Ik moet toegeven dat ik mentaal al mijn DTRH-kaarten gekocht had toen RW hun eerste 3 namen (Pearl Jam, 21Pilots, SOAD) deelde. Niet dat dat slechte namen zijn, maar ze trekken mij niet echt. Maar toen werden daar plots Thom Yorke, Kendrick Lamar, Faith No More, Wilco, Streets en Pixies gedeeld, wat voor mij waanzinnige namen zijn (die eerste 3, oef). Daar komt nog bij dat er ineens veel moois is beginnen touren rond RW (Tyler, The Creator, Vampire Weekend, FKA Twigs, Michael Kiwanuka, Massive Attack, Anderson .Paak, Angel Olsen,...). Ben echt benieuwd hoe DTRH dit zal counteren. Hoop echt dat ze volgende week met hun halve lineup komen en daarbij verrassend uit de hoek komen. Ze kunnen het wel.
Wil eigenlijk graag dit jaar nog de RW vs DTRH knoop doorhakken. Tot nu toe staat RW er heel goed voor. En geloof nog altijd dat The Strokes en Tame Impala kunnen opduiken... Ik durf er haast niet op te hopen, maar als RW erin slaagt om met een Strokes/Tame Impala combo te komen, dan is hun lineup onklopbaar voor mij. Maar dat lijkt me vast iets te veel wishful thinking.
En veel verder dan Alt-J, The Chemical Brothers en The Killers gaan geruchten en bevestigingen op andere festivals niet.
Dat zou zowat het worst case scenario zijn voor mij trouwens. Ken het Editors argument, maar blijf The Killers anno 2020 geen goede match vinden voor DTRH. En met de Chemical Brothers worden we echt doodgedooid op de festivals in de Benelux. Staan gevoelsmatig elk jaar wel ergens in de buurt, altijd maar weer met diezelfde show, tot aan de visuals toe.