geruchten en bevestigingen op andere festivals niet.

Dat zou zowat het worst case scenario zijn voor mij trouwens. Ken het Editors argument, maar blijf The Killers anno 2020 geen goede match vinden voor DTRH. En met de Chemical Brothers worden we echt doodgedooid op de festivals in de Benelux. Staan gevoelsmatig elk jaar wel ergens in de buurt, altijd maar weer met diezelfde show, tot aan de visuals toe.

Eens met Mattman. Ik zou The Killers nog wel snappen. Maar als de bovenste drie namen Killers/ CB/ Alt-J zouden worden, zou ik toch ook wel flink teleurgesteld zijn.

Er mag wel een iets verrassendere naam bij. Ik denk dan vooral aan FKA Twigs. Dat zou ik echt mooi vinden. Lana Del Rey zou ook mooie naam zijn.

Al heb ik best veel vertrouwen in de boekers van dtrh.

Al heb ik best veel vertrouwen in de boekers van dtrh.

Ik ook wel hoor. Een undercard zoals die van 2019 met de headliners zoals die van 2018 graag. ;-) FKA Twigs op een headlineplek zou heerlijk zijn. Maar dan niet op zondag, wanneer veel volk blijkbaar naar huis wil.

Behalve op We Are Electric hebben the Chemical Brothers niet op een ander NL festival gestaan de afgelopen 4 jaar. Wordt wel eens tijd voor een passage op een dtrh of lowlands!

Hier ook veel vertrouwen in de boekers (en de sfeer op het festival), het is meer dat de namen die boven de markt hangen me persoonlijk niet echt aanspreken. Die staan al op BKS geboekt. Heb heel weinig met Alt-J en The Killers vond ik live best wel tegenvallen. Kan met de komst van Lana Del Rey, FKA Twigs en/of Tame Impala wel veranderen.

Zag dat Ms. Lauryn Hill een week later in de U.K. staat, die mag van mij wel doorkomen (tent afsluiten op vrijdag of zaterdag zoals Grace Jones lijkt me wel wat).

Hoop dat we voor het nieuwe jaar nog namen krijgen, deze periode worden toch plannen met vrienden voor het komende jaar gemaakt.

Chemical Brothers staan trouwens niet zo vaak in Nederland, weet dat met name Werchter anders is. Lowlands is al van 2015 terug en slechts 1 zaalshow dit decennium, naast We Are Electric vorig jaar. Voor veel bezoekers op DTRH zal die show nieuw of een hele tijd terug zijn. En die show werkt wel op een festival, zie die op zaterdagavond wel graag komen.

Kan dan een wat grotere act voor.

Sterker nog; ik spring echt een gat in de lucht als chemical brothers geboekt worden. Heb ze een paar keer gezien en als je Underworld vorig jaar al gaaf vond, dan is dit toch echt nog even een stuk toffer.

Behalve op We Are Electric hebben the Chemical Brothers niet op een ander NL festival gestaan de afgelopen 4 jaar.

Oeh, dat had ik niet door. Kijk natuurlijk door een Belgische bril. Stonden hier ook echt al vaak op festivals. RW07, RW08, RW11, RW15, PkP16, Dour18, Lokerse Feesten 19... Steeds een stapje kleine qua festival, wat ik wel snap want ik heb de wei op RW nog nooit zo leeg gezien bij een alfsluiter als op RW15... Vond die show ook ronduit -sorry voor het woord-saai.

Maar dat vind ik dus ook van Underworld, die ik ook totaal niet trek. Weer twee keer heel kort gezien dit jaar (naast DTRH ook eens de KlubC binnengestapt op RW), maar twee keer schouderophalend weggestapt. Misschien ben ik niet zo'n raver? ;-) Heel vreemd trouwens dat er tijdens Underworld op DTRH geen echt alternatief te vinden was.

Ik vind een festivaldag vol bandjes afsluiten met acts als underworld, chemical brothers, moderat,justice of gesaffelstein het lekkerste wat er is. Lekker de nacht in! Laat ze maar komen! Wel opvallend hoevaak chemical brothers op Belgische festivals heeft gestaan!

Ik vind een festivaldag vol bandjes afsluiten met acts als underworld, chemical brothers, moderat,justice of gesaffelstein het lekkerste wat er is. Lekker de nacht in! Laat ze maar komen!

Ja maar het probleem is dat de Chemical Brothers dan waarschijnlijk een van de 3 headlineplekken inneemt. En dat vind ik dan weer een beetje zonde.

Ja maar het probleem is dat de Chemical Brothers dan waarschijnlijk een van de 3 headlineplekken inneemt.

Weinig bezoekers zullen dat als probleem ervaren als er vooraf weer mooie namen worden geprogrammeerd. Afgelopen editie speelden voor Underworld nog Vampire Weekend en Thom Yorke. Van die twee werd vooraf gedacht dat ze misschien wel headliner konden zijn.

Vond de show van Underworld tegenvallen, maar ben zeker voorstander van een dance-act op die plek in de programmering.

Ja maar het probleem is dat de Chemical Brothers dan waarschijnlijk een van de 3 headlineplekken inneemt. En dat vind ik dan weer een beetje zonde.
Ik denk dat dat wel kan werken mits je een band (zoals VW dit jaar) ervoor plaatst die in principe ook gewoon kan headlinen. Dat VW slechts een uurtje kreeg, vond ik dan weer een pak minder ookal heb ik ze zelf niet gezien. Dat zou mbt de editie van volgend jaar bv. Beck kunnen zijn ofzo.

Users who are viewing this thread